Jammer dat de blik ietsje "onrustig" lijkt. Van mij had ook het linker handje er helemaal op gemogen (maar dat is denk ik beide moeilijk te realiseren met een druk bewegend kindquote:Op donderdag 12 mei 2005 21:23 schreef Luckepuk het volgende:
Vanmiddag gemaakt, late middagzon, veld met bloemen en een druk bewegend onderwerp.
[afbeelding]
Gemaakt met de Kodak DX6340
[afbeelding]
1: Hoop groen, maar wel een okaye foto. Als je handig bent met PS zou je misschien voor een leuk effect al het groen eruit kunnen slopen en dat z/w maken.quote:
1: Gezicht een beetje overbelicht. Mag ik vragen welke cam je gebruikt? Je achtergrond komt nogal blurry over.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 00:54 schreef Luckepuk het volgende:
Ik heb er nog 3 uit dezelfde serie, maar persoonlijk vond ik dus die 1e zelf mooier. Ik weet niet hoe de "proffesional" () er tegenaan kijkt.
Links is overbelicht en rechts mist een stukje. Dus stukje aan de rechterkant erbij en stukje van de linkerkant af. Verder wel okay, maar ik zou de foto met de zon mee nemen zodat de ondergrond niet zo overbelicht raakt.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:40 schreef Lord Dreamer het volgende:
Een prutsertje
[afbeelding]
beetje abstract, vaag vreemd. Maar toch basic , standaard , saai ?
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:56 schreef portier het volgende:
1: Gezicht een beetje overbelicht. Mag ik vragen welke cam je gebruikt? Je achtergrond komt nogal blurry over.
2: Is wel okay, net niet overbelicht.
3: Wederom overbelicht. Uitgebeten vlek linksboven. Zon is een gevaarlijk bolletje gas voor je foto's.
Ow en ik moet nog even kwijt dat ik je kader verschrikkelijk vind, maar dat heeft niets met je foto's te maken.
Dank je Portier, daar kan ik wat meequote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:56 schreef portier het volgende:
Links is overbelicht en rechts mist een stukje. Dus stukje aan de rechterkant erbij en stukje van de linkerkant af. Verder wel okay, maar ik zou de foto met de zon mee nemen zodat de ondergrond niet zo overbelicht raakt.
Natuurlijk heb je hier te maken met gedeeltelijke overbelichting. Dat is natuurlijk inherent aan tegenlichtopnamen en neem je voor leif of is zelfs de bedoeling. Wel moet je dan proberen om het gezicht wel goed belicht te krijgen want dat is het motief bij deze opnamen. Weet niet of je met dat toestel bij kunt flitsen. Ik vindt ze hier en daar wat flets, iets wat in phtoshop kan worden verbeterd. Ik zou ze bovendien de een wat meer dan de ander nog wat croppen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:56 schreef portier het volgende:
[..]
1: Hoop groen, maar wel een okaye foto. Als je handig bent met PS zou je misschien voor een leuk effect al het groen eruit kunnen slopen en dat z/w maken.
2: Nogal donker en verkleurd, kan niet echt plaatsen wat je nou precies gefotografeerd hebt.
[..]
1: Gezicht een beetje overbelicht. Mag ik vragen welke cam je gebruikt? Je achtergrond komt nogal blurry over.
2: Is wel okay, net niet overbelicht.
3: Wederom overbelicht. Uitgebeten vlek linksboven. Zon is een gevaarlijk bolletje gas voor je foto's.
Ow en ik moet nog even kwijt dat ik je kader verschrikkelijk vind, maar dat heeft niets met je foto's te maken.
[..]
Links is overbelicht en rechts mist een stukje. Dus stukje aan de rechterkant erbij en stukje van de linkerkant af. Verder wel okay, maar ik zou de foto met de zon mee nemen zodat de ondergrond niet zo overbelicht raakt.
Als je toch nog een keer ermee bezig gaat zou ik met de zon op de achtergrong wat gaan spelen met de hoek vanwaaruit je het neemt. De fot zoals die nu is vind ik niet echt spannend. Het lijkt me een leuk objekt om mee te spelen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 13:04 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Dank je Portier, daar kan ik wat mee
Het "ding" staat in de vensterbank. vandaar de belichting. Maar ik ga het straks als de zon daar weg eens nog eens proberen. ( en het 4 op een rij in 3D ook eens afstoffen)
Echt zonde van die ruis. Ik zou rood nog even wat hoger zetten zodat het lekker knalt. Dan is het het een prima foto (met ruisquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:06 schreef SuperRembo het volgende:
Deze heb ik vorige week genomen bij 't Muziekgebouw aan 't IJ. Ik had m'n cam de hele dag op iso 400 staandaarom stikt ie van de ruis. Maar wat vinden jullie er verder van?
[afbeelding]
1: Prima, lekkere dof. Ook leuk die silhouet van je kat op de achtergrond. Enige kritiekpuntje is dat vlekje dat linksboven de cactus aan die stekel zit. Dat stoort een klein beetje.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:25 schreef W4 het volgende:
Hier een poginkje van mij. Oordeel niet te hard, ben pas een week "serieus" met fotografie bezig. Heb sinds vorige week dan ook een Nikon D70 met 28-80 objectief.
Nou, kom maar op![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |