abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26720924
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 10:54 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Je bedoelt als in de opzet? Misschien kun je eens kijken scriptie.pagina.nl? Veelal is dat voor elke instelling weer anders..
Thx zal eens kijken, wij maken een duo-scriptie dus voor ons zijn de dingen sowieso wel weer anders, maar misschien haal ik er nog wel wat bruikbaars uit.
pi_26734172
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 10:46 schreef clauwheee het volgende:
Zabb hebbie al bericht?
Ja gelukkig wel! Het plan van aanpak is nu helemaal af. De rest van de week zijn we lekker vrij, en vanaf volgende week gaan we beginnen met het onderzoek!
pi_26846312
Ok, kookpunt is bij mij bereikt. Vanmiddag is/zou er een groepsdiscussie zijn in het kader van mijn onderzoek. Naar mijn idee veel te laat, ik had het zelf allemaal anders gepland, maar door weinig medewerking en afzeggingen een aantal keren verzet. Het moet nu, want ik zit al in tijdnood, dit is de tweede en er moet ook nog een derde plaatsvinden. Bellen er verd*mme drie af! Ik kan wel janken.

Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  maandag 9 mei 2005 @ 10:50:01 #104
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_26846673
Niet janken! Ontploffen! Je kan ervan versteld staan wat een beetje (al dan niet gespeeld) kwaad worden voor resultaat kan hebben.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_26847193
quote:
Op maandag 9 mei 2005 10:50 schreef nixxx het volgende:
Niet janken! Ontploffen! Je kan ervan versteld staan wat een beetje (al dan niet gespeeld) kwaad worden voor resultaat kan hebben.
Ontploffen heb ik net al gedaan, afzonderlijk tegen alledrie. En ik zei ik kan wel janken
  maandag 9 mei 2005 @ 11:13:49 #106
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_26847282
en heeft het iets opgelost?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_26847388
Nou, geen idee. Men probeert nu vervanging te regelen, maar goed of dat gaat lukken voor 14 uur...als ik al zie hoeveel moeite ik voor deze mensen tot dusver heb moeten doen. Ik vernam wel dat ze schrokken, maar ja daar heb ik nu weinig aan, laten ze eerst maar eens met positieve inbreng komen. Ik blijf netjes, maar ik ga wel m'n eigen plan trekken nu. Ik heb mijn docentbegeleider ook ingelicht.
pi_26847421
*verzameld zich*

Onderzoek moet voor 18 mei ingeleverd worden... dat is theoretisch nog wel haalbaar. Moet alleen nog 3 studiepunten, waaronder Spaans, uit voorgaande jaren inhalen...

Dus dat wordt een periode later inleveren!!

Volgende inlevermoment is pas halverwege september, waardoor ik pas ergens in november kan afstuderen...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_26847461
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:19 schreef DubzOne het volgende:
*verzameld zich*

Onderzoek moet voor 18 mei ingeleverd worden... dat is theoretisch nog wel haalbaar. Moet alleen nog 3 studiepunten, waaronder Spaans, uit voorgaande jaren inhalen...

Dus dat wordt een periode later inleveren!!

Volgende inlevermoment is pas halverwege september, waardoor ik pas ergens in november kan afstuderen...
Welke studie doe je? De andere studiepunten kun je er niet bij doen deze periode?
pi_26847558
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:21 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Welke studie doe je? De andere studiepunten kun je er niet bij doen deze periode?
Vrijetijdsmanagement... afstudeerrichting Creative Industries

Die studiepunten zouden wel ingevuld kunnen worden in deze periode... maar dat gaat niet meer lukken binnen 9 dagen! Ook zou ik dan aardig door moeten werken aan mijn onderzoek...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_26847640
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:25 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Vrijetijdsmanagement... afstudeerrichting Creative Industries

Die studiepunten zouden wel ingevuld kunnen worden in deze periode... maar dat gaat niet meer lukken binnen 9 dagen! Ook zou ik dan aardig door moeten werken aan mijn onderzoek...
Vervelend joh! Maar de scriptie gaat wel lukken voor de 18e? Dat zou op zich al fijn zijn, al is het natuurlijk balen dat je je dan wel weer moet inschrijven voor het volgende studiejaar i.v.m. die paar punten.
pi_26847706
Ben eigenlijk al druk aan het aftellen, heb het wel gehad met al dat gedoe rond het afstuderen. Druk bezig mijn scriptie en nog 5 weken te gaan..... Hopen dat dat gaat lukken, sterkte aan alle andere afstudeerders.
pi_26847712
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:28 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Vervelend joh! Maar de scriptie gaat wel lukken voor de 18e? Dat zou op zich al fijn zijn, al is het natuurlijk balen dat je je dan wel weer moet inschrijven voor het volgende studiejaar i.v.m. die paar punten.
Achja... iets rustiger aandoen is ook wel lekker!

Die scriptie zou eventueel wel af kunnen zijn voor de 18e... maar dan mag ik hem alsnog niet inleveren ivm die 3 studiepunten!

Maarja... Hoelang heb jij nog de tijd dan?!
Last.fm
pi_26847788
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:31 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Achja... iets rustiger aandoen is ook wel lekker!

Die scriptie zou eventueel wel af kunnen zijn voor de 18e... maar dan mag ik hem alsnog niet inleveren ivm die 3 studiepunten!

Maarja... Hoelang heb jij nog de tijd dan?!
Ow zo, wij kunnen op zich onze scriptie en eindgesprek doen en daarna, als het moet, nog een aantal punten halen, maar dat kan bij jullie dus niet.

9 juni moet het ingeleverd worden voor deze ronde..en anders ook pas september..
pi_26847930
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:34 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Ow zo, wij kunnen op zich onze scriptie en eindgesprek doen en daarna, als het moet, nog een aantal punten halen, maar dat kan bij jullie dus niet.

9 juni moet het ingeleverd worden voor deze ronde..en anders ook pas september..
Nee... bij ons niet! Vóór de 18e moeten alle studiepunten in orde zijn... terwijl het eindgesprek pas eind juni / begin juli plaatsvindt!

Maar 9 juni ga je wel halen denk je?
Last.fm
pi_26848018
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:40 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Nee... bij ons niet! Vóór de 18e moeten alle studiepunten in orde zijn... terwijl het eindgesprek pas eind juni / begin juli plaatsvindt!

Maar 9 juni ga je wel halen denk je?
Bij ons is het zo dat je het wel kunt inleveren enzo, maar je het diploma dus pas krijgt als de cijferlijst volledig is (logisch ). Ik geloof dat je een paar % van de studiepunten nog na het eindgesprek mag halen ofzo.

Weet niet..als het aan mij ligt wel, ik heb een groot deel af, maar ik ben nu dus afhankelijk van de medewerking van de verschillende partijen en de respons en verwerking van mijn enquete. Het wordt krap denk ik..maar ik wil zo graag.
pi_26848176
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:43 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Bij ons is het zo dat je het wel kunt inleveren enzo, maar je het diploma dus pas krijgt als de cijferlijst volledig is (logisch ). Ik geloof dat je een paar % van de studiepunten nog na het eindgesprek mag halen ofzo.

Weet niet..als het aan mij ligt wel, ik heb een groot deel af, maar ik ben nu dus afhankelijk van de medewerking van de verschillende partijen en de respons en verwerking van mijn enquete. Het wordt krap denk ik..maar ik wil zo graag.
Ben blij dat ik voor mijn onderzoek alleen maar interviews heb gehouden en geen enquetes heb hoeven afnemen... wat een k*t werk is dat! Moest het een jaar geleden voor een project doen... toen hadden we bepaalde gegevens nodig die alleen verkregen konden worden door enquetes op straat af te nemen... dat doe ik dus echt NOOIT meer!

En verder ben je inderdaad erg afhankelijk van de respons...

Heb je de betrouwbaarheid al getoetst?!
Ik ken een handig programma die de betrouwbaarheid in percentages van het gemiddelde aangeeft...
Last.fm
pi_26848241
Concurrentieanalyse maken, SWOT in elkaar flansen, strat. issues bedenken + advies, dan is deze jongen ook klaar met afstuderen

Alleen blijft het voor mij moeilijk om conclusies n.a.v. een enqueteonderzoek te rechtvaardigen, omdat ik niet aan m'n minimale steekproefgrootte ben gekomen grwaaaaaaaaah :S
pi_26848500
Ik heb drie deelonderzoeken: desk research, drie groepsdiscussies en enquetes. Best veel dus..maar ja het is een vrij omvangrijke opdracht en het was nodig. Ja verantwoording van de enquete heb ik voor elkaar, anders mocht ik hem niet 'uitzetten'.

Ja de respons is ook zoiets wat je vantevoren niet weet..Hugo, heb je heel veel minder respons dan? Ik heb als klein geluk dat het bij mij om een indicatieve enquete gaat, dan is een kleinere respons eerder gerechtvaardigd. Maar goed, dan nog
pi_26848515
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:54 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Concurrentieanalyse maken, SWOT in elkaar flansen, strat. issues bedenken + advies, dan is deze jongen ook klaar met afstuderen

Alleen blijft het voor mij moeilijk om conclusies n.a.v. een enqueteonderzoek te rechtvaardigen, omdat ik niet aan m'n minimale steekproefgrootte ben gekomen grwaaaaaaaaah :S
Wat was je minimale steekproefgrootte dan??!
Last.fm
pi_26848625
quote:
Op maandag 9 mei 2005 12:04 schreef clauwheee het volgende:
Ik heb drie deelonderzoeken: desk research, drie groepsdiscussies en enquetes.
Heb ook super veel desk research moeten doen ja... vooral veel beleidsplannen en nota's van overheden en (culturele) organisaties door moeten nemen! Om maar niet te spreken over de verschillende (particuliere) fondsen...
Last.fm
  maandag 9 mei 2005 @ 12:21:38 #122
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_26848910
bibber....ik moet voor ik aan scriptie mag beginnen eerst nog de hel van dit semester afronden...

1 relax vertaal tentamen
3 zware leertentamens (boeken boeken nog eens boeken)

4 essays (1200, 1500, 2500 en 4000 woorden....)
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_26849421
quote:
Op maandag 9 mei 2005 12:21 schreef kwakveense het volgende:
bibber....ik moet voor ik aan scriptie mag beginnen eerst nog de hel van dit semester afronden...

1 relax vertaal tentamen
3 zware leertentamens (boeken boeken nog eens boeken)

4 essays (1200, 1500, 2500 en 4000 woorden....)
Succes dan maar!
pi_26851642
quote:
Op maandag 9 mei 2005 12:04 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Wat was je minimale steekproefgrootte dan??!
310, maar het respons is maar 146 :S
pi_26852778
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:56 schreef HugoBoss1982 het volgende:

[..]

310, maar het respons is maar 146 :S
Waarop is dit gebaseerd?
Was de totale populatie 310 waarvan 146 gereageerd heeft, of was de populatie een X aantal mensen waaruit je 310 respondenten moest hebben?
Last.fm
pi_26853003
Er is een populatie x inderdaad, waarop de forumule van van de minimale steekprofgroote is losgelaten (Statistiek bij Marktonderzoek, Erven). Daar kwam 310 uit, wat in theorie het minimale respons zou moeten zijn.
  maandag 9 mei 2005 @ 14:55:15 #127
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_26853293
Wat is die formule precies? Ik ben bezig met mijn scriptie en mag dus ook fijn een enquete houden. Maar 310 enquetes gaat mij echt niet lukken. 100 maximaal denk ik. Maar goed, dat moet ik dus ook verantwoorden. Ik ben verder echt met een scriptie bezig en niet bij een bedrijf.
pi_26853609
quote:
Op maandag 9 mei 2005 14:43 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Er is een populatie x inderdaad, waarop de forumule van van de minimale steekprofgroote is losgelaten (Statistiek bij Marktonderzoek, Erven). Daar kwam 310 uit, wat in theorie het minimale respons zou moeten zijn.
Ja... dat is k*t!
Gemiddeld is het 384 (dacht ik uit mijn hoofd) bij een X populatie, dan kan het 5% naar boven of onder afwijken van het gemiddelde!

Ik zal eens ff een linkje zoeken waar zo'n 'steekproefgrootte-calculator' staat... Daar kan je bijvoorbeeld het aantal respondenten invullen en kijken hoe betrouwbaar de steekproef bij dat aantal dan is!
Last.fm
pi_26854581
www.wisfaq.nl is er ook eentje. En ik heb mijn formule uit een Nima-A boek gehaald (zou je niet verwachten). Mijn steekproef is dus ook via populatie X en de steekproefgrootte daarbij is inderdaad 384 of 385. De respons is dus afwachten, maar zal wel niet verschrikkelijk hoog liggen. Honderd hoop ik sowieso, dat is het minimum dacht ik bij een indicatieve enquete (weet iemand dit zeker?)
  maandag 9 mei 2005 @ 15:44:50 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_26854690
Mijn populatie is niet bekend. In mijn boeken staat trouwens ook vaak dat je je steekproef gewoon kunt schatten, ook ivm tijd en financiele middelen. Erg vaag. Nou had ik van mijn heao periode nog een mooie formule, eentje met z-waarde en p*q (beide op 50% voor de hoogste mogelijke uitkomst van n) maar ik weet niet meer uit welk boek dat komt en dus dat schiet ook niet echt.
pi_26854974
Als je populatie niet bekend is moet het toch =of >384 zijn?
pi_26855266
Ik post de link naar die calculator morgen ff... want weet hem zo niet uit mijn hoofd!
Last.fm
pi_26855315
Ja die calculator weet ik ook zo ff niet, zou ik ook op moeten zoeken. Maar die kun je toch alleen gebruiken als je de populatiegrootte weet?
pi_26856113
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:06 schreef clauwheee het volgende:
Ja die calculator weet ik ook zo ff niet, zou ik ook op moeten zoeken. Maar die kun je toch alleen gebruiken als je de populatiegrootte weet?
Nee, hoeft niet... die kan je ook gewoon open laten!

Je kan bijvoorbeeld ook alleen het 'afwijkingspercentage' invullen, dan wordt het aantal respondenten wat je nodig hebt berekend
Last.fm
pi_26856169
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:33 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Nee, hoeft niet... die kan je ook gewoon open laten!

Je kan bijvoorbeeld ook alleen het 'afwijkingspercentage' invullen, dan wordt het aantal respondenten wat je nodig hebt berekend
Ah ok
pi_26856786
Er zijn vier verschillende formules:

- Werken met een percentage (n < 1000) --> eindige pupulatie
- Werken met een percentage (n > 1000)
- Werken met een gemiddelde (n < 1000) --> eindige pupulatie
- Werken met een gemiddelde (n > 1000)
pi_26861082
Balen dat het niet lekker loopt Clauwheee!

Wij moeten ook een onderzoek doen, telefonisch. Het is niet leuk om te bellen, maar het moet maar. We zijn bang dat we anders ook niet voldoende respons krijgen.
De omvang van onze populatie is trouwens wel bekend, daarom hoeven we er iets minder dan 384, 350 ongeveer. Hiernaast moeten we ook nog een aantal interviews afnemen.
pi_26875632
Hier de link naar de Sample Size Calculator...

http://www.surveysystem.com/sscalc.htm

Deze is echt handig!
Last.fm
pi_26875786
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:06 schreef DubzOne het volgende:
Hier de link naar de Sample Size Calculator...

http://www.surveysystem.com/sscalc.htm

Deze is echt handig!
Ja die gebruiken ze bij ons op de hogeschool inderdaad ook!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:06:28 #140
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26877200
Hoe gaat het met de afstudeerders vandaag?
Ik ga straks naar school om te praten over uitstel voor m'n scriptie.
pi_26877294
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:06 schreef Christine het volgende:
Hoe gaat het met de afstudeerders vandaag?
Ik ga straks naar school om te praten over uitstel voor m'n scriptie.
Niet gelukt Christine? Hoe lang denk je nog nodig te hebben?

Hier gaat het zo zo, weer veel aan het rondbellen en druk aan het typen, morgen heb ik een afspraak met m'n docentbegeleider, om haar bij te praten over mijn vorderingen en problemen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:12:10 #142
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26877343
Mijn scriptie moet over drie weken klaar zijn, en dat gaat niet lukken. De volgende inleverdatum is pas in september, dus ik moet even goed overleggen hoe het dan moet met begeleiding etc.

Heb jij tijd genoeg, clauwheee?
pi_26877436
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:12 schreef Christine het volgende:
Mijn scriptie moet over drie weken klaar zijn, en dat gaat niet lukken. De volgende inleverdatum is pas in september, dus ik moet even goed overleggen hoe het dan moet met begeleiding etc.

Heb jij tijd genoeg, clauwheee?
Ik weet het niet, ik hoop het wel maar ik ben nu vooral afhankelijk van de respons en verwerking van de enquete, hoe lang dat gaat duren. En ik ben nog afhankelijk van de medewerking van de opdrachtgevers en belanghebbenden. Zelf lig ik prima op schema. Het zal spannend worden denk ik..en anders ook september. Maar ik wil zo graag in juni...
pi_26877724
Heb gister de mededeling gedaan aan mijn docentbegeleider dat ik de inleverdatum van mijn onderzoek/scriptie op 18 mei niet meer ga halen ivm een (nog steeds) kleine studieachterstand... Dus het wordt voor mij nu definitief september!!!

Last.fm
pi_26877788
Balen DubzOne
pi_26877907
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:28 schreef clauwheee het volgende:
Balen DubzOne
Tsja... niks meer aan te doen!!

Maarja, nu kan ik ook wel lekker rustig aan blijven doen tot september, aangezien mijn onderzoek bijna afgerond is... dus nu zit er ook niet zo'n druk meer achter (niet dat ik dat zo erg had hoor )
En heb ik alle tijd om die resterende 2 of 3 studiepunten nog in te vullen!!
Last.fm
pi_26878114
Ja dat is waar. Zou je hierna verder studeren of wil je aan het werk?
pi_26878457
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:40 schreef clauwheee het volgende:
Ja dat is waar. Zou je hierna verder studeren of wil je aan het werk?
Ik heb nog geen idee!!

Verder studeren kan volgend jaar dan in principe niet (tenzij er Universiteiten zijn die 'net nog niet afgestudeerden' aannemen), maargoed... dat kan dan nog altijd het jaar daarop!

Misschien dat ik ff een jaartje rustig aan ga doen, of misschien wel een tijdje naar het buitenland ga... Ik zie het allemaal wel. Eerst dit afronden!!

En jij? Heb jij wel plannen om hierna meteen verder te studeren?!
Last.fm
pi_26878514
Nee hoor, ik ben er wel klaar mee. Ik wil werken! Na de MAVO, MBO, Havo-sprint en HBO ben ik er zat van. Later weer misschien, maar ik wil nu eerst een paar jaar geld verdienen. Ook al zal het september worden, ik ga niet al te lang wachten met werk zoeken!
pi_26878634
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:54 schreef clauwheee het volgende:
Nee hoor, ik ben er wel klaar mee. Ik wil werken! Na de MAVO, MBO, Havo-sprint en HBO ben ik er zat van. Later weer misschien, maar ik wil nu eerst een paar jaar geld verdienen. Ook al zal het september worden, ik ga niet al te lang wachten met werk zoeken!
Haha... Tsja, heb er ook zo'n glansrijke schoolcarriere opzitten:

- Havo/Vwo (1e jaar blijven zitten)
- Havo
- Mavo D
- MBO
- HBO

Dus ja... Universiteit kan er dan theoretisch ook nog wel bij
Last.fm
pi_26881394
Haha ja theoretisch zou het zelfs heel logisch zijn Maar toch maar niet 24 jaar vind ik wel een leuke leeftijd om es verder te kijken in de zin van werken

Christine laat je nog even weten wat er uit het gesprek is gekomen?

Zeg Zabb wat is jullie opdracht ook al weer, definitief bedoel ik?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:37:30 #152
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_26881461
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:54 schreef clauwheee het volgende:
Hey
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_26881477
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:37 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Hey
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:42:53 #154
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_26881630
Nou ik ben dus ook aan het afstuderen
Ben bij mijn vorige stagebedrijf gekicked.. ze hadden het te druk met hun eigen zaakjes.. dan ze geen tijd hadden om mij te begeleiden (lang lang verhaal allemaal)
Maar ik loop nu stage bij de TROS

En op verzoek van Clauwheee mijn hele opdracht
quote:
Goedkeuring Stage

cyberchannel

Cyberchannel is een onderdeel van de internetafdeling van de TROS. Cyberchannel is een portal op internet voor de jongeren door de jongeren. De TROS probeert via Cyberchannel de jongeren te bereiken die niet bereikt wordt door middel van de televisie.
Op de site van Cyberchannel komen diverse onderwerpen voor: van politiek tot muziek, van sms tot games. Alles wat jongeren bezig houdt.
De site bestaat uit een interactieve café met daarin verschillende onderdelen.
Deze onderdelen bestaan uit een:
- Bar
- WC, waar berichten kan worden achter gelaten
- Podium, waar zelf gemaakte filmpjes kunnen worden bekeken.
In de bar staan karakters die zinnen kunnen zeggen.
Karakters zijn mensen van cyberchannel gefotografeerd en vervolgens in de kroeg geplaatst

Probleem

De bedoeling van Cyberchannel is om de jongeren iedere keer weer naar de site te trekken. Dit moet door middel van de karakters gedaan worden. Echter zijn de karakters op dit moment niet interactief genoeg.
De karakters worden niet random geplaats, dat wil zeggen, zij verschijnen niet overal in de bar. Ze zijn “vastgeroest” op de vaste plek. Dat komt vanwege het feit dat sommige karakters op een bepaalde manier gefotografeerd zijn. Hierdoor is het niet mogelijk om de karakters op een andere plaats in de kroeg te zetten. Hierdoor is het niet verrassend. Het zou veel verrassender en spannender zijn om door de bar te navigeren en steeds andere karakters tegen te komen en niet de standaard die maar op de plek blijven.

Verder zijn de karakters niet actueel. Ze hebben het niet over de actuele zaken die in de wereld spelen. Dit zou het bezoek aan de bar ook zeker leuker maken, wanneer de barman over de slechte politiek begint of over het weer en de rest van de karakters in bar reageren daar al dan niet fel op.
Ook is er geen samenhang tussen de zinnen die op dit moment gesproken worden door de karakters. Zij roepen zomaar wat, waardoor het effect van de karakters niet versterkt wordt.

Ook is de beheerders tool (om de karakters aan te sturen) onoverzichtelijk en niet duidelijk in gebruik. Het is erg lastig om nieuwe karakters toe te voegen en om nieuwe zinnen (dialogen) aan te maken.

Opdracht

Er moeten een standaard worden ontwikkeld voor de nieuwe actuele karakters. Zodat eenvoudig en snel nieuwe karakters kunnen worden toegevoegd (bijvoorbeeld, bush, de paus enz) Dit moet worden gedaan voor zowel vrouwen als mannen.
Ook moet er een nieuwe manier van dialogen worden gemaakt, dit moeten er 4 zijn:
- 1-2-1-2-1-2 : een gewone dialoog
- 1-*-1-*-1-* : een gesprek met een gespreksleider
- 1-*-*-*-*-* : persoon 1 begint daarna gaat het gesprek door
- *-* : iedere persoon kan deze dialoog beginnen
Dit geldt zowel voor de standaard dialogen als voor de actuele dialogen.
De huidige database structuur is erg onoverzichtelijk. Deze moet opnieuw worden opgebouwd, zodat het in de toekomst ook makkelijk uitbreidbaar is (als er bijvoorbeeld meerdere secties bij de kroeg worden toegevoegd). Tevens moet de beheerderstool worden aangepast.
De nieuwe opbouw moet zo worden gemaakt dat het een standaard wordt voor andere website die ontwikkeld worden door de TROS.
als iemand het leuk vind om te lezen
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:48:54 #155
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_26881793
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:35 schreef clauwheee het volgende:
Haha ja theoretisch zou het zelfs heel logisch zijn Maar toch maar niet 24 jaar vind ik wel een leuke leeftijd om es verder te kijken in de zin van werken

26 is ook een mooie leeftijd
Misschien dat ik hier wel kan blijven werken.. wilde eerste wel door studeren.. maar ik wil eigenlijk ook wel eens geld gaan verdienen..
pi_26881875
Ah kijk appelsientje, das een stuk duidelijker
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:54:50 #157
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_26881960
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:48 schreef appelsientje het volgende:

26 is ook een mooie leeftijd
Misschien dat ik hier wel kan blijven werken.. wilde eerste wel door studeren.. maar ik wil eigenlijk ook wel eens geld gaan verdienen..
26 is idd mooi en werken dat ben ik ook van plan... promoveren trekt me echt helemaal niet.. ik heb toch het idee dat de uni een beetje buiten het "echte" leven staat..
  dinsdag 10 mei 2005 @ 14:03:20 #158
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_26882213
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:52 schreef clauwheee het volgende:
Ah kijk appelsientje, das een stuk duidelijker
moooi
het is ff een verhaal, maar dan heb je ook wat... staat jou verhaal hier ook ergens?

ja het is ff rustig
  dinsdag 10 mei 2005 @ 14:04:19 #159
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_26882247
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:54 schreef nixxx het volgende:

[..]

26 is idd mooi en werken dat ben ik ook van plan... promoveren trekt me echt helemaal niet.. ik heb toch het idee dat de uni een beetje buiten het "echte" leven staat..
Volgens mij ligt dat wel een beetje aan welke uni je doet.
Maar ik heb het helemaal gehad met school enzo.... laat mij maar werken en dan misschien dat ik er naast nog kan door leren ... maar dat zie ik wel..
pi_26882312
Pff appel die staat wel ergens meen ik, in deel 1 denk ik..ff monumentje hoor.
pi_26882320
quote:
Ja... wordt volgende maand ook 24, maarja... Je bent natuurijk zo oud als je je voelt

Achja, ik zie het allemaal wel, heb nog niet zo'n haast!
Last.fm
  dinsdag 10 mei 2005 @ 14:07:08 #162
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_26882335
* CybPraetorian meld zich. Hoopt 21/22/23 juni zijn afstudeer presentatie te houden.

* CybPraetorian doet de opleiding Bedrijfskundige Informatica aan de HHG te Groningen

* CybPraetorian groet verder iedereen die ook in spanning zit...
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  dinsdag 10 mei 2005 @ 14:07:50 #163
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_26882353
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:06 schreef clauwheee het volgende:
Pff appel die staat wel ergens meen ik, in deel 1 denk ik..ff monumentje hoor.
Ik wacht heb de tijd
pi_26882394
quote:
Op 26 januari schreef ik in deel 1:
Ik begin komende maandag ook aan mn afstudeeropdracht, voor een gemeente, ook op het gebied van marketingcommunicatie (hier ook HBO-Communicatie). Ik ga onderzoek doen naar en een adviesrapport/promotieplan opstellen voor de binnenstad van deze gemeente
Dat dus, in het kort
pi_26882479
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:07 schreef CybPraetorian het volgende:
* CybPraetorian] meld zich. Hoopt 21/22/23 juni zijn afstudeer presentatie te houden.[/me]

[me=CybPraetorian] doet de opleiding Bedrijfskundige Informatica aan de HHG te Groningen[/me]

[me=CybPraetorian groet verder iedereen die ook in spanning zit...
Succes!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 14:26:48 #166
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_26882945
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:09 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Dat dus, in het kort
oke dat is duidelijk!!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:49:52 #167
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26886944
quote:
Lief dat je nog aan me dacht

Het gesprek is goed gegaan, en ik mag een maandje later afstuderen. Eindelijk wat ruimte om rustig adem te halen
pi_26887108
Ow das best positief! Wij hebben hier vaste afstudeermomenten...of juni, of anders pas september. Dit is voor jou inderdaad een prima oplossing! Even rustig ademhalen
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:58:37 #169
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26887195
Die vaste afstudeermomenten zijn hier ook, maar dit is een goede oplossing
Ik ben echt blij ermee
pi_26887254
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:58 schreef Christine het volgende:
Ik ben echt blij ermee
Ow dat kan ik me dan voorstellen!! Hoe heb je dat versierd joh
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:03:10 #171
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26887331
Geen idee, ik zei dat ik problemen thuis heb gehad, en vroeg of er een oplossing was... misschien is dit wel standaard, maar vertellen ze het aan niemand, tenzij het echt nodig is. Ofzo.
pi_26887558
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:03 schreef Christine het volgende:
Geen idee, ik zei dat ik problemen thuis heb gehad, en vroeg of er een oplossing was... misschien is dit wel standaard, maar vertellen ze het aan niemand, tenzij het echt nodig is. Ofzo.
Nou maakt ook niet uit, je hebt in ieder geval wat meer lucht!
pi_26891824
quote:
Onze opdracht bestaat eigenlijk uit 3 deelopdrachten. In het algemeen komt het er op neer dat we een marktonderzoek moeten houden om de behoefte naar een bepaalde dienst te peilen. Hiernaast moeten we ook de tevredenheid van een bestaande dienst bij de klanten onderzoeken. De opdrachtbeschrijving is steeds weer aangepast maar nu is hij af!
Vanmiddag is onze afstudeerbegeleider van school langsgeweest en heeft het plan van aanpak goedgekeurd. We kregen een 'zeer goed'!!
pi_26892238
Zabb!
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:51:25 #175
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_26918429
Blegh, wat kun je af en toe ook vastzitten he...ik heb alle informatie die ik nodig heb en heb al redelijk wat van mijn scriptie, maar ik zit toch even vast..

Maar goed, even wachten op feedback dan maar.

Ow ja, hallo allemaal
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:04:43 #176
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_26918805
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:58 schreef Christine het volgende:
Ik ben echt blij ermee
Tss... wil ik ook

Ik ben 10 juni klaar en moet een kleine twee weekjes daarna al weer aan de bak...
pi_26918813
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:51 schreef Noca het volgende:
Blegh, wat kun je af en toe ook vastzitten he...ik heb alle informatie die ik nodig heb en heb al redelijk wat van mijn scriptie, maar ik zit toch even vast..

Maar goed, even wachten op feedback dan maar.

Ow ja, hallo allemaal
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:07:15 #178
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26918883
Ik moet een onderwerp verzinnen nu, maar heb geen zin meer.
Morgen verder
Dan gaat mijn broer me heel lief helpen
pi_26919233
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:07 schreef Christine het volgende:
Ik moet een onderwerp verzinnen nu, maar heb geen zin meer.
Morgen verder
Dan gaat mijn broer me heel lief helpen
Heb je al een idee? Ik merk wel dat het afstuderen overal anders is. Onze scriptie moet gewoon over het afstudeeronderzoek/opdracht gaan.
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:22:34 #180
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26919311
Ja, ik heb een richting waar ik in denk (zie ook het scriptietopic) maar ik heb er moeite mee om het concreet te maken.
pi_27110268

Iedereen druk aan het werk?

Hier wel..ik ben aan mijn SPSS-battle begonnen..zucht steun zucht
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:21:30 #182
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_27110842
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:01 schreef clauwheee het volgende:

Iedereen druk aan het werk?

Hier wel..ik ben aan mijn SPSS-battle begonnen..zucht steun zucht
Ow ja, goed dat je het zegt, ik zit hier niet om te fok!ken he...

Er moet geschreven en gedacht worden!

Succes met je spss, statistiek zuigt hondeballen in de hel.... heel erg dus
pi_27111401
Zucht ik ben hier zo niet goed in!

Jij ook succes
pi_27111472
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:40 schreef clauwheee het volgende:
Zucht ik ben hier zo niet goed in!
Ken eigenlijk ook niemand die hier wel goed in is...
Last.fm
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:50:15 #185
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_27111674
Ik bedoel maar, wat heb je nou aan statistiek.. dan krijg je een kans dat dit of dat wel of niet gebeurt.. maar uiteindelijk weet je nog niets!!! Even een voorbeeldje uit mijn afstuderen..
gasbellen in een bak met zand, met video opnamen kan je kijken hoe groot die bellen zijn.. Als ik dan de gemiddelde belgrootte en de standaard deviatie bepaal zijn die ongeveer even groot! Niet echt geschikt dus om de subtiele verschillen die ik op wil pikken te zien..
pi_27111690
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:43 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Ken eigenlijk ook niemand die hier wel goed in is...
Dus het ligt niet aan mij?
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:53:04 #187
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_27111762
Ik ben mijn stage nu al zat.... het bedrijf enzo is oke!... maar ik ben het stagelopen gewoon zat.... geen geld verdienen enzo ...
*zucht*

Clauwhee... moet je nog steeds in Sept. afstuderen?
pi_27112007
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:53 schreef appelsientje het volgende:
Ik ben mijn stage nu al zat.... het bedrijf enzo is oke!... maar ik ben het stagelopen gewoon zat.... geen geld verdienen enzo ...
*zucht*

Ik doe er alles aan om dat te voorkomen...ben nog net niet 24/7 bezig

* clauwheee nu al door de SPSSbomen het bos niet meer ziet..
pi_27113844
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:53 schreef appelsientje het volgende:
*zucht*

Geen geld verdienen zuigt. Ik heb express gekeken naar wat een beetje verdient en ga nu gelukkig niet voor jan met de korte achternaam aan de slag...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_27113956
Stages waarbij je helemaal niets verdient zijn sjabbig. Zelfs al werk je niet volledig mee, dan is er toch altijd werk dat je anderen uit handen neemt.

Ik heb overigens echt niet gekozen voor mijn stage omdat ik een vergoeding kreeg. Het gaat toch om de stage en dat je er wat van leert? Maar misschien is de instelling anders als de stage niet verplicht is.
pi_27114240
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:01 schreef ChrisJX het volgende:
Stages waarbij je helemaal niets verdient zijn sjabbig. Zelfs al werk je niet volledig mee, dan is er toch altijd werk dat je anderen uit handen neemt.

Ik heb overigens echt niet gekozen voor mijn stage omdat ik een vergoeding kreeg. Het gaat toch om de stage en dat je er wat van leert? Maar misschien is de instelling anders als de stage niet verplicht is.
Klopt, stage is niet verplicht. Daarbij zijn er ook stages die leuk en goedbetaald tegelijkertijd zijn. Ik heb nu in ieder geval iets dat ik enorm leuk vind...
pi_27114474
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:08 schreef Drive-r het volgende:

Klopt, stage is niet verplicht. Daarbij zijn er ook stages die leuk en goedbetaald tegelijkertijd zijn. Ik heb nu in ieder geval iets dat ik enorm leuk vind...
Dat scheelt Maar ik zou een leuke stage niet laten lopen, alleen omdat je (bijna) niets betaald krijgt.
pi_27114544
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:15 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dat scheelt Maar ik zou een leuke stage niet laten lopen, alleen omdat je (bijna) niets betaald krijgt.
Tenzij de stage echt uniek is, ik dus wel... Nou ja, misschien toeval, maar ik kon een aantal stage krijgen welke allemaal interessant waren, de ene betaalde iets beter dan de andere..

Ik denk dat het ook veel te maken heeft met studie, ik hoor soms echt horror verhalen van mensen op de hts...
pi_27117078
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:50 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Dus het ligt niet aan mij?

Heb sowieso een hekel aan statestieken... ze zeggen me niet zo heel veel, ze bevestigen voornamelijk datgene wat je al weet
Last.fm
pi_27117484
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:43 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Heb sowieso een hekel aan statestieken... ze zeggen me niet zo heel veel, ze bevestigen voornamelijk datgene wat je al weet
Ja, ook best frustrerend. Al dat kl*tewerk voor dingen die je toch al wel weet
pi_27126045
Ik vind het op zich niet zo erg om met SPSS te werken. Ik begrijp ook wel hoe het allemaal werkt.

Clauwheee, als je hulp nodig hebt wil ik je graag helpen hoor!
pi_27126862
Zabb thanx. Ik weet je te vinden
pi_27145559
Wat een gezeur over statisiek zeg. Als je gemiddelde even groot is als je standaardafwijking klopt er misschien iets niet in je waarnemingen of wat dan ook. Beetje makkelijk om het dan maar op statistiek te gooien wat niet deugt.
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:14:33 #199
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_27145745
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:09 schreef Epica het volgende:
Wat een gezeur over statisiek zeg. Als je gemiddelde even groot is als je standaardafwijking klopt er misschien iets niet in je waarnemingen of wat dan ook. Beetje makkelijk om het dan maar op statistiek te gooien wat niet deugt.
Met die methode zit er idd een ontzettende spreiding in de waarnemingen. Heb ook een andere methode ( ook statistisch ) gebruikt die het ongeveer wel doet.. Maar zeiken op statistiek is leuk!.. Want wat heb je er nou aan als je met 95% zekerheid kan zeggen dat iets zus is.. Zal je net zien dat het de keer dat het echt zus moet zijn, dat het dan zo is.. Statistiek word in mijn ogen te vaak gebruikt om schijnzekerheid te creeren.. Eens in de 100.000 jaar breken de dijken door.. en het volk is tevreden.. dat soort dingen
pi_27278727
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:28 schreef Marije het volgende:
Ik ben nu al twee maanden aan het klooien om uberhaupt te kunnen beginnen met afstuderen :S Er is een hele grote reorganisatie bezig in het bedrijf waar ik ga afstuderen, de helft van de mensen vliegt er uit en de communicatie is (mede) daardoor gewoon erg slecht. Zo had ik 2 maanden geleden mijn eerste gesprek met mijn toenmalige begeleider van dat bedrijf, op basis waarvan hij mogelijke opdrachten zou gaan zoeken en naar me zou mailen. Uiteraard niks van gehoord, dus heb die lui daar zo ongeveer een maand lang gestalkt, krijg ik na een maand een mail dat ie er nooit was/ niet op mails reageerde omdat ie ontslagen was :S Sneu voor hem, maar snap niet waarom men dat nooit eerder aan mij heeft verteld. Magoed hij mailde dat hij me had overgedragen aan een of andere vrouw en dat die mij dus verder zou gaan begeleiden. Kom ik bij haar, helemaal in de overtuiging dat ze mogelijke opdrachten met mij zou bespreken, is haar eerste vraag "en, wat voor opdracht zoek je?" AARGH hij had dus niks van ons eerste gesprek aan haar doorgegeven. Nu ben ik 2,5 maand verder, kan ik eindelijk een opdrachtvoorstel maken maar dat wil ik graag eerst bespreken met mijn begeleidster van de uni, blijkt zij er twee weken niet te zijn. Jaja het schiet allemaal zo lekker op hier Heb er nu al de balen van en moet nog beginnen
Woehoe!!! Weliswaar een maand later nadat ik het bovenstaande bericht had getyped maar ik kan eindelijk beginnen met afstuderen!!! Vrijdag as eerste dag Nu maar hopen dat de communicatie met het bedrijf heel wat beter gaat verlopen als ik daar echt ga zitten werken... maar dat zie ik dan wel weer Vooralsnog ben ik gewoon blij dat ik eindelijk kan beginnen. Heb in de tussentijd de tijd maar zitten doden met domme uitzendbaantjes, maar daar heb ik nu echt mijn buik vol van!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')