abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25341864
waarschijnlijk ben ik de grootste fotografie n00b in dit forum maar ik ga het toch proberen

ik heb van mijn ouders een oude Petri GX1 gekregen omdat zij een nieuwe Canon hebben gekocht. Heb op mijn vakantie (ben nu op reis) een rolletje volgeschoten en deze ter ontwikkeling gebracht. Bij het ophalen bleek dat er geen enkele foto op de film stond

Bij het uithalen van het rolletje ging het al vaag. Toen de teller op 36 stond kon ik gewoon nog 'schieten' en ik heb de film ook niet echt terug gedraaid ofzo (ik voelde geen weerstand). bij het openmaken zat de film keurig in het rolletje. Ik weet zeker dat ik de film er goed in heb gedaan! Onder op de camera zit een klein knopje wat in moet drukken om de film eruit te halen (toch?)

Help mij aub
pi_25341873
oh nog even een opmerking, ik heb nog gegoogled voor een handleiding ofzo maar kon niets vinden, misschien dat iemand me daar van kan voorzien (linkje?)
pi_25342426
Waarschijnlijk hed je bij het inbrengen van de film (voor je foto's maakte) de film niet goed op de transport pinnetjes gelegd, of er is iets fout met het filmtransport. Je hebt, zo lijkt het iig, al je foto's geschoten zonder dat er echt film in zat, en daardoor moest je de film ook niet meer terugdraaien, hij was nog steeds in het begin.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_25351708
maar waarom was dat lipje film dan keurig in het rolletje?
pi_25351833
Omdat het filmtransport niets te maken heeft met het terugdraaien van je film. Je draait hem terug doordat je aan het binnenste kokertje draait zodat de film zichzelf oprolt.
pi_25352291
ok dus ik heb dat miniscule flapje netjes naar binnen gerold

maar waarom loopt die teller dan op?
pi_25352448
De teller loopt ook op als je zonder film werkt. Als je aan dat ding trekt om de film verder te spoelen, dan draai je een tandwieltje dat de teller 1tje hoger zet.
pi_25353742
hmmz okay dat verklaart het dan wel
pi_26339951
ik moet dit topic even tot een goed einde helpen ik had de film niet in het kokertje vastgeklikt waardoor deze helemaal niet mee rolde alles werkt nu perfect. slotje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')