it's not time to make a change, just relax take it easyquote:Op maandag 11 april 2005 18:02 schreef Oversight het volgende:
gooi deze maar dicht,....
ik doe vanaaf wel een nieuwe poging om antwoord te krijgen op mijn serieuze vragen.....
zo komt deze discussie niet op gang..quote:Op maandag 11 april 2005 19:30 schreef Alper het volgende:
Nogmaals! Koran bevaat géén enkele tegenstrijdigheid en is het ware boek wat je naar het rechte pad zal leiden.
quote:Op maandag 11 april 2005 19:30 schreef Alper het volgende:
Nogmaals! Koran bevaat géén enkele tegenstrijdigheid en is het ware boek wat je naar het rechte pad zal leiden.
Als je dat echt gelooft, dan moet je toch geloven dat er maar één grondlegger was van de koran (Allah namelijk)? Of was die zelf niet zo slimquote:Op zondag 10 april 2005 19:05 schreef EnderOnline het volgende:
. Daarom waren de grondleggers van de Islam zo slim vast te leggen dat de koran in het Arabisch gelezen moet worden.
Dus mensen die niet in God geloven zijn afvalligen ?quote:Op maandag 11 april 2005 10:24 schreef Triggershot het volgende:
Het gaat hier om Kafir(Enkelvoud) Kuffar(meervoud), definitie veranderdt per context. In de Islam is Satan geen ongelovige (als hij gelooft niet in Allah). Kafir vertaal je in Islamitische context met: Uit de godsdienst(onderwerping) van God gestapt. Satan weigerde om te buigen voor Adam, en werd zo hoogmoedig en vervloekt door God.
Kafir menszijnde, valt weer onder meerdere contexten. Je hebt mensen die in Allah geloven, maar hem dan ook deelgenoten toekennen die vallen ook onder de term Kafir. Je hebt mensen die een deel van de Koran ontkennen, vallen er ook onder. Mensen die God helemaal ontkennen etc,
De islam is niet alleen de koran, en bovendien geloof ik dat niet echt, ik ben geen moslim o.i.d...quote:Op maandag 11 april 2005 19:48 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als je dat echt gelooft, dan moet je toch geloven dat er maar één grondlegger was van de koran (Allah namelijk)? Of was die zelf niet zo slim![]()
quote:Op maandag 11 april 2005 18:02 schreef Oversight het volgende:
gooi deze maar dicht,....
ik doe vanaaf wel een nieuwe poging om antwoord te krijgen op mijn serieuze vragen.....
Het worden er toch wel steeds meer. Zelfs het gesubsidieerde onderwijs in "eigen taal" wordt misbruikt om Berber-kinderen Arabisch te laten leren "om de koran beter te begrijpen"quote:Op zondag 10 april 2005 19:32 schreef EnderOnline het volgende:
Hoeveel 3e generatie moslims (de 1e generatie zul je hier niet tegenkomen) denk je dat arabisch kunnen?
Toch volgens de islam een goddelijk boek. Waarom kan een God geen duidelijk boek schrijvenquote:Op maandag 11 april 2005 20:43 schreef EnderOnline het volgende:
De islam is niet alleen de koran,
quote:en bovendien geloof ik dat niet echt, ik ben geen moslim o.i.d...
Het is altijd leuk om je kennis te tonen. Maar als wij nu allemaal, wat ik dom mee lullen noem, houden ook wij dat sprookje ook nog eens in stand.quote:Op zondag 10 april 2005 19:05 schreef EnderOnline het volgende:
Als het om het woord van god gaat en de basis voor een hele religie is dit natuurlijk nog veel belangrijker, de kleinste nuances kunnen dan de wereld veranderen.
AKKER !!!quote:Op maandag 11 april 2005 21:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het worden er toch wel steeds meer. Zelfs het gesubsidieerde onderwijs in "eigen taal" wordt misbruikt om Berber-kinderen Arabisch te laten leren "om de koran beter te begrijpen"![]()
Wie is we.quote:Op maandag 11 april 2005 21:11 schreef Oversight het volgende:
AKKER !!!
we proberen het SERIEUS opnieuw in De koran, De Koe!
Een profeet ben je als een boodschap van God verkondigd. En aan gezien er geen God bestaat, bestaan er geen goddelijke boodschappen en bestaan er dus ook geen mensen die een goddelijke boodschap kunnen verkondigen.quote:Op maandag 11 april 2005 21:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ben ik nu ook een profeet? Ik heb het namelijk voorspeld
![]()
quote:
quote:De majestueuze meervoudsvorm van Oversight![]()
quote:Waarom kan het gewoon niet in dit topic.![]()
![]()
Lezen is niet jouw sterkste kant he? Heb ik mijn religie genoemd? (al is het bij naam/voorbeeld). Vanuit religeus punt als je niet in een god gelooft ben je gewoon ongelovig, welke religie het ook mocht zijn.quote:Op maandag 11 april 2005 19:54 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dus mensen die niet in God geloven zijn afvalligen ?
Betrek een ander niet zo bij jouw godsdienst![]()
Dus als ik in de God van Boeddha geloof ben ik ook gelovig volgens de islamquote:Op maandag 11 april 2005 21:25 schreef Triggershot het volgende:
Lezen is niet jouw sterkste kant he? Heb ik mijn religie genoemd? (al is het bij naam/voorbeeld). Vanuit religeus punt als je niet in een god gelooft ben je gewoon ongelovig, welke religie het ook mocht zijn.
Als je mijn wijsheidquote:Op maandag 11 april 2005 21:23 schreef Oversight het volgende:
wil zo graag vers na vers weerleggen, dus heb ik jouw hulp nodig toch ?
Oversight. Wij zijn toch ongelovigen. Wij zullen dus branden samen met de stenen. Waar zijn echter onze stenen ???????????? (stenen slaat op "stenen afgodsbeelden).quote:koran vers 2:12 De ongelovigen zullen branden in het vuur wat Wij (Allah, hij was namelijk zwanger) voor de ongelovigen hebben bereid samen met de stenen
Sorry voor me late reactie,quote:Op maandag 11 april 2005 21:30 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dus als ik in de God van Boeddha geloof ben ik ook gelovig volgens de islam
Wel een beetje lastig, als hij niet op (mijn) antwoorden reageertquote:Op maandag 11 april 2005 22:13 schreef Alicey het volgende:
De vraag van TS wordt nauwelijks tot niet beantwoord. Kunnen we even terug on-topic gaan en op basis van de OP antwoorden?
Hey Akkerslootquote:Op zondag 10 april 2005 20:06 schreef Oversight het volgende:
[..]dus we zijn het ééns over Mohammed en zijn koran ?
Beide volledig gestoord ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |