abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:07:08 #51
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_26092200
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:04 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Dat klinkt erg interessant! Waarom dacht hij dat dat kon? Waar baseerde hij dat op? Tell me more .

Goedemorgen btw!
ah daar ben je..

eerst dus nog een keer refreshen voordat ik post
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_26092201
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:05 schreef qu63 het volgende:
kickje naar TRU?

anders moet je ff wachten op Geartsjuh
Edit: opgelost
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:07:36 #53
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_26092210
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:07 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

online Reiki enzo
It's Time To Shine
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:09:53 #54
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_26092243
It's Time To Shine
pi_26092246
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:07 schreef qu63 het volgende:

[..]

online Reiki enzo
Voor miss_sly bedoel je? Tja ik wil het heus wel proberen hoor .
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:10:37 #56
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_26092260
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:10 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

pcies!
It's Time To Shine
pi_26092278
quote:
Die sound track
pi_26092317
quote:
Dat klinkt erg interessant! Waarom dacht hij dat dat kon? Waar baseerde hij dat op? Tell me more .
Hij dacht dat dat kon omdat het in India gebeurt. Er zijn yogi's die jaren (bijna) zonder voedsel leven, die hun adem kunnen stopzetten (prana-yoga), die héél oud worden...

Ik heb over het algemeen geen believer, ben zeer sceptisch, maar dit soort dingen schijnen inderdaad te kunnen.
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:14:23 #59
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_26092320
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:11 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Die sound track
Nog een leuke soundtrack
It's Time To Shine
pi_26092370
quote:
pi_26092478
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hij dacht dat dat kon omdat het in India gebeurt. Er zijn yogi's die jaren (bijna) zonder voedsel leven, die hun adem kunnen stopzetten (prana-yoga), die héél oud worden...
Ah daar doelde hij op. Maar hoe dacht hij dan vanuit zijn natuurkundige visie dit te verklaren? Dat is wat ik me afvraag .
quote:
Ik heb over het algemeen geen believer, ben zeer sceptisch, maar dit soort dingen schijnen inderdaad te kunnen.
Het komt voor ja. En als we de termen believer en non-believer in de strijd gooien acht ik mezelf wel een believer .
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:30:05 #62
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_26092642
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:22 schreef Geartsjuh het volgende:
Het komt voor ja. En als we de termen believer en non-believer in de strijd gooien acht ik mezelf wel een believer .
Eensch!
It's Time To Shine
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:35:06 #63
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26092745
Hmm...Qua believer/non-believer ben ik denk ik eerder een believer. Uit ervaring weet ik dat je soms veel meer kunt en dat langer kunt dan je op basis van simpele feiten zou mogen verwachten. Ik denk ook dat nog van lang niet alles duidelijk is hoe het werkt of wat de mogelijkheden zijn.

Natuurlijk ben ik wel kritisch in de zin dat ik niet zomaar alles direct zal aannemen, maar het onmogelijk achten of bij voorbaat niet geloven (zeg maar een soort dogmatisch ongeloof) probeer ik me van af te houden.
pi_26092775
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:35 schreef Alicey het volgende:
Natuurlijk ben ik wel kritisch in de zin dat ik niet zomaar alles direct zal aannemen, maar het onmogelijk achten of bij voorbaat niet geloven (zeg maar een soort dogmatisch ongeloof) probeer ik me van af te houden.
Ik ben ook geen dogmatische non-believer (zoals mijn vader dat bijvoorbeeld wel is), maar ik houd wel twaalf slagen om de arm bij buitengewone claims.
pi_26092827
quote:

[..]

Goedemorgen btw!
Mja, da's zo jammer, dat je heel veel weer vergeet van zo'n lezing. Maar hij baseerde zich op oude Indiase geschriften. Ook had hij iets met "Hare Krisna's ", met van die traditionele gewaden. Was dat niet iets in Lupa's hoekje?
pi_26092856
Yep, ik ben een ex-Hare Krishna.

Er zat er trouwens eentje gister bij de genodigden op de Pauzige begrafenis, vond ik wel leuk.
pi_26092869
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ben ook geen dogmatische non-believer (zoals mijn vader dat bijvoorbeeld wel is), maar ik houd wel twaalf slagen om de arm bij buitengewone claims.
Dito. Ik heb geen bewijzen dat dit soort dingen niet kunnen maar vind het allemaal wel ongeloofwaardig. Als je iets claimt dat ver buiten het 'normale' ligt dan is het toch niet gek dat dat niet geloofd wordt als je er geen redelijke verklaring bij geeft ?
(waarbij ik me realiseer dat 'redelijk' voor mij wel iets anders zal zijn dan voor een indiase yogi)
Mu!
pi_26092896
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je hebt nogal wat overtuigingen uitgewoond he ?
Mu!
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:43:59 #69
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26092908
quote:

[..]

Oh, dat zeker.. Ik zeg ook niet dat ik niet kritisch ben.
pi_26092911
quote:
Interessant is dat juist je instelling een heleboel zegt over je waarneming: als jij zegt dat iets pertinent niet bestaat, dan zal het ook niet snel gebeuren dat je iets als zodanig verklaart. Als je instelling is dat alles 'zou kunnen' bestaan, dan zullen er meer dingen op je weg komen die voor jou aangeven dat er meer bestaat .
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:45:06 #71
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26092939
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:41 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Als je iets claimt dat ver buiten het 'normale' ligt dan is het toch niet gek dat dat niet geloofd wordt als je er geen redelijke verklaring bij geeft ?
De vraag is maar of je zelf weet hoe iets wat buiten het normale ligt werkt. Weet je dat niet, valt er ook weinig aan te verklaren.
pi_26092955
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:43 schreef SingleCoil het volgende:
Je hebt nogal wat overtuigingen uitgewoond he ?
Nou, twee eigenlijk maar. Dat was genoeg om erachter te komen dat het allemaal één pot nat is.
pi_26092968
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:44 schreef ReCreative het volgende:
Interessant is dat juist je instelling een heleboel zegt over je waarneming: als jij zegt dat iets pertinent niet bestaat, dan zal het ook niet snel gebeuren dat je iets als zodanig verklaart. Als je instelling is dat alles 'zou kunnen' bestaan, dan zullen er meer dingen op je weg komen die voor jou aangeven dat er meer bestaat .
Uiteraard, dat noemen we selective perception. Sinds mijn moeder een Saab heeft, zie ik overal Saabs.
pi_26092983
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Er zat er trouwens eentje gister bij de genodigden op de Pauzige begrafenis, vond ik wel leuk.
Wat houdt dat precies in, dat Hare Krishna?
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:50:27 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26093045
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Uiteraard, dat noemen we selective perception. Sinds mijn moeder een Saab heeft, zie ik overal Saabs.
Dat zou ik weet niet hebben.. Maar automerken herken ik dan ook niet/let ik nooit op.. Als iemand mij van een willekeurige auto zou vragen wat voor een het er is zou ik eerder geneigd zijn iets te zeggen als "Een groene".
pi_26093057
Mu!
pi_26093138
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou, twee eigenlijk maar. Dat was genoeg om erachter te komen dat het allemaal één pot nat is.
Dat zag ik op een afstandje al aankomen..."een dominee, een pastor en een rabbi zitten...": dan denk je, dat kan nooit, die mensen zijn het fundamenteel met elkaar oneens, tenzij het allemaal 1 pot nat is...en niet veel later zie je een dominee, een rabbi en een pastoor...
Mu!
pi_26093380
Two men sitting on a train are talking. One guy says, "Did you hear the one about the two Jews who are walking down the street..."

The other guy says, "Hold it! Why are you always telling jokes about Jews? I find it offensive. Why must they always be about Jews?"

"You're right," his friend replies and starts the joke again: "So, these two Chinese guys are walking down the street on the way to their nephew's bar mitzvah..."
Mu!
  zaterdag 9 april 2005 @ 12:07:47 #79
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_26093402
It's Time To Shine
pi_26093413
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:47 schreef Geartsjuh het volgende:
Wat houdt dat precies in, dat Hare Krishna?
Mijn ervaringen in ISKCON, aka 'de Hare Krishna-beweging'
pi_26093475
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:50 schreef Alicey het volgende:
Dat zou ik weet niet hebben.. Maar automerken herken ik dan ook niet/let ik nooit op.. Als iemand mij van een willekeurige auto zou vragen wat voor een het er is zou ik eerder geneigd zijn iets te zeggen als "Een groene".
Ik heb ook weinig met auto's, maar Saabs zijn erg herkenbaar door de lijn van de ramen, die naar achteren omhoogloopt:

Moderator zaterdag 9 april 2005 @ 12:13:20 #82
5428 crew  miss_sly
pi_26093523
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:06 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Je IE heeft slechte karma .
Dat zal het zijn
Blij dat dat opgehelderd is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 9 april 2005 @ 12:13:39 #83
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26093533
Ja hoi, de paus is dood tvp
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  Moderator zaterdag 9 april 2005 @ 12:17:41 #84
5428 crew  miss_sly
pi_26093614
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik vind auto's leuk. Ik ken veel merken en modellen enzo. Heb ook zo mijn voorkeuren voor wa tik mooi vind en zou willen en wat niet
  Moderator zaterdag 9 april 2005 @ 12:18:17 #85
5428 crew  miss_sly
pi_26093623
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:10 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

De term Reiki ken ik wel, maar wat houdt het precies in?
  zaterdag 9 april 2005 @ 12:18:50 #86
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_26093643
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De term Reiki ken ik wel, maar wat houdt het precies in?
[Centraal] Reiki topic!
It's Time To Shine
pi_26093757
goedemorgenmiddag !

ik ben een redelijk dogmatische non-believer

waar ik enigszins wel in geloof is placebo-werking
pi_26093785
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:23 schreef het_fokschaap het volgende:
waar ik enigszins wel in geloof is placebo-werking
Daar kunnen een heleboel andere dingen óók onder vallen. De menselijke geest is veel krachtiger dan we denken, vermoed ik.
pi_26093789
Goeiemiddag trouwens, schaapje.
pi_26093822
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Daar kunnen een heleboel andere dingen óók onder vallen. De menselijke geest is veel krachtiger dan we denken, vermoed ik.
of veel fantasierijker dan we denken. uiteindelijk interpreteren we ons maar raak met onze hersentjes op basis van de signalen van onze zintuigen.
  zaterdag 9 april 2005 @ 12:27:34 #91
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26093837
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind auto's leuk. Ik ken veel merken en modellen enzo. Heb ook zo mijn voorkeuren voor wa tik mooi vind en zou willen en wat niet
Misschien komt het omdat ik zelf nog geen auto heb.
pi_26093886
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:26 schreef het_fokschaap het volgende:
of veel fantasierijker dan we denken. uiteindelijk interpreteren we ons maar raak met onze hersentjes op basis van de signalen van onze zintuigen.
Maar sommige dingen (zoals genezing door placebowerking) kunnen geen fantasie zijn. Zo ken ik het verhaal van een vrouw die zichzelf genas van kanker door de kanker in haar hoofd te visualiseren en te bevechten.
pi_26093909
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar sommige dingen (zoals genezing door placebowerking) kunnen geen fantasie zijn. Zo ken ik het verhaal van een vrouw die zichzelf genas van kanker door de kanker in haar hoofd te visualiseren en te bevechten.
mja, zo ken ik ook een verhaal over een melaatse die genas door dat iemand zei "sta op en loop"
  zaterdag 9 april 2005 @ 12:31:39 #94
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_26093945
It's Time To Shine
pi_26093997
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:30 schreef het_fokschaap het volgende:
mja, zo ken ik ook een verhaal over een melaatse die genas door dat iemand zei "sta op en loop"
Het verschil is dat dat een mythe is en dit een gebeurtenis die artsen versteld deed staan. Ik wou dat ik wist waar dat verhaal in stond, dan kon ik het je laten lezen. Het was namelijk geen verdachte bron, anders had ik het niet geloofd.

Negatieve gedachten kunnen ons letterlijk ziek maken, dus ik zou niet weten waarom positieve gedachten ons niet beter zouden kunnen maken. We weten dat iemand die bereid is om te vechten tegen een ziekte, vaak al veel langer leeft dan iemand die het opgeeft...
pi_26094064
de grap is (zie ook mijn bovenstaande link) dat die geneeswijzen kennelijk wel mogelijk zijn, maar niks te maken lijken te hebben met de handelingen van de "genezer": in blanco proeven zonder genezer trad hetzelfde genezende effect op...
quote:
Om een mogelijk paranormale factor te kunnen onderscheiden, voerde Attevelt een dubbelblind experiment uit waarbij astmapatiënten op afstand werden behandeld. Ze zaten tijdens de behandeling voor een halfdoorlatende spiegelwand, terwijl een professionele genezer vanuit de aangrenzende observatieruimte helende energieën en goede wensen naar hen toezond. De genezers geloofden dat zij het zelfgenezend vermogen van de patiënten op afstand konden activeren. Alle patiënten namen deel aan acht individuele sessies, die wekelijks plaatsvonden. Ze wisten niet of ze werkelijk werden behandeld. Bij de helft van patiënten (de controlegroep) zat er geen genezer achter de spiegel. De afwezigheid van een genezer had echter geen nadelige invloed op de resultaten van de therapie.
Mu!
pi_26094066
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:31 schreef qu63 het volgende:
http://www.trials-shack.co.uk/posting.html

leuk voor de newbies
pi_26094086
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:37 schreef SingleCoil het volgende:
de grap is (zie ook mijn bovenstaande link) dat die geneeswijzen kennelijk wel mogelijk zijn, maar niks te maken lijken te hebben met de handelingen van de "genezer": in blanco proeven zonder genezer trad hetzelfde genezende effect op...
Hier was ook geen sprake van een genezer. Die vrouw had de visualisatie-strategie zelf bedacht, misschien niet eens met het doel om van de ziekte af te komen.
pi_26094389
tja....ach...ik weet het ook niet. het is ook niet te bewijzen dat die visualisatie de oplossing was.
  zaterdag 9 april 2005 @ 12:53:43 #100
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26094433
zelf-genezing werkt dus kennelijk, en ook zonder hulp van een 'genezer'. Niet zo gek.

<Lang-en-zielig-verhaal-mode ON>

Ik heb een jaar of 15 geleden een hersenbloeding gehad, vrij zwaar, waardoor ik aan mijn linkerzijde vrijwel geheel verlamd raakte, met 1 oog niets meer kon zien en bijvoorbeeld ook geen ondertitels meer kon lezen, die gingen gewoon te snel, ik kon wel een hele dag doen over de voorpagina van de krant (zonder mij te realiseren dat het de hele dag geduurt had). De neuroloog zag het allemaal niet zitten, genezing onwaarschijnlijk, ernstig verlies van hersenfuncties etc. Tweede neuroloog hield het op "altijd de moed er in houden, je weet het nooit, er zijn wel gekkere dingen gebeurt". Fijn dus.
Mijn gitaarleraar heeft me geprobeerd te helpen, want ik kon ook geen gitaar meer spelen. Het leek een hopeloze zaak, want na een maand of drie kon ik mijn gitaar wel vasthouden maar niks spelen, mijn vingers konden niet eens buigen. Toen zijn we begonnen met alleen op de bassnaren spelen en dat ging wel, heel onbeholpen, maar het was wel 'bewegen'. Ik wilde gewoon niet accepteren dat ik op mijn 30ste afgeschreven was of zo, dus ik ging heel fanatiek proberen gitaar te spelen. Ik zat de hele dag te denken dat het alleen maar gebrek aan zelfvertrouwen was dat ik niet goed kon bewegen, of luiheid, of gebrek aan inzet en motivatie...en dat werkte dus. Na een paar weken begon het gevoel in mijn vingers goed terug te komen en kon ik ze ook weet buigen, en eigenlijk heel vlug ook andere lichaamsdelen. Na een half jaar was ik vrijwel helemaal hersteld, alleen mijn linkeroog valt nog af en toe spontaan dicht. De neuroloog vond het onverklaarbaar...
<Lang-en-zielig-verhaal-mode OFF>

Wat bewijst zoiets nou ? In ieder geval dat de medische wetenschap geen 'wetenschap' is, want ze 'weten' eigenlijk niet veel. Stel je voor dat in de natuurkunde zo'n 'onverklaarbaar' fenomeen voor zou komen, natuurkundigen zouden blijven zoeken tot ze het konden verklaren, artsen zijn kennelijk tevreden met 'onverklaarbaar'....

[ Bericht 0% gewijzigd door SingleCoil op 09-04-2005 13:00:07 ]
Mu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')