abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26720924
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 10:54 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Je bedoelt als in de opzet? Misschien kun je eens kijken scriptie.pagina.nl? Veelal is dat voor elke instelling weer anders..
Thx zal eens kijken, wij maken een duo-scriptie dus voor ons zijn de dingen sowieso wel weer anders, maar misschien haal ik er nog wel wat bruikbaars uit.
pi_26734172
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 10:46 schreef clauwheee het volgende:
Zabb hebbie al bericht?
Ja gelukkig wel! Het plan van aanpak is nu helemaal af. De rest van de week zijn we lekker vrij, en vanaf volgende week gaan we beginnen met het onderzoek!
pi_26846312
Ok, kookpunt is bij mij bereikt. Vanmiddag is/zou er een groepsdiscussie zijn in het kader van mijn onderzoek. Naar mijn idee veel te laat, ik had het zelf allemaal anders gepland, maar door weinig medewerking en afzeggingen een aantal keren verzet. Het moet nu, want ik zit al in tijdnood, dit is de tweede en er moet ook nog een derde plaatsvinden. Bellen er verd*mme drie af! Ik kan wel janken.

Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  maandag 9 mei 2005 @ 10:50:01 #104
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_26846673
Niet janken! Ontploffen! Je kan ervan versteld staan wat een beetje (al dan niet gespeeld) kwaad worden voor resultaat kan hebben.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_26847193
quote:
Op maandag 9 mei 2005 10:50 schreef nixxx het volgende:
Niet janken! Ontploffen! Je kan ervan versteld staan wat een beetje (al dan niet gespeeld) kwaad worden voor resultaat kan hebben.
Ontploffen heb ik net al gedaan, afzonderlijk tegen alledrie. En ik zei ik kan wel janken
  maandag 9 mei 2005 @ 11:13:49 #106
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_26847282
en heeft het iets opgelost?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_26847388
Nou, geen idee. Men probeert nu vervanging te regelen, maar goed of dat gaat lukken voor 14 uur...als ik al zie hoeveel moeite ik voor deze mensen tot dusver heb moeten doen. Ik vernam wel dat ze schrokken, maar ja daar heb ik nu weinig aan, laten ze eerst maar eens met positieve inbreng komen. Ik blijf netjes, maar ik ga wel m'n eigen plan trekken nu. Ik heb mijn docentbegeleider ook ingelicht.
pi_26847421
*verzameld zich*

Onderzoek moet voor 18 mei ingeleverd worden... dat is theoretisch nog wel haalbaar. Moet alleen nog 3 studiepunten, waaronder Spaans, uit voorgaande jaren inhalen...

Dus dat wordt een periode later inleveren!!

Volgende inlevermoment is pas halverwege september, waardoor ik pas ergens in november kan afstuderen...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_26847461
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:19 schreef DubzOne het volgende:
*verzameld zich*

Onderzoek moet voor 18 mei ingeleverd worden... dat is theoretisch nog wel haalbaar. Moet alleen nog 3 studiepunten, waaronder Spaans, uit voorgaande jaren inhalen...

Dus dat wordt een periode later inleveren!!

Volgende inlevermoment is pas halverwege september, waardoor ik pas ergens in november kan afstuderen...
Welke studie doe je? De andere studiepunten kun je er niet bij doen deze periode?
pi_26847558
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:21 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Welke studie doe je? De andere studiepunten kun je er niet bij doen deze periode?
Vrijetijdsmanagement... afstudeerrichting Creative Industries

Die studiepunten zouden wel ingevuld kunnen worden in deze periode... maar dat gaat niet meer lukken binnen 9 dagen! Ook zou ik dan aardig door moeten werken aan mijn onderzoek...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_26847640
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:25 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Vrijetijdsmanagement... afstudeerrichting Creative Industries

Die studiepunten zouden wel ingevuld kunnen worden in deze periode... maar dat gaat niet meer lukken binnen 9 dagen! Ook zou ik dan aardig door moeten werken aan mijn onderzoek...
Vervelend joh! Maar de scriptie gaat wel lukken voor de 18e? Dat zou op zich al fijn zijn, al is het natuurlijk balen dat je je dan wel weer moet inschrijven voor het volgende studiejaar i.v.m. die paar punten.
pi_26847706
Ben eigenlijk al druk aan het aftellen, heb het wel gehad met al dat gedoe rond het afstuderen. Druk bezig mijn scriptie en nog 5 weken te gaan..... Hopen dat dat gaat lukken, sterkte aan alle andere afstudeerders.
pi_26847712
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:28 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Vervelend joh! Maar de scriptie gaat wel lukken voor de 18e? Dat zou op zich al fijn zijn, al is het natuurlijk balen dat je je dan wel weer moet inschrijven voor het volgende studiejaar i.v.m. die paar punten.
Achja... iets rustiger aandoen is ook wel lekker!

Die scriptie zou eventueel wel af kunnen zijn voor de 18e... maar dan mag ik hem alsnog niet inleveren ivm die 3 studiepunten!

Maarja... Hoelang heb jij nog de tijd dan?!
Last.fm
pi_26847788
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:31 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Achja... iets rustiger aandoen is ook wel lekker!

Die scriptie zou eventueel wel af kunnen zijn voor de 18e... maar dan mag ik hem alsnog niet inleveren ivm die 3 studiepunten!

Maarja... Hoelang heb jij nog de tijd dan?!
Ow zo, wij kunnen op zich onze scriptie en eindgesprek doen en daarna, als het moet, nog een aantal punten halen, maar dat kan bij jullie dus niet.

9 juni moet het ingeleverd worden voor deze ronde..en anders ook pas september..
pi_26847930
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:34 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Ow zo, wij kunnen op zich onze scriptie en eindgesprek doen en daarna, als het moet, nog een aantal punten halen, maar dat kan bij jullie dus niet.

9 juni moet het ingeleverd worden voor deze ronde..en anders ook pas september..
Nee... bij ons niet! Vóór de 18e moeten alle studiepunten in orde zijn... terwijl het eindgesprek pas eind juni / begin juli plaatsvindt!

Maar 9 juni ga je wel halen denk je?
Last.fm
pi_26848018
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:40 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Nee... bij ons niet! Vóór de 18e moeten alle studiepunten in orde zijn... terwijl het eindgesprek pas eind juni / begin juli plaatsvindt!

Maar 9 juni ga je wel halen denk je?
Bij ons is het zo dat je het wel kunt inleveren enzo, maar je het diploma dus pas krijgt als de cijferlijst volledig is (logisch ). Ik geloof dat je een paar % van de studiepunten nog na het eindgesprek mag halen ofzo.

Weet niet..als het aan mij ligt wel, ik heb een groot deel af, maar ik ben nu dus afhankelijk van de medewerking van de verschillende partijen en de respons en verwerking van mijn enquete. Het wordt krap denk ik..maar ik wil zo graag.
pi_26848176
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:43 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Bij ons is het zo dat je het wel kunt inleveren enzo, maar je het diploma dus pas krijgt als de cijferlijst volledig is (logisch ). Ik geloof dat je een paar % van de studiepunten nog na het eindgesprek mag halen ofzo.

Weet niet..als het aan mij ligt wel, ik heb een groot deel af, maar ik ben nu dus afhankelijk van de medewerking van de verschillende partijen en de respons en verwerking van mijn enquete. Het wordt krap denk ik..maar ik wil zo graag.
Ben blij dat ik voor mijn onderzoek alleen maar interviews heb gehouden en geen enquetes heb hoeven afnemen... wat een k*t werk is dat! Moest het een jaar geleden voor een project doen... toen hadden we bepaalde gegevens nodig die alleen verkregen konden worden door enquetes op straat af te nemen... dat doe ik dus echt NOOIT meer!

En verder ben je inderdaad erg afhankelijk van de respons...

Heb je de betrouwbaarheid al getoetst?!
Ik ken een handig programma die de betrouwbaarheid in percentages van het gemiddelde aangeeft...
Last.fm
pi_26848241
Concurrentieanalyse maken, SWOT in elkaar flansen, strat. issues bedenken + advies, dan is deze jongen ook klaar met afstuderen

Alleen blijft het voor mij moeilijk om conclusies n.a.v. een enqueteonderzoek te rechtvaardigen, omdat ik niet aan m'n minimale steekproefgrootte ben gekomen grwaaaaaaaaah :S
pi_26848500
Ik heb drie deelonderzoeken: desk research, drie groepsdiscussies en enquetes. Best veel dus..maar ja het is een vrij omvangrijke opdracht en het was nodig. Ja verantwoording van de enquete heb ik voor elkaar, anders mocht ik hem niet 'uitzetten'.

Ja de respons is ook zoiets wat je vantevoren niet weet..Hugo, heb je heel veel minder respons dan? Ik heb als klein geluk dat het bij mij om een indicatieve enquete gaat, dan is een kleinere respons eerder gerechtvaardigd. Maar goed, dan nog
pi_26848515
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:54 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Concurrentieanalyse maken, SWOT in elkaar flansen, strat. issues bedenken + advies, dan is deze jongen ook klaar met afstuderen

Alleen blijft het voor mij moeilijk om conclusies n.a.v. een enqueteonderzoek te rechtvaardigen, omdat ik niet aan m'n minimale steekproefgrootte ben gekomen grwaaaaaaaaah :S
Wat was je minimale steekproefgrootte dan??!
Last.fm
pi_26848625
quote:
Op maandag 9 mei 2005 12:04 schreef clauwheee het volgende:
Ik heb drie deelonderzoeken: desk research, drie groepsdiscussies en enquetes.
Heb ook super veel desk research moeten doen ja... vooral veel beleidsplannen en nota's van overheden en (culturele) organisaties door moeten nemen! Om maar niet te spreken over de verschillende (particuliere) fondsen...
Last.fm
  maandag 9 mei 2005 @ 12:21:38 #122
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_26848910
bibber....ik moet voor ik aan scriptie mag beginnen eerst nog de hel van dit semester afronden...

1 relax vertaal tentamen
3 zware leertentamens (boeken boeken nog eens boeken)

4 essays (1200, 1500, 2500 en 4000 woorden....)
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_26849421
quote:
Op maandag 9 mei 2005 12:21 schreef kwakveense het volgende:
bibber....ik moet voor ik aan scriptie mag beginnen eerst nog de hel van dit semester afronden...

1 relax vertaal tentamen
3 zware leertentamens (boeken boeken nog eens boeken)

4 essays (1200, 1500, 2500 en 4000 woorden....)
Succes dan maar!
pi_26851642
quote:
Op maandag 9 mei 2005 12:04 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Wat was je minimale steekproefgrootte dan??!
310, maar het respons is maar 146 :S
pi_26852778
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:56 schreef HugoBoss1982 het volgende:

[..]

310, maar het respons is maar 146 :S
Waarop is dit gebaseerd?
Was de totale populatie 310 waarvan 146 gereageerd heeft, of was de populatie een X aantal mensen waaruit je 310 respondenten moest hebben?
Last.fm
pi_26853003
Er is een populatie x inderdaad, waarop de forumule van van de minimale steekprofgroote is losgelaten (Statistiek bij Marktonderzoek, Erven). Daar kwam 310 uit, wat in theorie het minimale respons zou moeten zijn.
  maandag 9 mei 2005 @ 14:55:15 #127
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_26853293
Wat is die formule precies? Ik ben bezig met mijn scriptie en mag dus ook fijn een enquete houden. Maar 310 enquetes gaat mij echt niet lukken. 100 maximaal denk ik. Maar goed, dat moet ik dus ook verantwoorden. Ik ben verder echt met een scriptie bezig en niet bij een bedrijf.
pi_26853609
quote:
Op maandag 9 mei 2005 14:43 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Er is een populatie x inderdaad, waarop de forumule van van de minimale steekprofgroote is losgelaten (Statistiek bij Marktonderzoek, Erven). Daar kwam 310 uit, wat in theorie het minimale respons zou moeten zijn.
Ja... dat is k*t!
Gemiddeld is het 384 (dacht ik uit mijn hoofd) bij een X populatie, dan kan het 5% naar boven of onder afwijken van het gemiddelde!

Ik zal eens ff een linkje zoeken waar zo'n 'steekproefgrootte-calculator' staat... Daar kan je bijvoorbeeld het aantal respondenten invullen en kijken hoe betrouwbaar de steekproef bij dat aantal dan is!
Last.fm
pi_26854581
www.wisfaq.nl is er ook eentje. En ik heb mijn formule uit een Nima-A boek gehaald (zou je niet verwachten). Mijn steekproef is dus ook via populatie X en de steekproefgrootte daarbij is inderdaad 384 of 385. De respons is dus afwachten, maar zal wel niet verschrikkelijk hoog liggen. Honderd hoop ik sowieso, dat is het minimum dacht ik bij een indicatieve enquete (weet iemand dit zeker?)
  maandag 9 mei 2005 @ 15:44:50 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_26854690
Mijn populatie is niet bekend. In mijn boeken staat trouwens ook vaak dat je je steekproef gewoon kunt schatten, ook ivm tijd en financiele middelen. Erg vaag. Nou had ik van mijn heao periode nog een mooie formule, eentje met z-waarde en p*q (beide op 50% voor de hoogste mogelijke uitkomst van n) maar ik weet niet meer uit welk boek dat komt en dus dat schiet ook niet echt.
pi_26854974
Als je populatie niet bekend is moet het toch =of >384 zijn?
pi_26855266
Ik post de link naar die calculator morgen ff... want weet hem zo niet uit mijn hoofd!
Last.fm
pi_26855315
Ja die calculator weet ik ook zo ff niet, zou ik ook op moeten zoeken. Maar die kun je toch alleen gebruiken als je de populatiegrootte weet?
pi_26856113
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:06 schreef clauwheee het volgende:
Ja die calculator weet ik ook zo ff niet, zou ik ook op moeten zoeken. Maar die kun je toch alleen gebruiken als je de populatiegrootte weet?
Nee, hoeft niet... die kan je ook gewoon open laten!

Je kan bijvoorbeeld ook alleen het 'afwijkingspercentage' invullen, dan wordt het aantal respondenten wat je nodig hebt berekend
Last.fm
pi_26856169
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:33 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Nee, hoeft niet... die kan je ook gewoon open laten!

Je kan bijvoorbeeld ook alleen het 'afwijkingspercentage' invullen, dan wordt het aantal respondenten wat je nodig hebt berekend
Ah ok
pi_26856786
Er zijn vier verschillende formules:

- Werken met een percentage (n < 1000) --> eindige pupulatie
- Werken met een percentage (n > 1000)
- Werken met een gemiddelde (n < 1000) --> eindige pupulatie
- Werken met een gemiddelde (n > 1000)
pi_26861082
Balen dat het niet lekker loopt Clauwheee!

Wij moeten ook een onderzoek doen, telefonisch. Het is niet leuk om te bellen, maar het moet maar. We zijn bang dat we anders ook niet voldoende respons krijgen.
De omvang van onze populatie is trouwens wel bekend, daarom hoeven we er iets minder dan 384, 350 ongeveer. Hiernaast moeten we ook nog een aantal interviews afnemen.
pi_26875632
Hier de link naar de Sample Size Calculator...

http://www.surveysystem.com/sscalc.htm

Deze is echt handig!
Last.fm
pi_26875786
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:06 schreef DubzOne het volgende:
Hier de link naar de Sample Size Calculator...

http://www.surveysystem.com/sscalc.htm

Deze is echt handig!
Ja die gebruiken ze bij ons op de hogeschool inderdaad ook!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:06:28 #140
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26877200
Hoe gaat het met de afstudeerders vandaag?
Ik ga straks naar school om te praten over uitstel voor m'n scriptie.
pi_26877294
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:06 schreef Christine het volgende:
Hoe gaat het met de afstudeerders vandaag?
Ik ga straks naar school om te praten over uitstel voor m'n scriptie.
Niet gelukt Christine? Hoe lang denk je nog nodig te hebben?

Hier gaat het zo zo, weer veel aan het rondbellen en druk aan het typen, morgen heb ik een afspraak met m'n docentbegeleider, om haar bij te praten over mijn vorderingen en problemen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:12:10 #142
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26877343
Mijn scriptie moet over drie weken klaar zijn, en dat gaat niet lukken. De volgende inleverdatum is pas in september, dus ik moet even goed overleggen hoe het dan moet met begeleiding etc.

Heb jij tijd genoeg, clauwheee?
pi_26877436
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:12 schreef Christine het volgende:
Mijn scriptie moet over drie weken klaar zijn, en dat gaat niet lukken. De volgende inleverdatum is pas in september, dus ik moet even goed overleggen hoe het dan moet met begeleiding etc.

Heb jij tijd genoeg, clauwheee?
Ik weet het niet, ik hoop het wel maar ik ben nu vooral afhankelijk van de respons en verwerking van de enquete, hoe lang dat gaat duren. En ik ben nog afhankelijk van de medewerking van de opdrachtgevers en belanghebbenden. Zelf lig ik prima op schema. Het zal spannend worden denk ik..en anders ook september. Maar ik wil zo graag in juni...
pi_26877724
Heb gister de mededeling gedaan aan mijn docentbegeleider dat ik de inleverdatum van mijn onderzoek/scriptie op 18 mei niet meer ga halen ivm een (nog steeds) kleine studieachterstand... Dus het wordt voor mij nu definitief september!!!

Last.fm
pi_26877788
Balen DubzOne
pi_26877907
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:28 schreef clauwheee het volgende:
Balen DubzOne
Tsja... niks meer aan te doen!!

Maarja, nu kan ik ook wel lekker rustig aan blijven doen tot september, aangezien mijn onderzoek bijna afgerond is... dus nu zit er ook niet zo'n druk meer achter (niet dat ik dat zo erg had hoor )
En heb ik alle tijd om die resterende 2 of 3 studiepunten nog in te vullen!!
Last.fm
pi_26878114
Ja dat is waar. Zou je hierna verder studeren of wil je aan het werk?
pi_26878457
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:40 schreef clauwheee het volgende:
Ja dat is waar. Zou je hierna verder studeren of wil je aan het werk?
Ik heb nog geen idee!!

Verder studeren kan volgend jaar dan in principe niet (tenzij er Universiteiten zijn die 'net nog niet afgestudeerden' aannemen), maargoed... dat kan dan nog altijd het jaar daarop!

Misschien dat ik ff een jaartje rustig aan ga doen, of misschien wel een tijdje naar het buitenland ga... Ik zie het allemaal wel. Eerst dit afronden!!

En jij? Heb jij wel plannen om hierna meteen verder te studeren?!
Last.fm
pi_26878514
Nee hoor, ik ben er wel klaar mee. Ik wil werken! Na de MAVO, MBO, Havo-sprint en HBO ben ik er zat van. Later weer misschien, maar ik wil nu eerst een paar jaar geld verdienen. Ook al zal het september worden, ik ga niet al te lang wachten met werk zoeken!
pi_26878634
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:54 schreef clauwheee het volgende:
Nee hoor, ik ben er wel klaar mee. Ik wil werken! Na de MAVO, MBO, Havo-sprint en HBO ben ik er zat van. Later weer misschien, maar ik wil nu eerst een paar jaar geld verdienen. Ook al zal het september worden, ik ga niet al te lang wachten met werk zoeken!
Haha... Tsja, heb er ook zo'n glansrijke schoolcarriere opzitten:

- Havo/Vwo (1e jaar blijven zitten)
- Havo
- Mavo D
- MBO
- HBO

Dus ja... Universiteit kan er dan theoretisch ook nog wel bij
Last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')