versta dr geen ZAK vanquote:Op donderdag 16 juni 2005 00:45 schreef fokraiser het volgende:
Ik ben zelf ook bezig geweest met het proberen opnemen van evp.
Hier is mijn opname (zet je volume hoog).
Ik zeg nog niet wat er (volgens mij) gezegt wordt, degene die het goed heeft krijgt een koekje![]()
Dit is wel leuk om te testen of het nou waar is dat wat je wilt horen je ook daadwerkelijk hoort (wishfull thinking) of dat evp gewoon echt bestaat.
Ik denk zelf wel het laatste, er zijn al zoveel mensen mee bezig geweest dat er vast wel iets van klopt. Alleen denk ik dat het niet perse stemmen van overledenen te hoeven zijn.
ik hoor op een seconde een vrouw zeggen : deze tasquote:Op donderdag 16 juni 2005 00:45 schreef fokraiser het volgende:
Ik ben zelf ook bezig geweest met het proberen opnemen van evp.
Hier is mijn opname (zet je volume hoog).
Ik zeg nog niet wat er (volgens mij) gezegt wordt, degene die het goed heeft krijgt een koekje![]()
Dit is wel leuk om te testen of het nou waar is dat wat je wilt horen je ook daadwerkelijk hoort (wishfull thinking) of dat evp gewoon echt bestaat.
Ik denk zelf wel het laatste, er zijn al zoveel mensen mee bezig geweest dat er vast wel iets van klopt. Alleen denk ik dat het niet perse stemmen van overledenen te hoeven zijn.
Jammer dat één van de weinige reacties die jij in truth geeft ook nog eens een onzin reactie is.quote:Op dinsdag 15 november 2005 03:03 schreef pino.in.disguise het volgende:
Toch kut voor al die geesten die zoveel duizenden jaren nooit contact hebben kunnen zoeken met ons, omdat wij nog geen bandrecorder hadden.Niet eerlijk
Dat jullie het even wetenquote:Leviticus 19:31 "Gij zult u niet wenden tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten." Verderop staat "En iemand die zich tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten wendt, om die overspelig na te lopen - tegen zo iemand zal Ik mijn aangezicht keren en hem uit het midden van zijn volk uitroeien. Heiligt u dan, en weest heilig, want Ik ben de Here uw God." (Leviticus 20:6-7).
Hier heb bijbehorende geluidsfragment, opgedoken in de collectie van een paranormaal verzamelaar:quote:The following article appeared in the well respected Finland newspaper, Ammenusastia
"As a communist I don’t believe in heaven or the Bible but as a scientist I now believe in hell," said Dr. Azzacove. "Needless to say we were shocked to make such a discovery. But we know what we saw and we know what we heard. And we are absolutely convinced that we drilled through the gates of hell!"
Dr. Azzacove continued, ". . .the drill suddenly began to rotate wildly, indicating that we had reached a large empty pocket or cavern. Temperature sensors showed a dramatic increase in heat to 2,000 degrees Fahrenheit."
"We lowered a microphone, designed to detect the sounds of plate movements down the shaft. But instead of plate movements we heard a human voice screaming in pain! At first we thought the sound was coming from our own equipment."
"But when we made adjustments our worst suspicions were confirmed. The screams weren’t those of a single human, they were the screams of millions of humans!"
Heb je ook een bron van dat artikel?quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:46 schreef logisnack het volgende:
Je kan fenomenen als dit niet echt verklaren volgens mij.
Misschien is het radio ruis, misschien niet.
Ik geloof echter niet dat je echt overleden mensen te horen krijgt.
Als je al iemand te horen krijgt is het volgens mij een demon.
Ik ga het ook niet proberen, aangezien mijn geloof me verbied om met de doden te spreken.
Ja zeker... dat lees je goed.. de bijbel spreekt ook van het spreken met doden
[..]
Dat jullie het even weten
Het horen van stemmen van stemmen uit de hell is echter wel eens voorgekomen.
Lees, luister en huiver:
[..]
Hier heb bijbehorende geluidsfragment, opgedoken in de collectie van een paranormaal verzamelaar: http://www.av1611.org/cgi-bin/media.cgi?dighell
Over de echtheid valt natuurlijk te twijfelen.. maar de bijbel claimt enorm vaak het bestaan van de hel. Ook dat de hel zich in de binnenkant van de aarde bevind. (dit is niet zichtbaar, want we spreken over een geestelijke wereld)
Voor de geintereseerden.. klik: The truth about hell
Dit is gewoon pure bangmakerijquote:"YES! THERE IS A PLACE CALLED HELL! "
"HELL IS FOREVER!"
"YOU CHOOSE HELL!"
"YOU will see HELL. . .
YOU will smell HELL. . .
YOU will breathe HELL. . .
YOU will hear HELL. . .
YOU will feel HELL. . .
YOU WILL BE HELL. . . "
Eensch.quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:01 schreef Quarks het volgende:
[..]
Heb je ook een bron van dat artikel?
En dan bedoel ik niet die site overspoeld met bijbel quotes en 'leuke' one-liners als:
[..]
Dit is gewoon pure bangmakerij![]()
Het zou heel goed kunnen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:25 schreef Lynx666 het volgende:
Die MP3 heb ik al eens eerder voorbij horen komen (vond 'm laatst nog terug op mn schijf). Het verhaal erbij is leuk, maar het geluid zelf is van dermate doffe kwaliteit dat het echt alles kan zijn. Ik krijg meer beelden in me op van een druk zwembad of attractiepark als ik de MP3 afspeel.
Ja, dat is zo.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:35 schreef Mirage het volgende:
[..]
Jammer dat één van de weinige reacties die jij in truth geeft ook nog eens een onzin reactie is.
quote:Wat zijn bandstemmen
Bandstemmen zijn de stemmen van gestorven personen, die door middel van elektronische apparatuur met ons willen en kunnen communiceren. Ik noem ze mijn vrienden van Gene Zijde. Zelf neem ik regelmatig stemmen op, maar ik doe het alleen als ik de behoefte daartoe voel en er voor in de stemming ben. De stemmen die je opneemt, zijn dus stemmen van overledenen. Geesten, entiteiten of hoe je ze ook noemen wilt. Veel stemopnemers noemen het nog steeds bandstemmen, omdat er vroeger (en nu nog wel) werd opgenomen met bandrecorders en cassetterecorders en daar gebruik je nou eenmaal een 'band' voor of een cassettebandje.
Maar toch vind ik het vreemd dat beweerd wordt dat je bewust vragen kan stellen aan geesten......het dunkt me dat dat dan altijd al kon (lijkt me logisch) ......maar voor de geluidsopname/radio was er geen mogelijkheid om een antwoord te horen. Wat deden die geesten daarvoor dan? Hebben ze al die duizenden jaren voor niks met ons gesproken? Als geesten bestaan en ze willen zo graag contact.......waarom zouden ze zich niet geevolueerd hebben tot een vorm die al veel eerder contact met ons zou kunnen maken. Het kan praten (zoals EVP wil aantonen), dus lijkt me dat het een intelligentie heeft en dus kan het evolueren. Of hebben wij onszelf buitengesloten voor de geestelijke wereld in de loop der evolutie? Het is gewoon een praktische kijk op de zaak, niets meer en niets minder.quote:Mijn leven met de bandstemmen
Eén van mijn bezigheden, want het is géén hobby, is dus het opnemen van bandstemmen. Je communiceert dus met personen aan Gene Zijde. Niet alle personen aan Gene Zijde hebben behoefte aan verder contact na hun overlijden. Daar moet u respect voor hebben. Dit zullen zij u vanzelf laten merken door het roepen van bepaalde opmerkingen die u duidelijk maken dat ze geen contact wensen. Soms krijgt u ook vanwege dit feit helemaal geen stemmen door. Dit is iets wat u dient te respecteren. Als zij contact wensen, zullen ze zich uiteraard laten horen.
EVP is slechts 1 van de manieren om in contact te treden. Misschien wel 1 van de meest directe methoden (communicatie met de stem). Er kan ook worden gecommuniceerd via het welbekende glaasje draaien, ouija bord, spiritueel medium, of in sommige gevallen door spontane gebeurtenissen. Gecommuniceerd is er altijd wel, alleen de methoden waarop zijn 'geevolueerd'quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:34 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Ja, dat is zo.![]()
[..]
[..]
Maar toch vind ik het vreemd dat beweerd wordt dat je bewust vragen kan stellen aan geesten......het dunkt me dat dat dan altijd al kon (lijkt me logisch) ......maar voor de geluidsopname/radio was er geen mogelijkheid om een antwoord te horen. Wat deden die geesten daarvoor dan? Hebben ze al die duizenden jaren voor niks met ons gesproken? Als geesten bestaan en ze willen zo graag contact.......waarom zouden ze zich niet geevolueerd hebben tot een vorm die al veel eerder contact met ons zou kunnen maken. Het kan praten (zoals EVP wil aantonen), dus lijkt me dat het een intelligentie heeft en dus kan het evolueren. Of hebben wij onszelf buitengesloten voor de geestelijke wereld in de loop der evolutie? Het is gewoon een praktische kijk op de zaak, niets meer en niets minder.
Dat ben ik idd met je eens. De meeste stemmen die ik ooit op 'band' heb gehoord zijn te onduidelijk om er maar iets zinnigs uit te halen als je niet gehint wordt naar wat ze "vermoedelijk zeggen". Zo heb ik ook eens een programma gezien waarin met een radio ruis werd gegenereerd, en mensen konden erop reageren wat ze er in hoorden. Ze haalden er de meest uiteenlopende dingen uit, en het enige wat ik hoorde was...sja...ruis.quote:Ik heb een keer op kiddydiscovery een docu gezien over EVP........daar lieten ze zien hoe makkelijk je mensen kan laten doen geloven dat ze iemand horen......gewoon zeggen of denken dat er misschien wat gezegd wordt en iedereen zal z'n eigen zin of woorden eruit halen.
Volgens mij is dat typisch pareidolie.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Dat ben ik idd met je eens. De meeste stemmen die ik ooit op 'band' heb gehoord zijn te onduidelijk om er maar iets zinnigs uit te halen als je niet gehint wordt naar wat ze "vermoedelijk zeggen". Zo heb ik ook eens een programma gezien waarin met een radio ruis werd gegenereerd, en mensen konden erop reageren wat ze er in hoorden. Ze haalden er de meest uiteenlopende dingen uit, en het enige wat ik hoorde was...sja...ruis.
Bij andere onderzoeken heb ik wel stemmen gehoord die weinig tot de verbeelding spreken. Zonder kennis vooraf kon je duidelijk wel horen wat er gezegd werd. Die gevallen maken me juist zo geinteresseerd in dit fenomeen.
Ik weet dat er andere methodes mbv een medium zijn en eerlijk gezegd vind ik zo'n methode indrukwekkender en zelfs geloofwaardiger dan EVP. Ouija-bord en glaasje draaien heb ik m'n bedenkingen bij.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef Lynx666 het volgende:
EVP is slechts 1 van de manieren om in contact te treden. Misschien wel 1 van de meest directe methoden (communicatie met de stem). Er kan ook worden gecommuniceerd via het welbekende glaasje draaien, ouija bord, spiritueel medium, of in sommige gevallen door spontane gebeurtenissen. Gecommuniceerd is er altijd wel, alleen de methoden waarop zijn 'geevolueerd'. En dan zijn er vast nog tal van methoden waar ook ik nog nooit van heb gehoord.
Je gelooft niet in de stemmen van overledenen, maar een DEMON vind je eerder aannemelijk?!?quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:46 schreef logisnack het volgende:
Je kan fenomenen als dit niet echt verklaren volgens mij.
Misschien is het radio ruis, misschien niet.
Ik geloof echter niet dat je echt overleden mensen te horen krijgt.
Als je al iemand te horen krijgt is het volgens mij een demon.
Ik ga het ook niet proberen, aangezien mijn geloof me verbied om met de doden te spreken.
Ja zeker... dat lees je goed.. de bijbel spreekt ook van het spreken met doden
[..]
Dat jullie het even weten
Het horen van stemmen van stemmen uit de hell is echter wel eens voorgekomen.
Lees, luister en huiver:
[..]
Hier heb bijbehorende geluidsfragment, opgedoken in de collectie van een paranormaal verzamelaar:
waarschuwing: geluid kan erg shockerend zijn.. luisteren op eigen risico
http://www.coasttocoastam.com/audio/sounds_of_hell.mp3
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |