De enige structurele fouten die hij maakt vind ik bij de bal aan zijn voet (hij trapt hem verkeerd weg) of het uitkomen waarbij hij de bal niet klemvast heeft (en kwijt is) of verkeerd wegstompt.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:04 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dan druk je je heel zacht uit
[..]
Dit waren geen fouten, maar blunders; die mag een topper niet maken. Hij heeft dit hele seizoen al mazzel dat zijn fouten (en dat zijn er flink wat) of niet afgestaft worden of door de spelers weggepoetst worden. Dat is mooi voor PSV, maar maakt hem natuurlijk geen topper.
[..]
Talent heeft ie wel, anders staat ie daar niet. Ik denk persoonlijk niet dat het een topper wordt, maar je weer nooit. En populariteit zegt natuurlijk helemaal niets; dat heeft wsl meer te maken met dat debiele gespring en gejuich dan met zijn prestaties....
Topkeeper in spe (maar dan spreek ik over een Gomes die zich blijft intwikkelen en dan 5 jaar ouder is) en absoluut meer talent dan de Stekel en Lobont in het kwadraat.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:10 schreef methodmich het volgende:
In Athene hoefde hij ook al niet...
Maar goed, het is wel een prima eredivisiekeeper hoor.
Gomes is inderdaad een goede lijnkeeper met goede reflexen. Voetballen en hoge ballen zijn idd slecht bij hem. Dat zijn toch twee zeer belangrijke aspecten van het keepen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:14 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De enige structurele fouten die hij maakt vind ik bij de bal aan zijn voet (hij trapt hem verkeerd weg) of het uitkomen waarbij hij de bal niet klemvast heeft (en kwijt is) of verkeerd wegstompt.
Verkeerde reddingen op de lijn maakt hij nauwelijks en zijn reflexen zijn doorgaans gewoon goed.
Hij staat bovendien nogal eens redelijk ver voor zijn goal, maar een lobje is er nog niet ingegaan.
Als je met zijn lengte een eindje voor de goal staat kun je in principe overal bij op ballen binnenkant paal na, dat zijn ook vaak de enige die erin vliegen.
Maar ik geloof dat ie begin 20 is en de topjaren van een keeper volgen veelal pas 10 jaar later, dus hij heeft de tijd.
Heel belangrijk is ook dat zijn fouten nog geen doorslaggevend belang hebben gehad (behalve dan tegen Milan, maar daar maakten anderen weer grotere fouten). Zodra dit veranderd is zijn krediet gauw op.quote:Nu is een voetbalpubliek niet de goede graadmeter voor de kwaliteit van een speler en zijn populairiteit heeft mede met zijn uitstraling, zijn bedankjes naar het publiek en zijn springen voor het doel te maken, maar PSV heeft een kritisch publiek dat bij het minst of geringste fluit.
Da dat bij Gomes niet het gavl is zegt toch wel iets (maar niet alles uiteraard).
Elke keeper dat goede reflexen heeft, goed kan voetballen en alle hoge ballen pakt is een wereldtopperquote:Voetballend moet hij nog wat bijleren en hij moet betere risico-inschattingen maken bij het uitkomen, verder heeft hij m.i. alles in zich om een wereldtopper te worden.
Het uitschieten is iets waar je op zich weinig rekening met je verdediging hoeft te houden, dus daar moet hij alleen aan werken, daar kan niemand in het veld iets aan doen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:33 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Gomes is inderdaad een goede lijnkeeper met goede reflexen. Voetballen en hoge ballen zijn idd slecht bij hem. Dat zijn toch twee zeer belangrijke aspecten van het keepen.
En natuurlijk heeft hij nog tijd zat om zich te ontwikkelen, maar de hype die er nu al om hem hangt is dus onterecht.
[..]
Heel belangrijk is ook dat zijn fouten nog geen doorslaggevend belang hebben gehad (behalve dan tegen Milan, maar daar maakten anderen weer grotere fouten). Zodra dit veranderd is zijn krediet gauw op.
[..]
Elke keeper dat goede reflexen heeft, goed kan voetballen en alle hoge ballen pakt is een wereldtopper
Ik moet zeggen dat ie zijn piek in San Siro had. In de thuiswedstrijd met Milan maakte hij al wat foutjes. Wilde hem daar niet meteen op afrekenen in alle festiviteiten. Het klopt dat ie nu even minder is. Waarschijnlijk het gevolg van de clash met Dida en de invloed die dat op de wereld had. Van aankomend topkeeper toch in één klap naar het rijtje beste keepers van de wereld geschreven worden is niet mis. Gomes kennende staat ie er volgend seizoen nog beter.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:45 schreef aldostuta het volgende:
Grappig dat ik nu, na de wedstrijd tegen Feyenoord, niemand hoor schreeuwen dat Gomes zon topper is......
