abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2005 @ 02:21:54 #176
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26138918
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:17 schreef in-limboy het volgende:

[..]

Ten tweede sluit ik de lange-termijngevolgen uit. Als een kind ten tijde van de relatie geen enkele slechte gevoelens heeft, zal de enige manier waarop het deze op latere leeftijd kan ontwikkelen zijn dat het geconfronteerd wordt met de maatschappelijke ideeën hierover;

[..]
Hoewel ik sociologie studeer vind ik dat je er wel erg van uit gaat van het feit dat eventuele nadelige gevolgen in een volgens jou eerlijke relatie, naderhand onstaan door de samenleving.
[KNE]-Mod
pi_26138922
zó, en nu slapen...
Als ik iemand heb overgeslagen die nog een reactie verwacht (die niet enigszins uit al gepostte reacties op andere berichten op te maken is), steek je vinger op en vermeld graag de exacte tijd en datum van je reactie... dankjewel... het is maar goed dat de stroom vragen zo'n beetje tot stilstand kwam rond dit late uur, anders kwam ik nooit tot slaap toe. Ook excuses voor eventuele trage reacties, ik denk dat ik ze nu wel grotendeels allemaal gehad heb... Hoop dat hier begrip voor te tonen is
You're living in a fantasy... world...
pi_26138930
Wanneer ga je naarr de psycholoog?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_26138952
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:21 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Hoewel ik sociologie studeer vind ik dat je er wel erg van uit gaat van het feit dat eventuele nadelige gevolgen in een volgens jou eerlijke relatie, naderhand onstaan door de samenleving.
Waar zou het dan nog meer door komen? Je moet niet 'je hebt geen gelijk' zeggen zonder uit te leggen waarom niet...
  maandag 11 april 2005 @ 02:28:40 #180
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26138972
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:26 schreef in-limboy het volgende:

[..]

Waar zou het dan nog meer door komen? Je moet niet 'je hebt geen gelijk' zeggen zonder uit te leggen waarom niet...
Jij zegt toch ook dat je gelijk hebt zonder het uit te leggen.

Het zou bijvoorbeeld ook nog kunnen komen door meer psychologische persoonlijke conflicten van de jongen in kwestie. Natuurlijk blijft altijd de vraag wat "schade" is, maar dat even buiten beschouwing gelaten; ik kan me best voorstellen dat iemand op latere leeftijd denkt; "maar dat had ik toen niet zo gewild" of "oh bedoelde die man het zo, dat idee vind ik nu niet zo fijn". Om maar eens wat te noemen.
[KNE]-Mod
pi_26138979
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:10 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Nee de horiknoten in zuid oost thailand
Flikker in godsnaam een slot hierop zeg
Is een bestaande stam męn. Daar trouwden stamleden op jeugdige leeftijd. Voor je huwelijk neuken was niet erg, maar in hetzelfde vertrek samen eten was dan weer wel een big no no.
edit: de trobrianders he.

[ Bericht 3% gewijzigd door shredder op 11-04-2005 02:31:44 (jesnaptmetochwel) ]
pi_26138988
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:29 schreef shredder het volgende:

[..]

Is een bestaande stam męn. Daar trouwden stamleden op jeugdige leeftijd. Voor je huwelijk neuken was niet erg, maar in hetzelfde vertrek samen eten was dan weer wel een big no no.
De horiknoten zijn geen bestaande stam
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_26139086
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:28 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Jij zegt toch ook dat je gelijk hebt zonder het uit te leggen.

Het zou bijvoorbeeld ook nog kunnen komen door meer psychologische persoonlijke conflicten van de jongen in kwestie. Natuurlijk blijft altijd de vraag wat "schade" is, maar dat even buiten beschouwing gelaten; ik kan me best voorstellen dat iemand op latere leeftijd denkt; "maar dat had ik toen niet zo gewild" of "oh bedoelde die man het zo, dat idee vind ik nu niet zo fijn". Om maar eens wat te noemen.
"Dat had ik toen niet zo gewild" klopt niet, destijds voelde hij zich er goed bij, waarom later dan opeens niet?
"Bedoelde die man het zo, dat idee vind ik nu niet zo fijn" "dat idee" = maatschappelijke mening over hoe die man het zou bedoelen. De maatschappij denkt dat dit puur vanuit de seksuele lust van een pedofiele man zou komen. Niets is minder waar, het zou bij mij in mijn scenario van seks met een kind gaan over het plezieren en fijn laten voelen van het kínd, het zou niet gaan over het mezelf seksueel goed laten voelen.

Als dit gewoon geaccepteerd zou zijn had je dat probleem niet.

Ik zeg gelijk te hebben, omdat tot nu toe alle slechte gevolgen die ik tegengekomen ben te ellimineren zijn door de 'voorwaarden' (puntje één) die ik aan de seks stel, en aan de maatschappij (puntje twéé)... En er blijft gewoon niks over. Inclusief de twee argumenten die je zojuist bedacht hebt.
pi_26139099
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:22 schreef in-limboy het volgende:
zó, en nu slapen...
Als ik iemand heb overgeslagen die nog een reactie verwacht (die niet enigszins uit al gepostte reacties op andere berichten op te maken is), steek je vinger op en vermeld graag de exacte tijd en datum van je reactie... dankjewel... het is maar goed dat de stroom vragen zo'n beetje tot stilstand kwam rond dit late uur, anders kwam ik nooit tot slaap toe. Ook excuses voor eventuele trage reacties, ik denk dat ik ze nu wel grotendeels allemaal gehad heb... Hoop dat hier begrip voor te tonen is
damn, je bent verdomd beleefd ook nog.

Maargoed, enigszins respect geloof ik, of niet, ik weet het ook niet en wil het ook niet weten misschien. Vooruit dit was mijn reactie nog.
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:58 schreef in-limboy het volgende:

klein beetje maar niet al te grafisch, toch maar spoilertags.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En je zal uit een jongen kunnen zien of hij er echt 'plezier' in heeft of zich meer verveelt, of zoiets (dan is het dus eigenlijk al véél te ver gegaan... maar wederom, híj zou het moeten initiëren en moeten blíjven initieren, zou hij iets willen).
Heb je mijn post uberhaupt wel gelezen .
Naja goed, het zal allemaal wel, initiëren dit, initiëren dat, wat een gedoe. En dat allemaal zeker voor op safe gaan, ok logisch enigzins, vraag is, voor hem of voor jou? Doortrapt gedoe allemaal, ja sorry. En die 1e zin van je spoilerpost, 'kan pas wennen als het als positief wordt ervaren' . Is dat zo, als wij gewend zijn allemaal bananen te eten op vroege leeftijd, vinden wij dat positief, terwijl er misschien niets anders is en wij eigenlijk liever kiwi's prefereren, goeie metaforen weer zo laat op de avond .

Maargoed, het gaat mij iets te ver, in de zin van dat ik niet weet of ik mezelf wel wil inleven hierin en/of het wil voorstellen, helaas heb ik het al gelezen . 'Je zal het wel kunnen zien aan een jongen of hij er echt plezier aan beleeft' Pfff, ik ga pitten . Succes met je boyloverstory (en dat praten ga je zeker niet doen hé), maar ik vind het pure uhhh corruptheid ten top eigenlijk. Maargoed, liefde overwint alles hé .

Ben nog zo openminded ook om te zeggen, vooruit als jullie er echt beiden plezier aan beleven, maar heb er zo mijn twijfels bij, aan de oprechtheid in en van dit alles dus. En kan je anders niet een paar jaartjes omhoog gaan, dan valt het misschien iets mee, voor het beeld, de oprechtheid gezien hun onschuldigheid enzo.

Naja, trust, toch klopt het ergens niet.
Al verschillen mensen, maar kids blijven simpelweg kids. Ben nog steeds niet overtuigd dus.
Dat het normaal mag lijken en zijn ok, maar de oprechtheid in deze is ver te zoeken, gewoon simpelweg omdat ze minderjarig zijn en zelf niet beslissingen kunnen nemen en maken, gepaard gaande met dit soort vergezochte zaken. En jullie boylovers whatever wel, dus wie zou dan de wijste moeten zijn, juist.
pi_26140424
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:58 schreef in-limboy het volgende:
-de jongen (in mijn geval 10-14) initiëert een eventuele seksuele handeling zélf (geen dwang)
Kinderen vinden seksuele handelingen niet onprettig, zien het als een onschuldig spelletje.
Maar op het moment dat ze beseffen dat beide partijen verschillende bedoelingen erbij hebben (nml het kind: een spelletje spelen en de volwassene: seksueel opgewonden raken) dan voel je je gebruikt, altijd. Dat heft weinig met de maatschappij te maken.

En denk je niet dat als het kind eerst liefde en sex gescheiden meemaakt, het het later ook niet kan combineren? (Ik ben heel benieuwd naar je antwoord hierop, want ik ben nml een van de bewijzen dat dat zo is).
pi_26142804
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:47 schreef in-limboy het volgende:
'mede-boylovers', hun persoonlijke ervaringen, die van hun jongens (heb ik er ook een paar van gesproken), en dat onderzoekje op de 25 jongens van de OP...
Denk je dat jongens die het achteraf als verkeerd ervaren cq er schade van hebben ondervonden nog weer op zoek gaan naar de "boylover" om hem dat te vertellen? Logisch dat zo'n "boylover" alleen positieve verhalen kent.
En dan: wat is schade? Hoeveel van die jongens zijn op volwassen leeftijd in staat een normale, langdurige, monogame (seksuele) relatie met een vrouw te hebben (wat imho de norm behoort te zijn)? In een ander topic noemde je Pim Fortuyn als geslaagd voorbeeld van iemand die op jonge leeftijd een relatie met een volwassen man heeft gehad; bij mijn weten heeft Pim Fortuyn nooit een normale relatie met een vrouw gekregen. Het lijkt mij niet onmogelijk dat seksueel contact met een volwassene de seksuele identiteit en ontwikkeling van een kind zo kan verstoren dat dat kind niet meer in staat is een normale volwassen seksuele relatie aan te gaan op volwassen leeftijd.
pi_26142845
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:46 schreef in-limboy het volgende:

"Dat had ik toen niet zo gewild" klopt niet, destijds voelde hij zich er goed bij, waarom later dan opeens niet?
"Bedoelde die man het zo, dat idee vind ik nu niet zo fijn" "dat idee" = maatschappelijke mening over hoe die man het zou bedoelen. De maatschappij denkt dat dit puur vanuit de seksuele lust van een pedofiele man zou komen. Niets is minder waar, het zou bij mij in mijn scenario van seks met een kind gaan over het plezieren en fijn laten voelen van het kínd, het zou niet gaan over het mezelf seksueel goed laten voelen.

Als dit gewoon geaccepteerd zou zijn had je dat probleem niet.

Ik zeg gelijk te hebben, omdat tot nu toe alle slechte gevolgen die ik tegengekomen ben te ellimineren zijn door de 'voorwaarden' (puntje één) die ik aan de seks stel, en aan de maatschappij (puntje twéé)... En er blijft gewoon niks over. Inclusief de twee argumenten die je zojuist bedacht hebt.
Nee, want je kan werkelijk elk argument afschuiven op 'de maatschappij' terecht of onterecht.
Maar het blijft wat jou betreft praten tegen een muur omdat jij nou eenmaal jouw belevingswereld hebt gebaseerd of je afwijking. Logisch is dat wel, daar niet van.

De ideale maatschappij waar jij het steeds over hebt is alleen ideaal voor jou en gelijkgestemden, andere normale mensen zitten niet op een dergelijke maatschappij te wachten. Die prefereren het om in een maatschappij te leven waarin het kind daadwerkelijk beschermd wordt door wetten die sexuele relaties tussen kinderen en volwassenen strafbaar maken. En niet de bescherming van de kinderen overlaat aan dergelijke boy/girllovers die zeggen de beste intenties te hebben maar waar er meestal wel een sexuele ondertoon bij zit.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_26142977
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:05 schreef in-limboy het volgende:

Je relatie is volledig relevant als voorbeeld met de voorwaarden die ik stelde. De negatieve kant zit hem in de spijt, dus het idee dat het 'niet hoort'. Dit is puur het gevolg van de maatschappij waarin we leven. In een ideale maatschappij was deze voor onze begrippen ietwat aparte relatie gewoon goed gegaan. (Zo nee: waarom niet?)
Nee, haar spijt is niet het gevolg van de maatschappij, die komt voort uit haar eigen psyche. Zij was 11 en onschuldig, hij 29 en had beter moeten weten. De ietwat aparte relatie was natuurlijk niet goed gegaan gezien zij ook ooit weer 'kind-af' zou zijn en hij dan waarschijnlijk iedere interesse in haar verloren zou hebben. Immers, nu 21 jaar later kijkt hij nog steeds naar meisjes van rond de 11jaar en niet naar vrouwen van haar leeftijd.
Maar ga vooral door met alle argumenten van tafel te vegen onder het mom van 'dat komt door de maatschappij'..
Waarom denk je dat die maatschappij zo in elkaar steekt? Waarom duid je een dergelijke andere maatschappij aan als ideaal, terwijl dat natuurlijk slechts voor jou en je medestanders het geval is.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_26145444
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:18 schreef in-limboy het volgende:

[..]

en ja, de boylove-community is een kleffe, kijk uit
Ik was ook niet van plan me er meer in te gaan verdiepen.
pi_26147998
quote:
Op maandag 11 april 2005 02:51 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

damn, je bent verdomd beleefd ook nog.

Maargoed, enigszins respect geloof ik, of niet, ik weet het ook niet en wil het ook niet weten misschien. Vooruit dit was mijn reactie nog.
[..]

Heb je mijn post uberhaupt wel gelezen .
Naja goed, het zal allemaal wel, initiëren dit, initiëren dat, wat een gedoe. En dat allemaal zeker voor op safe gaan, ok logisch enigzins, vraag is, voor hem of voor jou? Doortrapt gedoe allemaal, ja sorry. En die 1e zin van je spoilerpost, 'kan pas wennen als het als positief wordt ervaren' . Is dat zo, als wij gewend zijn allemaal bananen te eten op vroege leeftijd, vinden wij dat positief, terwijl er misschien niets anders is en wij eigenlijk liever kiwi's prefereren, goeie metaforen weer zo laat op de avond .

Maargoed, het gaat mij iets te ver, in de zin van dat ik niet weet of ik mezelf wel wil inleven hierin en/of het wil voorstellen, helaas heb ik het al gelezen . 'Je zal het wel kunnen zien aan een jongen of hij er echt plezier aan beleeft' Pfff, ik ga pitten . Succes met je boyloverstory (en dat praten ga je zeker niet doen hé), maar ik vind het pure uhhh corruptheid ten top eigenlijk. Maargoed, liefde overwint alles hé .

Ben nog zo openminded ook om te zeggen, vooruit als jullie er echt beiden plezier aan beleven, maar heb er zo mijn twijfels bij, aan de oprechtheid in en van dit alles dus. En kan je anders niet een paar jaartjes omhoog gaan, dan valt het misschien iets mee, voor het beeld, de oprechtheid gezien hun onschuldigheid enzo.

Naja, trust, toch klopt het ergens niet.
Al verschillen mensen, maar kids blijven simpelweg kids. Ben nog steeds niet overtuigd dus.
Dat het normaal mag lijken en zijn ok, maar de oprechtheid in deze is ver te zoeken, gewoon simpelweg omdat ze minderjarig zijn en zelf niet beslissingen kunnen nemen en maken, gepaard gaande met dit soort vergezochte zaken. En jullie boylovers whatever wel, dus wie zou dan de wijste moeten zijn, juist.
Op safe gaan: voor hém... Als het énige risico bijvoorbeeld bij betrapt worden zou liggen, en de jongen er dus in geen geval iets slechts aan zou overhouden, zou ik misschien nog bereid zijn dit risico te nemen... Maar de risico's liggen bij mogelijkheden tot slechte gevoelens bij de jongen, in mijn ogen door de maatschappij - maar daar doe ik niks aan.

Het gaat er voor mij dus niet zozeer om om seks met kinderen van jonge leeftijd te hebben, of zoiets. Ik zeg alleen dat in het geval van een tolerante maatschappij op dit gebied ik een eventuele avance niet zou afwijzen door de afwezigheid van negatieve gevolgen. Dit is een theoretisch geval, ligt ver buiten de werkelijkheid en wat mogelijk is.

Dat je geen (verantwoordelijke) beslissingen kan nemen als kind kan ik tot op zekere leeftijd begrijpen (de een zal er eerder toe in staat zijn dan de ander), maar dat zegt in weze toch niet zoveel? Als je als kind plezier hebt / je goed voelt / tevreden bent over de situatie / niet onzeker bent enzovoorts, waarom is het dan slecht? Doordat het niet zou horen, terwijl het kind gewoon alle plezier van de wereld zou kunnen hebben... Een kind kan even goed oprecht iemand lief vinden, niet op een niveau van volwassen verliefdheid, maar wel op een niveau van 'alle beschikbare gevoelens' hebben voor een persoon. Voor iemand van eigen leeftijd, of een volwassene... En opnieuw, ik ken geen jongens die spijt hebben van te vroeg seks hebben gehad...
pi_26148141
quote:
Op maandag 11 april 2005 15:05 schreef in-limboy het volgende:
ik ken geen jongens die spijt hebben van te vroeg seks hebben gehad...
ik ken ook geen mensen die geen last hebben gehad van seksueel misbruik, voor zichzelf (zoals ik ergens hiervoor postte) .
pi_26148244
quote:
Op maandag 11 april 2005 09:10 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Kinderen vinden seksuele handelingen niet onprettig, zien het als een onschuldig spelletje.
Maar op het moment dat ze beseffen dat beide partijen verschillende bedoelingen erbij hebben (nml het kind: een spelletje spelen en de volwassene: seksueel opgewonden raken) dan voel je je gebruikt, altijd. Dat heft weinig met de maatschappij te maken.

En denk je niet dat als het kind eerst liefde en sex gescheiden meemaakt, het het later ook niet kan combineren? (Ik ben heel benieuwd naar je antwoord hierop, want ik ben nml een van de bewijzen dat dat zo is).
Een kind kan de handeling zien als een spelletje, maar niet met afwezigheid van de gevoelens die erbij komen kijken... Bovendien staat de jongen in mijn geval altijd, ook bij seks, centraal... Niet míjn gevoelens...
Bovendien zal er bij zo'n relatie sowieso al iets van liefde aan vooraf moeten gaan, ik zal zo'n kind natuurlijk gigantisch lief vinden, en kan me voorstellen dat mijn kind me ook lief terug vind... Wat zich in bijvoorbeeld gewoon knuffelen zou kunnen uiten, en wie weet initiëert zo'n kind later meer...

Dit zeg ik dus ook heel duidelijk: er bestaat voor mij géén seks met een ander zonder liefde. Dat bestaat voor mij niet. Seks vloeit bij mij voort uit liefde. En dus zoals in vorige topic al gezegd, zal seks altijd voortgevloeid zijn uit liefde, maar níet andersom. Dus niet dat ik een jongen lief vind en hem daarom maar begin te pijpen of zoiets, nee, áls ik seks zou hebben met iemand (wie dan ook) zal daar een zekere hoeveelheid liefde (in ieder geval van mijn kant, en op zijn minst gevoelens van superlief vinden van de andere kant) aan vooraf zijn gegaan.

Ik vind het omdat mijn gevoelens van liefde voorafgaand aan seks zo intens zijn ook vreemd, dat de maatschappij in het algemeen seks zoveel ziet als een handeling. Zeg niet dat je géén seks mag hebben zonder liefde, als zij zich daar fijn bij voelen moeten ze dat vooral doen, maar ik vind het zo maf dat het zo centraal lijkt te staan. Zo ver bóven seks vanuit liefde.
pi_26148333
Kinderen zijn niet capabel om al weloverwogen de beslissing tot sex te nemen, m.i.
pi_26148494
quote:
Op maandag 11 april 2005 11:10 schreef poemojn het volgende:

[..]

Denk je dat jongens die het achteraf als verkeerd ervaren cq er schade van hebben ondervonden nog weer op zoek gaan naar de "boylover" om hem dat te vertellen? Logisch dat zo'n "boylover" alleen positieve verhalen kent.
En dan: wat is schade? Hoeveel van die jongens zijn op volwassen leeftijd in staat een normale, langdurige, monogame (seksuele) relatie met een vrouw te hebben (wat imho de norm behoort te zijn)? In een ander topic noemde je Pim Fortuyn als geslaagd voorbeeld van iemand die op jonge leeftijd een relatie met een volwassen man heeft gehad; bij mijn weten heeft Pim Fortuyn nooit een normale relatie met een vrouw gekregen. Het lijkt mij niet onmogelijk dat seksueel contact met een volwassene de seksuele identiteit en ontwikkeling van een kind zo kan verstoren dat dat kind niet meer in staat is een normale volwassen seksuele relatie aan te gaan op volwassen leeftijd.
Jij hebt het hier dus voornamelijk over seksuele geaardheden, nu heb ik hier niet specifieke onderzoeken over gelezen, maar heb wel hier en daar gelezen dat het geen invloed zou hebben, uit resultaten van onderzoek (welk onderzoek weet ik alleen nog niet). Ik weet wederom van de boylovers dat de meeste 'boys' waar zij iets mee gehad hebben nu gewoon een vriendin hebben, en een goed leven leiden.

Over de ervaringen die ik heb gehoord heb ik zelf eerder dit al gezegd (in mijn OP):
quote:
Dit laatste (de lange-termijngevolgen) is echter niet geheel ongekleurd, omdat mensen die negatieve ervaringen hebben gehad met boylove hier het liefst niet over praten, en dus onvindbaar zijn. Toch heb ik nog geen enkele ervaring op dit gebied gevonden die er op latere leeftijd negatief over ging voelen door de maatschappelijke ideeën.
(Nu dus ééntje, met betrekking tot een meisje - maar toch even geldig in een girl-lover relatie, die volledig voldeed aan mijn omschrijving van een 'goede relatie', maar die er achteraf spijt van kreeg omdat het niet hoorde. De maatschappelijke ideeën dus.)

En dit is dus weer een goede en geldige reden om in de huidige maatschappij (die ook nog onveranderbaar is) seks te hebben met kinderen. In feite dus nooit. Ook goed
pi_26148599
heb jij vroeger, als klein jongetje zelf weleens sex gehad met een oudere man trouwens?
  maandag 11 april 2005 @ 15:34:41 #196
34156 Mirage
Smile !!!
pi_26148753
Misschien is het verstandig je te verdiepen in álle facetten van een kind die maken dat een kind opgroeit tot een stabiel volwassen persoon.

Ik ken een kind dat zijn leeftijdsgenootjes ver voor was op gebied van "intelligentie".
Het kereltje gaf aan dat hij wilde leren schrijven, lezen en "rekenen" op een niveau dat helemaal niet bij zijn leeftijd past. ( hij begon hier op zijn 3e al mee )
Hij leerde snel en liep voor.
Waar men vergeten is rekening mee te houden is dat het kereltje sociaal en emotioneel wél gelijk liep met leeftijdsgenootjes ( en tegenwoordig zelfs achter en er volledig verward in is).

Op dit moment zit het mannetje in therapie.

Hij gaf toch zelf aan dat hij die dingen wilde doen die een gemiddeld kind van zijn leeftijd niet doet ?
Hij had toch plezier ?
Ja en ja.

Maar een kind staat tot ongeveer zijn 18e onder de zorg van zijn ouders omdát hij het hele plaatje nog niet overziet. En omdát hij vaak dingen wil waar hij nog niet"klaar" voor is.

Een kind dat "klaar" lijkt voor seksuele spelletjes....."omdat hij zelf aan je geval begint te frummelen bv", is het dan automatisch ook emotioneel zo ver dat het alles aan kan ? Denk jij dat het kind kan overzien waar het toe leidt ? Heb jij genoeg kennis van de psyche en ontwikkeling van een kind om te kunnen beoordelen ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_26148773
quote:
Op maandag 11 april 2005 11:12 schreef Igraine het volgende:

[..]

Nee, want je kan werkelijk elk argument afschuiven op 'de maatschappij' terecht of onterecht.
Maar het blijft wat jou betreft praten tegen een muur omdat jij nou eenmaal jouw belevingswereld hebt gebaseerd of je afwijking. Logisch is dat wel, daar niet van.

De ideale maatschappij waar jij het steeds over hebt is alleen ideaal voor jou en gelijkgestemden, andere normale mensen zitten niet op een dergelijke maatschappij te wachten. Die prefereren het om in een maatschappij te leven waarin het kind daadwerkelijk beschermd wordt door wetten die sexuele relaties tussen kinderen en volwassenen strafbaar maken. En niet de bescherming van de kinderen overlaat aan dergelijke boy/girllovers die zeggen de beste intenties te hebben maar waar er meestal wel een sexuele ondertoon bij zit.
Ik kan inderdaad zo goed als elke slechte ervaring van nu afschuiven op de maatschappij, wat ik zelf redelijk opmerkelijk vind. Omdat dit zou betekenen dat in een ándere (voor míj ideale, okee) maatschappij het niet schadelijk zou hoeven zijn, en dat er dus aan het idee van seks met kinderen zelf niet eens zo heel veel mis hoeft te zijn. Dat dit een 'ideale' maatschappij zou zijn, komt niet alléén voort uit mijn denkwereld, een kind zou zich in principe mét zo'n relatie béter voelen dan zónder. Relaties maken mensen gelukkig, schijnt...

Andere mensen prefereren een maatschappij waarin seks met kinderen altijd strafbaar is. Vind ik vanuit het opzicht van het beschermen van kinderen ook een heel goede (zo niet de beste) oplossing. Dit omdat de acceptatie en legalisatie van (seksuele) boylove-relaties wél seksueel-georiënteerde pedofielen zou kunnen aanmoedigen om zo'n relatie aan te gaan. Of het verleiden van een kind (waarbij het kind als de pedoseksueel het 'juist' aan pakt geen slechte gevoelens meer zou hebben) zou gewoon volkomen legaal worden, terwijl dit ideologisch voor de meeste mensen helemaal fout zou zijn. Dit zit hem in de eerlijkheid van zo'n 'relatie'... (zie ook stukje 'hersenkronkel' van kinderen en seks 2...)

En over de seksuele ondertoon, dit zal dus bij de meeste boylovers niet of nauwelijks het geval zijn (bij mij dus nauwelijks, als je kijkt naar het 'relatie'/vriendschap-aangaan-met zelfs zonder). De bescherming zal hier dus niet zozeer zijn tegen slechte gevoelens van het kind, een 'precieze' pedoseksueel zal misschien zijn intenties kunnen maskeren, maar ook tegen oneerlijke relaties die hieruit kunnen voortvloeien.

Bewijzen dat mijn intenties goed zijn is voor mij niet mogelijk, dat moeten jullie maar aannemen. Sorry

Ik vind in ieder geval de wet voor de kinderen het beste zoals die nu is, zal zelf ook geen seks hebben met kinderen, en nog meer onzinnige herhalingen om mijn punt duidelijk te maken.
  maandag 11 april 2005 @ 15:50:17 #198
33189 RM-rf
1/998001
pi_26149093
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:15 schreef Beach het volgende:

[..]

Castratie
nope helaas niet, castratie kan bepaalde hormonen onderdrukken maar veel pedofielen hebben eerder een psychische achtergrond, en dat blijft bestaan ...

Het _kan_ erdoor komen doordat die personen zelf een problematisch ontwikkelde sexualiteit hebben en daardoor een zekere fascinatie hebben voor jongens in exact die leeftijd waar zijzelf sexuele ontwikkelingsproblemen ondervonden... door dan zelf een 'vaderrol' te spelen, kan die persoon zijn eigen jeugd wer zelf beleven ...

Uiteindelijk zijn er veel gevallen waar het wel degelijk tot sexuele handelingen komt, mogelijk ook doordat die jongens zelf sexuele spelletjes ontdekken en veel intersse daarin hebben ...
het gaat er dus zeker niet enkel om dat de 'pedofiel' zich kan 'controleren', hij moet soms actief zich ook buiten de sexuele ontwikkeling van zo'n jongen weghouden, zelfs waar de jongen hem wel uitnodigd omdat hij als 'ouder' persoon mogelijk een bron van kennis kan zijn en de jonge persoon moeilijk kan inschatten welke sexuele handelingen wat voor verdere betekenis hebben (sommige zijn onzeker wat betreft masturbatie een een oudere 'vriend' vragen gaan stellen, zoals de pedofiel die zelf een vriendschap-relatie probeert op te houden) ..

Uiteindelijk, als de pedofiel een relatie aangaat, of sexuele handelingen pleegt, zelfs met goedkeuring van het kind kan dat achteraf ook voor het kind tot problemen leiden, omdat hij op het moment van instemmen moeilijk verdergaande overwegingen kon laten meewegen en dit mogelijk kan voelen alsof hij er wel degelijk toe 'gedwongen' is ..

Zelfs en absoluut goedwillende pedofiel, kan op die manier makkelijk toch schade aan een jonge persoon die hij zelf enkel wil beschermen doen, en ja, dat kan evengoed gebeuren als deze persoon zelf volledig gecastreerd is... of hormoon-onderdrukkende medicijnen slikt.

Overigens ik zie geen verschil tussen de term 'boy-lovers' en pedofielen, volgens mij vallen deze ook gewoon onder deze term, inclusief het gevaar dat ze voor kinderen _kunnen_ betekenen (veel pedofielen zijn zelf misbruikt in hun jeugd, waardoor hun sexuele stoornis ontstond).
Hooguit kun je met die term duidelijker de werkelijk geweldadige psychische kindermisbruikers, en de familieleden die hun handen niet thuis kunnen houden van kleine nichtjes e.d. buiten slepen (maar feitelijk vallen die personen zelf sowieso buiten de term 'pedofilie')
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_26149187
quote:
Op maandag 11 april 2005 11:18 schreef Igraine het volgende:

[..]

Nee, haar spijt is niet het gevolg van de maatschappij, die komt voort uit haar eigen psyche. Zij was 11 en onschuldig, hij 29 en had beter moeten weten. De ietwat aparte relatie was natuurlijk niet goed gegaan gezien zij ook ooit weer 'kind-af' zou zijn en hij dan waarschijnlijk iedere interesse in haar verloren zou hebben. Immers, nu 21 jaar later kijkt hij nog steeds naar meisjes van rond de 11jaar en niet naar vrouwen van haar leeftijd.
Maar ga vooral door met alle argumenten van tafel te vegen onder het mom van 'dat komt door de maatschappij'..
Waarom denk je dat die maatschappij zo in elkaar steekt? Waarom duid je een dergelijke andere maatschappij aan als ideaal, terwijl dat natuurlijk slechts voor jou en je medestanders het geval is.
Dan zit hier bij ons een 'menings'verschil, laten we de redenatie iets uitschrijven...
In een 'andere' maatschappij waarin het wél geäccepteerd zou zijn:

Een meisje gaat op haar 11e een 'relatie' aan met een jongen van 29. Ze schenkt overvloedig aandacht aan hem, tot hij ermee in gaat. Het gaat niet veel verder dan bij elkaar op schoot zitten en kussen. Het meisje voelt zich hier op dit moment ook prettig bij. (daar kan ik vanuit gaan, ik geloof dat dat gegeven was; zij ging zelf de relatie aan met hem en was ook verliefd op hem)
Het meisje wordt ouder, en ziet in dat het helemaal niet hoorde wat hij gedaan had: een jongen hoort niet een relatie met een 11 jarig meisje aan te gaan. Ze krijgt spijt van de relatie, met alle psychologische gevolgen (enigszins afkeer voor seks) van dien.

hóórt!

Wáárom zou het niet kunnen? Om het woord maatschappij er niet meteen aan vast te plakken: waarom zou een 29-jarige met goede bedoelingen niet een relatie met een 11-jarige aan kunnen gaan, als hij deze volledig in haar waarde liet, lief zou zijn, en niets in de richting zou doen van forceren van seks? Deze ideölogie kómt gewoon voort uit de behoefte kinderen te beschermen tegen mogelijk leed, wat zich in de mening van de maatschappij op het gebied van pedofilie uit in het afkeuren van elke vorm van seksueel contact tussen ouderen en kinderen...

Wat ik van deze situatie nog niet ingezien had (we waren het hypothetische geval van een andere 'ideale' maatschappij aan het bespreken), en nu pas inzie, is dat het een niet-seksueel geval is met slechte gevolgen dat ook op de huidige maatschappij betrekking heeft. Ik kan de maatschappij er de schuld van geven, is vast ook gewoon waar, maar dat neemt de slechte ervaring nog niet weg.
Ik denk dat in zekere zin deze relatie verkeerd was door de ideeën die erachter zaten van het meisje uit. Ze had een 'crush' op die jongen en wilde iets met hem beginnen, omdat het normaal is (en hoort te zijn) dat een jongen iets met een meisje begint. Dat dit op zo'n jonge leeftijd nog niet het geval is ziet zo'n meisje nog niet in. De relatie was dus gebaseerd op de meer 'hormonale' / status-kant van "verliefdheid", van het meisje af... Dit vind ik dan ook niet echt een goede verantwoordelijke basis voor een relatie. Waarom niet: kussen is sowieso al een vorm van seksualiteit, die als die zou gebeuren gewoon uit een normale vriendschap voort zou moeten komen. Je kent het spreekwoord: liefde is blind... Dit betekent dat zo iemand helemaal niet aardig hoeft te zijn, ze weet alleen dat ze hem 'leuk' vindt. Kan je haar ook niet kwalijk nemen, maar de man in dit geval wel. Een normale vriendschap moet voor elke vorm van relatie met een jongen of meisje de basis zijn...
pi_26149551
quote:
Op maandag 11 april 2005 15:28 schreef Wolkje het volgende:
heb jij vroeger, als klein jongetje zelf weleens sex gehad met een oudere man trouwens?
Nee, eerste keer seks was op mijn 16e... nádat ik er voor mezelf achter was dat ik boylover was. En dan met een andere boylover, een jaartje ouder dan ik. Voortgekomen niet uit lichamelijk aangetrokken voelen, maar uit gevoelens van begrip/intimiteit/liefde.. en een uurtje voetjevrijen voordat we met knuffelen begonnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')