Nou ik ben dus ook aan het afstuderen
![]()
Ben bij mijn vorige stagebedrijf gekicked.. ze hadden het te druk met hun eigen zaakjes.. dan ze geen tijd hadden om mij te begeleiden (lang lang verhaal allemaal)
Maar ik loop nu stage bij de TROS
![]()
En op verzoek van Clauwheee mijn hele opdracht
![]()
quote:
Goedkeuring Stage
cyberchannel
Cyberchannel is een onderdeel van de internetafdeling van de TROS. Cyberchannel is een portal op internet voor de jongeren door de jongeren. De TROS probeert via Cyberchannel de jongeren te bereiken die niet bereikt wordt door middel van de televisie.
Op de site van Cyberchannel komen diverse onderwerpen voor: van politiek tot muziek, van sms tot games. Alles wat jongeren bezig houdt.
De site bestaat uit een interactieve café met daarin verschillende onderdelen.
Deze onderdelen bestaan uit een:
- Bar
- WC, waar berichten kan worden achter gelaten
- Podium, waar zelf gemaakte filmpjes kunnen worden bekeken.
In de bar staan karakters die zinnen kunnen zeggen.
Karakters zijn mensen van cyberchannel gefotografeerd en vervolgens in de kroeg geplaatst
Probleem
De bedoeling van Cyberchannel is om de jongeren iedere keer weer naar de site te trekken. Dit moet door middel van de karakters gedaan worden. Echter zijn de karakters op dit moment niet interactief genoeg.
De karakters worden niet random geplaats, dat wil zeggen, zij verschijnen niet overal in de bar. Ze zijn “vastgeroest” op de vaste plek. Dat komt vanwege het feit dat sommige karakters op een bepaalde manier gefotografeerd zijn. Hierdoor is het niet mogelijk om de karakters op een andere plaats in de kroeg te zetten. Hierdoor is het niet verrassend. Het zou veel verrassender en spannender zijn om door de bar te navigeren en steeds andere karakters tegen te komen en niet de standaard die maar op de plek blijven.
Verder zijn de karakters niet actueel. Ze hebben het niet over de actuele zaken die in de wereld spelen. Dit zou het bezoek aan de bar ook zeker leuker maken, wanneer de barman over de slechte politiek begint of over het weer en de rest van de karakters in bar reageren daar al dan niet fel op.
Ook is er geen samenhang tussen de zinnen die op dit moment gesproken worden door de karakters. Zij roepen zomaar wat, waardoor het effect van de karakters niet versterkt wordt.
Ook is de beheerders tool (om de karakters aan te sturen) onoverzichtelijk en niet duidelijk in gebruik. Het is erg lastig om nieuwe karakters toe te voegen en om nieuwe zinnen (dialogen) aan te maken.
Opdracht
Er moeten een standaard worden ontwikkeld voor de nieuwe actuele karakters. Zodat eenvoudig en snel nieuwe karakters kunnen worden toegevoegd (bijvoorbeeld, bush, de paus enz) Dit moet worden gedaan voor zowel vrouwen als mannen.
Ook moet er een nieuwe manier van dialogen worden gemaakt, dit moeten er 4 zijn:
- 1-2-1-2-1-2 : een gewone dialoog
- 1-*-1-*-1-* : een gesprek met een gespreksleider
- 1-*-*-*-*-* : persoon 1 begint daarna gaat het gesprek door
- *-* : iedere persoon kan deze dialoog beginnen
Dit geldt zowel voor de standaard dialogen als voor de actuele dialogen.
De huidige database structuur is erg onoverzichtelijk. Deze moet opnieuw worden opgebouwd, zodat het in de toekomst ook makkelijk uitbreidbaar is (als er bijvoorbeeld meerdere secties bij de kroeg worden toegevoegd). Tevens moet de beheerderstool worden aangepast.
De nieuwe opbouw moet zo worden gemaakt dat het een standaard wordt voor andere website die ontwikkeld worden door de TROS.
![]()
als iemand het leuk vind om te lezen