abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26990803
Niemand met opmerkingen/tips omtrent kinderfotografie nav mijn foto?
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  vrijdag 13 mei 2005 @ 22:16:14 #252
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_26990820
Je kijkt naar buiten en je ziet heel veel van dit:

Je springt in je auto en rijdt - je keurig aan de maximum snelheid houdend - naar de rand van de snelweg omdat je daar zo'n mooi open veld hebt en dan is er slechts nog dit:

Jammer.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 22:16:48 #253
79550 Ymke
your ghost
pi_26990841
Ja ikke , heb je photoshop? De foto is nogal flets, probeer hem eens wat op te krikken

Dit was voor luckepuck
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_26990871
Ik heb photo impact van Ulead, en gisteren pas ontdekt waar ik kan levelen! Alleen heb ik nog niet helemaal door wat nu precies het effect is daarvan en hoe het te gebruiken/misbruiken
  vrijdag 13 mei 2005 @ 22:22:48 #255
79550 Ymke
your ghost
pi_26990982
Ehm , zoiets? Ik zit hier een beetje in het donker . kan niet goed zien hoe het overkomt.

How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_26992861
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 21:23 schreef Luckepuk het volgende:
Vanmiddag gemaakt, late middagzon, veld met bloemen en een druk bewegend onderwerp.
[afbeelding]

Gemaakt met de Kodak DX6340
[afbeelding]
Jammer dat de blik ietsje "onrustig" lijkt. Van mij had ook het linker handje er helemaal op gemogen (maar dat is denk ik beide moeilijk te realiseren met een druk bewegend kind ) maar verder vind ik het wel een leuke foto.
Niet een die ik uitvergroot op zou hangen, daarvoor mist er net iets in de uitdrukking van het gezichtje vind ik, maar toch zeker niet verkeerd

Ook de achtergrond is mooi en niet storend (dat is al heel wat).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_26993840
ben zo nieuwsgierig waar ze aan denkt.........
;-)
vind het een lieve foto... en idd het origineel is een tikkeltje flets...
And God created BB.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 00:13:00 #258
120028 Nature4Life
Hiprintétumn
pi_26994252
Hoppekee, nog maar twee

pi_26995071
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 00:13 schreef Nature4Life het volgende:
Hoppekee, nog maar twee

was jou witbalans wel in orde???
ze zijn een beetje rossig.......
And God created BB.
pi_26995151
Ik heb er nog 3 uit dezelfde serie, maar persoonlijk vond ik dus die 1e zelf mooier. Ik weet niet hoe de "proffesional" ( ) er tegenaan kijkt.

@Ymke: die van you is mooier idd! Ik heb hem opgeslagen! Thanks!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 12:23:24 #261
120028 Nature4Life
Hiprintétumn
pi_27001157
@Bees, heb ik bewust gedaan in PS Ik vond ze er zo wel lekker warm uitzien
  zaterdag 14 mei 2005 @ 12:40:16 #262
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_27001531
Een prutsertje

beetje abstract, vaag vreemd. Maar toch basic , standaard , saai ?
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 12:56:33 #263
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_27001940
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 00:13 schreef Nature4Life het volgende:
Hoppekee, nog maar twee
1: Hoop groen, maar wel een okaye foto. Als je handig bent met PS zou je misschien voor een leuk effect al het groen eruit kunnen slopen en dat z/w maken.
2: Nogal donker en verkleurd, kan niet echt plaatsen wat je nou precies gefotografeerd hebt.
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 00:54 schreef Luckepuk het volgende:
Ik heb er nog 3 uit dezelfde serie, maar persoonlijk vond ik dus die 1e zelf mooier. Ik weet niet hoe de "proffesional" ( ) er tegenaan kijkt.
1: Gezicht een beetje overbelicht. Mag ik vragen welke cam je gebruikt? Je achtergrond komt nogal blurry over.
2: Is wel okay, net niet overbelicht.
3: Wederom overbelicht. Uitgebeten vlek linksboven. Zon is een gevaarlijk bolletje gas voor je foto's .
Ow en ik moet nog even kwijt dat ik je kader verschrikkelijk vind, maar dat heeft niets met je foto's te maken.
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 12:40 schreef Lord Dreamer het volgende:
Een prutsertje

[afbeelding]

beetje abstract, vaag vreemd. Maar toch basic , standaard , saai ?
Links is overbelicht en rechts mist een stukje. Dus stukje aan de rechterkant erbij en stukje van de linkerkant af. Verder wel okay, maar ik zou de foto met de zon mee nemen zodat de ondergrond niet zo overbelicht raakt.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_27002091
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 12:56 schreef portier het volgende:
1: Gezicht een beetje overbelicht. Mag ik vragen welke cam je gebruikt? Je achtergrond komt nogal blurry over.
3: Wederom overbelicht. Uitgebeten vlek linksboven. Zon is een gevaarlijk bolletje gas voor je foto's .
Ow en ik moet nog even kwijt dat ik je kader verschrikkelijk vind, maar dat heeft niets met je foto's te maken.

Kodak DX6340
Ik heb ze trouwens wel bewerkt dmv Level, maar dat heb ik nog niet helemaal door geloof ik. Hier trouwens 3 uit die serie die niet bewerkt zijn, maar origineel zoals ze uit de camera kwamen. Ze zijn wel erg groot, maar ff linkjes doen maken!

foto 1!
foto 2!
foto 3!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 13:04:21 #265
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_27002120
quote:
Links is overbelicht en rechts mist een stukje. Dus stukje aan de rechterkant erbij en stukje van de linkerkant af. Verder wel okay, maar ik zou de foto met de zon mee nemen zodat de ondergrond niet zo overbelicht raakt.
Dank je Portier, daar kan ik wat mee

Het "ding" staat in de vensterbank. vandaar de belichting. Maar ik ga het straks als de zon daar weg eens nog eens proberen. ( en het 4 op een rij in 3D ook eens afstoffen )
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_27004463
quote:

[..]

1: Hoop groen, maar wel een okaye foto. Als je handig bent met PS zou je misschien voor een leuk effect al het groen eruit kunnen slopen en dat z/w maken.
2: Nogal donker en verkleurd, kan niet echt plaatsen wat je nou precies gefotografeerd hebt.
[..]

[..]

Natuurlijk heb je hier te maken met gedeeltelijke overbelichting. Dat is natuurlijk inherent aan tegenlichtopnamen en neem je voor leif of is zelfs de bedoeling. Wel moet je dan proberen om het gezicht wel goed belicht te krijgen want dat is het motief bij deze opnamen. Weet niet of je met dat toestel bij kunt flitsen. Ik vindt ze hier en daar wat flets, iets wat in phtoshop kan worden verbeterd. Ik zou ze bovendien de een wat meer dan de ander nog wat croppen.
pi_27004558
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 13:04 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Dank je Portier, daar kan ik wat mee

Het "ding" staat in de vensterbank. vandaar de belichting. Maar ik ga het straks als de zon daar weg eens nog eens proberen. ( en het 4 op een rij in 3D ook eens afstoffen )
Als je toch nog een keer ermee bezig gaat zou ik met de zon op de achtergrong wat gaan spelen met de hoek vanwaaruit je het neemt. De fot zoals die nu is vind ik niet echt spannend. Het lijkt me een leuk objekt om mee te spelen.
pi_27014628
Deze heb ik vorige week genomen bij 't Muziekgebouw aan 't IJ. Ik had m'n cam de hele dag op iso 400 staan daarom stikt ie van de ruis. Maar wat vinden jullie er verder van?

Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zaterdag 14 mei 2005 @ 23:25:26 #269
96210 W4
Wie, ik?
pi_27015115
Hier een poginkje van mij. Oordeel niet te hard, ben pas een week "serieus" met fotografie bezig. Heb sinds vorige week dan ook een Nikon D70 met 28-80 objectief.

#1: Cactus met Pliesie (naam van de kat)

#2: Pliesie met Cactus

#3: Shiva (naam van andere kat)

#4: Zonsondergang met kerk

Nou, kom maar op

PS: hoe maken jullie van die mooie kadertjes om je foto's ? En dan snap ik dat dat met Photoshop of zoiets kan, maar is er ook een makkelijke manier om dat bij een serie foto's uit te voeren ?
Poffervier
  zondag 15 mei 2005 @ 01:40:19 #270
262 Re
Kiss & Swallow
pi_27017854
foto 2 is wel de mooiste, mooi lekker scherp op de ogen voor echt mooie platen zou je de storende achtergronden/ afleidingen wat kunnen minimaliseren (foto 3 voornamelijk).

En foto 4 de horizon even recht zetten

kadertjes kan je doen met canvas vergroten en inkleuren naar kaderwens
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 15 mei 2005 @ 14:23:07 #271
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_27025424
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 23:06 schreef SuperRembo het volgende:
Deze heb ik vorige week genomen bij 't Muziekgebouw aan 't IJ. Ik had m'n cam de hele dag op iso 400 staan daarom stikt ie van de ruis. Maar wat vinden jullie er verder van?

[afbeelding]
Echt zonde van die ruis. Ik zou rood nog even wat hoger zetten zodat het lekker knalt. Dan is het het een prima foto (met ruis ).
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 23:25 schreef W4 het volgende:
Hier een poginkje van mij. Oordeel niet te hard, ben pas een week "serieus" met fotografie bezig. Heb sinds vorige week dan ook een Nikon D70 met 28-80 objectief.

Nou, kom maar op
1: Prima, lekkere dof. Ook leuk die silhouet van je kat op de achtergrond. Enige kritiekpuntje is dat vlekje dat linksboven de cactus aan die stekel zit. Dat stoort een klein beetje.
2: Wederom, lekkere dof. Rare witte haren .
3: Hoop storende elementen; snoertje, dat ding met die kleurtjes, dat raamscharnier. En het ziet eruit of je geflitst hebt. Foei! Verkeerde slagschaduw en wat onnatuurlijke hierdoor.
4: Schitterende foto. Volgens mij staat de horizon wel recht trouwens .
Als je pas een week echt bezig bent dan zie ik graag meer foto's van je . Well done.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zondag 15 mei 2005 @ 20:34:44 #272
110810 AMD64
With Canon you can!
  zondag 15 mei 2005 @ 20:43:22 #273
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_27035076
En nog 1 van mijn laptop

pi_27035702
Gisteren een heleboel foto's gemaakt bij de paarden

Ben benieuwd naar beoordeling over deze foto, die imo het beste is gelukt van mijn serie. Wil me wat meer toe gaan leggen op de paardenfotografie, maar die beesten zijn altijd zo verdomd moeilijk mooi vast te leggen.

Het veulentje van dit jaar:

En nog eentje:
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zondag 15 mei 2005 @ 22:25:36 #275
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_27038491
Hele mooie foto's van de paarden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')