Wordt een moelijk jaar hoor, zie ander spelers die doorgebroken zijn en waar ineens weet ik veel wat van verwacht wordt.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:55 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ie zijn piek in San Siro had. In de thuiswedstrijd met Milan maakte hij al wat foutjes. Wilde hem daar niet meteen op afrekenen in alle festiviteiten. Het klopt dat ie nu even minder is. Waarschijnlijk het gevolg van de clash met Dida en de invloed die dat op de wereld had. Van aankomend topkeeper toch in één klap naar het rijtje beste keepers van de wereld geschreven worden is niet mis. Gomes kennende staat ie er volgend seizoen nog beter.
quote:PSV-doelman Heurelho da Silva Gomes is dolgelukkig met de geboorte van zijn zoontje Flávio Henrique. Tegen PSV zei de Braziliaan dat hij het heel spannend vindt dat zijn kindje op hem wacht als hij terugkomt in zijn vaderland.
Joao Henrique
Gomes was niet aanwezig bij de geboorte, hij was al vertrokken met het Braziliaanse nationale team naar Duitsland. Daar doet de Seleçao mee aan de Confederations Cup, het opwarmtoernooi voor het WK. Gomes was net vertrokken toen Flávio Henrique werd geboren. Zijn broer belde hem met het heuglijke nieuws.
"Ik heb hartstikke blij en heel erg trots. Ik vind het heel erg spannend dat mijn zoontje straks op me wacht als ik terugkom in Brazilië. Fantasisch, echt waar", aldus Gomes. Hij is niet de eerste PSV’er die dit jaar de geboorte van zijn baby'tje moest missen. Eerder al overkwam Young-Pyo Lee dat.
idd rare grabbelaar is datquote:Op dinsdag 21 juni 2005 00:01 schreef the_legend_killer het volgende:
Gomes is veel beter dan Dida
quote:Op dinsdag 21 juni 2005 00:01 schreef the_legend_killer het volgende:
Gomes is veel beter dan Dida
Beiden goede keepers, maar ik vind niet dat Gomez het constante niveau van Dida haalt.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:23 schreef aldostuta het volgende:
[..]
![]()
Jouw Gomezje mag nog niet eens de veters van dida strikken
Die heeft iedere doelman. Gomez heeft er dit seizoen erg veel gemaakt. Verschil is dat die van dida meteen worden afgestraft, terwijl die van Gomes in de HCE onbestraft blijven. Op een hoger niveau zou hij door de mand zakken.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind Dida gelijkwaardig aan Gomes. Dida is niet zo solide als de meesten denken en heeft wel eens wat grabbelmomenten/ momenten dat hij er niet goed bij zit.
Als jij onder ballen doorduiken en het meerendeel van terugspeelballen onder druk verpesten hele kleine foutjes vindt ......quote:Op woensdag 22 juni 2005 04:16 schreef Spideyman het volgende:
Op een paar hele kleine foutjes na heeft Gomes dit seizoen gewoon bewezen een van de beste lijnkeepers ter wereld te zijn. Schiterrende duiken en katachtige reflexen, een sfeermaker en een persoonlijkheid. PSV heeft weer eens een topkeeper in huis gehaald!
Ik vind Gomes absoluut een betere lijnkeeper dan de houterige van der Sar welke weer een beter overzicht in het veld heeft en beter uittrapt.quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:30 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Als jij onder ballen doorduiken en het meerendeel van terugspeelballen onder druk verpesten hele kleine foutjes vindt ......
Hij is een goede lijnkeeper, maar bij lange na niet een van de beste hoor. Buffon, Sar, Kahn, dat zijn topkeepers op de lijn. Daar hoort hij nog lang niet bij.
Tsja, Gomes een betere lijnkeeeper dan de houterige van der Sar. Ik dacht dat jullie lampjes toch wel iets realistischer zouden kunnen oordelen. Helaas.......quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik vind Gomes absoluut een betere lijnkeeper dan de houterige van der Sar welke weer een beter overzicht in het veld heeft en beter uittrapt.
En als je het over blunders hebt, moet je Kahn juist NIET noemen.
Kahn is een goede lijnkeeper ja maar is al lang over the top, van der Sar vind ik daar minder in, stopt zeer sporadisch een penalty, schoten an dichtbij vinden altijd doel etc.quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:48 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Tsja, Gomes een betere lijnkeeeper dan de houterige van der Sar. Ik dacht dat jullie lampjes toch wel iets realistischer zouden kunnen oordelen. Helaas.......
En we hadden het over LIJNkeepers. Daarvan is Kahn nog steeds een van de beteren. zijn blunders vinden oha ook niet op de lijn plaats
Ben je daar verbaasd over?quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:53 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Kahn is een goede lijnkeeper ja maar is al lang over the top, van der Sar vind ik daar minder in, stopt zeer sporadisch een penalty, schoten an dichtbij vinden altijd doel etc.
Maar zijn overige werkzaamheden zijn bovenmodaal en dat maakt hem een topkeeper, niet zijn bezigheden op de lijn.
Waarom trouwens 'lampjes'?
Is het zo moeilijk om normaal over elkaars club en supportersschare te spreken?
Klopt, maar je weet toch inmiddels wel dat aldostuta's mening de enige juiste is?quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:01 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Beetje wel ja, het getuigt namelijk niet van intelligentie of volwassenheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |