ah daar ben je..quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:04 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Dat klinkt erg interessant! Waarom dacht hij dat dat kon? Waar baseerde hij dat op? Tell me more.
Goedemorgen btw!
Edit: opgelostquote:Op zaterdag 9 april 2005 11:05 schreef qu63 het volgende:
kickje naar TRU?
anders moet je ff wachten op Geartsjuh
online Reiki enzoquote:
pcies!quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:10 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Voor miss_sly bedoel je? Tja ik wil het heus wel proberen hoor.
Hij dacht dat dat kon omdat het in India gebeurt. Er zijn yogi's die jaren (bijna) zonder voedsel leven, die hun adem kunnen stopzetten (prana-yoga), die héél oud worden...quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:04 schreef Geartsjuh het volgende:
Dat klinkt erg interessant! Waarom dacht hij dat dat kon? Waar baseerde hij dat op? Tell me more.
Ah daar doelde hij op. Maar hoe dacht hij dan vanuit zijn natuurkundige visie dit te verklaren? Dat is wat ik me afvraagquote:Op zaterdag 9 april 2005 11:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hij dacht dat dat kon omdat het in India gebeurt. Er zijn yogi's die jaren (bijna) zonder voedsel leven, die hun adem kunnen stopzetten (prana-yoga), die héél oud worden...
Het komt voor ja. En als we de termen believer en non-believer in de strijd gooien acht ik mezelf wel een believerquote:Ik heb over het algemeen geen believer, ben zeer sceptisch, maar dit soort dingen schijnen inderdaad te kunnen.
Eensch!quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:22 schreef Geartsjuh het volgende:
Het komt voor ja. En als we de termen believer en non-believer in de strijd gooien acht ik mezelf wel een believer.
Ik ben ook geen dogmatische non-believer (zoals mijn vader dat bijvoorbeeld wel is), maar ik houd wel twaalf slagen om de arm bij buitengewone claims.quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:35 schreef Alicey het volgende:
Natuurlijk ben ik wel kritisch in de zin dat ik niet zomaar alles direct zal aannemen, maar het onmogelijk achten of bij voorbaat niet geloven (zeg maar een soort dogmatisch ongeloof) probeer ik me van af te houden.
Mja, da's zo jammer, dat je heel veel weer vergeet van zo'n lezing. Maar hij baseerde zich op oude Indiase geschriften. Ook had hij iets met "Hare Krisna's ", met van die traditionele gewaden. Was dat niet iets in Lupa's hoekje?quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:04 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Goedemorgen btw!
Dito. Ik heb geen bewijzen dat dit soort dingen niet kunnen maar vind het allemaal wel ongeloofwaardig. Als je iets claimt dat ver buiten het 'normale' ligt dan is het toch niet gek dat dat niet geloofd wordt als je er geen redelijke verklaring bij geeft ?quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben ook geen dogmatische non-believer (zoals mijn vader dat bijvoorbeeld wel is), maar ik houd wel twaalf slagen om de arm bij buitengewone claims.
Oh, dat zeker.. Ik zeg ook niet dat ik niet kritisch ben.quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben ook geen dogmatische non-believer (zoals mijn vader dat bijvoorbeeld wel is), maar ik houd wel twaalf slagen om de arm bij buitengewone claims.
Interessant is dat juist je instelling een heleboel zegt over je waarneming: als jij zegt dat iets pertinent niet bestaat, dan zal het ook niet snel gebeuren dat je iets als zodanig verklaart. Als je instelling is dat alles 'zou kunnen' bestaan, dan zullen er meer dingen op je weg komen die voor jou aangeven dat er meer bestaatquote:Op zaterdag 9 april 2005 11:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De vraag is maar of je zelf weet hoe iets wat buiten het normale ligt werkt. Weet je dat niet, valt er ook weinig aan te verklaren.quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:41 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Als je iets claimt dat ver buiten het 'normale' ligt dan is het toch niet gek dat dat niet geloofd wordt als je er geen redelijke verklaring bij geeft ?
Nou, twee eigenlijk maar. Dat was genoeg om erachter te komen dat het allemaal één pot nat is.quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:43 schreef SingleCoil het volgende:
Je hebt nogal wat overtuigingen uitgewoond he ?![]()
Uiteraard, dat noemen we selective perception. Sinds mijn moeder een Saab heeft, zie ik overal Saabs.quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:44 schreef ReCreative het volgende:
Interessant is dat juist je instelling een heleboel zegt over je waarneming: als jij zegt dat iets pertinent niet bestaat, dan zal het ook niet snel gebeuren dat je iets als zodanig verklaart. Als je instelling is dat alles 'zou kunnen' bestaan, dan zullen er meer dingen op je weg komen die voor jou aangeven dat er meer bestaat.
Wat houdt dat precies in, dat Hare Krishna?quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Yep, ik ben een ex-Hare Krishna.
Er zat er trouwens eentje gister bij de genodigden op de Pauzige begrafenis, vond ik wel leuk.
Dat zou ik weet niet hebben.. Maar automerken herken ik dan ook niet/let ik nooit op.. Als iemand mij van een willekeurige auto zou vragen wat voor een het er is zou ik eerder geneigd zijn iets te zeggen als "Een groene".quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Uiteraard, dat noemen we selective perception. Sinds mijn moeder een Saab heeft, zie ik overal Saabs.
Dat zag ik op een afstandje al aankomen..."een dominee, een pastor en een rabbi zitten...": dan denk je, dat kan nooit, die mensen zijn het fundamenteel met elkaar oneens, tenzij het allemaal 1 pot nat is...en niet veel later zie je een dominee, een rabbi en een pastoor...quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou, twee eigenlijk maar. Dat was genoeg om erachter te komen dat het allemaal één pot nat is.
Mijn ervaringen in ISKCON, aka 'de Hare Krishna-beweging'quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:47 schreef Geartsjuh het volgende:
Wat houdt dat precies in, dat Hare Krishna?
Ik heb ook weinig met auto's, maar Saabs zijn erg herkenbaar door de lijn van de ramen, die naar achteren omhoogloopt:quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:50 schreef Alicey het volgende:
Dat zou ik weet niet hebben.. Maar automerken herken ik dan ook niet/let ik nooit op.. Als iemand mij van een willekeurige auto zou vragen wat voor een het er is zou ik eerder geneigd zijn iets te zeggen als "Een groene".
Dat zal het zijnquote:
Ik vind auto's leuk. Ik ken veel merken en modellen enzo. Heb ook zo mijn voorkeuren voor wa tik mooi vind en zou willen en wat nietquote:Op zaterdag 9 april 2005 11:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat zou ik weet niet hebben.. Maar automerken herken ik dan ook niet/let ik nooit op.. Als iemand mij van een willekeurige auto zou vragen wat voor een het er is zou ik eerder geneigd zijn iets te zeggen als "Een groene".
De term Reiki ken ik wel, maar wat houdt het precies in?quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:10 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Voor miss_sly bedoel je? Tja ik wil het heus wel proberen hoor.
[Centraal] Reiki topic!quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De term Reiki ken ik wel, maar wat houdt het precies in?
Daar kunnen een heleboel andere dingen óók onder vallen. De menselijke geest is veel krachtiger dan we denken, vermoed ik.quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:23 schreef het_fokschaap het volgende:
waar ik enigszins wel in geloof is placebo-werking
of veel fantasierijker dan we denken. uiteindelijk interpreteren we ons maar raak met onze hersentjes op basis van de signalen van onze zintuigen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Daar kunnen een heleboel andere dingen óók onder vallen. De menselijke geest is veel krachtiger dan we denken, vermoed ik.
Misschien komt het omdat ik zelf nog geen auto heb.quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind auto's leuk. Ik ken veel merken en modellen enzo. Heb ook zo mijn voorkeuren voor wa tik mooi vind en zou willen en wat niet
Maar sommige dingen (zoals genezing door placebowerking) kunnen geen fantasie zijn. Zo ken ik het verhaal van een vrouw die zichzelf genas van kanker door de kanker in haar hoofd te visualiseren en te bevechten.quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:26 schreef het_fokschaap het volgende:
of veel fantasierijker dan we denken. uiteindelijk interpreteren we ons maar raak met onze hersentjes op basis van de signalen van onze zintuigen.
mja, zo ken ik ook een verhaal over een melaatse die genas door dat iemand zei "sta op en loop"quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar sommige dingen (zoals genezing door placebowerking) kunnen geen fantasie zijn. Zo ken ik het verhaal van een vrouw die zichzelf genas van kanker door de kanker in haar hoofd te visualiseren en te bevechten.
Het verschil is dat dat een mythe is en dit een gebeurtenis die artsen versteld deed staan. Ik wou dat ik wist waar dat verhaal in stond, dan kon ik het je laten lezen. Het was namelijk geen verdachte bron, anders had ik het niet geloofd.quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:30 schreef het_fokschaap het volgende:
mja, zo ken ik ook een verhaal over een melaatse die genas door dat iemand zei "sta op en loop"
quote:Om een mogelijk paranormale factor te kunnen onderscheiden, voerde Attevelt een dubbelblind experiment uit waarbij astmapatiënten op afstand werden behandeld. Ze zaten tijdens de behandeling voor een halfdoorlatende spiegelwand, terwijl een professionele genezer vanuit de aangrenzende observatieruimte helende energieën en goede wensen naar hen toezond. De genezers geloofden dat zij het zelfgenezend vermogen van de patiënten op afstand konden activeren. Alle patiënten namen deel aan acht individuele sessies, die wekelijks plaatsvonden. Ze wisten niet of ze werkelijk werden behandeld. Bij de helft van patiënten (de controlegroep) zat er geen genezer achter de spiegel. De afwezigheid van een genezer had echter geen nadelige invloed op de resultaten van de therapie.
quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:31 schreef qu63 het volgende:
http://www.trials-shack.co.uk/posting.html
leuk voor de newbies
Hier was ook geen sprake van een genezer. Die vrouw had de visualisatie-strategie zelf bedacht, misschien niet eens met het doel om van de ziekte af te komen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:37 schreef SingleCoil het volgende:
de grap is (zie ook mijn bovenstaande link) dat die geneeswijzen kennelijk wel mogelijk zijn, maar niks te maken lijken te hebben met de handelingen van de "genezer": in blanco proeven zonder genezer trad hetzelfde genezende effect op...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |