Thx zal eens kijken, wij maken een duo-scriptie dus voor ons zijn de dingen sowieso wel weer anders, maar misschien haal ik er nog wel wat bruikbaars uit.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:54 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Je bedoelt als in de opzet? Misschien kun je eens kijken scriptie.pagina.nl? Veelal is dat voor elke instelling weer anders..
Ja gelukkig wel! Het plan van aanpak is nu helemaal af. De rest van de week zijn we lekker vrij, en vanaf volgende week gaan we beginnen met het onderzoek!quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:46 schreef clauwheee het volgende:
Zabb hebbie al bericht?
Ontploffen heb ik net al gedaan, afzonderlijk tegen alledrie. En ik zei ik kan wel jankenquote:Op maandag 9 mei 2005 10:50 schreef nixxx het volgende:
Niet janken! Ontploffen! Je kan ervan versteld staan wat een beetje (al dan niet gespeeld) kwaad worden voor resultaat kan hebben.
Welke studie doe je? De andere studiepunten kun je er niet bij doen deze periode?quote:Op maandag 9 mei 2005 11:19 schreef DubzOne het volgende:
*verzameld zich*
Onderzoek moet voor 18 mei ingeleverd worden... dat is theoretisch nog wel haalbaar. Moet alleen nog 3 studiepunten, waaronder Spaans, uit voorgaande jaren inhalen...
Dus dat wordt een periode later inleveren!!
Volgende inlevermoment is pas halverwege september, waardoor ik pas ergens in november kan afstuderen...![]()
Vrijetijdsmanagement... afstudeerrichting Creative Industriesquote:Op maandag 9 mei 2005 11:21 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Welke studie doe je? De andere studiepunten kun je er niet bij doen deze periode?
Vervelend joh! Maar de scriptie gaat wel lukken voor de 18e? Dat zou op zich al fijn zijn, al is het natuurlijk balen dat je je dan wel weer moet inschrijven voor het volgende studiejaar i.v.m. die paar punten.quote:Op maandag 9 mei 2005 11:25 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Vrijetijdsmanagement... afstudeerrichting Creative Industries
Die studiepunten zouden wel ingevuld kunnen worden in deze periode... maar dat gaat niet meer lukken binnen 9 dagen! Ook zou ik dan aardig door moeten werken aan mijn onderzoek...
Achja... iets rustiger aandoen is ook wel lekker!quote:Op maandag 9 mei 2005 11:28 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Vervelend joh! Maar de scriptie gaat wel lukken voor de 18e? Dat zou op zich al fijn zijn, al is het natuurlijk balen dat je je dan wel weer moet inschrijven voor het volgende studiejaar i.v.m. die paar punten.
Ow zo, wij kunnen op zich onze scriptie en eindgesprek doen en daarna, als het moet, nog een aantal punten halen, maar dat kan bij jullie dus niet.quote:Op maandag 9 mei 2005 11:31 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Achja... iets rustiger aandoen is ook wel lekker!
Die scriptie zou eventueel wel af kunnen zijn voor de 18e... maar dan mag ik hem alsnog niet inleveren ivm die 3 studiepunten!
Maarja... Hoelang heb jij nog de tijd dan?!
Nee... bij ons niet! Vóór de 18e moeten alle studiepunten in orde zijn... terwijl het eindgesprek pas eind juni / begin juli plaatsvindt!quote:Op maandag 9 mei 2005 11:34 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Ow zo, wij kunnen op zich onze scriptie en eindgesprek doen en daarna, als het moet, nog een aantal punten halen, maar dat kan bij jullie dus niet.
9 juni moet het ingeleverd worden voor deze ronde..en anders ook pas september..
Bij ons is het zo dat je het wel kunt inleveren enzo, maar je het diploma dus pas krijgt als de cijferlijst volledig is (logischquote:Op maandag 9 mei 2005 11:40 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Nee... bij ons niet! Vóór de 18e moeten alle studiepunten in orde zijn... terwijl het eindgesprek pas eind juni / begin juli plaatsvindt!
Maar 9 juni ga je wel halen denk je?
Ben blij dat ik voor mijn onderzoek alleen maar interviews heb gehouden en geen enquetes heb hoeven afnemen... wat een k*t werk is dat! Moest het een jaar geleden voor een project doen... toen hadden we bepaalde gegevens nodig die alleen verkregen konden worden door enquetes op straat af te nemen... dat doe ik dus echt NOOIT meer!quote:Op maandag 9 mei 2005 11:43 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Bij ons is het zo dat je het wel kunt inleveren enzo, maar je het diploma dus pas krijgt als de cijferlijst volledig is (logisch). Ik geloof dat je een paar % van de studiepunten nog na het eindgesprek mag halen ofzo.
Weet niet..als het aan mij ligt wel, ik heb een groot deel af, maar ik ben nu dus afhankelijk van de medewerking van de verschillende partijen en de respons en verwerking van mijn enquete. Het wordt krap denk ik..maar ik wil zo graag.
Wat was je minimale steekproefgrootte dan??!quote:Op maandag 9 mei 2005 11:54 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Concurrentieanalyse maken, SWOT in elkaar flansen, strat. issues bedenken + advies, dan is deze jongen ook klaar met afstuderen
Alleen blijft het voor mij moeilijk om conclusies n.a.v. een enqueteonderzoek te rechtvaardigen, omdat ik niet aan m'n minimale steekproefgrootte ben gekomen grwaaaaaaaaah :S
Heb ook super veel desk research moeten doen ja... vooral veel beleidsplannen en nota's van overheden en (culturele) organisaties door moeten nemen! Om maar niet te spreken over de verschillende (particuliere) fondsen...quote:Op maandag 9 mei 2005 12:04 schreef clauwheee het volgende:
Ik heb drie deelonderzoeken: desk research, drie groepsdiscussies en enquetes.
Succes dan maar!quote:Op maandag 9 mei 2005 12:21 schreef kwakveense het volgende:
bibber....ik moet voor ik aan scriptie mag beginnen eerst nog de hel van dit semester afronden...
1 relax vertaal tentamen
3 zware leertentamens (boeken boeken nog eens boeken)
4 essays (1200, 1500, 2500 en 4000 woorden....)
310, maar het respons is maar 146 :Squote:Op maandag 9 mei 2005 12:04 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Wat was je minimale steekproefgrootte dan??!
Waarop is dit gebaseerd?quote:Op maandag 9 mei 2005 13:56 schreef HugoBoss1982 het volgende:
[..]
310, maar het respons is maar 146 :S
Ja... dat is k*t!quote:Op maandag 9 mei 2005 14:43 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Er is een populatie x inderdaad, waarop de forumule van van de minimale steekprofgroote is losgelaten (Statistiek bij Marktonderzoek, Erven). Daar kwam 310 uit, wat in theorie het minimale respons zou moeten zijn.
Nee, hoeft niet... die kan je ook gewoon open laten!quote:Op maandag 9 mei 2005 16:06 schreef clauwheee het volgende:
Ja die calculator weet ik ook zo ff niet, zou ik ook op moeten zoeken. Maar die kun je toch alleen gebruiken als je de populatiegrootte weet?
Ah okquote:Op maandag 9 mei 2005 16:33 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Nee, hoeft niet... die kan je ook gewoon open laten!
Je kan bijvoorbeeld ook alleen het 'afwijkingspercentage' invullen, dan wordt het aantal respondenten wat je nodig hebt berekend
Ja die gebruiken ze bij ons op de hogeschool inderdaad ook!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:06 schreef DubzOne het volgende:
Hier de link naar de Sample Size Calculator...
http://www.surveysystem.com/sscalc.htm
Deze is echt handig!
Niet gelukt Christine? Hoe lang denk je nog nodig te hebben?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:06 schreef Christine het volgende:
Hoe gaat het met de afstudeerders vandaag?
Ik ga straks naar school om te praten over uitstel voor m'n scriptie.
Ik weet het niet, ik hoop het wel maar ik ben nu vooral afhankelijk van de respons en verwerking van de enquete, hoe lang dat gaat duren. En ik ben nog afhankelijk van de medewerking van de opdrachtgevers en belanghebbenden. Zelf lig ik prima op schema. Het zal spannend worden denk ik..en anders ook september. Maar ik wil zo graag in juni...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:12 schreef Christine het volgende:
Mijn scriptie moet over drie weken klaar zijn, en dat gaat niet lukken. De volgende inleverdatum is pas in september, dus ik moet even goed overleggen hoe het dan moet met begeleiding etc.
Heb jij tijd genoeg, clauwheee?
Tsja... niks meer aan te doen!!quote:
Ik heb nog geen idee!!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:40 schreef clauwheee het volgende:
Ja dat is waar. Zou je hierna verder studeren of wil je aan het werk?
Haha... Tsja, heb er ook zo'n glansrijke schoolcarriere opzitten:quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:54 schreef clauwheee het volgende:
Nee hoor, ik ben er wel klaar mee. Ik wil werken! Na de MAVO, MBO, Havo-sprint en HBO ben ik er zat van. Later weer misschien, maar ik wil nu eerst een paar jaar geld verdienen. Ook al zal het september worden, ik ga niet al te lang wachten met werk zoeken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |