abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 april 2005 @ 01:44:41 #151
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_26560262
quote:
Op donderdag 28 april 2005 01:40 schreef H4ze het volgende:
FF een vraagje mbt die mambo site van de vorige pagina...mogen hier helemaal geen mambosites worden gepost ofzo ?

Ik bedoel, als je nou zelf een mooie template hebt gemaakt (met eigen logo, flashcontent etc etc), en die draait op een mambosysteem... Tuurlijk gebruik je wel inbegrepen modules/components, maar ik weet zeker dat 95% van de mensen die hier een site met een log-in systeem oid posten deze ook niet zelf hebben gecode.

Voorbeeldjes van sites die op Mambo draaien: deze site, deze site, Porsche, Mishubishi Motors

Oke oke, die site van de vorige pagina was echt TE "mambostandaard", maar aan de hierboven genoemde sites is toch wel aardig wat zelf gedesigned. Trouwens, je voegt ook altijd nog een CSS file aan je template toe en je kan bv eigen phpscripts in een wrapper binnen de mambosite openen.....

Ik heb zelf nog geen site die op een mambosysteem loopt, maar ben 't iig wel van plan En natuurlijk maak ik er zelf een mooie template bij.
Daar heb je wel gelijk in.
Sommige CMS'en kun je zodanig aanpassen dat het helemaal naar je eigen idee is (de back-end draait dan gewoon op mambo).
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  maandag 2 mei 2005 @ 11:45:36 #152
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_26661924
mijn nieuwe portfolio website is af : www.mloes.nl
layout met photoshop gemaakt.
graag jullie mening
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_26662008
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:45 schreef kruimel_20 het volgende:
graag jullie mening
Ik zie dat je uit de buurt komt . Cuijk? Ik Gennep.
Anyway:

In Mozilla Firefox klopt ie niet.
De achtergrond laadt best traag vind ik.
En ik vind zelf de layout wat simpel voor een 'webdesign-bedrijf'.
  maandag 2 mei 2005 @ 12:08:04 #154
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_26662651
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:48 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik zie dat je uit de buurt komt . Cuijk? Ik Gennep.
Anyway:

In Mozilla Firefox klopt ie niet.
De achtergrond laadt best traag vind ik.
En ik vind zelf de layout wat simpel voor een 'webdesign-bedrijf'.
Cuijk ja

wat klopt er in FF niet dan?
achtergrond traagheid kan aan worden gewerkt!
layout tips ??
ben er zelf niet helemaal over uit wat ik nog mis (iets iig)

Edit: ik ben wel tevreden over het bovenste gedeelte (het menu enzo )
maar daaronder mis ik nog iets
pi_26662884
Via deze website wil ik mensen de mogelijkheid geven
om zich te presenteren op het internet.
Ik doe dit in mijn vrije tijd, voor ieder die een basis website wilt in HTML.
  maandag 2 mei 2005 @ 12:16:07 #156
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_26662943
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:14 schreef ikke_ook het volgende:
aangepast.
Nederlands is niet mn goedste vak
pi_26662974
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:14 schreef ikke_ook het volgende:
Zet dan ook ff een t achter het woordje "vind" in deze zin:
quote:
Hier vind u enkele websites die ik gemaakt heb:
pi_26663058
En wat ijsmeis zegt, in FF is er iets mis met je achtergrond, die is te klein.
  maandag 2 mei 2005 @ 12:22:15 #159
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_26663131
te klein? welke? miss een screenshot ofzo?
pi_26663298
-edit- plaatje weer weggehaald.

Zo ziet het er uit, ik zie ook linksbovenaan iets wat niet klopt..

De achtergrond is overal op de site zo groot...
  maandag 2 mei 2005 @ 12:29:51 #161
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_26663349
oke thanks ik snap het.
vaag hoor .... zal er eens naar gaan kijken.
thanks!
pi_26663443
Ik zou als ik jou was sowieso meer dan 1 browser installeren zodat je kunt zien als je een website hebt gemaakt hoe hij er in verschillende browsers uit ziet.
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 13:42:07 #163
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_26665661
Ok, ik doe dan ook maar even een sitecheck op http://pc-fr34k.nl.
De site gaat gewoon over mij, wat info + pics + gastenboek, is meer voor het leuke om te maken dan dat het serieus iets wordt. Ik weet niet hoe lang ik er precies mee bezig ben geweest, ik heb het verdeelt over iets van een maand maar heb er maar een paar uur aan gewerkt in totaal denk ik. Gewoon af en toe paar minutjes scripten enzo. Het idee voor de layout kwam omdat ik me verveelde op school en een layout ging schetsen in m'n map, doe ik wel vbaker heel ruw, en alleen ik zie er dan een layout in, maar begrijp dan ook goed hoe ik het wil, dus ik heb een layout die me wel bevalt. Ik ben thuis, schets hem wat beter uit, wat correcties enzo en start photoshop. Ok, ik maak dus de layout, knip de stukken uit.(niks te slicen, gewoon handmatig )Natuurlijk wel na wat aanpassen telkens enzo.
Ok, nu de layout kwa images klaar is moet ik het nog verwerken in een pagina. Ik start edit plus op(Plain text progje met color editing en handige zooi voor luie mensen, zodat je sneller stukken code kan toeovegen die je niet wilt typen )en begin wat code te typen. maak een style.css en daar is m'n layout. Wat lorum ipsum erin en klaar.
Ok, leuke layout, maar wat heb ik eraan, ik dus denken: ik reg pc-fr34k.nl en zet er wat informatie op, en ook leuk als speeltuintje voor mij. Ok, ik dus net een hosting gaan zoeken, besef ik me dat ik een hele aardige gozer ken die mij wel wat hosting kan geven. Nu heb ik een toffe server tot mijn beschikking met unlimited banwidth, hdd volle ruimte(moet wel delen met andere gasten maar ik maak het niet snel vol ofzo, meeste is puur tekst en wat kleine plaatjes.)mail kan ik dus ook krijgen tot de hdd vol is. php, mysql, presql en ik kan hem ook gewoon vragen om een plugin voor php ofzo erin te doen. En al dat, plus meer voor 20 euro in het jaar(meer voor de moeite om even het accountje te maken en het domein natuurlijk). Wel strak van die gast dus. Anyway, verder over de site.
Ik dus uploaden en ik wil m'n pagina's al gaan indelen, ik dacht aan een simpel pagina systeem met wat ifjes en elsejes om wat pagina's te includen. Toen bedacht ik me ineens om een klein CMSje te maken. Dus ik doe dat. Maak een table aan en begin te scripten. Nu kan ik dus makkelijk pagina's toevoegen, wijzigen en verwijderen. Ook kan ik instellen of een pagina in het menu komt, of er een wachtwoord op moet en nog wat dingen via een simpel input veldje.
Ok, CMSje gemaakt, nu de pagina's nog, niet zo moeilijk, maar ik besefte me dat ik ook makkelijke pagina's wou met wat ubb, en dat het gastenboek wel php is vanuit de admin dus ook. Ok, ik dus verschillende typen kunnen kiezen, php/html/ubb, html en ubb worden rechtstreeks uit het bestand gehaald met file functies, en dan wat stuff eroverheen met wat regexjes enzo. Ok dat werkt, pagina's gemaakt, 2 foto's gemaakt en klaar. Oja, ook nog een gaetenboek + gastenboek admin gemaakt, kan gelijk mensen bannen en berichten verwijderen
Toen ik hem net een paar uur voor het publiek open had besefte ik me ineens een paar domme fouten kwa validation.(<center> tags, target attributes enzo)ok, dat eventjes met css gefixt en alles validate nu.
Ik vraag dus wat commentaar op de layout, CMS(kwa wat ik hier heb uitgelegt), en de content(niet veel content maar meer spelling/grammatica fouten).

Eventjes een opsomming van wat ik gebruikt heb: xhtml strict, javascript kleine stukjes, css, en php.
Ik gebruik een mysql db, maar heb ook beschikking tot preSQL, misschien dat ik het nog eens overzet.

Sorry als dit stukje tekst niet helemaal duidelijk is geschreven, ben nogal vertiefd, nog niet geslapen en kan nu ook niet meer slapen omdat ik zo weg moet.

Dank voor het lezen en reviewen.

ps. de content kan naar rechts verschuiven, dat doet hij hier wel, in ie en ff, maar thuis niet op elke reso en in FF en IE
Graag eventjes melden of dit werkt of niet, en zo niet op welke reso.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  maandag 2 mei 2005 @ 13:58:23 #164
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_26666141
quote:
Op maandag 2 mei 2005 13:42 schreef pc-fr34k het volgende:
-knip-
Mooie Layout!
alleen zou ik geen times als lettertype gebruiken , verdana of arial staat al iets mooier.
Ook is de tekst niet altijd even duidelijk leesbaar.

en op de een of andere manier vind ik het geen logische indeling maar dat kan aan mij liggen.

Verder mooi gedaan hoor !
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 14:04:05 #165
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_26666335
quote:
Op maandag 2 mei 2005 13:58 schreef kruimel_20 het volgende:

[..]

Mooie Layout!
alleen zou ik geen times als lettertype gebruiken , verdana of arial staat al iets mooier.
Ook is de tekst niet altijd even duidelijk leesbaar.

en op de een of andere manier vind ik het geen logische indeling maar dat kan aan mij liggen.

Verder mooi gedaan hoor !
Dat heb ik juist met tahoma, vindt ik juist relaxt lezen, als alternatief staat arial, en daarachter ans-serif omdat je een standaard font moet hebben. Ik zal eventjes snel times new roman proberen.
oh, je bedoelde juist geen times
En wat is er dan mis kwa indeling?
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 14:09:14 #166
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_26666499
Oops, zie nu pas dat er geen komma's tonden bij font-family
Nu is het wel tahoma
  maandag 2 mei 2005 @ 14:09:17 #167
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_26666502
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:04 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Dat heb ik juist met tahoma, vindt ik juist relaxt lezen, als alternatief staat arial, en daarachter ans-serif omdat je een standaard font moet hebben. Ik zal eventjes snel times new roman proberen.
oh, je bedoelde juist geen times
En wat is er dan mis kwa indeling?
zo'n mooie layout, daarbij vind ik het zonde om te moeten scrollen (mijn mening he)
dat doet een beetje af aan de layout terwijl die er erg mooi uitziet.
vind em een beetje klein , en het menu en waar de tekst staat kunnen misschien iets mooier uitgewerkt worden.
Kan er niet precies mn vinger opleggen wat ik nu bedoel.
misschien een mede-fokker ?

edit : met dit font ziet t er al beter uit !

[ Bericht 3% gewijzigd door kruimel_20 op 02-05-2005 14:10:25 (font gezien) ]
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 14:11:10 #168
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_26666563
Ja, scrollen moet wel als de content groter is. Ik ga geen scrollbalk erin doen, dat is nog irritanter.
  maandag 2 mei 2005 @ 14:11:13 #169
46794 Berkery
Fat bastard
pi_26666566
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:09 schreef pc-fr34k het volgende:
Oops, zie nu pas dat er geen komma's tonden bij font-family
Nu is het wel tahoma
Ik wilde het net zeggen

Ik vind het zelf altijd een beetje jammer als een pagina pas in het midden begint omdat er een enorm logo + menu op de pagina staat. Maar ieder zijn smaak, het ziet er verder wel strak uit.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 14:13:17 #170
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_26666640
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:11 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik wilde het net zeggen

Ik vind het zelf altijd een beetje jammer als een pagina pas in het midden begint omdat er een enorm logo + menu op de pagina staat. Maar ieder zijn smaak, het ziet er verder wel strak uit.
Ik normaal ook, tenzij het nog goed staat. een super grote vierkante header waar alleen wat tekst in staat slaat natuurlijk nergens op, dit heeft nog verband met de hele layout .:)
  maandag 2 mei 2005 @ 14:30:19 #171
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_26667203
ziet er netjes uit, volgende keer graag zonder dag boek
in guestbook is de naam en datum niet lekker leesbaar dat was een beetje wat me het eerste opviel.
Where's my fear???
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 14:55:51 #172
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_26668036
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:30 schreef jagermaster het volgende:
ziet er netjes uit, volgende keer graag zonder dag boek
Dacht dat dat juist de bedoeling was. Beetje vertellen hoe en wat ipv gewoon spammen.
Maar aangezien ik nog nietr heb geslapen kan het zijn dat ik niet doorheb hoeveel ik type
quote:
in guestbook is de naam en datum niet lekker leesbaar dat was een beetje wat me het eerste opviel.
Thanks, zie het nu pas, edited.
pi_26668868
ziet er strak uit, alleen letterkleur is wel heel onduidelijk.
In het gastenboek zijn naam en datum van de post heel opvallend en de rest is heel donker, dat vind ik heel erg 'onrustig' eigenlijk. Ik denk dat het lettertype iets lichter zetten al veel zou helpen
  maandag 2 mei 2005 @ 17:45:33 #174
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_26670870
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:45 schreef kruimel_20 het volgende:
graag jullie mening
Basiswebsite is 1 woord. Verder lijken de 2 kleuren paars van enerzijds het omliggende kader (ditte) en anderzijds de achtergrond van het middenvierkant (deze) te veel op elkaar. Sowieso vind ik die 2e erg lelijk, en een rand eromheen van een kleur die er net tegenaan hangt vloekt gewoon, dat is een basisregel voor layouten. Een 3-pixel-breed-randje om het middenvierkant zou al schelen. Andere achtergronden zou ik echter aanbevelen.

Let ook op je taalgebruik. " Een website met informatie over Devineer methodes.(Tarot,pendelen e.d.)" Komma na tarot, Devineermethodes is 1 woord. En in de zin " Een website met informatie wicca en moderne hekserij" mist gewoon een woord. Dit staat erg amateuristisch.

Succes ermee
  maandag 2 mei 2005 @ 21:28:11 #176
51748 H4ze
wait...what?
pi_26677935
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:10 schreef THC1 het volgende:
www.weblogfreakz.tk
Ben benieuwd wie 'm een uitbrander gaat geven
*BURP*
pi_26677979
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:28 schreef H4ze het volgende:

[..]

Ben benieuwd wie 'm een uitbrander gaat geven
Ik.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_26678008
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:10 schreef THC1 het volgende:
www.weblogfreakz.tk
quote:
# Het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpBB, IkonBoard, Cu2, Blogger.com, weblog.com heeft geen nut. Dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. Ook niet met een andere layout.
Leer L-E-Z-E-N!
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  maandag 2 mei 2005 @ 22:13:20 #179
39240 jagermaster
pi_26679394
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:30 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

[..]

Leer L-E-Z-E-N!
je vergeet er nog eentje waar die niet aan voldoet
quote:
Zorg ervoor dat er geen (reclame)popups bij je site openen. De dot.tk banner is bijvoorbeeld gewoon uit te zetten in je registratie.
Where's my fear???
pi_26683655
http://www.smileydb.nl.tt/

Een simpel systeemje dat ik laatst heb gemaakt met allemaal smileys
Snel in elkaar gezet, werkt perfect
pi_26684070
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 00:21 schreef Xalopalyps het volgende:

Leuke site. Simpel maar erg doeltreffend. Geen overbodige functie, overzichtelijk van opzet. Leuk gedaan

Hij laadde alleen beetje traag de eerste keer.
pi_26684255
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 00:40 schreef MouseInteractive het volgende:

[..]

Leuke site. Simpel maar erg doeltreffend. Geen overbodige functie, overzichtelijk van opzet. Leuk gedaan

Hij laadde alleen beetje traag de eerste keer.
Klopt jammer genoeg, ik heb he mnu op een gratis host staan (herejezus.nl)

Op mijn betaalde host trok het teveel dataverkeer, was in 1 dag 500 mb kwijt

Verder had ik vanmiddag een hele snelle en goede gratis host gevonden, maar na een tijdje blokte de host fok met hotlinken
  dinsdag 3 mei 2005 @ 06:21:12 #183
39240 jagermaster
pi_26686050
quote:

zou wat meer afstand creeren met de border rand, want met sommige smilies lijkt het of ze erondre vallen ;-)
Vind het plaatje met de smilies in de header niet mooi staan, past er zo niet in.
ook die twee ander boxjes rechts vind ik maar mwah qua vormgeving.
Where's my fear???
  vrijdag 13 mei 2005 @ 01:47:16 #184
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_26963860
mister Eddow van autogespot.com, wist je al dat je in het laatste digitale magazine van De Digitale Revolutie bent opgenomen?! Vast wel, want het heeft vast het nodige aan extra bezoekers gegenereerd

Klik hier voor de online-versie van hun mailing. Je staat onder het kopje 'Surftips', met de volgende tekst erbij:
quote:
Auto gespot
Een fotoverzameling van bijzondere auto's gespot in het wild door bezoekers van de site.
Gefeliciteerd!!
Stop the world, I want to get out.
pi_26973633
Samen met een vriend zijn we hiermee aan het klussen:

http://www.mobileskinz.org

Het idee is dat je zelf je foto kan uploaden van welk formaat dan ook, en vervoglens kan je die weer downloaden met je mobieltje. Het systeem detecteert automatisch de juiste resolutie van je mobiel.
Leuke, niet persoonlijke foto's zetten we publiek gratis downloadable.
known bugs:
- scaling knipt soms wat weg

Graag jullie reactie en vooral of je telefoontje het juiste formaat kreeg!
pi_26973849
quote:

Erg leuk!
Ik zou wel een "New" en/of "Most populair" op de eerste page zetten ipv altijd bij 1 beginnen.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 08:32:41 #187
39240 jagermaster
pi_26998154
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:10 schreef ReVeL het volgende:
Samen met een vriend zijn we hiermee aan het klussen:

http://www.mobileskinz.org

Het idee is dat je zelf je foto kan uploaden van welk formaat dan ook, en vervoglens kan je die weer downloaden met je mobieltje. Het systeem detecteert automatisch de juiste resolutie van je mobiel.
Leuke, niet persoonlijke foto's zetten we publiek gratis downloadable.
known bugs:
- scaling knipt soms wat weg

Graag jullie reactie en vooral of je telefoontje het juiste formaat kreeg!
plaatje bij freewallpapers rechts onder mist
Kan me niet voorstellen dat al deze foto's licentievrij zijn. Het is dat je hier het verhaal had gepost wat ik met de site moest, maar anders had ik alweer weggeklikt.
Bij de images zit geen alt-tekst

[ Bericht 2% gewijzigd door jagermaster op 14-05-2005 08:39:48 ]
Where's my fear???
  zaterdag 14 mei 2005 @ 12:11:54 #188
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_27000908
ik heb een site gemaakt om mijn dvd collecite bij te houden:

Zie hier !
  zaterdag 14 mei 2005 @ 14:38:35 #189
39240 jagermaster
pi_27004062
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 12:11 schreef SqueaK het volgende:
ik heb een site gemaakt om mijn dvd collecite bij te houden:

Zie hier !
de doorloop naar beneden is te lang, daardoor ga je scrollen terwijl er niets zit.
leuk een collectie dvd's, wat moet k er mee? misschien wat meer info per dvd
een aantal links naar externe websites is niets mis mee, maar je wilt toch niet dat de bezoeker van jouw website jouwe website kwijt is omdat hij op een link drukt? Zet er dus target ="_blank" bij.
guestbook integeren in de layout zonder dat een nieuw venster wordt geopend zou ik de voorkeur aan geven
Schijnbaar ben ik de enigst die het continue zegt, maar bij contact je mailadres zo plaatsen is echt vragen om spam. Je kan geluk hebben dat het niet gebeurd maar jekan ook pech hebben. Gewon een contactform van maken.
Where's my fear???
  zaterdag 14 mei 2005 @ 16:07:05 #190
46794 Berkery
Fat bastard
pi_27005432
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 14:38 schreef jagermaster het volgende:

[..]

een aantal links naar externe websites is niets mis mee, maar je wilt toch niet dat de bezoeker van jouw website jouwe website kwijt is omdat hij op een link drukt? Zet er dus target ="_blank" bij.
Ik vind target=_blank erg irri (als bezoeker). Een beetje internettter kan dat zelf wel bepalen of ie een nieuw venster wil, of niet.
quote:
Schijnbaar ben ik de enigst die het continue zegt, maar bij contact je mailadres zo plaatsen is echt vragen om spam. Je kan geluk hebben dat het niet gebeurd maar jekan ook pech hebben. Gewon een contactform van maken.
Of unicode your email address.
pi_27007473
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
  zaterdag 14 mei 2005 @ 21:27:34 #193
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_27012206
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 16:07 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik vind target=_blank erg irri (als bezoeker). Een beetje internettter kan dat zelf wel bepalen of ie een nieuw venster wil, of niet.
Hm, ik vind het juist érg prettig als externe links in een nieuwe pagina openen. Anders ben je voor je het weet de oorspronkelijke site kwijt. Zal wel een kwestie van smaak zijn dan
Stop the world, I want to get out.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 21:43:26 #194
39240 jagermaster
pi_27012640
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 21:27 schreef Lkw het volgende:

[..]

Hm, ik vind het juist érg prettig als externe links in een nieuwe pagina openen. Anders ben je voor je het weet de oorspronkelijke site kwijt. Zal wel een kwestie van smaak zijn dan
is meer dan een kwestie van smaak het is een kwestie van wat verwacht een bezoeker en wat wil je als webmaster. Je doel is om de bezoeker op de website te houden en niet om de gok te wagen of de bezoeker wel weet welke pagina die moet openen in een nieuw venster.
Volgens wat J. Nielsen in zijn boeken schrijft moet je het laten openen in een nieuw venster.
Where's my fear???
  † In Memoriam † zaterdag 14 mei 2005 @ 21:44:20 #195
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_27012659
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 21:27 schreef Lkw het volgende:

[..]

Don't break the back button!
Ik vindt het irritant als je geforceerd wordt om een link in een nieuw venster te openen. Je kan zien of een link extern is en als je het zo graag wilt doe je shift+klik
  zaterdag 14 mei 2005 @ 21:45:50 #196
39240 jagermaster
pi_27012698
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 21:44 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Don't break the back button!
Ik vindt het irritant als je geforceerd wordt om een link in een nieuw venster te openen. Je kan zien of een link extern is en als je het zo graag wilt doe je shift+klik
je kan niet altijd zien of een link extern is. Daarbij is een externe link een verwijzingn naar meer informatie.
Where's my fear???
  † In Memoriam † zaterdag 14 mei 2005 @ 21:50:52 #197
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_27012850
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 21:45 schreef jagermaster het volgende:

[..]

je kan niet altijd zien of een link extern is. Daarbij is een externe link een verwijzingn naar meer informatie.
Alleen als het zo gaat van: ?ref=6787 enzo.... anders zie je het wel.
En wat maakt het uit of het een verwijzing is naar extra informatie of niet? Geforceerd een venster open krijgen is net als een popup, alleen dan klik je er wel zelf op...
Zet er dan minstens naast: (opend in nieuw scherm) oid.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 21:57:07 #198
46794 Berkery
Fat bastard
pi_27013007
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 21:43 schreef jagermaster het volgende:

[..]

Volgens wat J. Nielsen in zijn boeken schrijft moet je het laten openen in een nieuw venster.
Ik heb zijn boeken niet gelezen, maar in '99 schreef ene J. Nielsen
quote:
Opening up new browser windows is like a vacuum cleaner sales person who starts a visit by emptying an ash tray on the customer's carpet. Don't pollute my screen with any more windows, thanks (particularly since current operating systems have miserable window management). If I want a new window, I will open it myself!

Designers open new browser windows on the theory that it keeps users on their site. But even disregarding the user-hostile message implied in taking over the user's machine, the strategy is self-defeating since it disables the Back button which is the normal way users return to previous sites. Users often don't notice that a new window has opened, especially if they are using a small monitor where the windows are maximized to fill up the screen. So a user who tries to return to the origin will be confused by a grayed out Back button.
http://www.useit.com/alertbox/990530.html

Maar het kan zijn dat ie van gedachten is veranderd
  zaterdag 14 mei 2005 @ 21:58:27 #199
39240 jagermaster
pi_27013043
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 21:50 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Alleen als het zo gaat van: ?ref=6787 enzo.... anders zie je het wel.
En wat maakt het uit of het een verwijzing is naar extra informatie of niet? Geforceerd een venster open krijgen is net als een popup, alleen dan klik je er wel zelf op...
Zet er dan minstens naast: (opend in nieuw scherm) oid.
leuke linkjes heb je onderaan je posts staan, pas het dan zelf ook toe met opened in nieuw venster. Je zou toch niet willen dat iemand daarop klikte om te kijken wat het aanbiedt en daardoor fok/een topic kwijt zou zijn.
Where's my fear???
  † In Memoriam † zaterdag 14 mei 2005 @ 22:00:23 #200
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_27013077
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 21:58 schreef jagermaster het volgende:

[..]

leuke linkjes heb je onderaan je posts staan, pas het dan zelf ook toe met opened in nieuw venster. Je zou toch niet willen dat iemand daarop klikte om te kijken wat het aanbiedt en daardoor fok/een topic kwijt zou zijn.
shift+click
of nog beter, ctrl+click

Op m'n eigen site is het enigste wat geopend wordt in een nieuw scherm een foto.Omdat als ik dit op dezelfde pagina zou laten zien het niet in de layout past. ik zou idd wel kunnen doen dat als je erop klikt de jpeg gewoon wordt geopend in hetzelde scherm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')