komt natuurlijk erg stom overquote:op zaterdag 9 april 2005 12:38 schreef moonah het volgende:
helpt het als je meteen meldt dat je wel eens stottert?
mss is dan de spanning er wat vanaf.
volgens mij maakt het uitstellen van het telefoontje het alleen maar moeilijker. gewoon telefoon pakken, dan ben je er maar weer van afquote:op zaterdag 9 april 2005 12:26 schreef landmass het volgende:
ik moet nu dus iemand bellen maar ik durf niet
quote:op zaterdag 9 april 2005 12:30 schreef gekkenhuis_v het volgende:
kut als je dat hebt. maak je niet zo druk joh, bel gewoon.
waarom?quote:
verkeerde adres, hier op de hoek moet je zijn.quote:op zaterdag 9 april 2005 12:46 schreef -xerxes- het volgende:
[..]
doe mij een halve liter, een grote friet speciaal en een broodje hamburger asteblief
beetje overdreven nietquote:op zaterdag 9 april 2005 13:21 schreef faithlesz het volgende:
haha, telefoonvrees.. had ik ook last van, totdat ik als zomerbaantje in een callcentre ging werken.
eerste dag was een hel, tweede dag lulde ik iedereen in een hoekje![]()
weet je wat jou probleem is? jij zit je nu al truk te maken wat je straks aan de telefoon gaat zeggen. volgens mij wil jij heel graag de sitiatie bepalen echter gaat dat niet lukken als er een 2de persoon aan het verhaal te pas komt. want die kan spontaan gaan doen en dingen doen waar jij geen grip op hebt. gevolg is dat je gaat stotteren en niet meer weet wat te zeggen omdat jij de situatie niet meer onder controle hebt.quote:op zaterdag 9 april 2005 12:39 schreef landmass het volgende:
[..]
komt natuurlijk erg stom over
ik stotter eigenlijk nooit, alleen als ik iemand moet bellen
doodsverwensing.quote:op zaterdag 9 april 2005 12:29 schreef dennismoore het volgende:
neem een callcenter-bijbaantje, dan gaat 't snel over.
gaat no way werken bij hem want hij weet niet wat voor antwoord hij gaat krijgen. kennelijk kan hij niet inspelen op de situatie.quote:op zaterdag 9 april 2005 14:01 schreef mell.from.hell het volgende:
je kan toch van te voren opschrijven wat je wil gaan zeggen?
ja, dit vond ik ook eng.quote:op zaterdag 9 april 2005 14:02 schreef i.r.baboon het volgende:
bij vrienden heb/had ik het uberhaupt niet, het gaat alleen om enge mensen in grote bedrijven met veel doorverbinden. maar ja, als je dan een paar keer voor je werk moet bellen stelt het ook weinig meer voor.
mee eens!quote:op zaterdag 9 april 2005 12:29 schreef dennismoore het volgende:
ja, maar die moet toevallig in je bezit zijn en is moeilijker aan te leren.quote:
dat klopt helemaal.quote:op zaterdag 9 april 2005 14:50 schreef nini het volgende:
[..]
ja, maar die moet toevallig in je bezit zijn en is moeilijker aan te leren.
deels omdat jij je schaamt dat je stottert denk ik?quote:op zaterdag 9 april 2005 15:26 schreef automatic_rock het volgende:
oh, heb ik ook altijd (ik stotter dan ook gewoon in het dagelijks leven, niet alleen aan de telefoon).
ikv ind het trouwens niet erg als iemand mij op belt, alleen iemand anders opbellen hou ik helemaal niet van, en als het onbekende zijn bel ik gewoon niet
pff onzinquote:
neequote:op zaterdag 9 april 2005 13:44 schreef -moi- het volgende:
stotter je ook als je gebeld wordt?
das echt kut ja.. ok ik stotter niet.. maar ik ben ook geen fan van bellen.quote:op zaterdag 9 april 2005 12:26 schreef landmass het volgende:
op de een of andere manier krijg ik hartkloppingen als ik iemand moet bellen, ik stel mensen bellen daarom constant uit, ik wordt er echt helemaal gek van.
de reden dat ik hartkloppingen krijg is voornamelijk dat ik stotter over de telefoon.
ik moet nu dus iemand bellen maar ik durf niet
het is vaak alleen het begin, de 1e paar zinnen dus (edit: sterker nog, alleen mijn naam)quote:op zaterdag 9 april 2005 14:21 schreef ook_gek het volgende:
[..]
gaat no way werken bij hem want hij weet niet wat voor antwoord hij gaat krijgen. kennelijk kan hij niet inspelen op de situatie.
mailen kan in principe ook, ik weet het, alleen soms is bellen handigerquote:maar ts waarom moet je iemand bellen. welke reden heeft het telefoontje?
worked for me!quote:op zaterdag 9 april 2005 12:29 schreef dennismoore het volgende:
als het eenbmaal loopt is het no-problem meer, het is dus echt alleen de 1e zin als ik iemand opbel.quote:op zaterdag 9 april 2005 16:20 schreef deheldjes het volgende:
[..]
das echt kut ja.. ok ik stotter niet.. maar ik ben ook geen fan van bellen.
ik bel bijna nooit, en als iemand mij belt hou ik het altijd kort. op de een of andere manier vind ik iets eng aan bellen
vlotte babbel heb je zeker wel nodig als je informatie gaat vragen ergensquote:op zaterdag 9 april 2005 16:17 schreef sport_life het volgende:
[..]
pff onzin. vlotte babbel heb je alleen nodig om iemand van gedachte te laten veranderen oid, niet om informatie te vergaren oid
. (waar in dit geval sprake van is).
hallo je spreekt me [naam], ik bel in verband met [onderwerp + eventuele vraag]. en klaar ben jequote:op zaterdag 9 april 2005 16:22 schreef landmass het volgende:
[..]
als het eenbmaal loopt is het no-problem meer, het is dus echt alleen de 1e zin als ik iemand opbel.
opnemen gaat veel minder problematisch
dit heb ik precies zoquote:op maandag 11 april 2005 13:00 schreef ageell het volgende:
...
ik ben ook zo'n uitsteller. stuur liever een e-mail of ga langs.
van te voren bedenken wat ik wil zeggen helpt, maar ik ben zie ik hier niet de enigste wel grappig eigenlijk
quote:op donderdag 14 april 2005 07:38 schreef chasin het volgende:
zoals vele malen eerder gezegd neem een baantje bij een callcenter...
of schrijf anders een script voor jezelf dat je gwn voor je houd, en bel naar verschillende bedrijven om daar hetzelfde lulverhaal op te brengen (wat vragen bij een pc onderdelenzaak bijv?)
gwn oefenen, telkens hetzelfde zeggen zodat het niet meer fout kan gaan
omdat je je domme gebrabbel dan niet kunt compenseren met je borsten?quote:op zaterdag 9 april 2005 18:07 schreef emmykuhh het volgende:
k vind het niet fijn als je mensen niet kan zijn terwijl je praat...
dus niet...quote:op zaterdag 9 april 2005 12:29 schreef dennismoore het volgende:
quote:op donderdag 14 april 2005 11:30 schreef kastanova het volgende:
[..]
omdat je je domme gebrabbel dan niet kunt compenseren met je borsten?
ik lig nog steeds in een scheur!quote:"m-m-m-m-met hans, m-m-m'n b-b-b-atterij is b-bijna leeg." *tuut-tuut-tuut*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |