Er is nog weinig van de vrijheid te zien... Nu is er wel vrijheid in Irak (grote gedeelten daarvan) in de zin dat Saddam weg is. De mensen hebben hun vrijheid, maar het land ligt in puin en de herstelwerkzaamheden worden keer op keer gesaboteerd.quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat vinden jullie van de, door Dubya veroorzaakte, wereldstorm van democratie en vrijheid?
Wat ik niet snap is dat de economie van de VS naar de vernieling is geholpen door zakenmensen die in de regering zitten. Want echte politici (misschien Rumsfeld en Cheney daargelaten) besturen het land niet... zij zouden toch beter moeten weten?quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:52 schreef Drugshond het volgende:
Persoonlijk vond ik B.Clinton een veel betere president in alle opzichten. Maar qua geo-politiek heeft Clinton het grote gevaar vanuit het midden-oosten onderschat. En Bush is meer een havik die dat geweld probeert te beteugelen onder de verkeerde voorwensels en bewijslast.
Nee Bush zal over enkele decenia's te boek staan die de Amerikaanse president die de wereld economie op de rand afgrond heeft gebracht door zijn bemoeizicht. En weet geen pas op de plaats te maken. Als je iets in de wereld wilt bereiken doe je dit niet door eenzijdige oplegging of aflegging van allerlei verdragen. En de wereld is door Bush zeker niet veiliger geworden (in tegendeel zelfs).
Nee ik had toch liever J.Kerry op die stoel gehad..... spijt me...
Dit is ook wel een aanrader.quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ben bezig met Stupid White Men te lezen.Als ook maar 1% waar is van wat Moore beweerd, dan verdient deze man absoluut geen ode
Simpel - Je wordt in Amerika geen president als je slecht nieuws te melden hebt.quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat ik niet snap is dat de economie van de VS naar de vernieling is geholpen door zakenmensen die in de regering zitten. Want echte politici (misschien Rumsfeld en Cheney daargelaten) besturen het land niet... zij zouden toch beter moeten weten?
Democratie met geweld afdwingen?quote:Op zaterdag 9 april 2005 00:00 schreef DrWolffenstein het volgende:
Laat duidelijk zijn dat wat Amerika doet directe weerslag heeft op de rest van de wereld. Als Amerika dictatuur zou propaganderen zou het snel gedaan zijn met iets breekbaars als democatie. Toen Saddam van zijn voetstuk viel dacht Libië niet langer na en maakte een einde aan hun WMD programma's. Na Noord-Afrika en het midden-oosten is nu Oost Europa en centraal Azië aan de beurt. One by one verdwijnen de door Rusland de Kwade gesteunde nep-democratiën. Ik durf te beweren dat Wit-Rusland de volgende is. Daarna zal het succes van democratie onstuitbaar zijn en zal ook de laatste bron van communisme, verderf en overheidsterreur vallen als een baksteen uit een vliegtuig.
Wit-Rusland ?!.... die kunnen ze nog maar beter te vriend houden. Als die vervelend gaan doen dan kun je moedertje aarde wel vaarwel zeggen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 00:00 schreef DrWolffenstein het volgende:
Laat duidelijk zijn dat wat Amerika doet directe weerslag heeft op de rest van de wereld. Als Amerika dictatuur zou propaganderen zou het snel gedaan zijn met iets breekbaars als democatie. Toen Saddam van zijn voetstuk viel dacht Libië niet langer na en maakte een einde aan hun WMD programma's. Na Noord-Afrika en het midden-oosten is nu Oost Europa en centraal Azië aan de beurt. One by one verdwijnen de door Rusland de Kwade gesteunde nep-democratiën. Ik durf te beweren dat Wit-Rusland de volgende is. Daarna zal het succes van democratie onstuitbaar zijn en zal ook de laatste bron van communisme, verderf en overheidsterreur vallen als een baksteen uit een vliegtuig.
Laten ze eerst maar eens een karwei afmaken...quote:Op zaterdag 9 april 2005 00:00 schreef DrWolffenstein het volgende:
Een aanval op wit-rusland is ook een aanval op rusland. Dan kan je ook je hart vasthouden op de reactie van hen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 00:07 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wit-Rusland ?!.... die kunnen ze nog maar beter te vriend houden. Als die vervelend gaan doen dan kun je moedertje aarde wel vaarwel zeggen.
Erg veilig daar... gelukkig is er geen oorlog meer en worden er geen aanslagen meer gepleegd... a job wel donequote:Op zaterdag 9 april 2005 00:12 schreef Monidique het volgende:
Voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid kunnen de volkeren van Irak en Afghanistan veilig en met perspectief hun democratische stem uitbrengen, om zodoende een ware door het volk vertegenwoordigde democratie op te bouwen.
Dat kan inderdaad. Het doel 'vrijheid' behalen via het middel 'oorlog' kan soms noodzakelijk zijn. Je moet er dan wel voor zorgen dat het middel niet het doel overstijgt en of het doel ook met minder vergaande middelen is te bereiken, oftewel, het afwegen van proportioniteit en subsidiariteit.quote:Op zaterdag 9 april 2005 00:06 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Democratie met geweld afdwingen?
Die invloed is minimaal. Als je over de Carlyle Group hebt, hun invloed op de Amerikaanse economie is niet relevant. De Carlyle Group beheerd slechts rond de 2 miljard dollar, laat het duidelijk zijn dat te verwaarlozen is, ondanks het feit dat 2 miljard in de oren van een hippie veel klinkt. Overigens is de zwakke plek in het kabinet van Bush het feit dat er nauwelijks echte bestuurders in zitten, hoewel de ondernemingskracht van het huidige veel compenseerd, is daar toch een zwakte.quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat de economie van de VS naar de vernieling is geholpen door zakenmensen die in de regering zitten. Want echte politici (misschien Rumsfeld en Cheney daargelaten) besturen het land niet... zij zouden toch beter moeten weten?
Ik bedoel meer dat de meeste ministers en politici in de Bushregering voorheen zakenmensen of directeuren van grote bedrijven waren voor ze de politiek instapten. Ik zou dan denken dat die anders tegen dingen aankijken dan politici.quote:Op zaterdag 9 april 2005 00:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Die invloed is minimaal. Als je over de Carlyle Group hebt, hun invloed op de Amerikaanse economie is niet relevant. De Carlyle Group beheerd slechts rond de 2 miljard dollar, laat het duidelijk zijn dat te verwaarlozen is, ondanks het feit dat 2 miljard in de oren van een hippie veel klinkt. Overigens is de zwakke plek in het kabinet van Bush het feit dat er nauwelijks echte bestuurders in zitten, hoewel de ondernemingskracht van het huidige veel compenseerd, is daar toch een zwakte.
Ja, "Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." is mega-dom, maar hij heeft humor. Jacques Chirac's voorstellen om belasting te heffen over vliegtickets is ook humor, alleen dan alleen op een treurige manier.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |