abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2005 @ 21:03:50 #1
19194 Oversight
◢◤
pi_26156580
Welke kenner van de koran geeft me een inzicht in hoe dit werkt ?

bron
http://digiboek.50megs.com/koran/koran001.html
quote:
2. De Koe
In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle.
Ben benieuwd....
quote:
1. Alif Laam Miem.
zullen ze wel zijn vergeten te vertalen....
quote:
2. Dit is het volmaakte Boek, daaraan is geen twijfel, een gids voor de godvrezenden.
Wie schrjft dit, en in naam van wie ?
quote:
3. Die in het onzichtbare geloven en het gebed houden en die weldoen met hetgeen Wij hun hebben geschonken.
moet ik deze zin nou achter 2. plaatsen, of is het een apparte zin ?
...en wie zijn Wij hier ?
quote:
4. En die geloven in hetgeen je is geopenbaard en in hetgeen vóór je is geopenbaard, en een standvastig vertrouwen hebben in dat wat komen zal.
hier begint de verwarring al,... er is mij nog niets geopenbaard, volgens mij ook niet vóór mij geopenbaard, en... wáár moet ik nou in geloven en wát gaat er nog komen ?
quote:
5. Zij zijn het, die de leiding van hun Heer volgen en zullen slagen.
Wie zijn Zij nou,.. en waarin zullen ze slagen ?
quote:
6. Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.
Niets is zeker, en wat was de waarheid dan ?
De waarheid volgens de schrijver hiervan ?
quote:
7. God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier en hen wacht een zware straf.
Zie je wel,.. God heeft je hart en oren verzegeld, en daar gaat ie je dan ook nog eens voor straffen....
klinkt niet erg rechtvaardig!
quote:
8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in God en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."
dus ?
quote:
9. Zij trachten God en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en beseffen dat niet.
hoe trachten ze dat dan ?
ze zeggen toch juist dat ze geloven ?
WIE bepaalt nou dat ze trachten te bedriegen ?
quote:
10. Er is een ziekte in hun hart en God heeft die ziekte verergerd; er wacht hen een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.
Lekker rechtvaardig weer,.... God doet het en zij krijgen de straf.
quote:
11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".
...en dat mag niet ?
quote:
12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch beseffen het niet.
je kunt ze herkennen aan hun goede bedoelingen!
quote:
13. En wanneer hen wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch weten het niet.
een eigen mening wordt door de koran kennelijk niet op prijs gesteld.
quote:
14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."
een openbaring !
quote:
15. God zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.
dus als we spotten met "gelovigen" zal God ons straffen door ons verder laten spotten.
Kom ik op de volgende vraag,.... Wie spot er dan vanaf dit punt?
Volgens deze tekst zorgt god er immers zelf voor!
quote:
16. Zij zijn het die dwaling hebben aanvaard in ruil voor de rechte weg, maar hun handelwijze heeft hen geen gewin gebracht, noch konden zij worden geleid.
dus ?
quote:
17. Hun toestand is als die van iemand die een vuur ontstak en toen het zijn omgeving verlichtte, nam God hun licht weg en liet hen in diepe duisternis, zodat zij niet meer zien.
klint aardig en barmhartig enzow....
quote:
18. Doof, stom en blind, derhalve keren zij niet terug;
...en daar heeft God zeker ineens niets mee te maken ?
quote:
19. Of (dat zij) bij zware regen waarbij dichte duisternis, donder en bliksem uit de hemel komt, uit doodsangst hun vingers in de oren steken vanwege de donderslagen. God omringt de ongelovigen.
zo ken ik er ook nog wel een paar,... wat kunnen we hier nou mee ?
quote:
20. Bijna beneemt de bliksem hen het gezichtsvermogen; telkens als het hen beschijnt, wandelen zij daarin, maar wordt het weer donker, dan staan zij stil. En, zo God het wilde, zou Hij hen het gehoor en het gezicht kunnen ontnemen, waarlijk, God heeft macht over alle dingen.
dus..?
quote:
21. O mensen, aanbidt uw Heer, die jouw en degenen, die vóór je waren, schiep - opdat je behouden zult worden.
dat mag dus ook gewoon in de kerk lijkt me ?
quote:
22. Die je de aarde tot een legerstede maakte en de hemel tot een gewelf en Die water van de wolken deed neerdalen en daardoor vruchten voortbracht als voedsel voor jou. Plaatst derhalve geen gelijken naast God, tegen beter weten in.
sprakeloos, wat een gezwam zeg....
quote:
23. En, indien je in twijfel bent omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar hebben geopenbaard, probeert dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roept jouw helpers buiten God, als je waarachtig bent.
lijkt me niet al te moeilijk als je bovenstaande allemaal leest, één regenachtige zondagmiddag tijdens een koffieshop-meet brengt al betere teksten voort dan dit hier....
quote:

24. Doch, indien je het niet kunt doen - en je zult het nimmer kunnen doen - wacht dan voor het vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, en waarvan de brandstof mensen en stenen zijn.
éérst vragen om iets te doen, en dan dreigen áls je het ook doet ?
quote:
25. En verkondig aan degenen, die geloven en goede werken doen de blijde tijding, dat er tuinen (het paradijs) voor hen zijn, waardoorheen rivieren vloeien. Telkens, wanneer hen van de vruchten hieruit wordt geschonken, zullen zij zeggen: "Ziehier, hetgeen ons reeds voorheen werd gegeven"; en hun werd het soortgelijke gegeven. En zij zullen er reine metgezellen hebben en zij zullen er vertoeven.
hadden ze er niet gewoon kunnen blijven dan ?

De éérste 25 versjes lijken losse flarden die je naar hartelust kunt aanhalen op momenten dat het je uitkomt, of zie ik het verkeerd ?
◢◤
  maandag 11 april 2005 @ 21:05:31 #2
66825 Reya
Fier Wallon
pi_26156636
Heb ik dit topic al eens niet gezien?
Vast wel
Slaapverwekkend dus
pi_26157061
Nndusss?
  maandag 11 april 2005 @ 21:33:25 #4
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_26157351
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  maandag 11 april 2005 @ 21:34:43 #5
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_26157389
Misschien moet het hoofdstuk "De popup" worden toegevoegd
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  maandag 11 april 2005 @ 21:57:18 #6
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26157934
Oude topic is nog niet vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')