euh nee...quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:39 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Heb je nog kleurcorrectie gedaan? Ik vind je contrast met die blauwe lucht, grijze wolk en dat stukje landschap in de zon echt knap.
Moooi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:54 schreef TripleM het volgende:
Tis als t goed is niet mn beste, maar wel één van de leukere die ik tot nu toe ben tegengekomen, m'n foto's van de albumpresentatie van Krezip in de Melkweg gisteren:
[afbeelding]
Met m'n 350D / Canon 70-200 2.8L USM, 1600 ISO, F4, 1/160
Nice man, nice!quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:55 schreef TripleM het volgende:
Toch nog best veel bewogen foto's zie ik.. Maar bij deze bleef ik echt even stilstaan.. Ja, ik geloof dat ik hier wel trots op ben:
[afbeelding]
165 mm, 1600 ISO, F2.8, 1/160
Ik jaloers zijn isquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:20 schreef TripleM het volgende:
Daar praat ik liever niet meer over, dat deed gewoon echt pijn toen ik wegreed..Maar hij heeft me 1.119 euro gekost.. Bij DigitalStreet.nl gekocht, leuke zaak!
Ik kan op dit moment ongeveer 1/10e van dat objectief kopenquote:Op woensdag 11 mei 2005 23:34 schreef TripleM het volgende:
gewoon hobby
En terecht, mooie plaatjes hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:34 schreef TripleM het volgende:
...
Maar als ik even naar boven scroll en die foto bekijk, dan zit ik weer te lachen en ben ik mn lege bankrekening weer vergeten
Die eerste foto vond ik al mooi, maar deze is echt super; vind vooral de de licht/schaduw contrasten op haar armen mooi. Als ik 'm met wat papier op m'n monitor strak om haar heen crop lijkt het allemaal net wat "intenser" wat wel bij de sfeer zou passen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:55 schreef TripleM het volgende:
Toch nog best veel bewogen foto's zie ik.. Maar bij deze bleef ik echt even stilstaan.. Ja, ik geloof dat ik hier wel trots op ben:
[afbeelding]
165 mm, 1600 ISO, F2.8, 1/160
Ik vind 'm mooi! Net zoals die van je zus, vriend en hondjequote:Op donderdag 12 mei 2005 00:21 schreef Pimpelmees het volgende:
[afbeelding]
Ik moest het hier met een 18 - 55 mm lensje doenMagoed, ik ben er ook blij mee
Wat ik vooral mooi vind aan deze foto zijn het blauw, rood en groen, en het feit dat de tractor je uitzicht een beetje blokkeert, dat maakt wel nieuwsgierig vind ik.. Ik zou zelf de kleuren nog beter uit laten komen door wat meer contrast en verzadiging..quote:
Tja, leuke vakantiefoto op zich, maar niet echt een goede foto. "Alles staat erop" en dat was het, om het zo even te zeggen. Wat al zou schelen is als de foto zou zijn gemaakt vanuit een lager gezichtspunt, zittend of - net als de luilakken - liggend op de grond.. Sowieso is de foto midden op de dag gemaakt zo te zien (aan de redelijk scherpe schaduwen), dat geeft een foto altijd al minder sfeer dan bij zonsopgang/zonsondergang..quote:
Foto 1, 9 en 10 vind ik zelf ook de mooistequote:Op vrijdag 13 mei 2005 21:19 schreef Astridj0h het volgende:
Foto 1 is supa! Foto 9 en 10 vind ik ook erg mooi, de rest spreekt me niet zo heel erg aan. Maar dat is denk ik meer kwestie van smaak. met name 3 en 6 doen snapshotterig aan, de onderwerpen boeien mij iig niet.
Keep up the good working!
herken ik hoorn hierin, of zie ik gewoon overal mijn lievelings haven in?
Jammer dat de blik ietsje "onrustig" lijkt. Van mij had ook het linker handje er helemaal op gemogen (maar dat is denk ik beide moeilijk te realiseren met een druk bewegend kindquote:Op donderdag 12 mei 2005 21:23 schreef Luckepuk het volgende:
Vanmiddag gemaakt, late middagzon, veld met bloemen en een druk bewegend onderwerp.
[afbeelding]
Gemaakt met de Kodak DX6340
[afbeelding]
1: Hoop groen, maar wel een okaye foto. Als je handig bent met PS zou je misschien voor een leuk effect al het groen eruit kunnen slopen en dat z/w maken.quote:
1: Gezicht een beetje overbelicht. Mag ik vragen welke cam je gebruikt? Je achtergrond komt nogal blurry over.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 00:54 schreef Luckepuk het volgende:
Ik heb er nog 3 uit dezelfde serie, maar persoonlijk vond ik dus die 1e zelf mooier. Ik weet niet hoe de "proffesional" () er tegenaan kijkt.
Links is overbelicht en rechts mist een stukje. Dus stukje aan de rechterkant erbij en stukje van de linkerkant af. Verder wel okay, maar ik zou de foto met de zon mee nemen zodat de ondergrond niet zo overbelicht raakt.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:40 schreef Lord Dreamer het volgende:
Een prutsertje
[afbeelding]
beetje abstract, vaag vreemd. Maar toch basic , standaard , saai ?
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:56 schreef portier het volgende:
1: Gezicht een beetje overbelicht. Mag ik vragen welke cam je gebruikt? Je achtergrond komt nogal blurry over.
2: Is wel okay, net niet overbelicht.
3: Wederom overbelicht. Uitgebeten vlek linksboven. Zon is een gevaarlijk bolletje gas voor je foto's.
Ow en ik moet nog even kwijt dat ik je kader verschrikkelijk vind, maar dat heeft niets met je foto's te maken.
Dank je Portier, daar kan ik wat meequote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:56 schreef portier het volgende:
Links is overbelicht en rechts mist een stukje. Dus stukje aan de rechterkant erbij en stukje van de linkerkant af. Verder wel okay, maar ik zou de foto met de zon mee nemen zodat de ondergrond niet zo overbelicht raakt.
Natuurlijk heb je hier te maken met gedeeltelijke overbelichting. Dat is natuurlijk inherent aan tegenlichtopnamen en neem je voor leif of is zelfs de bedoeling. Wel moet je dan proberen om het gezicht wel goed belicht te krijgen want dat is het motief bij deze opnamen. Weet niet of je met dat toestel bij kunt flitsen. Ik vindt ze hier en daar wat flets, iets wat in phtoshop kan worden verbeterd. Ik zou ze bovendien de een wat meer dan de ander nog wat croppen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:56 schreef portier het volgende:
[..]
1: Hoop groen, maar wel een okaye foto. Als je handig bent met PS zou je misschien voor een leuk effect al het groen eruit kunnen slopen en dat z/w maken.
2: Nogal donker en verkleurd, kan niet echt plaatsen wat je nou precies gefotografeerd hebt.
[..]
1: Gezicht een beetje overbelicht. Mag ik vragen welke cam je gebruikt? Je achtergrond komt nogal blurry over.
2: Is wel okay, net niet overbelicht.
3: Wederom overbelicht. Uitgebeten vlek linksboven. Zon is een gevaarlijk bolletje gas voor je foto's.
Ow en ik moet nog even kwijt dat ik je kader verschrikkelijk vind, maar dat heeft niets met je foto's te maken.
[..]
Links is overbelicht en rechts mist een stukje. Dus stukje aan de rechterkant erbij en stukje van de linkerkant af. Verder wel okay, maar ik zou de foto met de zon mee nemen zodat de ondergrond niet zo overbelicht raakt.
Als je toch nog een keer ermee bezig gaat zou ik met de zon op de achtergrong wat gaan spelen met de hoek vanwaaruit je het neemt. De fot zoals die nu is vind ik niet echt spannend. Het lijkt me een leuk objekt om mee te spelen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 13:04 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Dank je Portier, daar kan ik wat mee
Het "ding" staat in de vensterbank. vandaar de belichting. Maar ik ga het straks als de zon daar weg eens nog eens proberen. ( en het 4 op een rij in 3D ook eens afstoffen)
Echt zonde van die ruis. Ik zou rood nog even wat hoger zetten zodat het lekker knalt. Dan is het het een prima foto (met ruisquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:06 schreef SuperRembo het volgende:
Deze heb ik vorige week genomen bij 't Muziekgebouw aan 't IJ. Ik had m'n cam de hele dag op iso 400 staandaarom stikt ie van de ruis. Maar wat vinden jullie er verder van?
[afbeelding]
1: Prima, lekkere dof. Ook leuk die silhouet van je kat op de achtergrond. Enige kritiekpuntje is dat vlekje dat linksboven de cactus aan die stekel zit. Dat stoort een klein beetje.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:25 schreef W4 het volgende:
Hier een poginkje van mij. Oordeel niet te hard, ben pas een week "serieus" met fotografie bezig. Heb sinds vorige week dan ook een Nikon D70 met 28-80 objectief.
Nou, kom maar op![]()
Well, you bloody failed. Bloemen en flitsen is niet okay. Alleen die roos rechts zou het misschien nog wel leuk doen als sime high-key foto.quote:Op zondag 15 mei 2005 20:34 schreef AMD64 het volgende:
Test foto (macro)
Een aardige productfoto.quote:Op zondag 15 mei 2005 20:43 schreef AMD64 het volgende:
En nog 1 van mijn laptop
1: Nogal in het midden. Als je de beweging van het beestje wilt benadrukken kan je het beter wat ruimte meegeven alsof het naar je toe komt lopen (links ruimte laten) of dat het van je wegloopt (van achter en rechts ruimte laten).quote:Op zondag 15 mei 2005 21:01 schreef Elefes het volgende:
Gisteren een heleboel foto's gemaakt bij de paarden
Ben benieuwd naar beoordeling over deze foto, die imo het beste is gelukt van mijn serie. Wil me wat meer toe gaan leggen op de paardenfotografie, maar die beesten zijn altijd zo verdomd moeilijk mooi vast te leggen.
Kleuren zijn wel okay, maar onderwerp staat nogal in het midden en het had best wat dichterbij gemogen (al snap ik dat dat niet zo makkelijk is met die bewegelijke beestjesquote:Op maandag 16 mei 2005 16:09 schreef ModernTalking het volgende:
[afbeelding]
http://members.home.nl/moderntalking/100_0808.JPG Grote versie
Gemaakt met Kodak CX 7430 en onbewerkt
Op zich wel leuk, maar omdat er geen sterk contrasterende elementen in zitten is het een saaie foto geworden.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:38 schreef Fratz het volgende:
wat een leuk foto's allemaal!
laat ik er ook eens eentje opslingeren:
Foto 3 is nu een beetje kaal vind ik. Die zou een goede foto maken met een duidelijker onderwerp er in (een mens, een dier, of natuurlijk afvalquote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:48 schreef mwvdlee het volgende:
Verscheidene plaatjes uit 't pinksterweekend. Volgens een vriendin van me "typisch mijn stijl", hoop dat 't niet zó erg is
Wellicht zijn ze wat donker soms, heb mijn TFT eens als CRT afgesteld en het zag er allemaal ineens een stuk donkerder uit, vrees dat het even donker is als jullie gemiddeld te zien krijgen.
Overigens óók een les geleerd; De afstands indicatie bij handmatige focus is compleet fout op mijn Z3; vanaf nu alles op 't oog. Is dat zo erg bij alle digicams, trouwens?
p.s. Klikken voor grote plaatjes.
er zitten haren voor de ogenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:27 schreef MaRySe het volgende:
Heb wel een stuk van de onderkant afgehaald. Vond em wel mooi gelukt
[afbeelding]
nog meer uitgesneden:
[afbeelding]
Die eerste is wel mooi maar bij de uitsnede zie je goed dat de scherpte niet op het oog zelf ligt maar daarvoor, (om de wenkbrauw).quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:27 schreef MaRySe het volgende:
Heb wel een stuk van de onderkant afgehaald. Vond em wel mooi gelukt
[afbeelding]
nog meer uitgesneden:
[afbeelding]
Ja ik lag toen ik die foto maakte en m'n pony/pluk wilde niet aan de kantquote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:05 schreef Re het volgende:
[..]
er zitten haren voor de ogen... verder wel mooi
voordeel is dat je het zelf bent dus gewoon lekker nog een paar keer nemen (plaatjes zijn inmiddels weg...)quote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:53 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ja ik lag toen ik die foto maakte en m'n pony/pluk wilde niet aan de kant
ja sorrie hoor, moet ik dit mooi vinden ofzo?quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:28 schreef Impry het volgende:
Klein schopje met een zelfportret:
[afbeelding]
Onderin misschien een beetje fel belicht, maar vond hem verder wel goed gelukt. Jullie nog opmerkingen/commentaar?
Jij staat er zelf echt belabberd opquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:28 schreef Impry het volgende:
Klein schopje met een zelfportret:
[afbeelding]
Onderin misschien een beetje fel belicht, maar vond hem verder wel goed gelukt. Jullie nog opmerkingen/commentaar?
M'n statief kon niet zo hoogquote:Op donderdag 19 mei 2005 17:02 schreef Nature4Life het volgende:
Zelfontspanner werkt goed in dat soort situaties![]()
Scherpte deels bereikt door UnSharpMask in Photoshop, kleuren ook bewerkt in Photoshop. (Levers/Color Balance)quote:De foto vind ik wel heel mooi door de kleuren en scherpte/diepte. Hoe heb je dat gedaan ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |