Maar daarentegen zijn de onderhoudsintervallen van de meeste auto' s lager, zoniet vele malen lager dan die van een motor. Bovendien doe je met een auto zomaar 40.000 km met een set banden op je aangedreven as. En dat is zomaar een set of 5 motorbanden. Waarbij een set motorbanden net zo duur is als 4 banden voor een auto. en waar je bij een auto gemiddeld tegenwoordig elke 15.000 km een beurt nodig heeft en sinds een paar jaar zijn er zelfs auto' s met intervallen van 30.000 km. En de meeste motoren zijn de intervallen 6.000 km (BMW's 10.000 km)quote:Op woensdag 13 april 2005 21:13 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Auto is veel duurder in de wegenbelasting, zuipt wat meer, en volgens mij is de verzekering ook hoger.![]()
Mooie theorie..quote:Op woensdag 13 april 2005 21:33 schreef PatrickM het volgende:
Maar daarentegen zijn de onderhoudsintervallen van de meeste auto' s lager, zoniet vele malen lager dan die van een motor. Bovendien doe je met een auto zomaar 40.000 km met een set banden op je aangedreven as. En dat is zomaar een set of 5 motorbanden. Waarbij een set motorbanden net zo duur is als 4 banden voor een auto. en waar je bij een auto gemiddeld tegenwoordig elke 15.000 km een beurt nodig heeft en sinds een paar jaar zijn er zelfs auto' s met intervallen van 30.000 km. En de meeste motoren zijn de intervallen 6.000 km (BMW's 10.000 km)
Vertel.quote:Op woensdag 13 april 2005 21:33 schreef Makster het volgende:
Draadloos werkt dus niet op een motor lees ik net![]()
Mja zo'n viertakt schijnt wat gevoelig te zijn met het gashandel.quote:Op woensdag 13 april 2005 21:16 schreef Makster het volgende:
Kick komt veel bij kijken, lees hele shit over naar compressie trappen en dan door slag en een flinke trap en dan ok. En dan gas dicht, choke open bla bla bla
Gewoon trappen en gaan is mijn idee
En wat is dan de lol hier van?quote:Op woensdag 13 april 2005 21:51 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Mja zo'n viertakt schijnt wat gevoelig te zijn met het gashandel.![]()
Die Husk vanmiddag liep ook gelijk nat als je even iets verkeerd deed.![]()
Dat hele gedoe met de compressie hendel snapte ik ook niet.![]()
De CR is gewoon punt opzoeken en goed en snel trappen.
Viertakt starten is hogere wetenschap en procedure volgen.
Dan schijnen ze uiteindelijk wel makkelijkere starters te zijn.
weurstquote:Op woensdag 13 april 2005 21:51 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Mja zo'n viertakt schijnt wat gevoelig te zijn met het gashandel.![]()
Die Husk vanmiddag liep ook gelijk nat als je even iets verkeerd deed.![]()
Dat hele gedoe met de compressie hendel snapte ik ook niet.![]()
De CR is gewoon punt opzoeken en goed en snel trappen.
Viertakt starten is hogere wetenschap en procedure volgen.
Dan schijnen ze uiteindelijk wel makkelijkere starters te zijn.
quote:Op woensdag 13 april 2005 21:58 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
En wat is dan de lol hier van?Ben je dan stoer ofzo, hoe langer het duurt hoe stoerder je bent
Watta?quote:
Al hang je tegenwoordig ook al in SM & Cross rond Makster.quote:Starten is idd gewoon een truc die je moet leren. In het begin deed ik het met mijn KTM ook fout, ik zette de kickstarter op de compressie...flinke jens...niet lopen. Zo werk je je wel in het zweet
Wat jb37 zegt hierboven klopt precies. Eerst choken, een keer door de compressie trappen, dan tegen de compressie aanzetten, met compressiehendel net door de compressie heenzetten en een kleine ferme trap en hij loopt. Als je het trucje kent is het echt heel simpel. Springen (zoals op een CR500) is echt niet nodig, echt heel simpel.
Mwa, zo vertel je het niet andersquote:Op woensdag 13 april 2005 22:05 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Lol, het is een vereiste om te starten, niets meer en niets minder.
![]()
t is gewoon stoerquote:Op woensdag 13 april 2005 22:07 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Mwa, zo vertel je het niet anders
Mij lijkt het toch een aardige irritante klus, jij vindt het blijkbaar stoer
Met een kickstart heb je nooit geen echte ploffen en steekvlammen omdat je niet kan doorstartenquote:Op woensdag 13 april 2005 22:12 schreef Youp het volgende:
[..]
t is gewoon stoerwat moet je met zo'n dom knopje...
IEIEIEIEIEIEIEIEIE prrrt broem... nou nou![]()
quote:Op woensdag 13 april 2005 22:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Mwa, zo vertel je het niet anders
Mij lijkt het toch een aardige irritante klus, jij vindt het blijkbaar stoer
Als je voorbij de uitlaatpoort komt met de zuiger kan je best ploffen en knallen.quote:Op woensdag 13 april 2005 22:17 schreef PatrickM het volgende:
Met een kickstart heb je nooit geen echte ploffen en steekvlammen omdat je niet kan doorstarten
quote:Voorlopige programma "MotoPort Rockanje Classic" 21 mei 2005
08:00 tot 09.30 - Inschrijving, keuring motoren etc., keuring circuit
09:30 tot 10.00 - Rijdersbespreking / baco-instructie en uitzetten baco's
10:00 tot 12:00 - Training CRT + Rockanje klasse
12.00 tot 12:15 - Eerste demo supermoto
12:15 tot 13:10 - Pauze (met pauze evenement, voorwoord burgemeester/wethouder en raceorganisatie)
13.10 tot 13:30 - Tweede demo supermoto
13:30 tot 15:30 - Eerste manche CRT + Rockanje klasse
15:30 tot 15:40 - Wisselen gasten Badhotel evt vertrek deelnemers supermoto
15:40 tot 17:40 - Tweede manche
- Afsluiting evenement
als hij de 1e keer niet start en je trapt de 2e keer en hij start nog niet maar maakt wel 1 slag zeg maar dan krijg je ook een enorme knal uit de uitlaat omdat de hete uitlaatgassen het onverbande mengsel in de uitlaat doet onstekenquote:Op woensdag 13 april 2005 22:17 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Met een kickstart heb je nooit geen echte ploffen en steekvlammen omdat je niet kan doorstarten
Ghe ghe en als ik voor de deur start klinkt er via de huizen aan de overkant echt zo'n echo met die knal.quote:Op woensdag 13 april 2005 22:24 schreef Youp het volgende:
als hij de 1e keer niet start en je trapt de 2e keer en hij start nog niet maar maakt wel 1 slag zeg maar dan krijg je ook een enorme knal uit de uitlaat omdat de hete uitlaatgassen het onverbande mengsel in de uitlaat doet onsteken
heerlijk hequote:Op woensdag 13 april 2005 22:26 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ghe ghe en als ik voor de deur start klinkt er via de huizen aan de overkant echt zo'n echo met die knal.![]()
Nee, ik maak niet graag herrie.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |