quote:
Op zondag 31 juli 2005 13:47 schreef twentemeisje het volgende:[..]
Inderdaad geen gezicht! Maar wat een loser die Gibernau, kan duidelijk niet met de druk omgaan...
Rossi
![]()
Hoeveel vrouwelijke beroepskokers (koks dus) ken jij? Niet, dus koken kunnen vrouwen ook niet dus al helemaal niet racen. Niet kunnen motorrijden gaat toch echt te ver.
Mijn mening hierover: Vrouwen hebben niet dat zelfdestructieve gedrag dat mannen wel hebben. Vrouwen hebben een genetisch aangeboren zelfprotectie (waarschijnlijk voorgekomen uit de zorg voor kinderen). Voor motorracen moet je toch echt iets gevaarlijks in je hebben. Daarbij is de motoriek van vrouwen minder ontwikkelt. Ze kunnen niet meerdere dingen met verschillende ledematen tegelijk uitvoeren. Daarom zijn er ook bijna geen voruwelijke drummers. Op een motorfiets (racer) moet je remmen, schakelen, koppelen, sturen, hangen, duwen, trekken, allemaal tegelijkertijd en in de juiste proporties. Schijnt heel moeilijk te zijn voor de vrouwelijke hersenen.
Katja Poensgen heeft lef genoeg maar komt/kwam in de motoriek net iets te kort.
Vrouwen zijn goed in langdurige herhalingen van dezelfde eenvoudige bewegingen (bijvoorbeeld INDI 500 rondjes draaien. Ik zat echt te hopen dat ze zou winnen.
Ik kan nog herinneren dat Michelle Mouton (Audi Quattro) als eerste vrouw een World Rally event won. En dat Jutta Kleinschmidt bijna gewonnen heeft met de motor en gewonnen heeft met de auto in Paris-Dakar. Bikkels.