dat boek ken ik ook, even verdre op in het boek waar deze tekst uitkomt staat: "een tweede mogelijkheid is het weergeven van een pop-up-venster met aanvullende informatie over de link"quote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:57 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik heb zijn boeken niet gelezen, maar in '99 schreef ene J. Nielsen
[..]
http://www.useit.com/alertbox/990530.html
Maar het kan zijn dat ie van gedachten is veranderd
wat is dan voor jou de meerwaarde aan de foto te laten openen in een nieuw venster en een externe link in het zelfde. Een layout is een verpakking om het geheel heel met ontwerpen moet hier dan ook van te voren rekening gehouden worden.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:00 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
shift+click
of nog beter, ctrl+click
Op m'n eigen site is het enigste wat geopend wordt in een nieuw scherm een foto.Omdat als ik dit op dezelfde pagina zou laten zien het niet in de layout past. ik zou idd wel kunnen doen dat als je erop klikt de jpeg gewoon wordt geopend in hetzelde scherm.
Maar ik krijg wel weer een extra venster open... Ik heb niet voor niets tabs.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:14 schreef Lkw het volgende:
Interne links in dezelfde pagina, externe in een nieuwe. Dat lijkt me het meest intuïtief en praktisch.
Zeker als je op de pagina's achter de externe link ook even rondsurft, moet je daarna weer helemaal terugbladeren naar de oorspronkelijke site.
Bij interne links houd je tenminste het site-menu constant in beeld (als de pagina's logisch ontworpen zijn althans), dus dan maakt het niet uit dat het surfen in hetzelfde venster gebeurt.
Dus jij plaatst een foto van 2592*1952 px in een layout?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:16 schreef jagermaster het volgende:
[..]
wat is dan voor jou de meerwaarde aan de foto te laten openen in een nieuw venster en een externe link in het zelfde. Een layout is een verpakking om het geheel heel met ontwerpen moet hier dan ook van te voren rekening gehouden worden.
snap niet wat je bedoelt van "ik heb niet voor niets tabs". Deze behoren tot de primaire of secundaire navigatie structuur binnen een webiste. Spreekt voor zich dat je een tabblad niet in een nieuw venster laat openen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:18 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Maar ik krijg wel weer een extra venster open... Ik heb niet voor niets tabs.
Ik moet opletten dat ik ctrl+click doe anders heb ik weer ineens een nieuw scherm...
komt misschien ook omdat ik het nut niet inzie van zo'n formaat op het web. Uitgezonder doelgerichte fotoboeken welke vaak ook voorzien zijn van een eigen compactere layout.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:20 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Dus jij plaatst een foto van 2592*1952 px in een layout?
Mooie resolutie moet je hebben als je rekening houdt met zoiets in een layout. IK heb juist rekening gehouding met andere resoluties.
Een extra venster open??!! Hoe bedoel je? Welke browser gebruik jij? Bij mij openen _blank-pagina's zich gewoon in een nieuwe tab. Want extra vénsters zijn inderdaad wel irritant, maar dat is niet zozeer de schuld van de ontwerper van de site alswel van de browser die je gebruikt of de manier waarop jij 'm hebt ingesteld.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:18 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Maar ik krijg wel weer een extra venster open... Ik heb niet voor niets tabs.
Ik moet opletten dat ik ctrl+click doe anders heb ik weer ineens een nieuw scherm...
heel mooi dat een aantal firefox/mozilla gebruikers hier zitten maar nog steeds is de meerderheid van een bezoek van een gemiddelde site op intenet met IE gedaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:23 schreef Lkw het volgende:
[..]
Een extra venster open??!! Hoe bedoel je? Welke browser gebruik jij? Bij mij openen _blank-pagina's zich gewoon in een nieuwe tab. Want extra vénsters zijn inderdaad wel irritant, maar dat is niet zozeer de schuld van de ontwerper van de site alswel van de browser die je gebruikt of de manier waarop jij 'm hebt ingesteld.
Als je Firefox gebruikt, zou ik eens de 'Tabbrowser Preferences'-extensie downloaden en installeren, dan openen _blanks zich niet meer in een nieuw scherm, maar in een nieuwe tab. Ikzelf gebruik Opera, en die doet dat automatisch al (tenzij je anders aangeeft).
