Hoewel ik sociologie studeer vind ik dat je er wel erg van uit gaat van het feit dat eventuele nadelige gevolgen in een volgens jou eerlijke relatie, naderhand onstaan door de samenleving.quote:Op maandag 11 april 2005 02:17 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Ten tweede sluit ik de lange-termijngevolgen uit. Als een kind ten tijde van de relatie geen enkele slechte gevoelens heeft, zal de enige manier waarop het deze op latere leeftijd kan ontwikkelen zijn dat het geconfronteerd wordt met de maatschappelijke ideeën hierover;
[..]
Waar zou het dan nog meer door komen? Je moet niet 'je hebt geen gelijk' zeggen zonder uit te leggen waarom niet...quote:Op maandag 11 april 2005 02:21 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Hoewel ik sociologie studeer vind ik dat je er wel erg van uit gaat van het feit dat eventuele nadelige gevolgen in een volgens jou eerlijke relatie, naderhand onstaan door de samenleving.
Jij zegt toch ook dat je gelijk hebt zonder het uit te leggen.quote:Op maandag 11 april 2005 02:26 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Waar zou het dan nog meer door komen? Je moet niet 'je hebt geen gelijk' zeggen zonder uit te leggen waarom niet...
Is een bestaande stam męn. Daar trouwden stamleden op jeugdige leeftijd. Voor je huwelijk neuken was niet erg, maar in hetzelfde vertrek samen eten was dan weer wel een big no no.quote:Op maandag 11 april 2005 02:10 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Nee de horiknoten in zuid oost thailand
Flikker in godsnaam een slot hierop zeg
De horiknoten zijn geen bestaande stamquote:Op maandag 11 april 2005 02:29 schreef shredder het volgende:
[..]
Is een bestaande stam męn. Daar trouwden stamleden op jeugdige leeftijd. Voor je huwelijk neuken was niet erg, maar in hetzelfde vertrek samen eten was dan weer wel een big no no.
"Dat had ik toen niet zo gewild" klopt niet, destijds voelde hij zich er goed bij, waarom later dan opeens niet?quote:Op maandag 11 april 2005 02:28 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Jij zegt toch ook dat je gelijk hebt zonder het uit te leggen.![]()
Het zou bijvoorbeeld ook nog kunnen komen door meer psychologische persoonlijke conflicten van de jongen in kwestie. Natuurlijk blijft altijd de vraag wat "schade" is, maar dat even buiten beschouwing gelaten; ik kan me best voorstellen dat iemand op latere leeftijd denkt; "maar dat had ik toen niet zo gewild" of "oh bedoelde die man het zo, dat idee vind ik nu niet zo fijn". Om maar eens wat te noemen.
quote:Op maandag 11 april 2005 02:22 schreef in-limboy het volgende:
zó, en nu slapen...
Als ik iemand heb overgeslagen die nog een reactie verwacht (die niet enigszins uit al gepostte reacties op andere berichten op te maken is), steek je vinger op en vermeld graag de exacte tijd en datum van je reactie... dankjewel... het is maar goed dat de stroom vragen zo'n beetje tot stilstand kwam rond dit late uur, anders kwam ik nooit tot slaap toe. Ook excuses voor eventuele trage reacties, ik denk dat ik ze nu wel grotendeels allemaal gehad heb... Hoop dat hier begrip voor te tonen is![]()
quote:Op maandag 11 april 2005 01:58 schreef in-limboy het volgende:
klein beetje maar niet al te grafisch, toch maar spoilertags.Heb je mijn post uberhaupt wel gelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En je zal uit een jongen kunnen zien of hij er echt 'plezier' in heeft of zich meer verveelt, of zoiets(dan is het dus eigenlijk al véél te ver gegaan... maar wederom, híj zou het moeten initiëren en moeten blíjven initieren, zou hij iets willen).
.
Naja goed, het zal allemaal wel, initiëren dit, initiëren dat, wat een gedoe. En dat allemaal zeker voor op safe gaan, ok logisch enigzins, vraag is, voor hem of voor jou? Doortrapt gedoe allemaal, ja sorry. En die 1e zin van je spoilerpost, 'kan pas wennen als het als positief wordt ervaren'. Is dat zo, als wij gewend zijn allemaal bananen te eten op vroege leeftijd, vinden wij dat positief, terwijl er misschien niets anders is en wij eigenlijk liever kiwi's prefereren, goeie metaforen weer zo laat op de avond
.
Maargoed, het gaat mij iets te ver, in de zin van dat ik niet weet of ik mezelf wel wil inleven hierin en/of het wil voorstellen, helaas heb ik het al gelezen. 'Je zal het wel kunnen zien aan een jongen of hij er echt plezier aan beleeft' Pfff, ik ga pitten
. Succes met je boyloverstory (en dat praten ga je zeker niet doen hé), maar ik vind het pure uhhh corruptheid ten top eigenlijk. Maargoed, liefde overwint alles hé
.
Ben nog zo openminded ook om te zeggen, vooruit als jullie er echt beiden plezier aan beleven, maar heb er zo mijn twijfels bij, aan de oprechtheid in en van dit alles dus. En kan je anders niet een paar jaartjes omhoog gaan, dan valt het misschien iets mee, voor het beeld, de oprechtheid gezien hun onschuldigheid enzo.
Naja, trust, toch klopt het ergens niet.
Al verschillen mensen, maar kids blijven simpelweg kids. Ben nog steeds niet overtuigd dus.
Dat het normaal mag lijken en zijn ok, maar de oprechtheid in deze is ver te zoeken, gewoon simpelweg omdat ze minderjarig zijn en zelf niet beslissingen kunnen nemen en maken, gepaard gaande met dit soort vergezochte zaken. En jullie boylovers whatever wel, dus wie zou dan de wijste moeten zijn, juist.
Kinderen vinden seksuele handelingen niet onprettig, zien het als een onschuldig spelletje.quote:Op maandag 11 april 2005 00:58 schreef in-limboy het volgende:
-de jongen (in mijn geval 10-14) initiëert een eventuele seksuele handeling zélf (geen dwang)
Denk je dat jongens die het achteraf als verkeerd ervaren cq er schade van hebben ondervonden nog weer op zoek gaan naar de "boylover" om hem dat te vertellen? Logisch dat zo'n "boylover" alleen positieve verhalen kent.quote:Op maandag 11 april 2005 01:47 schreef in-limboy het volgende:
'mede-boylovers', hun persoonlijke ervaringen, die van hun jongens (heb ik er ook een paar van gesproken), en dat onderzoekje op de 25 jongens van de OP...
Nee, want je kan werkelijk elk argument afschuiven op 'de maatschappij'quote:Op maandag 11 april 2005 02:46 schreef in-limboy het volgende:
"Dat had ik toen niet zo gewild" klopt niet, destijds voelde hij zich er goed bij, waarom later dan opeens niet?
"Bedoelde die man het zo, dat idee vind ik nu niet zo fijn" "dat idee" = maatschappelijke mening over hoe die man het zou bedoelen. De maatschappij denkt dat dit puur vanuit de seksuele lust van een pedofiele man zou komen. Niets is minder waar, het zou bij mij in mijn scenario van seks met een kind gaan over het plezieren en fijn laten voelen van het kínd, het zou niet gaan over het mezelf seksueel goed laten voelen.
Als dit gewoon geaccepteerd zou zijn had je dat probleem niet.
Ik zeg gelijk te hebben, omdat tot nu toe alle slechte gevolgen die ik tegengekomen ben te ellimineren zijn door de 'voorwaarden' (puntje één) die ik aan de seks stel, en aan de maatschappij (puntje twéé)... En er blijft gewoon niks over. Inclusief de twee argumenten die je zojuist bedacht hebt.
Nee, haar spijt is niet het gevolg van de maatschappij, die komt voort uit haar eigen psyche. Zij was 11 en onschuldig, hij 29 en had beter moeten weten. De ietwat aparte relatie was natuurlijk niet goed gegaan gezien zij ook ooit weer 'kind-af' zou zijn en hij dan waarschijnlijk iedere interesse in haar verloren zou hebben. Immers, nu 21 jaar later kijkt hij nog steeds naar meisjes van rond de 11jaar en niet naar vrouwen van haar leeftijd.quote:Op maandag 11 april 2005 02:05 schreef in-limboy het volgende:
Je relatie is volledig relevant als voorbeeld met de voorwaarden die ik stelde. De negatieve kant zit hem in de spijt, dus het idee dat het 'niet hoort'. Dit is puur het gevolg van de maatschappij waarin we leven. In een ideale maatschappij was deze voor onze begrippen ietwat aparte relatie gewoon goed gegaan. (Zo nee: waarom niet?)
Ik was ook niet van plan me er meer in te gaan verdiepen.quote:Op maandag 11 april 2005 01:18 schreef in-limboy het volgende:
[..]
en ja, de boylove-community is een kleffe, kijk uit![]()
Op safe gaan: voor hém... Als het énige risico bijvoorbeeld bij betrapt worden zou liggen, en de jongen er dus in geen geval iets slechts aan zou overhouden, zou ik misschien nog bereid zijn dit risico te nemen... Maar de risico's liggen bij mogelijkheden tot slechte gevoelens bij de jongen, in mijn ogen door de maatschappij - maar daar doe ik niks aan.quote:Op maandag 11 april 2005 02:51 schreef sweetgirly het volgende:
[..]damn, je bent verdomd beleefd ook nog.
Maargoed, enigszins respect geloof ik, of niet, ik weet het ook niet en wil het ook niet weten misschien. Vooruit dit was mijn reactie nog.
[..]
Heb je mijn post uberhaupt wel gelezen.
Naja goed, het zal allemaal wel, initiëren dit, initiëren dat, wat een gedoe. En dat allemaal zeker voor op safe gaan, ok logisch enigzins, vraag is, voor hem of voor jou? Doortrapt gedoe allemaal, ja sorry. En die 1e zin van je spoilerpost, 'kan pas wennen als het als positief wordt ervaren'. Is dat zo, als wij gewend zijn allemaal bananen te eten op vroege leeftijd, vinden wij dat positief, terwijl er misschien niets anders is en wij eigenlijk liever kiwi's prefereren, goeie metaforen weer zo laat op de avond
.
Maargoed, het gaat mij iets te ver, in de zin van dat ik niet weet of ik mezelf wel wil inleven hierin en/of het wil voorstellen, helaas heb ik het al gelezen. 'Je zal het wel kunnen zien aan een jongen of hij er echt plezier aan beleeft' Pfff, ik ga pitten
. Succes met je boyloverstory (en dat praten ga je zeker niet doen hé), maar ik vind het pure uhhh corruptheid ten top eigenlijk. Maargoed, liefde overwint alles hé
.
Ben nog zo openminded ook om te zeggen, vooruit als jullie er echt beiden plezier aan beleven, maar heb er zo mijn twijfels bij, aan de oprechtheid in en van dit alles dus. En kan je anders niet een paar jaartjes omhoog gaan, dan valt het misschien iets mee, voor het beeld, de oprechtheid gezien hun onschuldigheid enzo.
Naja, trust, toch klopt het ergens niet.
Al verschillen mensen, maar kids blijven simpelweg kids. Ben nog steeds niet overtuigd dus.
Dat het normaal mag lijken en zijn ok, maar de oprechtheid in deze is ver te zoeken, gewoon simpelweg omdat ze minderjarig zijn en zelf niet beslissingen kunnen nemen en maken, gepaard gaande met dit soort vergezochte zaken. En jullie boylovers whatever wel, dus wie zou dan de wijste moeten zijn, juist.
ik ken ook geen mensen die geen last hebben gehad van seksueel misbruik, voor zichzelf (zoals ik ergens hiervoor postte) .quote:Op maandag 11 april 2005 15:05 schreef in-limboy het volgende:
ik ken geen jongens die spijt hebben van te vroeg seks hebben gehad...
Een kind kan de handeling zien als een spelletje, maar niet met afwezigheid van de gevoelens die erbij komen kijken... Bovendien staat de jongen in mijn geval altijd, ook bij seks, centraal... Niet míjn gevoelens...quote:Op maandag 11 april 2005 09:10 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Kinderen vinden seksuele handelingen niet onprettig, zien het als een onschuldig spelletje.
Maar op het moment dat ze beseffen dat beide partijen verschillende bedoelingen erbij hebben (nml het kind: een spelletje spelen en de volwassene: seksueel opgewonden raken) dan voel je je gebruikt, altijd. Dat heft weinig met de maatschappij te maken.
En denk je niet dat als het kind eerst liefde en sex gescheiden meemaakt, het het later ook niet kan combineren? (Ik ben heel benieuwd naar je antwoord hierop, want ik ben nml een van de bewijzen dat dat zo is).
Jij hebt het hier dus voornamelijk over seksuele geaardheden, nu heb ik hier niet specifieke onderzoeken over gelezen, maar heb wel hier en daar gelezen dat het geen invloed zou hebben, uit resultaten van onderzoek (welk onderzoek weet ik alleen nog niet). Ik weet wederom van de boylovers dat de meeste 'boys' waar zij iets mee gehad hebben nu gewoon een vriendin hebben, en een goed leven leiden.quote:Op maandag 11 april 2005 11:10 schreef poemojn het volgende:
[..]
Denk je dat jongens die het achteraf als verkeerd ervaren cq er schade van hebben ondervonden nog weer op zoek gaan naar de "boylover" om hem dat te vertellen? Logisch dat zo'n "boylover" alleen positieve verhalen kent.
En dan: wat is schade? Hoeveel van die jongens zijn op volwassen leeftijd in staat een normale, langdurige, monogame (seksuele) relatie met een vrouw te hebben (wat imho de norm behoort te zijn)? In een ander topic noemde je Pim Fortuyn als geslaagd voorbeeld van iemand die op jonge leeftijd een relatie met een volwassen man heeft gehad; bij mijn weten heeft Pim Fortuyn nooit een normale relatie met een vrouw gekregen. Het lijkt mij niet onmogelijk dat seksueel contact met een volwassene de seksuele identiteit en ontwikkeling van een kind zo kan verstoren dat dat kind niet meer in staat is een normale volwassen seksuele relatie aan te gaan op volwassen leeftijd.
(Nu dus ééntje, met betrekking tot een meisje - maar toch even geldig in een girl-lover relatie, die volledig voldeed aan mijn omschrijving van een 'goede relatie', maar die er achteraf spijt van kreeg omdat het niet hoorde. De maatschappelijke ideeën dus.)quote:Dit laatste (de lange-termijngevolgen) is echter niet geheel ongekleurd, omdat mensen die negatieve ervaringen hebben gehad met boylove hier het liefst niet over praten, en dus onvindbaar zijn. Toch heb ik nog geen enkele ervaring op dit gebied gevonden die er op latere leeftijd negatief over ging voelen door de maatschappelijke ideeën.
Ik kan inderdaad zo goed als elke slechte ervaring van nu afschuiven op de maatschappij, wat ik zelf redelijk opmerkelijk vind. Omdat dit zou betekenen dat in een ándere (voor míj ideale, okee) maatschappij het niet schadelijk zou hoeven zijn, en dat er dus aan het idee van seks met kinderen zelf niet eens zo heel veel mis hoeft te zijn. Dat dit een 'ideale' maatschappij zou zijn, komt niet alléén voort uit mijn denkwereld, een kind zou zich in principe mét zo'n relatie béter voelen dan zónder. Relaties maken mensen gelukkig, schijnt...quote:Op maandag 11 april 2005 11:12 schreef Igraine het volgende:
[..]
Nee, want je kan werkelijk elk argument afschuiven op 'de maatschappij'terecht of onterecht.
Maar het blijft wat jou betreft praten tegen een muur omdat jij nou eenmaal jouw belevingswereld hebt gebaseerd of je afwijking. Logisch is dat wel, daar niet van.
De ideale maatschappij waar jij het steeds over hebt is alleen ideaal voor jou en gelijkgestemden, andere normale mensen zitten niet op een dergelijke maatschappij te wachten. Die prefereren het om in een maatschappij te leven waarin het kind daadwerkelijk beschermd wordt door wetten die sexuele relaties tussen kinderen en volwassenen strafbaar maken. En niet de bescherming van de kinderen overlaat aan dergelijke boy/girllovers die zeggen de beste intenties te hebben maar waar er meestal wel een sexuele ondertoon bij zit.
nope helaas niet, castratie kan bepaalde hormonen onderdrukken maar veel pedofielen hebben eerder een psychische achtergrond, en dat blijft bestaan ...quote:
Dan zit hier bij ons een 'menings'verschil, laten we de redenatie iets uitschrijven...quote:Op maandag 11 april 2005 11:18 schreef Igraine het volgende:
[..]
Nee, haar spijt is niet het gevolg van de maatschappij, die komt voort uit haar eigen psyche. Zij was 11 en onschuldig, hij 29 en had beter moeten weten. De ietwat aparte relatie was natuurlijk niet goed gegaan gezien zij ook ooit weer 'kind-af' zou zijn en hij dan waarschijnlijk iedere interesse in haar verloren zou hebben. Immers, nu 21 jaar later kijkt hij nog steeds naar meisjes van rond de 11jaar en niet naar vrouwen van haar leeftijd.
Maar ga vooral door met alle argumenten van tafel te vegen onder het mom van 'dat komt door de maatschappij'..
Waarom denk je dat die maatschappij zo in elkaar steekt? Waarom duid je een dergelijke andere maatschappij aan als ideaal, terwijl dat natuurlijk slechts voor jou en je medestanders het geval is.
Nee, eerste keer seks was op mijn 16e... nádat ik er voor mezelf achter was dat ik boylover was. En dan met een andere boylover, een jaartje ouder dan ik. Voortgekomen niet uit lichamelijk aangetrokken voelen, maar uit gevoelens van begrip/intimiteit/liefde.. en een uurtje voetjevrijen voordat we met knuffelen begonnenquote:Op maandag 11 april 2005 15:28 schreef Wolkje het volgende:
heb jij vroeger, als klein jongetje zelf weleens sex gehad met een oudere man trouwens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |