abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2005 @ 15:23:46 #76
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_26297435
quote:
Op zondag 17 april 2005 14:59 schreef elcastel het volgende:
Fockin GMTA .
quote:
Op zondag 17 april 2005 15:12 schreef mwvdlee het volgende:
@Cramus: Bij plaatje 1 iets van de onderkant afknippen, bij 2e plaatjes iets van de lucht afknippen (ik zit nu te zoeken naar de horizon). De laatste drie foto's zijn zondermeer het beste, vooral die met die eenden.

Zelfde foto's als voorheen echter nu met wat conservatievere kleurverschuivingen. Is dit wat je bedoelde?

1. Stuk minder contrast, enkel auto contrast en "handmatig" het middelpunt wat rechtgezet.
Heb nog wat gespeeld met de uitsnede maar de schaduw ging te veel aandacht vragen.
[afbeelding]
Tsja, het blijft toch een donkere, grauwe, enigzins saaie foto. Ik denk dat het moeilijk te redden is.
[quote[
2. Juist ietsje meer contrast, hoop dat het niet te veel is maar aangezien mijn LCD vooral lichte kleuren bijeenklompt zal het wel meevallen op een gemiddelde monitor.
[afbeelding]
[/quote]
Het is dezelfde foto toch? Aangezien het nog steeds onscherp is e.d. En ook wel een beetje van *zie boven* .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zondag 17 april 2005 @ 17:40:22 #77
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_26301127
Vandaag er ook nog maar weer eens op uitgetrokken, alleen was het weer minder mooi dan ik gehoopt had.
Hierbij een aantal probeerseltjes:

Commentaar is welkom!
  zondag 17 april 2005 @ 18:14:00 #78
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_26302088
2 lekkere scherpte / diepte. Zou misschien iets fellere kleuren kunnen krijgen wanneer je 'm door de soep haalt.
3 mooie sfeer, niets op aan te merken (misschien ietsje scherper maar dat is ook zo met PS verholpen )
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 17 april 2005 @ 18:19:29 #79
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26302228
2 Is tof, verder wat Puckzzz zegt, ik zou er wat sharpen tooltjes overheen trekken. Je kunt die platen veel meer laten spreken door ze meer te laten knallen. 2 Mag van mij kraakhelder en 3 vind ik gewoon tekort komen door het vage, dat past niet bij de plaat. Overigens heb je wel alle foto's goed weten te croppen (of te schieten), ik vind de compositie stuk voor stuk goed.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 17 april 2005 @ 20:03:12 #80
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_26304926
Behalve dat ze flink gecropped zijn, heb ik er niets aan bewerkt. Ga eens even met PS spelen om te kijken wat ik er allemaal nog meer uit zou kunnen halen.
Thanks voor de opmerkingen!
  zondag 17 april 2005 @ 21:25:04 #81
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_26307223
Beetje met PS zitten spelen, met dit als resultaat. Merkte nu eigenlijk pas echt dat er een beetje een gele zweem over de foto's hing

zondag 17 april 2005 @ 22:48:50 #82
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26309716
Tien keer beter Vectra, echt. Lekkere knallers zo, alletwee.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_26314455
  maandag 18 april 2005 @ 07:30:03 #84
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_26314998
Digi ik snap niet waarom je nou net deze foto hier plaatst en niet die crop die je in het macro topic hebt staan. Deze vind ik de minste van die drie. De kleinste crop vond ik het mooist en hij was nog steeds lekker scherp. Bij deze vind ik het onderwerp veel te klein tegen een hele hoop achtergrond.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 18 april 2005 @ 10:24:14 #85
20641 portier
pi_26316845
Je laat wel mooi een lijn door je foto lopen, maar je onderwerp staat nogal in het midden.
GEILE VROUWPERSONEN!
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_26321137
Net eventjes de tuin in geweest, en ondanks de vervelende wind toch nog wat beestjes kunnen fotograferen

Resultaat:

Nog niets aan gecropped, dat komt (misschien) nog..
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 18 april 2005 @ 16:22:03 #87
20641 portier
pi_26325298
Ik zie een hoop uitgebeten vlekken en weinig spannende composities.
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_26336353
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:22 schreef portier het volgende:
Ik zie een hoop uitgebeten vlekken en weinig spannende composities.
Dus.... Er moet nog wat gecropped worden, gelevelled worden of de foto's kunnen de prullenbak in?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_26339958
Nou hier dan mijn eerste serieuze reactie in het FOT-forum

Als totale noob (zie dit oude FOT-Topic en lach je rot) ben ik gaan spelen met een ruim 20 jaar oude Petri GX-1 SLR camera. Nu ik op wereldreis ben (momenteel in nieuw zeeland) heb ik lekker de tijd om er mee te kloten en zijn er genoeg leuke dingen hier om te fotograferen! Genoeg geluld hier 3 foto's graag uw kritiek!

#1 - In de bus op Fiji die over het strand rijd, schoolkinderen op weg naar huis...

#2 - Probeersel tegen de zon in met het bord als onderwerp. Erg korte sluitertijd en groot diafragma moeten gebuiken om dit effect te krijgen. Helaas kon ik niet tegenflitsen en daardoor is het onderwerp onderbelicht, helaas... Gemaakt langs de weg ergens in Nieuw Zeeland

#3 - Met een langere sluitertijd en de brugleuning als statief is dit resultaat bereikt. Locatie: Christchurch, Nieuw Zeeland

#4 Schakers op het plein in Christchurch...

foto's zijn met een beetje een brakke scanner ingescand dus vandaar dat sommige wat pixxelig zijn. Wat betreft nabewerking zijn alle foto's uitgesneden en is foto #1 zwart wit gemaakt.

[ Bericht 24% gewijzigd door StefanFM op 19-04-2005 06:13:22 ]
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:42:02 #90
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_26342665
Mijn n00b-mening:

#1 doet me wel wat. Beetje onscherp en stukje dak rechtsboven is wat jammer maar verder prima.
#2/3 vind ik niet zo heel bijzonder, ook beiden wat donker en schuine horizon lijkt me.
#4 ook wel maar ik heb het idee dat je iets té laag stond met de camera gezien de schaakstukken; precies op het nivo van het bord was misschien beter.
pi_26349255
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:27 schreef Elefes het volgende:
Net eventjes de tuin in geweest, en ondanks de vervelende wind toch nog wat beestjes kunnen fotograferen

Resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog niets aan gecropped, dat komt (misschien) nog..
1: Op zich een aardige foto, maar het is zeker zonde van die overbelichte vlek links, met croppen zou deze foto toch mooier worden. Brengt de bij (wesp? ) ook wat meer naar voren.
2: Het beestje valt weer nogal weg tegen de bloemen.
3: Leuke foto, maar ik zou de bovenkant wegcroppen, en zorgen dat het dier meer als onderwerp van de foto komt.
Mond dicht, stil genieten dus, wees blij..
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:32:31 #92
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_26349921
Die schaakfoto zou een mooie straatfoto gewwest zijn wanneer je ietsje meer naar rechts was gaan staan zodat het derde mannetje wat nu een beetje verdwijnt achter het mannetje op de voorgrond er ietsje meer op had gestaan. dan had je ook het schaakbord er ietsje beter op gehad. Wanneer je zo'n foto maakt, let toch een beetje op je compositie.
De eerste foto vind ik een lekker 'ouderwetse' uitstraling hebben

2 doet me niet zoveel

3, zou je ietsje meer de zijkant van het rad hebben kunnen benaderen, dan zie je de beweging lekker.
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:34:01 #93
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_26349969
ik zou misschien ietsje minder het woord ietsje moeten gebruiken
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:21:01 #94
20641 portier
pi_26351244
quote:
Op maandag 18 april 2005 23:14 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dus.... Er moet nog wat gecropped worden, gelevelled worden of de foto's kunnen de prullenbak in?
Moet er gecropt worden en mag er best wat dichterbij en schuin of schuin van onder gefotografeerd worden . (maar niet nu, want het regent )

En nog even @ StefanFM; WAT CROP JE KLEIN!!!!!! !!!! Dat mag best wat minder hoor. Vooral bij 1 erg zonde. 2 heeft nogal wat lensflare en zonnevlekken. 3 is ook te krap gecropt en 4 eigenlijk ook (die kan dan nog net ). Verder wat hierboven al door meenigeen gezegd is.
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_26366480
heren/(dames?), bedankt voor de kritiek ik ga er mee aan de slag, heb gister hier ook een fotografieboek gekocht en ga me er dus echt in proberen te verdiepen Als ik weer wat progressie (in mijn ogen) heb gemaakt zal ik is kijken of ik wat online kan plempen
pi_26386553
ik ben ook nog steeds een noob maar ben nu bezig mezelf ff het een en ander aan het aanleren qua fotografie.
Voor de volgende foto's heb ik een Minolta Vectis S1 gebruikt.

gaarne "opbouwende" kritiek ...

pi_26387559

Om in de lente sfeer te blijven.
What comes around goes around!
  woensdag 20 april 2005 @ 23:47:26 #98
20641 portier
pi_26391377
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:31 schreef SuPerTje het volgende:
ik ben ook nog steeds een noob maar ben nu bezig mezelf ff het een en ander aan het aanleren qua fotografie.
Voor de volgende foto's heb ik een Minolta Vectis S1 gebruikt.

gaarne "opbouwende" kritiek ...

[afbeelding]

[afbeelding]
1; Links zitten nog wat storende objecten. Ik vind het ook niet echt een onderwerp. Er is niets spannends te zien, of iig niets wat een verhaal vertelt. De kleur is op zich wel okay gekozen.
2 & 3; Het idee is wel puik, maar de uitwerking nogal suf. Het spiegelding staat er niet helemaal op en het is net niet scherp waardoor het storend wordt. Of helemaal onscherp maken of helemaal scherp maken.
Blijf proberen .
quote:
Op woensdag 20 april 2005 22:03 schreef teenage-dirtbag het volgende:
[afbeelding]

De beeldhoek is niet zo spannend, maar ik vind de foto wel heel erg leuk eigenlijk. Het lijkt net of het in een studio is gefotografeerd. Heb je geflitst? Ik vind het wel geinig.
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_26395725
quote:
Op woensdag 20 april 2005 23:47 schreef portier het volgende:

[..]

De beeldhoek is niet zo spannend, maar ik vind de foto wel heel erg leuk eigenlijk. Het lijkt net of het in een studio is gefotografeerd. Heb je geflitst? Ik vind het wel geinig.
Geen flits, gewoon het lente zonnetje. En ook niet in een studio gefotografeerd gewoon in de tuin.
What comes around goes around!
pi_26414805
quote:
Op woensdag 20 april 2005 22:03 schreef teenage-dirtbag het volgende:
[afbeelding]

Heb je er nog iets aan bewerkt achteraf?
Ik ben het met Portier eens, niet spannend. Maar wel een heel lekker plaatje, ik vind 'm goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')