Geef hem eens een achtergrondkleur, niet iedereen heeft wit als standaard.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
Heb de kleuren van m'n site aangepast en wat HTML fouten eruit gehaald:
Dit is de nieuwe versie:
http://www.dutchfootballmanagersite.nl/new/
Ik weet dat de opbouw vrij simpel is en "saai" maar dit is een info site en hoeft dus niet te flitsen
Inderdaad, je opend een link vrijwillig in een tab, net zoals je dat vrijwillig hoord te doen voor een nieuw scherm. De standaard target van een link is toch ook niet voor niets hetzelfde scherm...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:26 schreef jagermaster het volgende:
[..]
heel mooi dat een aantal firefox/mozilla gebruikers hier zitten maar nog steeds is de meerderheid van een bezoek van een gemiddelde site op intenet met IE gedaan.
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.dutchfootballmanagersite.nl%2Fnew%2F verder is de site heel traag bij mij en om in de discussie te blijven van net. De vensters die in een nieuw venster openen zijn wel irritant en betreffen interne links zoals van fotoboek, gastenboek. Probeer dat te integreren in de layout.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
Dit is de nieuwe versie:
Ik weet dat de opbouw vrij simpel is en "saai" maar dit is een info site en hoeft dus niet te flitsen
Huh?? Welke browser gebruik je dan, want hij heeft toch echt een achtergrond kleur?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:28 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Geef hem eens een achtergrondkleur, niet iedereen heeft wit als standaard..
weet niet hoor, heb een achtergrond kleurquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:28 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Geef hem eens een achtergrondkleur, niet iedereen heeft wit als standaard..
Die parse errors komen van het forum (nieuws gaat via het forum) en ik kan er weinig aan doen dat er daar een klein foutje ergens inzitquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:30 schreef jagermaster het volgende:
[..]
http://validator.w3.org/c(...)agersite.nl%2Fnew%2F verder is de site heel traag bij mij en om in de discussie te blijven van net. De vensters die in een nieuw venster openen zijn wel irritant en betreffen interne links zoals van fotoboek, gastenboek. Probeer dat te integreren in de layout.
Okee dan. Volgens mij verschillen we duidelijk van meningquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:30 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Inderdaad, je opend een link vrijwillig in een tab, net zoals je dat vrijwillig hoord te doen voor een nieuw scherm. De standaard target van een link is toch ook niet voor niets hetzelfde scherm...
Ik vind de werkwijze van wikipedia wel fijn. Bij een externe link staat een icoontjequote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:13 schreef jagermaster het volgende:
[..]
dat boek ken ik ook, even verdre op in het boek waar deze tekst uitkomt staat: "een tweede mogelijkheid is het weergeven van een pop-up-venster met aanvullende informatie over de link"
Dat is ook gewoon not-done tegenwoordig. dat boek is niet voor niets 6 jaar oud
Erbij zetten dat je naar een andere site gaat is ook not-done volgens dit boek (functioneel webdesign)
Bij mij heeft hij wel een achtergrond kleur in Firefox maar dan geen wit, zoals je duidelijk wiltquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:31 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Huh?? Welke browser gebruik je dan, want hij heeft toch echt een achtergrond kleur?
Agreedquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:43 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Ik vind de werkwijze van wikipedia wel fijn. Bij een externe link staat een icoontje [afbeelding]. Geen enkele link wordt automatisch in een nieuw venster geopend. Als ik dat wil, dan doe ik dat zelf wel met cltr+click / shift+click / middle-click / etc.
Aan de andere kant is een link met een target veel minder irritant dan javascript links die geen normale url in href hebben staan.
Hoe kom je erbij dat ik wit wil als achtergrond kleur wil??? Check m'n stylesheet isquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:07 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Bij mij heeft hij wel een achtergrond kleur in Firefox maar dan geen wit, zoals je duidelijk wilt
Ik heb mijn standaard achtergrond kleur op een grijstint gezet, vind ik fijn. maar als jij nu geen backgroind-color: #FFFFFF;
geeft aan je body, dan blijft het de kleur die de browser standaard neemt(die kan je dus instellen).
Oh sorry, dat is precies de kleur die ik standaard heb als achtergrondkleurquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:24 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik wit wil als achtergrond kleur wil??? Check m'n stylesheet is
Hej thnx, dat staat idd stukken beterquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:29 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Oh sorry, dat is precies de kleur die ik standaard heb als achtergrondkleur...
Maare, ik vind die kleur dus niet staan hierbij
Eventjes wat kleuren getest, #006600 staat beter als achtergrond kleur imo.
quote:Op zondag 15 mei 2005 14:50 schreef Sitethief het volgende:
Ik heb met een aantal klasgenoten een website gemaakt voor Thinkquest. maar voor dat zij de website gaan beoordelen zou ik graag jullie...ahum....proffessionele mening willen horen. Bij voorbaat dank
PS: je mag alles bekritiseren, incl de inhoud, scripting enz.
quote:Authorization Required
This server could not verify that you are authorized to access the document you requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g. bad password), or your browser does not understand how to supply the credentials required.
Even een inhoudelijke mededeling: je opent je site met de tussenstanden. Er zijn veel mensen die dat pas bij Studio Sport willen zien.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
Dat is veel Ik zie alleen een paar woorden...quote:Op zondag 15 mei 2005 17:02 schreef Sitethief het volgende:
Even ter informatie, ik was simpelweg verantwoordelijk voor de inhoud![]()
de url is te lang. Een naam met een goede 'ring', die goed bekt, kan m.i. het best bestaan uit een samenstelling van twee woorden. dutchfootball.com, footballmanager.nl of soccersissies.net klinkt goed. dutchfootballmanagersite.nl gewoon niet. Haal in elk geval 'site' ervan af, nogal wiedes dat het een site is.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
Dit is de nieuwe versie:
En dan nog de inhoud. Ik snap dat makers Thinkquest-pagina's zich niet er niet mee bezighouden, maar voordat je begint aan een website is het verstandig na te denken over het nut ervan. Wat is de meerwaarde van jouw pagina? Wie is je doelgroep?quote:Op zondag 15 mei 2005 15:53 schreef sop het volgende:
Sitethief:
1: gebruik je edit knopdie vijf posts kunnen makkelijk in 1 post).
2: je kleurgebruik is totale willekeur. Zwart met geel en rood voor de header (die ik er overigens niet uit vind zien), donkerblauw voor het headerthe met Forum & De Deelnemers. En dan weer lichtblauwe pijltjes voor het menu.
3. je hover plaatjes van het menu zijn ontzettend lelijk (met stip als lelijkst het korrelige hakenkruis)
4. Toch nog even een apart punt: die "World of history" banner. Het is echt geen porum en daarnaast nog een veel te lage resolutie.
5. Je gebruikt maar liefst 6 tabellen voor deze site. Dat is overdreven veel; ook voor een layout met tabellen, en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat voor deze site echt geen tabellen nodig zijn.
Overall: het ziet eruit alsof het in 10 minuten in elkaar geflanst is. Er zit geen lijn in het ontwerp en de graphics zijn om te janken.
Nu het goede nieuws: Na de winnaar van vorig jaar even bekeken te hebben boeit al het bovenstaande blijkbaar geen ene zak.
Haha ik weet het, het probleem is dat het eigenlijk de bedoeling was dat het dfms.nl zou worden, maar helaas bezet. en footballmanager is een merknaam op deze manier probeer ik dus gezeik te voorkomen.quote:Op maandag 16 mei 2005 02:58 schreef doedelzak13 het volgende:
[..]
de url is te lang. Een naam met een goede 'ring', die goed bekt, kan m.i. het best bestaan uit een samenstelling van twee woorden. dutchfootball.com, footballmanager.nl of soccersissies.net klinkt goed. dutchfootballmanagersite.nl gewoon niet. Haal in elk geval 'site' ervan af, nogal wiedes dat het een site is.
Ehh, een beetje snelheid (heeft 24 seconde geduurd...)quote:Op maandag 16 mei 2005 13:28 schreef Vleermuis het volgende:
Zo,....
ikke ben bezig met een site te maken voor mijn stam kroeg.
mijn vraag aan jullie is : welke info missen jullie hier als het gaat om een cafe site.
ps. de knoppen die er al staan ben ik dus nog mee bezig, dus routebeschrijving, biljart en dart club text komt nog.
o ja, en is (heineken) groen echt mooi
zeg het maar, kijk maar op http://www.cafecornerhouse.com
Dat zijn ze bij mij allemaal> alle links die ik open komt in een te klein iframe terecht. Gelukkig is de inhoud zo groot!quote:Op zondag 15 mei 2005 17:15 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Dat is veel Ik zie alleen een paar woorden...
Oja, waarom deelnemers in een Iframe, en dan nog zo klein ook... met standaard tabellayout...
tja, draait hier locaal op de server, en dvd's binnen halen is ook belangrijk, toch maar een webhost zoekenquote:Op maandag 16 mei 2005 13:33 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ehh, een beetje snelheid (heeft 24 seconde geduurd...)
Wat ik verwacht van een cafe-website? Niks eigenlijk... Misschien leuk voor de gasten zelf > gastenboek ofzo, fotoalbum. Maar verder...niks eigenlijk.
Over de layout: niet echt (geheel niet) bijzonder eigenlijk...
Enkel een zeer simpele kop, vervolgens een paar plaatjes onderelkaar als navigatietabel, en dan de inhoud gewoon platte tekst (geen opmaak, geen afbeeldingen, niets)
iets laat me twijvelen met de locatie van de het logo van heineken. Zou daar het logo van het cafe of zo plaatsen en niet die van heineken..quote:Op maandag 16 mei 2005 13:28 schreef Vleermuis het volgende:
Zo,....
ikke ben bezig met een site te maken voor mijn stam kroeg.
mijn vraag aan jullie is : welke info missen jullie hier als het gaat om een cafe site.
ps. de knoppen die er al staan ben ik dus nog mee bezig, dus routebeschrijving, biljart en dart club text komt nog.
o ja, en is (heineken) groen echt mooi
Mijn vraag hoofdzakelijk : is de layout zo duidelijk genoeg
zeg het maar, kijk maar op http://www.cafecornerhouse.com
Wat is hier de bedoeling van: http://vleermuis.dyndns.o(...)s/cornerhouseoud.jpgquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | <script language="JavaScript"><!-- function click() { if (event.button==2) { alert('Probeer de linker muisknop') } } document.onmousedown=click // --></script> |
dat scriptje is trouwens met gemak te omzeilen. Rechtermuiskliken en vast houden, op enter rammen, rechtermuis loslaten.quote:Op maandag 16 mei 2005 15:24 schreef nemesis_ het volgende:
en wat is hier de bedoeling van:
[ code verwijderd ]
ik snap heus wel wat het doet, maar het is uiterst irritant en het geeft JavaScript-errors in firefox: event is not defined
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | <script language="JavaScript"> <!-- var isNS = (navigator.appName == "Netscape") ? 1 : 0; var EnableRightClick = 0; if(isNS) document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN||Event.MOUSEUP); function mischandler(){ if(EnableRightClick==1){ return true; } else {return false; } } function mousehandler(e){ if(EnableRightClick==1){ return true; } var myevent = (isNS) ? e : event; var eventbutton = (isNS) ? myevent.which : myevent.button; if((eventbutton==2)||(eventbutton==3)) return false; } function keyhandler(e) { var myevent = (isNS) ? e : window.event; if (myevent.keyCode==96) EnableRightClick = 1; return; } document.oncontextmenu = mischandler; document.onkeypress = keyhandler; document.onmousedown = mousehandler; document.onmouseup = mousehandler; --> </script> |
quote:Op maandag 16 mei 2005 14:23 schreef jagermaster het volgende:
[..]
Heel leuk dat je de coordinaten geeft, maar volgens mij is dit niet nauwkeurig genoeg. FF checken kan ik niet aangezien ik nu op me laptop zit want de hd van me comp is aanhet overlijden. Ga gewoon kijken naar het nederlands grid stelsel en zet dat er neer, misschien gps-coordinaten, weet niet welke dat zijn.
hmm, heb ik met mijn auto navigatie uitgezocht, dus lijkt mij nauwkeurig genoeg![]()
Geen mailadres?? maak iets van een contactform bij zou ik zeggen..
Juist, moest ik nog doen
quote:Op maandag 16 mei 2005 14:52 schreef Berkery het volgende:
[..]
Wat is hier de bedoeling van: http://vleermuis.dyndns.o(...)s/cornerhouseoud.jpg
Een foto van meer dan een halve MB op de homepage, die kan makkelijk 90% kleiner
ik hou het menu anders maken, het lijkt alsof het iets verkleind is , waardoor de tekst er een beetje misvormd uitziet.quote:
de titel "Cafe Cornerhouse" ziet er niet uit in Firefox, er is nl een randje af van de onderkant van de letters, omdat het frame waarin de tekst staat te hoog is. Ook onderin het scherm valt een deel weg.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:28 schreef Vleermuis het volgende:
[..]
had ik nog niet gemerkt, als je locaal werkt
, zal ik aanpassen.
Prettig ogende site.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:45 schreef kruimel_20 het volgende:
http://www.mloes.nl > nieuwe opmaak gemaakt.
gemaakt met photoshop en html.
tips? (en ja er zullen weer spelvouten in zittendus roep maar)
Ik vind het intro filmpje helaas wat blokkerig maar het is oké.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:38 schreef thijsk87 het volgende:
http://speelkorfbal.beerthuisfilm.com/ (of speel-korfbal.tk
gemaakt met dreamweaver
vind vooral het menu en de gezamelijke lay-out geslaagd, de engelse vertaling zeg maar helemaal niet
Weet je wat ook een beetje storend is?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:08 schreef thijsk87 het volgende:
probleem met gespleten lay-out is opgelost :>
Het ziet er beide wel leuk uitquote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:58 schreef the_jasper het volgende:
kheb 2 nieuwe of toch redelijk nieuwe sites
gewoon ff wat comments op layout enzo
wat kan beter, kleur goed, saai?
ik probeer elke site naar een hoger niveau te krijgen
http://www.familie-gerbers.nl
http://rome.familie-gerbers.nl (www.romegroep3.tk)
schrijf alles zelf behalve die menu balk van de eerste site
ik gebruik veel iframes, als het goed is moet het op alle browsers werken
kheb het al met die validator gecheckt (0 fout)
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:05 schreef the_jasper het volgende:
met css bedoel je?
ben nog een beetje nieuw
maar ik zal wel eens wat tutorials gaan lezen
verder nog iemand comments?
Times New Roman is weliswaar het standaard lettertype, maar een sans-serif (Arial, Tahoma, Verdana, etc) zijn betere letterypes voor op websites.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:01 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik zou alleen een ander lettertype nemen.
www.familie-gerbers.nlquote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:58 schreef the_jasper het volgende:
kheb 2 nieuwe of toch redelijk nieuwe sites
gewoon ff wat comments op layout enzo
wat kan beter, kleur goed, saai?
ik probeer elke site naar een hoger niveau te krijgen
http://www.familie-gerbers.nl
http://rome.familie-gerbers.nl (www.romegroep3.tk)
schrijf alles zelf behalve die menu balk van de eerste site
ik gebruik veel iframes, als het goed is moet het op alle browsers werken
kheb het al met die validator gecheckt (0 fout)
Tsja, op de site zelf is weinig aan te merken (had ook niet anders verwacht van de "meester der sitechecks"quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:33 schreef jagermaster het volgende:
Zou de All4Hosting willen laten checken
uitleg over die site.
Deze website is opgericht naar aanleiding van het schrijven van een aantal handleidingen en de herhaaldelijke verzoeken deze weer online te plaatsen door diverse mensen.
Hoe lang ben je er mee bezig geweest
Inclusief die inhoud uiteindelijk een 200-300 uur. (kan meer kan iets mindre zijn, heb me stopwatch er niet bij gelegt)
Wat wil je gechecked hebben (onderdelen van de site/layout/content).
Bruikbaarheid algemene indruk, wat je mist, wat beter kan. Dus alles wat iedere bezoeker in zich opkomt bij het bekijken van deze site. Iets niet gebruiksvriendelijk schoom het niet om het te zeggen.
(ik weet dat de tekst opgeslagen is in images en dat gaat niet veranderen)
Waarmee heb je je site gemaakt
fireworks mx 2004 en kladblok.
Gebruik je serverside scripting/
wordt wat php gebruikt voor de layout.
Misschien wel een idee om te doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:33 schreef sop het volgende:
http://all4hosting.nl/
Ik vind dat blok met het linker menu met daaronder de google-ads wat abrupt ophouden. Je zou beter de google-ads onder dat menu in het grijze blok kunnen plaatsen, zodat het grijze blok wat hoger wordt.
en daarom zijn ze al gejat door tenminste 1 hostingbedrijf. De data is zo interressant dat meerdere bedrijven interresse erin hebben getoond.quote:Waarom heb je in godesnaam je tekst in plaatjes gedaan? dat is wel heel ranzig en behoorlijk paranoide. Zo enorm interressant is die data nou ook weer niet.
jep, maar ik stap niet van de plaatjes af om bovenstaande reden. Het is de keus zo online of niet online voor iedereen.quote:Je copyright info e.d. staat er wat plompverloren onder.
Verder vind ik het er een beetje te standaard uitzien. En als je van die plaatjes afstapt kun je eenvoudig een site maken die zich in breedte aanpast aan je browser breedte.
Het is idd de bedoeling het redelijk saai te houden. Dit vanuit de gedacht de mensen wat rust te bieden. Een deel van de bezoekers zal bestaan uit mensen die er niet uitkomen en al geergerd zijn. Weet niet of dit een goede gedachte is, maar de tijd zal het lerenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:34 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
Tsja, op de site zelf is weinig aan te merken (had ook niet anders verwacht van de "meester der sitechecks")
Ik vind de site alleen een beetje saai, zakelijk en droog. Is misschien ook wel de bedoeling hoor.
In ieder geval wel gebruiksvriendelijk
Ik krijg er een beetje een mambo idee vanquote:Op donderdag 26 mei 2005 08:37 schreef Trebweb het volgende:
http://www.hilaryworld.nl
Ik ben samen met een paar vrienden begonnen aan de vernieuwde versie van hilaryworld.nl. Het is een fansite van Hilary met alles erop en eraan forum/gastenboek/fotogallery.
Gebruikte scripttalen en bijbehoren:
- HTML
- PHP
- MySQL
Gebruikte Programma's:
Macromedia Dreamweaver in code modus
Adobe Photoshop CS(2)
In totaal zijn we zo'n 20 uur bezig geweest met alles netjes voor elkaar te krijgen en we zijn ook nog steeds bezig met het verbeteren van de website.
Wat zou ik graag gechecked willen hebben?
- Layout
- Inhoud
9 validation errors op een missing-but-assumed doctype, tablebased layout, overduidelijk merendeel if not compleet generated, standaard templatebased CMS gebruikt, extreem afgeladen vol met deprecated HTML zoals font-tags en bgcolor-attributes. Daarnaast is die header ab-so-luut veel te groot.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:08 schreef Emme-r-tje het volgende:
ik begin nu wel benieuwd te worden wat mensen (die er wat meer verstand van hebben) van mijn website vinden.
Knetter-gek.net
Clean, zakelijk en overzichtelijk, weinig op aan te merkenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:33 schreef jagermaster het volgende:
Zou de All4Hosting willen laten checken
Ik zou persoonlijk voor een lichtere achtergrond gaan.quote:Op donderdag 26 mei 2005 08:37 schreef Trebweb het volgende:
http://www.hilaryworld.nl
Ik ben samen met een paar vrienden begonnen aan de vernieuwde versie van hilaryworld.nl. Het is een fansite van Hilary met alles erop en eraan forum/gastenboek/fotogallery.
Gebruikte scripttalen en bijbehoren:
- HTML
- PHP
- MySQL
Gebruikte Programma's:
Macromedia Dreamweaver in code modus
Adobe Photoshop CS(2)
In totaal zijn we zo'n 20 uur bezig geweest met alles netjes voor elkaar te krijgen en we zijn ook nog steeds bezig met het verbeteren van de website.
Wat zou ik graag gechecked willen hebben?
- Layout
- Inhoud
Nah, alles is zelf gescript enzoquote:Op donderdag 26 mei 2005 10:20 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ik krijg er een beetje een mambo idee van
was er zelf ook niet helemaal te vreden over. Heb de advertentie blok vervangen nu door een andere en daarboven advertentielinks geplaatst van google. Ziet het er in mijn ogen mteeen een stuk netter uit.quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:13 schreef curry684 het volgende:
[..]
Clean, zakelijk en overzichtelijk, weinig op aan te merkenAdsense zweeft wel een beetje 'vreemd', ik zou voor een beter 'vullende' bar gaan of de complete left sidebar smaller maken.
quote:Technische gripes:<title>Plesk tutorials</title> op de main page, pardon?
nu doet ie het wel via application/xhtml+xmlquote:Je served de XHTML-validating pagina als text/html, ook als de browser aangeeft 'application/xhtml+xml' te supporten.
eeste indruk:quote:
Hier wordt dus gesproken over schermresoluties! wat ik er mee wil zeggen is dat een header van 300 px ongeveer (dat is inclusief het horizontale menu en tot de tekst begint!) niet een optimale scherm benutting is.quote:1. 1024 x 768 65.7 %
2. 800 x 600 21.3 %
eerste indruk: sorry dat ik zeik maar het valt me direct op, de rondingen van het logo met het oog zijn niet mooi maar hoekig en pixelig. In het oog wel maar dat vind ik minder storend.quote:
Apart.quote:
Topquote:Op donderdag 26 mei 2005 19:59 schreef jagermaster het volgende:
[..]
was er zelf ook niet helemaal te vreden over. Heb de advertentie blok vervangen nu door een andere en daarboven advertentielinks geplaatst van google. Ziet het er in mijn ogen mteeen een stuk netter uit.
Hier niet?quote:nu doet ie het wel via application/xhtml+xml
beetje aan het spammen? en leer is ook html want daar klopt niets van.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:27 schreef CyberCreation het volgende:
www.creativecreation.nl D E S I G N I N G I S O U R J O B
vreemd ga ik verder uitzoeken hoe dat komt.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:36 schreef curry684 het volgende:
[..]
TopWellicht nog een paar pixels (0.5em of zo) extra margin tussen het menu en de ads, maar verder zeker okee zo
[..]
Hier niet?
tnxquote:[edit]
Paypal is trouwens maar 1 L, staat typo op je FP bij Donate
Over het algemeen:quote:Op zondag 10 april 2005 14:32 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
- D'r zit totaal geen lijn in je opmaak. Op de ene pagina is je tekst rood, op de andere pagina weer blauw en dan weer groen, etc. Naast het feit dat dit een erg rommelige indruk maakt, is de tekst ook vaak slecht te lezen. (Zoals de rode tekst bij de foto's)
- Ik ben geen voorstander van Times New Roman lettertype op webpagina's. Doe liever Arial of Verdana, dat leest makkelijker
- Je linker navigatiemenu ziet er mooi uit
Maakt niet gruwelijk veel uit hoor, XHTML 1.0 mag je desgewenst als text/html serveren. Pas vanaf 1.1 is application/xhtml+xml verplicht, en het kan je nog wel eens wat gezeik opleveren. Ik serve m'n nieuwe blog ook als text/html met XHTML 1.0 Transitional, omdat anders de hele website onbruikbaar is zodra ik een HTML-typfout in een post maak: niet-wellformed XHTML toont gewoon alleen een foutmelding indien geserveerd als een XML mime-type.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 09:24 schreef jagermaster het volgende:
[..]
vreemd ga ik verder uitzoeken hoe dat komt.
Ik bekijk hem in Firefox:quote:Op maandag 30 mei 2005 15:35 schreef Casema het volgende:
Ik zou graag mijn site: www.voorneheren.nl aan jullie kritische blik willen onderwerpen..
Het is een site voor en over mijn basketbal team, met wedstrijd verslagen en foto's ed.
Ik heb even 2 pagina's onder elkaar geplakt en er 2 lijnen bij getrokken zodat je kan zien dat de pagina's niet gelijk zijn en dus verspringenquote:Op maandag 30 mei 2005 16:21 schreef Casema het volgende:
@IJsmeis, dank tot zover voor de input!!
Een aantal dingen snap ik niet, aangezien ik 1 pagina gemaakt heb met het menu en de linken, en die een X aantal keer gekopieeerd heb en daar mijn content in geplaatst hebt, dus als het goed is is op de content na, elke pagina hetzelfde?
Je overige opmerkingen ga ik even naar kijken! Bedankt voor het commentaar.
`quote:Op maandag 30 mei 2005 16:50 schreef Casema het volgende:
Yups![]()
Je hebt gelijk.. (niet dat ik daar aan twijfelde hoor..)
Ik heb die tabellen een percentage meegegeven ipv een getal.. waarschijnlijk moet ik voor die kolom de width even vastleggen dan, ik dacht dat de pagina met een bijvoorbeeld 90% gelijk zou blijven..
Ik ga het meenemen in de volgende update!
Thnx![]()
Best viewed @ 1024*768 bij 800x 600 ziet het er ook goed uit hoorquote:Op maandag 30 mei 2005 15:35 schreef Casema het volgende:
Ik zou graag mijn site: www.voorneheren.nl aan jullie kritische blik willen onderwerpen..
Het is een site voor en over mijn basketbal team, met wedstrijd verslagen en foto's ed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |