abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26096875
Dat Michiel geen inhoud heeft, laat hij voortdurend merken. Hij valt telkens door de mand door geen vragen te kunnen beantwoorden over zijn gehengel in de extreem-rechtse vijver. Gisteren stelde André Rouvoet hem dezelfde vragen, en weer stond Michiel met een mond vol tanden.

Ook gisteren kwam Michiel niet verder dan het volledig uitgekauwde cliche van PvdA-burgemeesters die thee drinken bij Marokkanen. Zijn tegenstanders in het debat, met name André Rouvoet maar ook burgemeester Verbeek van Purmerend, overklasten hem op alle fronten: inhoud, argumenten, debatvaardigheid en fatsoen.

En dan die eeuwige bezoekjes van Michiel aan plaatsen in Nederland waar multiculturele opstootjes plaatsvinden. In een reportage zagen we Smit, vergezeld door twee man, alle drie gesierd met een fijne rood-wit-blauwe stropdas, naar Venray togen om daar de boodschap van Nieuw Rechts te verkondigen. We zagen hem een gemeente-ambtenaar te woord staan die met frisse tegenzin "namens de burgemeester" een boekje in ontvangst nam. We zagen hem op een winderig pleintje wachten op Lonsdale-jongeren, die -helaas voor Michiel- zich niet vertoonden.
We zagen drie treurige, kansloze mannen, tevergeefs op zoek naar erkenning in Limburg. Het was zo triest dat het geestig werd. Hier kan geen Koot & Bie tegenop.

Toen Michiel beweerde niets met neo-nazi's te hebben, werd hij maar weer eens fijntjes geconfronteerd met de beruchte foto's waarop hij bij een feestje van neo-nazi-vriendjes gezellig poseert met een nazihelm en white power-vlag. Meer foto's zijn te viden op:

http://www.geenstijl.nl/paginas/michielsmit/

Michiel heeft de hele Nova-uitzending door met een griezelige glimlach aan tafel gezeten. Waarschijnlijk had iemand hem ingefluisterd dat dat sterk overkomt. Michiel vergat dat het juist een beetje dom overkomt om te blijven lachen wanneer je live op tv gefileerd wordt.

En laat niemand aankomen met het onzinnige verhaal dat Michiel geen eerlijke kans krijgt van de media. Michiel doet het zichzelf aan, is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Niemand zegt dat hij zonder argumenten bij Nova moet gaan zitten, niemand zegt dat hij een cameraploeg moet dulden bij een zinloos bezoekje aan Venray.
pi_26097005
Maar wat is nu het nieuws? Of de achtergronden? Dit is toch al meerdere keren helemaal uitgekauwd?
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  zaterdag 9 april 2005 @ 14:49:55 #3
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26097116
Ach, je moet klein beginnen.
pi_26097136
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:39 schreef Bevo103 het volgende:
[...]

Ook gisteren kwam Michiel niet verder dan het volledig uitgekauwde cliche van PvdA-burgemeesters die thee drinken bij Marokkanen.
Ik vond zijn vraag "waarom geen bezoek aan de Lonsdale-jongeren" wel een terechte vraag. De burgemeester weigerde hem te ontvangen omdat Smit er alleen om de publiciteit zou komen en hij niets met regionale problemen te maken heeft. Op de vraag waarom hij Bos de dag erna wel ontving gaf de burgemeester geen antwoord.
quote:
Zijn tegenstanders in het debat, met name André Rouvoet maar ook burgemeester Verbeek van Purmerend, overklasten hem op alle fronten: inhoud, argumenten, debatvaardigheid en fatsoen.
True. Smit is een belabberd debater. Maar dat zie ik als een pluspunt.
quote:
We zagen hem op een winderig pleintje wachten op Lonsdale-jongeren, die -helaas voor Michiel- zich niet vertoonden.
In de reportage die bij NOVA vertoond werd leek het erop dat het opzoeken van de jongeren onderdeel van zijn bezoek was. In de uitzending vertelde Smit dat het juist de NOVA medewerkers waren die hem erop wezen dat daar Lonsdale jongeren rondliepen en voorstelde daar heen te gaan. Niet echt netjes. Ik vond het zelfs tegen het manipulatieve aan. Niet nodig ook want de rest van de reportage was, ook zonder klungelig melodietje, behoorlijk genant.
quote:
We zagen drie treurige, kansloze mannen, tevergeefs op zoek naar erkenning in Limburg. Het was zo triest dat het geestig werd. Hier kan geen Koot & Bie tegenop.
Daar deed het mij ook aan denken ja. Je kan er haast geen persiflage van maken omdat die man al bijna een karikatuur is.
quote:
En laat niemand aankomen met het onzinnige verhaal dat Michiel geen eerlijke kans krijgt van de media. Michiel doet het zichzelf aan, is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Niemand zegt dat hij zonder argumenten bij Nova moet gaan zitten, niemand zegt dat hij een cameraploeg moet dulden bij een zinloos bezoekje aan Venray.
Dat niet, maar burgemeesters die hem weigeren te ontvangen en, zoals laatst in Amsterdam, een halve AFA-knokploeg die hem opwacht zijn natuurlijk niet "eerlijk" te noemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door sizzler op 09-04-2005 15:02:47 ]
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_26097151
Tja, dat vind ik altijd zo jammer van mensen met een dergelijk gedachtengoed; ze zijn zo dom als stront .
Ik schaam me telkens weer dood als ik zo'n willekeurige nationalist voor de camera's hoor uitleggen waarom hij een hekel heeft aan allochtonen...

"Ja, ze stinken" of het aloude "Ze pakken ons banen af"

Mên...
I was an atheist until I realized I was God
pi_26097267
quote:
http://www.geenstijl.nl/paginas/michielsmit/
LOL
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 april 2005 @ 14:57:40 #7
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26097277
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:51 schreef kastanova het volgende:

"Ja, ze stinken" of het aloude "Ze pakken ons banen af"
Ik wacht op het domme...
  zaterdag 9 april 2005 @ 14:58:55 #8
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26097299
Hij werd in NOVA trouwens wel van alle kanten aangevallen door boomknuffelende types, dus het was geen eerlijke strijd.
pi_26097333
Hoezo pakken ze banen af?
Ze worden toch bij alle sollicitaties geweigerd, en hebben allemaal een uitkering? .

Verwarrend...
  zaterdag 9 april 2005 @ 15:02:46 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26097372
1 tegen 4 en hij heeft zich behoorlijk weten te weren vond ik. hij werd ook wel erg vaak geïnterumpeerd, iets dat ik aan twee kanten te verwijten vind.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Eindredactie Games zaterdag 9 april 2005 @ 15:03:20 #11
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_26097384
die man izjn lippen heeft ie soms negerbloed in zich?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_26097386
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:51 schreef sizzler het volgende:
De burgemeester weigerde hem te ontvangen omdat Smit er alleen om de publiciteit zou komen en hij niets met regionale problemen te maken heeft. Op de vraag waarom hij Bos de dag erna wel ontving gaf de burgemeester geen antwoord.
Dat was ook een bespottelijke vraag. Een burgemeester mag zelf bepalen wie hij wil ontvangen. Het lijkt me gerechtvaardigd dat een burgemeester niet iemand van de NCPN of NR ontvangt maar wel Bos of Van Artsen. Smit gebruikt dit soort dingen voortdurend om zijn slachtofferrol te vergroten. Hij probeerde zich ook voortdurend in die positie te manouvreren.
quote:
In de reportage die bij NOVA vertoond werd leek het erop dat het opzoeken van de jongeren onderdeel van zijn bezoek was. In de uitzending vertelde Smit dat het juist de NOVA medewerkers waren die hem erop wezen dat daar Lonsdale jongeren rondliepen en voorstelde daar heen te gaan. Niet echt netjes. Ik vond het zelfs tegen het manipulatieve aan. Niet nodig ook want de rest van de reportage was, ook zonder klungelig melodietje, behoorlijk genant.
En jij gelooft Smit op zijn dikke lippen?
quote:
Dat niet, maar burgemeesters die hem weigeren te ontvangen en, zoals laatst in Amsterdam, een halve AFA-knokploeg die hem opwacht zijn natuurlijk niet "eerlijk" te noemen.
Hij vindt het heerlijk volgens mij, hij kan het goed gebruiken.
  Eindredactie Games zaterdag 9 april 2005 @ 15:03:44 #13
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_26097392
en rotterdam en amsterdam zijn klein marokko
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_26097397
Hij had ooit een profiel op www.gay.nl .
pi_26097407
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:58 schreef BrauN het volgende:
Hij werd in NOVA trouwens wel van alle kanten aangevallen door boomknuffelende types, dus het was geen eerlijke strijd.
Rouvoet knuffelt ook al met bomen?
Smit was de enige die wat handlangers in de zaal had gezet die begonnen te klappen als hij een anti-buitenlander opmerking maakte.
pi_26097428
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:51 schreef kastanova het volgende:
Tja, dat vind ik altijd zo jammer van mensen met een dergelijk gedachtengoed; ze zijn zo dom als stront .
Je zou haast gaan denken dat het aan het gedachtengoed ligt
  zaterdag 9 april 2005 @ 15:08:12 #17
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26097491
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Rouvoet knuffelt ook al met bomen?
Smit was de enige die wat handlangers in de zaal had gezet die begonnen te klappen als hij een anti-buitenlander opmerking maakte.
Die heeft hij daar niet neer gezet, dat waren gewoon verstandige mensen die Smit's uitspraken op de juiste waarde schatten en inzien dat hij best vaak gelijk heeft, terwijl de massa dat niet ziet.
pi_26097500
Smit is een wat eerlijker versie van Wilders, dat dan weer wel. Smit zegt wat Wilders denkt en beide hanteren de slachtofferstrategie.
pi_26097507
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat was ook een bespottelijke vraag. Een burgemeester mag zelf bepalen wie hij wil ontvangen. Het lijkt me gerechtvaardigd dat een burgemeester niet iemand van de NCPN of NR ontvangt maar wel Bos of Van Artsen. Smit gebruikt dit soort dingen voortdurend om zijn slachtofferrol te vergroten. Hij probeerde zich ook voortdurend in die positie te manouvreren.
Waarom is dat een bespottelijke vraag? Als iemand mij als politicus zou weigeren te ontvangen en een andere politicus niet dan zou ik ook wel willen weten waarom.
quote:
En jij gelooft Smit op zijn dikke lippen?
Het werd iig niet tegengesproken.
quote:
Hij vindt het heerlijk volgens mij, hij kan het goed gebruiken.
Mwoah. Ik denk dat hij het eerder kan gebruiken dat hij ook daadwerkelijk met die mensen praat en laat zien dat hij er voor wil knokken. Nu blijven het mislukte pogingen.

Je lijkt wel precies te weten wat Smit vindt en weet trouwens. Ken je hem?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_26097562
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:08 schreef sizzler het volgende:

SCH denkt sinds zijn LOI-cursus Psychologie van iedereen te weten wat de diepste motieven en gedachten zijn. Da's op zich niets nieuws. .
pi_26097582
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:08 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waarom is dat een bespottelijke vraag? Als iemand mij als politicus zou weigeren te ontvangen en een andere politicus niet dan zou ik ook wel willen weten waarom.
Dat deed hij niet. Hij hing een klaagzang op. De burgemeester aan wie hij het kon vragen, zat er niet bij.
quote:
Het werd iig niet tegengesproken.
Dus Smit laat zich zo gemakkelijk manipuleren?
quote:
Mwoah. Ik denk dat hij het eerder kan gebruiken dat hij ook daadwerkelijk met die mensen praat en laat zien dat hij er voor wil knokken. Nu blijven het mislukte pogingen.
Dan moet hij beter zijn best doen, hij blijft halfslachtig. Gaat niet in op de vraag voor welke mensen hij staat.
quote:
Hij is meer uit jouw kringen hoor, die ontkennen dat allochtonen problemen hebben bij sollicitaties en zo.
pi_26097602
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:10 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

SCH denkt sinds zijn LOI-cursus Psychologie van iedereen te weten wat de diepste motieven en gedachten zijn. Da's op zich niets nieuws. .
Ga maar even naar je CDJA-dag joh. Samen gezang 34 repeteren en vervolgens weer het gezin aanbidden
pi_26097719
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:12 schreef SCH het volgende:

Ga maar even naar je CDJA-dag joh. Samen gezang 34 repeteren en vervolgens weer het gezin aanbidden
Zoals jij bij de nationale ouderenomroep NCRV doet, bedoel je? .

Het is gewoon opvallend hoe vaak jij exact denkt te weten wat motieven van anderen zijn. Net ook weer: Wilders zou in feite exact hetzelfde denken als Smit. Helderziend ben je.
pi_26097824
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:17 schreef DennisMoore het volgende:
Het is gewoon opvallend hoe vaak jij exact denkt te weten wat motieven van anderen zijn. Net ook weer: Wilders zou in feite exact hetzelfde denken als Smit. Helderziend ben je.
Dat ook.

Maar je zou ook gewoon kunnen lezen wat ze beogen en wat hun uitgangspunten zijn. De een verpakt het iets omfloerster dan de ander. Je hoeft echt geen helderziende te zijn om de overeenkomsten te vinden.
pi_26097954
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:21 schreef SCH het volgende:

Dat ook.

Maar je zou ook gewoon kunnen lezen wat ze beogen en wat hun uitgangspunten zijn. De een verpakt het iets omfloerster dan de ander. Je hoeft echt geen helderziende te zijn om de overeenkomsten te vinden.
Zoals jij 'omfloerst' het in brand steken van een gemeentehuis goedkeurt, bedoel je? .
Jij ziet in iedere discussietegenstander een xenofoob en liefst ook racist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')