Toch maar eens reageren.
![]()
De koppels die wmb Peking Express maken zijn Jeroen en Manja, Rink en Jorien en Karla en Sophie. En ook wel die Belgische pa en zoon die er twee weken geleden uitvlogen.
Jeroen en Manja vanwege hun goede voorbereiding en het fanatisme. Opmerkelijk ook hoe de meningen hier van het ideale koppel in de eerste uitzendingen naar het meest gehate koppel nu zijn gegaan. Ik denk dat het fanatisme ze misschien ook wel in de weg gaat zitten, de laatste twee uitzendingen is de vermoeidheid van het gezicht te lezen. Dan kun je af en toe toch beter wat meer relaxen, of alles maar even laten gaan.
Rink is natuurlijk soms wel wat hypocriet, maar ik vind hem richting de Chinezen echt top. Oprecht belangstellend en vriendelijk, hij beseft ook dat de ervaring meer is dan alleen de race. En de fricties met Manja zorgen gewoon voor leuke tv.
Karla en Sophie zijn van mutsen en
de kandidaten om snel af te vallen geworden tot gevaarlijke outsiders. En de naïeviteit en het 'vriendelijke fanatisme' is erg vermakelijk om naar te kijken.
Brechtje en Just en Krieke en Nathalie vind ik te saai voor het programma. Ik waardeer de vriendelijkheid van Brechtje en Just wel, en ze zullen ook wel ver komen, maar iets meer fanatisme en gehaaidheid had het een interessanter koppel gemaakt. Krieke en Nathalie zijn maar weinig in beeld, en als ze te zien zijn (nathalie die de bus ophoudt) dan pleit dat niet echt voor hun.
En dan Steven en Sofie. Bloedfanatiek, maar op zo'n manier dat het absoluut niet bijdroeg aan het programma. Het is niet eens opmerkelijk te noemen dat ze zo vaak lifts verknallen, of totaal verkeerd uitkomen, dat ligt toch echt aan hun zelf. Blij dat ze weg zijn, ze waren verreweg het minst interessante koppel.