Hij kan alleen maar groter worden Aliquote:Op woensdag 13 april 2005 21:59 schreef MrAli het volgende:
Inmiddels door mij gecheckt, en een paar veranderingen zouden wel op z'n plaats zijn. Maar er zijn iig ook wel heel veel leuke mensen aanwezig mocht iedereen komen die erop staat.Tot zover, voorwaardelijk, goed gekeurd.
Mooi dat het werkt iig.quote:Op woensdag 13 april 2005 23:05 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Zo, dvd-(re)writer werkt eindelijk naar behoren, dan maar zonder extra dvd-reader.
Instellingen staan nu zo:
Hdd -> Primary Master
Dvd-writer -> Secondary Master
Hij is ook mooi op snelheid nou, ben dus wel tevreden.
Kijk jij voetbal?quote:
Ach, ik zapte toevallig langs, ben bij de verlenging blijven plakkenquote:
Een beetje droevig ook misschien?quote:Op woensdag 13 april 2005 23:26 schreef DearPrudence het volgende:
Un Long Dimanche de Fiancailles = mooi.
Spannend en leuk om naar te kijken, maar absoluut geen goed voetbal.quote:Op woensdag 13 april 2005 23:26 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ach, ik zapte toevallig langs, ben bij de verlenging blijven plakken.
Spannend, mooi spel ook, zeker in de 2e helft van de verlenging.
M'n pa zit nu in Grenoble, en moet morgen via Lyon naar huis, we zullen zien of hij heelhuids aankomtquote:Op woensdag 13 april 2005 23:31 schreef MrAli het volgende:
[..]
Spannend en leuk om naar te kijken, maar absoluut geen goed voetbal.
Maar ik weet haast wel zeker dat ze de volgende rond niet doorkomen, die Milanezen zijn echt van die vuile schoften die je veel te veel eer gunt als je ze voetballers noemt. Gewoon een belediging voor iedereen die wel een voetballer is.
Maarja, we zullen wel zien.
Trusten.quote:Op woensdag 13 april 2005 23:35 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
M'n pa zit nu in Grenoble, en moet morgen via Lyon naar huis, we zullen zien of hij heelhuids aankomt.
Anyway, i'm off, night.
Die had ik dus wel, die 2e dvd-rom dan, alleen dat werkte niet ofzo. Heel vaag, nouja, ook niet echt nodig verder..quote:Op woensdag 13 april 2005 23:16 schreef MrAli het volgende:
[..]
Mooi dat het werkt iig.
Maar heb jij geen 2e hdd, en 2e cdrom / dvdrom / cdwriter?
Die had je ook wel uit je kast zelf kunnen halen hoor.quote:Op donderdag 14 april 2005 11:38 schreef -Mzraki- het volgende:
We hebben een oude printer moeten slopen voor wat extra schroefjes, maar hij zit erin, m'n dvd-brander.
Hij doet het, moet Nero nog even downloaden, maar so far, so goodquote:Op donderdag 14 april 2005 11:45 schreef MrAli het volgende:
[..]
Die had je ook wel uit je kast zelf kunnen halen hoor.En zoveel heeft zo'n ding niet nodig.
Maar veel belangrijker, werkt ie goed / naar tevredenheid?
quote:Op donderdag 14 april 2005 11:48 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Hij doet het, moet Nero nog even downloaden, maar so far, so good.
finally.quote:Op donderdag 14 april 2005 11:48 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Hij doet het, moet Nero nog even downloaden, maar so far, so good.
Veel plezier, het weer is iig wat opgeknapt, vang grote vissenquote:
One word: Dellquote:Op donderdag 14 april 2005 11:45 schreef MrAli het volgende:
[..]
Die had je ook wel uit je kast zelf kunnen halen hoor.En zoveel heeft zo'n ding niet nodig.
Maar veel belangrijker, werkt ie goed / naar tevredenheid?
Sterkte kerel, goh, het is toch al zo'n 7 jaar oud geworden zeg.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:24 schreef Pizza_Shooter het volgende:
M'n windows heeft het nu op de een of andere manier helemaal begeven..
Mag ik hem een spuitje gevenquote:Op donderdag 14 april 2005 15:24 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Das wel de bedoeling inderdaad.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:55 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Sterkte kerel, goh, het is toch al zo'n 7 jaar oud geworden zeg.
Nu maar tijd voor XP dan?
quote:
Uhmm niels.. sinds wanneer is het zo dat wanneer jij een computer "fixed" hij het weer doet ?quote:Op donderdag 14 april 2005 18:31 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Edit: Nu werkt het opeens weer wel, beetje vaag allemaal..
hmm.. vind het ook niet echt 'ruben' schoenen, maar wie weet staat het idd wel leuk.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:34 schreef -Mzraki- het volgende:
[afbeelding]. Ben daar zeg maar naar opzoek, kijken of ze staan onder wat wijdere broeken, zo ja, they're mine
.
quote:Op donderdag 14 april 2005 19:23 schreef il_mostro het volgende:
Uhmm niels.. sinds wanneer is het zo dat wanneer jij een computer "fixed" hij het weer doet ?![]()
![]()
Zo, das nog weer eens wat anders dan vans. Even wennen...quote:Op donderdag 14 april 2005 20:34 schreef -Mzraki- het volgende:
[afbeelding]. Ben daar zeg maar naar opzoek, kijken of ze staan onder wat wijdere broeken, zo ja, they're mine
.
Ach, ik ben nu wel voorbij het tijdperk van skateschoenen, wil nu echt meer naar de sneakers, Floris van Bommel is meteen wel een erg grote stap, maarja, we zullen zienquote:Op donderdag 14 april 2005 21:01 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
hmm.. vind het ook niet echt 'ruben' schoenen, maar wie weet staat het idd wel leuk.
Yeahquote:'Eigendom is diefstal'
De strijd om het softwarepatent gaat vandaag een nieuwe fase in. De industrie liet zich aftroeven door principieel gedreven activisten van de internetgeneratie.
BRUSSEL/DEN HAAG, 14 APRIL. 'Eigendom is diefstal!' schreef Proudhon, een van de grondleggers van het anarchisme, in 1840. Die uitspraak heeft niets aan actualiteit ingeboet. Onder het motto 'Geen softwarepatenten' voeren kleine softwaremakers campagne tegen een Europese richtlijn waarvan vandaag de tweede lezing begint in het Europees Parlement. Die richtlijn staat het octrooieren toe van uitvindingen die software bevatten.
Op websites beschrijven de digitale nazaten van Proudhon wat de Europese burgers te wachten staat wanneer de richtlijn over 'het software-octrooi' wordt aangenomen. ,,De software-industrie zal ten prooi vallen aan afpersers zonder scrupules. Een kartel van grote bedrijven zal kleinere concurrenten platwalsen. Als gevolg daarvan zullen we met zijn allen meer geld betalen voor minder goede en minder veilige software.''
Het verzet tegen het software-octrooi is in menig opzicht uniek. Het laat zien hoe amateurlobbyisten van kleine softwarebedrijven de Europese besluitvorming kunnen beïnvloeden. Ook is het een voorbeeld van hoe nationale parlementariërs actief een spaak proberen te steken in het wiel van het Europese besluitvormingsproces. En het is de doorbraak van het internettijdperk in het Europese lobbycircuit. Bedaagde lobbyisten voor de industrie zijn afgetroefd door activistische software-freaks.
,,Lobbyisten beschouwen hun baan als een negen-tot-vijf-job. Wij zijn vrijwilligers,'' zegt de Belg Dieter van Uytvanck die in Nijmegen studeert en actief is in de antilobby. De anti's zijn altijd online. ,,We vergaderen 24 uur per dag'', zegt Arend Lammertink, programmeur bij een kleine softwareontwikkelaar. Dat activisten bereid zijn zich in hun vrije tijd in de stoffigheid van het octrooirecht en de Europese regelgeving te verdiepen is volgens Van Uytvanck het bewijs van hun oprechtheid.
In de strijd om het software-octrooi staan aan de ene kant de ambtenaren van de Europese Commissie en nationale ministeries, gesteund door de industrie. Aan de andere kant bevindt zich een coalitie van kleine softwarebedrijven en gebruikers van 'open software'. Deze tegenstanders zijn er in geslaagd om eerst het Europarlement op sleeptouw te nemen en vervolgens nationale parlementen - ook de Tweede Kamer in Den Haag - voor hun standpunten te winnen. Met steun van parlementariërs die behoren tot de generatie actieve deelnemers aan chatgroepen op internet.
De industriële lobbyisten hadden bij de politici het nakijken. ,,We hebben te laat beseft dat dit een heel grote campagne werd'', zegt Caroline Kamerbeek, communicatiemedewerker van de afdeling Industrieel Eigendom van Philips. ,,Het is een klassiek voorbeeld van de manier waarop de industrie haar eigen zaakjes heeft verpest'', zegt Douglas Gregory, lobbyist van de Amerikaanse computerindustrie in Brussel.
De industrie blijkt niet ongevoelig voor de politieke druk van de antilobby. Computerbedrijf en octrooieerkampioen IBM gaat vijfhonderd patenten vrijgeven aan de open bron beweging als begin van ,,een nieuwe manier om met industrieel eigendom om te gaan''.
Octrooien zijn eigendomsrechten op uitvindingen die nieuw, inventief en toepasbaar zijn. Een goed werkend octrooisysteem is volgens staatssecretaris Van Gennip (Economische Zaken) ,,smeerolie voor de economie''. Maar bij de Europese plannen is de smeerolie veranderd in gestold wantrouwen.
Stap over op (Gentoo) Linux, gegarandeert nooit meer dit soort problemen. Gewoonweg onmogelijk.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:24 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Ik sta erop dat ik je even help met het vervoeren van dat ding!quote:Op donderdag 14 april 2005 20:44 schreef errrrr het volgende:
Die schoenen lijken me niks voor jou Ruben, maar dat zegt niet zoveel
De P2-400 als Cel4-mp3-pc werkt nu lekker, windows 2000 (Advanced Server) staat erop, winamp, cdex, mp3-speler kan je zo aansluiten... hij is nu mijn muziek er op aan het zetten, en videokaartdrivers moeten nog ff (800x600 op 16 kleuren is niet grappig
). Dan het probleem om hem in het hok te krijgen, denk maar op z'n tweeen op de fiets, de monitor in een grote doos achterop, computer onder de arm.
Dierenbeul, als ik je morgen zie ga ik ook je borstkas open zagen en kijken hoe je darmen dan over je schoenen heenvallen en je hartje ligt te kloppen.quote:Op donderdag 14 april 2005 23:12 schreef MrAli het volgende:
Zo, damn, het bedrijfsuitje was echt bruut.![]()
We gingen vissen, nouja, dat is absoluut niet iets voor mij maar het was wel leuk.
Eerst met het bootje, vol geladen met eten en drinken, van Het Sop de haven uit, 'zeg, waar gaan we eigenlijk naar toe?'. Ja we dachten richting Julianadrop ofzo. Dus wij die kant op, na een half uurtje op topspeed zijn we op de plaats van bestemming aangekomen.
Daar ginen we dus vissen, met een hengeltje, achja, een stuk of 10 visjes gevangen dacht ik. Ik had er (uiteraard) de meeste.
Maar bij mijn eerste moest ie uiteindelijk op de foto, en toen dat klaar was dacht ik, ik zet dat visje weer terug in het water, dus ik smeet dat beest over boord, van alle kanten commentaar, van 'he, daar gaat ons avondeten!'. Bleek het dus de bedoeling te zijn de vangst op te eten aan het eind van de dag.
Ook nog wat bedrijfsdingen doorgesproken, wat aan het begin van het jaar wel meer gebeurd. Je kent het wel, wat kan er beter, etc. etc. Vervolgens na een uur of 5 op het water gezeten te hebben weer terug richting Oudeschild terwijl de fles(sen) Jutter in rap tempo leger werden.
Op de terugweg ging Marcel (een collega, die wel vaker vist) even de visjes schoonmaken, wat min of meer een complete biologieles werd.Met een flink mes eerst, de soms nog half levende / kronkelende, vissen opensnijden, en bij de ingewanden aangekomen werden die even een voor een doorgenomen. Darmen, lever, hart, maag, etc. De maag werd ook nog even open gesneden en van binnen eens goed geïnspecteerd om vervolgens tot de conclusie te komen dat hij alleen maar garnalen had gegeten. Ook het hart moest eraan geloven, met dat flinke mes het hartje eruit gehaald, lag ie daar op die tafel op de boot. Helemaal eruit, nog steeds bewegend.
Vonden sommigen ietwat leguber.
Daarna in de Verrekieker als voorgerecht onze vangst genuttigd en daarna onder het genot van heel wat biertjes een gigantische maaltijd naar binnen gewerkt, hoewel ik toch echt het idee had alleen maar spareribs besteld te hebben.
Na het eten even voetbal (AZ) gekeken, die dus door zijn.Ditalles uiteraard weer onder het genot van een (heel aantal) biertjes en een flinke portie ijs. En terwijl de ene schunnige mop na de andere over tafel vloog.
En uiteindelijk maar weer eens op huis aan, morgen weer om 8 uur op school aantreden bij natuurkunde, maar ik ben bang dat me dat niet helemaal zal lukken, of anders met enige 'katergevoelens' o.i.d.
We hebben ons iig wel vermaakt.
of een andere GNU/linux versiequote:Op donderdag 14 april 2005 23:14 schreef MrAli het volgende:
[..]
Stap over op (Gentoo) Linux, gegarandeert nooit meer dit soort problemen. Gewoonweg onmogelijk.
Echt aanbevolen, niet alleen door mij denk ik.
*mes aan het slijpen is*quote:Op donderdag 14 april 2005 23:20 schreef -Mzraki- het volgende:
Dierenbeul, als ik je morgen zie ga ik ook je borstkas open zagen en kijken hoe je darmen dan over je schoenen heenvallen en je hartje ligt te kloppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |