abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26198607
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:14 schreef FuifDuif het volgende:
Als je dat toelaat kweek je een moraal bij de toekomstige volwassenen die dus ook door zal klinken in de samenleving als geheel en vanaf dat moment zijn er dus wèl mensen die er last van krijgen. Want zo gaat het steeds verder, totdat het wèl normaal wordt om midden op het schoolplein aan je pieletje te zitten en waar moet ik dan met mijn kinderen heen? Beter is het om vanaf het eerste moment escalatie te voorkomen en dat kan met een simpele opgelegde, doch onschuldige, moraal.
Dit is grote onzin. Je kunt kinderen best vertellen dat ze dit soort dingen in hun slaapkamer moeten doen en niet in het openbaar. Maar jij wenst de handelingen op zich af te keuren!
pi_26198663
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:12 schreef FuifDuif het volgende:
Mensen zoals jij zouden niet het stemrecht moeten hebben (terugkomende op mijn idee dat democratie niet werkt).
Ad hominem is ongewenst in een discussie. Ik viel jouw uitspraak aan, niet je persoon. Je snapt zelf ook wel dat er een groot verschil zit tussen iemand vertellen aan welke kant van de weg hij moet rijden en iemand vertellen wat hij wel en niet mag doen met zijn eigen lijf.
  woensdag 13 april 2005 @ 16:21:31 #159
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26198738
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:14 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Als je dat toelaat kweek je een moraal bij de toekomstige volwassenen die dus ook door zal klinken in de samenleving als geheel en vanaf dat moment zijn er dus wèl mensen die er last van krijgen. Want zo gaat het steeds verder, totdat het wèl normaal wordt om midden op het schoolplein aan je pieletje te zitten en waar moet ik dan met mijn kinderen heen? Beter is het om vanaf het eerste moment escalatie te voorkomen en dat kan met een simpele opgelegde, doch onschuldige, moraal.
Hiermee stel je dat er moreel iets mis zou zijn met seksualiteit ontdekken. Je verschuift de vraag steeds, maar antwoorden zie ik tot nu toe nog niet.
pi_26198857
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:13 schreef fayakill het volgende:
Waarschijnlijk heeft fuifduif een bedroevende (lees: 0,0) ervaring met het experimenteren met sex toen hij kind was, dus kan hij zich ook niet voorstellen dat er kinderen zijn die hier plezier aan beleven.
Lees het topic nog even door .
pi_26199063
Ik kap even met deze discussie. Het heeft totaal geen zin, want we komen er nooit uit. Dat geeft verder ook niet, maar het heeft geen zin om een beetje dezelfde standpunten te gaan herhalen.

Lupa, jij viel mij persoonlijk aan met die opmerking. En nu niet zo naief doen door het te ontkennen. Uiteraard weet jij dat je met zo'n ONZ-opmerking impliceert dat ik als persoon in jouw ogen een domme opmerking plaatste. Je nam niet de moeite om er serieus op in te gaan en wees het af als belachelijk. Nee, dat is een goede discussietechniek.

Verder, het feit dat jij corrigerend slaan tijdens de opvoeding afkeurt maakt al het één en ander duidelijk. Inderdaad, jij bent zo'n type dat denkt vooruitstrevend te zijn met de opvoeding en dat goedpraat aan de hand van wat wetenschappelijke inzichtjes (overigens is de wetenschappelijke wereld altijd in strijd tussen allerlei visies en worden visies verbeterd en omver geworpen enzovoort.).

Het feit dat jij denkt een fatsoenlijk gesprek te kunnen voeren met een kind, wanneer het iets stouts doet, geeft in mijn ogen aan dat jij niet helemaal met beide benen op de grond staat. Niet te geloven dat er werkelijk mensen zijn, die geloven dat kinderen kunnen redeneren als volwassenen. Nee, eigenlijk ben ik zelfs voor het idee van: met de riem erover.
  woensdag 13 april 2005 @ 17:10:49 #162
95608 Speth
Rorschach
pi_26199561
Ik ben geen voorstander van sociale wetgeving rond dit soort dingen omdat ik denk dat dat niet de juiste manier is. Echter, als ik ooit een zoon of een dochter heb die slechts voor de lust met jan en alleman het bed in duikt zal ik daar zeker disciplinaire maatregelen tegen treffen. Het in de wet vastleggen is echter onwenseiljk, en dat werkt niet. In die zin wil ik het dus niet "opleggen".
pi_26202883
FuifDuif, ik heb één verheugend feit voor je: ik wil geen kinderen! Ben wel aankomend docent, maar ik hanteer geen rietjes of linealen.

Daarnaast heb je meer opties dan 'slaan' en 'praten' als het om opvoeden gaat. Er zijn genoeg disciplinaire maatregelen te bedenken die geen fysiek geweld eisen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 13-04-2005 19:47:43 ]
pi_26202911
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:34 schreef FuifDuif het volgende:
Lupa, jij viel mij persoonlijk aan met die opmerking. En nu niet zo naief doen door het te ontkennen. Uiteraard weet jij dat je met zo'n ONZ-opmerking impliceert dat ik als persoon in jouw ogen een domme opmerking plaatste. Je nam niet de moeite om er serieus op in te gaan en wees het af als belachelijk. Nee, dat is een goede discussietechniek.
Tegen iemand zeggen: "wat doe je dom" is iets heel anders dan tegen iemand zeggen: "wat ben je dom". Het eerste is niet ad hominem, het tweede wel. Ik kan je verzekeren dat ik niet van mening ben dat jij dom bent, integendeel.

Ik ben overigens nog altijd van mening dat het een onzinvergelijking is en je hebt me nog niet van het tegendeel kunnen overtuigen. Ook ben je niet serieus ingegaan op de argumenten die ik er tegen in bracht.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 13-04-2005 19:50:05 ]
pi_26203540
quote:
Op woensdag 13 april 2005 19:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Tegen iemand zeggen: "wat doe je dom" is iets heel anders dan tegen iemand zeggen: "wat ben je dom". Het eerste is niet ad hominem, het tweede wel. Ik kan je verzekeren dat ik niet van mening ben dat jij dom bent, integendeel.
Dat doet mij deugd . Dat is wederzijds lijkt mij wel gepast om te zeggen , hoewel het misschien wat flauw overkomt ("jij vindt dat van mij, dan vind ik dat ook van jou"). Maar is wel gemeend.

Ik kom later terug op de argumentatie voor die vergelijking.
  woensdag 13 april 2005 @ 20:18:27 #166
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_26203755
Oja. En er is ook zoiets als "het plegen van openbare schennis en het verstoren van de openbare orde" een strafbaar feit in Nederland.

Dat ondervond deze hedonist ook: Naakte 'Thijs op klompen' aangehouden
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_26203822
~dubbel~
pi_26203829
quote:
Op woensdag 13 april 2005 20:18 schreef Shark.Bait het volgende:
Oja. En er is ook zoiets als "het plegen van openbare schennis en het verstoren van de openbare orde" een strafbaar feit in Nederland.

Dat ondervond deze hedonist ook: Naakte 'Thijs op klompen' aangehouden
In Groot-Britannië geldt ook een dergelijke wet. In Londen is een actiegroep actief die met enige regelmaat poedelnaakt protesteert tegen de betreffende wet.

Ergens vind ik het raar dat mensen zo paniekerig reageren op een naakt mens. Wat is er nou aanstootgevend aan een naakt mens? Ik zou me heerlijk thuis voelen bij een primitieve stam in het Amazonewoud waar niemand kleding draagt, misschien op een lendedoekje na.

Wie zegt trouwens dat Thijs een hedonist is?
  woensdag 13 april 2005 @ 20:31:24 #169
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_26204121
quote:
Op woensdag 13 april 2005 20:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
In Groot-Britannië geldt ook een dergelijke wet. In Londen is een actiegroep actief die met enige regelmaat poedelnaakt protesteert tegen de betreffende wet.

Ergens vind ik het raar dat mensen zo paniekerig reageren op een naakt mens. Wat is er nou aanstootgevend aan een naakt mens? Ik zou me heerlijk thuis voelen bij een primitieve stam in het Amazonewoud waar niemand kleding draagt, misschien op een lendedoekje na.
Dat is het punt juist. Ik ben erg preuts. Nou ja, relatief dan. Ik zou geen probleem hebben met ongeklede mensen om mij heen, maar om zelf zo rond te lopen. Tis een typisch geval van jaren geindoctrineerd worden door wat men de westerse cultuur noemt. Maar in het openbaar een seksuele daad verrichten.... eventueel met publiek. Tja...de filmpjes van dat soort mensen zijn er, maar niet iedereen zou het doen.

Wel grappig eigenlijk. Vroeger kende men geen privacy. kamers hadden deuren naar andere kamers. Toen kwam er het hemelbed. Met gordijntjes en privacy. De schaamte kon groeien. En toen bedacht iemand dat je al die kamers met 1 centrale kamer kon verbinden, en die centrale kamer werd langwerpig. De gang was geboren, en privacy was nog meer gewaarborgd. en dus was de schaamte groter als met 'gesnapt' werd. En ik vraag me af hoeveel mensen kunnen presteren om de hand aan zichzelf te slaan met omgevingsgeluiden en/of publiek, fantasie of niet.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_26204202
Ik zou ook geen seksuele daden en pleine publique willen uitvoeren, maar ik heb geen moeite met naakt zijn.
pi_26204660
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:12 schreef FuifDuif het volgende:
......................

Mensen zoals jij zouden niet het stemrecht moeten hebben (terugkomende op mijn idee dat democratie niet werkt).
Persoonlijk vind ik dat ik méér stemrecht moet hebben dan een gelover
Sterker nog, mensen die in sprookjes geloven moet je invloed op landspolitiek ontzeggen, onverantwoord. Kijk maar naar Donner en zijn kloon J.P.

Serieus: weet jij een politiek systeem dat beter werkt?
  woensdag 13 april 2005 @ 21:04:21 #172
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_26204948
Tjaaa, in een zeven sterren restaurant tijdens een etentje met je hele familie, op de tafel springen en je vlak voor die lekkere serveerster effe lekker flink aftrekken.
Sorry hoor mensen ik werd ineens opgewonden, ik moest even mn gevoelens tonen.

Fijn hoor.....

ps.
Baby's masturberen al in de baarmoeder?? Yeah right
pi_26205037
quote:
Op woensdag 13 april 2005 21:04 schreef xstatic1975 het volgende:
Baby's masturberen al in de baarmoeder?? Yeah right
Als je het van mij of van mijn bronnen niet gelooft, vraag het dan aan artsen/verloskundigen.
pi_26205099
quote:
Op woensdag 13 april 2005 20:54 schreef Godslasteraar het volgende:
Serieus: weet jij een politiek systeem dat beter werkt?
Ik ben het met FuifDuif eens dat democratie niet het beste systeem is. Het is echter wel het minst slechte.
  woensdag 13 april 2005 @ 21:27:21 #175
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_26205725
quote:
Op woensdag 13 april 2005 20:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wie zegt trouwens dat Thijs een hedonist is?
Oow, dat was een zelf getrokken conclusie die ik schaamteloos durfde toe te voegen.
pi_26206104
quote:
Op woensdag 13 april 2005 21:27 schreef Shark.Bait het volgende:
Oow, dat was een zelf getrokken conclusie die ik schaamteloos durfde toe te voegen.
Het is hier WFL! Alles moet beargumenteerd en verantwoord worden!
pi_26206126
quote:
Op woensdag 13 april 2005 21:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ben het met FuifDuif eens dat democratie niet het beste systeem is. Het is echter wel het minst slechte.
Ik vind democratie een prachtig systeem. Wat mij vooral goed doet is dat iedereen evenveel stemrecht heeft. Al die geloofjes, al die ware gelovigen van al die enig ware religies met hun enig ware Goden, allemaal gelijkwaardig. Een moslim, christen, hindoe, ..., allemaal op gelijke voet.
En het wordt nog mooier, ook op gelijke voet met de enig ware ongelovige, de atheïst

En hoe ging dat liedje ook alweer; Pieleman, pieleman trek er maar eens lekker an
En dat god het verboden heeft maakt het alleen maar geiler.
pi_26206701
quote:
Op woensdag 13 april 2005 21:38 schreef Godslasteraar het volgende:
En hoe ging dat liedje ook alweer; Pieleman, pieleman trek er maar eens lekker an
En dat god het verboden heeft maakt het alleen maar geiler.
Maar je gelooft niet in god.
pi_26207053
quote:
Op woensdag 13 april 2005 21:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar je gelooft niet in god.
Oow, ja, dat is ook zo

Gelukkig zijn er nog ouders en eventueel ome agent om ons zondaars te straffen

ken je die aflevering van South Park waar een van die gastjes geleerd heeft een hond te ''melken''
pi_26207570
quote:
Op woensdag 13 april 2005 22:04 schreef Godslasteraar het volgende:
ken je die aflevering van South Park waar een van die gastjes geleerd heeft een hond te ''melken''
LOL Nee, maar het doet me wel ergens aan denken. Een bekende had een grote hond en die had een aandoening aan zijn penis. Ze moest de penis dagelijks insmeren met een zalf. Die hond vond dat heerlijk en kwam er soms bij klaar.
  woensdag 13 april 2005 @ 22:30:31 #181
17698 nappel
raar menneke..
pi_26207889
quote:
Op woensdag 13 april 2005 22:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

LOL Nee, maar het doet me wel ergens aan denken. Een bekende had een grote hond en die had een aandoening aan zijn penis. Ze moest de penis dagelijks insmeren met een zalf. Die hond vond dat heerlijk en kwam er soms bij klaar.
Dan was die hond een 2sec.-spuiter..
..of die bekende smeerde te lang en te intensief...
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_26208311
quote:
Op woensdag 13 april 2005 22:30 schreef nappel het volgende:
Dan was die hond een 2sec.-spuiter..
..of die bekende smeerde te lang en te intensief...
Je moest die zalf dus inmasseren... En dat duurde lang genoeg voor de hond. Ik zou 't beest z'n pleziertje wel gunnen hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')