abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27119615
In Athene hoefde hij ook al niet...

Maar goed, het is wel een prima eredivisiekeeper hoor.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_27119753
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:04 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Dan druk je je heel zacht uit
[..]

Dit waren geen fouten, maar blunders; die mag een topper niet maken. Hij heeft dit hele seizoen al mazzel dat zijn fouten (en dat zijn er flink wat) of niet afgestaft worden of door de spelers weggepoetst worden. Dat is mooi voor PSV, maar maakt hem natuurlijk geen topper.
[..]

Talent heeft ie wel, anders staat ie daar niet. Ik denk persoonlijk niet dat het een topper wordt, maar je weer nooit. En populariteit zegt natuurlijk helemaal niets; dat heeft wsl meer te maken met dat debiele gespring en gejuich dan met zijn prestaties....
De enige structurele fouten die hij maakt vind ik bij de bal aan zijn voet (hij trapt hem verkeerd weg) of het uitkomen waarbij hij de bal niet klemvast heeft (en kwijt is) of verkeerd wegstompt.

Verkeerde reddingen op de lijn maakt hij nauwelijks en zijn reflexen zijn doorgaans gewoon goed.
Hij staat bovendien nogal eens redelijk ver voor zijn goal, maar een lobje is er nog niet ingegaan.

Als je met zijn lengte een eindje voor de goal staat kun je in principe overal bij op ballen binnenkant paal na, dat zijn ook vaak de enige die erin vliegen.
Maar ik geloof dat ie begin 20 is en de topjaren van een keeper volgen veelal pas 10 jaar later, dus hij heeft de tijd.

Nu is een voetbalpubliek niet de goede graadmeter voor de kwaliteit van een speler en zijn populairiteit heeft mede met zijn uitstraling, zijn bedankjes naar het publiek en zijn springen voor het doel te maken, maar PSV heeft een kritisch publiek dat bij het minst of geringste fluit.
Da dat bij Gomes niet het gavl is zegt toch wel iets (maar niet alles uiteraard).

Voetballend moet hij nog wat bijleren en hij moet betere risico-inschattingen maken bij het uitkomen, verder heeft hij m.i. alles in zich om een wereldtopper te worden.
Yeah baby Yeah!
pi_27119943
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:10 schreef methodmich het volgende:
In Athene hoefde hij ook al niet...

Maar goed, het is wel een prima eredivisiekeeper hoor.
Topkeeper in spe (maar dan spreek ik over een Gomes die zich blijft intwikkelen en dan 5 jaar ouder is) en absoluut meer talent dan de Stekel en Lobont in het kwadraat.
Hij is ook de nederlandse stijl niet gewend natuurlijk, een stijl waarvan men ook van een doelman verwacht dat hij een balletje onder controle kan houden, rustig is met de bal aan de voet en eigenlijk een laatste man is die de bal met zijn handen mag raken.
Komend seizoen zijn de verwachtingen weer wat hoger en mogen goals zoals tegen feyenoord eens per seizoen voorkomen, niet vaker.

Maar een keeper is ook en behoorlijk afhankelijk van degenen die voor hem staan, maar laten we eerlijk zijn, wie had dit nu verwacht?

Zeker gezien de aankoophistorie qua keepers de laatste jaren was ik niet echt hoopvol bij de bekendmaking van Gomes, maar gezien zijn leeftijd en cultuursomslag presteert hij boven verwachting.
Yeah baby Yeah!
pi_27120446
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De enige structurele fouten die hij maakt vind ik bij de bal aan zijn voet (hij trapt hem verkeerd weg) of het uitkomen waarbij hij de bal niet klemvast heeft (en kwijt is) of verkeerd wegstompt.

Verkeerde reddingen op de lijn maakt hij nauwelijks en zijn reflexen zijn doorgaans gewoon goed.
Hij staat bovendien nogal eens redelijk ver voor zijn goal, maar een lobje is er nog niet ingegaan.

Als je met zijn lengte een eindje voor de goal staat kun je in principe overal bij op ballen binnenkant paal na, dat zijn ook vaak de enige die erin vliegen.
Maar ik geloof dat ie begin 20 is en de topjaren van een keeper volgen veelal pas 10 jaar later, dus hij heeft de tijd.
Gomes is inderdaad een goede lijnkeeper met goede reflexen. Voetballen en hoge ballen zijn idd slecht bij hem. Dat zijn toch twee zeer belangrijke aspecten van het keepen.

En natuurlijk heeft hij nog tijd zat om zich te ontwikkelen, maar de hype die er nu al om hem hangt is dus onterecht.
quote:
Nu is een voetbalpubliek niet de goede graadmeter voor de kwaliteit van een speler en zijn populairiteit heeft mede met zijn uitstraling, zijn bedankjes naar het publiek en zijn springen voor het doel te maken, maar PSV heeft een kritisch publiek dat bij het minst of geringste fluit.
Da dat bij Gomes niet het gavl is zegt toch wel iets (maar niet alles uiteraard).
Heel belangrijk is ook dat zijn fouten nog geen doorslaggevend belang hebben gehad (behalve dan tegen Milan, maar daar maakten anderen weer grotere fouten). Zodra dit veranderd is zijn krediet gauw op.
quote:
Voetballend moet hij nog wat bijleren en hij moet betere risico-inschattingen maken bij het uitkomen, verder heeft hij m.i. alles in zich om een wereldtopper te worden.
Elke keeper dat goede reflexen heeft, goed kan voetballen en alle hoge ballen pakt is een wereldtopper
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_27122027
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:33 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Gomes is inderdaad een goede lijnkeeper met goede reflexen. Voetballen en hoge ballen zijn idd slecht bij hem. Dat zijn toch twee zeer belangrijke aspecten van het keepen.

En natuurlijk heeft hij nog tijd zat om zich te ontwikkelen, maar de hype die er nu al om hem hangt is dus onterecht.
[..]

Heel belangrijk is ook dat zijn fouten nog geen doorslaggevend belang hebben gehad (behalve dan tegen Milan, maar daar maakten anderen weer grotere fouten). Zodra dit veranderd is zijn krediet gauw op.
[..]

Elke keeper dat goede reflexen heeft, goed kan voetballen en alle hoge ballen pakt is een wereldtopper
Het uitschieten is iets waar je op zich weinig rekening met je verdediging hoeft te houden, dus daar moet hij alleen aan werken, daar kan niemand in het veld iets aan doen.

Het uitkomen heeft denk ik tijd nodig, de automatismen zijn er nog niet.
Vaak heb ik hem al zien struikelen over eigen spelers, iets dat in de toekomst absoluut beter moet, maar dat heeft natuurlijk met ervaring en communicatie te maken.
Zoetebier (als hij niet weggaat) en Hiele moeten hier absoluut nog met hem aan werken.

Toch vind ik reflexen en inschattingen maken qua positie het belangrijkste van en keeper, de rest kun je trainen en gezien zijn leeftijd en de kunde van Hiele heb ik daar wel vertrouwen in, maar voordat hij écht een topper is zijn we misschien wel 5 jaar verder en staat hij niet meer in Eindhoven onder de lat.

Hij komt ook op mij over als een ambitieuze en dus leergierige jongen, iets dat Hiddink ook steeds beaamt ("de jongens hebben een geweldige drive om te presteren"). Maar het eerste jaar is goed gegaan voor hem en het tweede jaar zal denk ik geen spectaculaire verbetering zijn (mischien wat details) en de jaren van de waarheid komen voor hem nog.
Yeah baby Yeah!
pi_27161240
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:45 schreef aldostuta het volgende:
Grappig dat ik nu, na de wedstrijd tegen Feyenoord, niemand hoor schreeuwen dat Gomes zon topper is......
Ik moet zeggen dat ie zijn piek in San Siro had. In de thuiswedstrijd met Milan maakte hij al wat foutjes. Wilde hem daar niet meteen op afrekenen in alle festiviteiten. Het klopt dat ie nu even minder is. Waarschijnlijk het gevolg van de clash met Dida en de invloed die dat op de wereld had. Van aankomend topkeeper toch in één klap naar het rijtje beste keepers van de wereld geschreven worden is niet mis. Gomes kennende staat ie er volgend seizoen nog beter.
pi_27176297
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:55 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ie zijn piek in San Siro had. In de thuiswedstrijd met Milan maakte hij al wat foutjes. Wilde hem daar niet meteen op afrekenen in alle festiviteiten. Het klopt dat ie nu even minder is. Waarschijnlijk het gevolg van de clash met Dida en de invloed die dat op de wereld had. Van aankomend topkeeper toch in één klap naar het rijtje beste keepers van de wereld geschreven worden is niet mis. Gomes kennende staat ie er volgend seizoen nog beter.
Wordt een moelijk jaar hoor, zie ander spelers die doorgebroken zijn en waar ineens weet ik veel wat van verwacht wordt.
Als je dan je intelligentie niet mee hebt, je zaakwaarnemer of wat geluk dan wordt het zwaar hoor.
Maar Gomesje zit nu in de selectie van Brazilie voor de Confederations Cup, een mooie beloning voor een prachtig seizoen.
Yeah baby Yeah!
pi_27182991
Wat een grapjassen daar bij TT, die zetten hem als derde keeper neer. Hopen dat Gomes snel dooorbreekt om het tegendeel te bewijzen
pi_28088552
Vaderlandsliefde gaat soms wel ver
quote:
PSV-doelman Heurelho da Silva Gomes is dolgelukkig met de geboorte van zijn zoontje Flávio Henrique. Tegen PSV zei de Braziliaan dat hij het heel spannend vindt dat zijn kindje op hem wacht als hij terugkomt in zijn vaderland.

Joao Henrique
Gomes was niet aanwezig bij de geboorte, hij was al vertrokken met het Braziliaanse nationale team naar Duitsland. Daar doet de Seleçao mee aan de Confederations Cup, het opwarmtoernooi voor het WK. Gomes was net vertrokken toen Flávio Henrique werd geboren. Zijn broer belde hem met het heuglijke nieuws.

"Ik heb hartstikke blij en heel erg trots. Ik vind het heel erg spannend dat mijn zoontje straks op me wacht als ik terugkom in Brazilië. Fantasisch, echt waar", aldus Gomes. Hij is niet de eerste PSV’er die dit jaar de geboorte van zijn baby'tje moest missen. Eerder al overkwam Young-Pyo Lee dat.
  maandag 20 juni 2005 @ 20:33:00 #190
95275 Djekko
Wat nou ondertitel
pi_28099916
Heet zijn zoon nou Flavio Henrique, of Joao Henrique? Iig leuk nieuws, jammer dat hij er niet bij kon zijn
Amsterdam had het, Eindhoven heeft het en Rotterdam heeft geen flauw benul waar het over gaat
pi_28100201
Ik weet niet hoe het precies zit met Braziliaanse doopnamen oid, maar het lijkt me dat hij Joao van voren heet. Flavio zou een doopnaam kunnen zijn.
pi_28103556
hoop dat hij wat speelminuten krijgt
pi_28103950
Zou leuk voor hem zijn ja
pi_28105449
Ik vrees van niet
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_28105946
Gomes is veel beter dan Dida
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 21 juni 2005 @ 00:21:14 #196
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28106318
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 00:01 schreef the_legend_killer het volgende:
idd rare grabbelaar is dat
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_28110523
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 00:01 schreef the_legend_killer het volgende:

Jouw Gomezje mag nog niet eens de veters van dida strikken
pi_28110625
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 10:23 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Jouw Gomezje mag nog niet eens de veters van dida strikken
Beiden goede keepers, maar ik vind niet dat Gomez het constante niveau van Dida haalt.

Dat is niet erg, aangezien Gomez net komt kijken en zijn carriere nog voor zich heeft, maar hij heeft de potentie om een wereldtopper te worden, zeker als hij de opwaartse lijn voortzet.
Yeah baby Yeah!
pi_28112230
Ik vind Dida gelijkwaardig aan Gomes. Dida is niet zo solide als de meesten denken en heeft wel eens wat grabbelmomenten/ momenten dat hij er niet goed bij zit.
That's all folks!
pi_28113954
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 11:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind Dida gelijkwaardig aan Gomes. Dida is niet zo solide als de meesten denken en heeft wel eens wat grabbelmomenten/ momenten dat hij er niet goed bij zit.
Die heeft iedere doelman. Gomez heeft er dit seizoen erg veel gemaakt. Verschil is dat die van dida meteen worden afgestraft, terwijl die van Gomes in de HCE onbestraft blijven. Op een hoger niveau zou hij door de mand zakken.
pi_28114003
Ik denk dat hij makkelijk de plaats van Dida in kan nemen en je weinig verschil merkt.
That's all folks!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 juni 2005 @ 02:10:06 #202
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28122559
ik heb Dida dan 1 wedstrijd zien keepen in het stadion en daar was hij niet echt overtuigend. En wat k op TV zie overtuigd mij niet.
Begrijp me niet verkeerd Gomez hoort ook nog niet bij de beste keepers van de wereld van dit moment maar k vind Dida echt niet beter.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 22 juni 2005 @ 04:16:03 #203
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_28123110
Op een paar hele kleine foutjes na heeft Gomes dit seizoen gewoon bewezen een van de beste lijnkeepers ter wereld te zijn. Schiterrende duiken en katachtige reflexen, een sfeermaker en een persoonlijkheid. PSV heeft weer eens een topkeeper in huis gehaald!
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_28126144
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 04:16 schreef Spideyman het volgende:
Op een paar hele kleine foutjes na heeft Gomes dit seizoen gewoon bewezen een van de beste lijnkeepers ter wereld te zijn. Schiterrende duiken en katachtige reflexen, een sfeermaker en een persoonlijkheid. PSV heeft weer eens een topkeeper in huis gehaald!
Als jij onder ballen doorduiken en het meerendeel van terugspeelballen onder druk verpesten hele kleine foutjes vindt ......
Hij is een goede lijnkeeper, maar bij lange na niet een van de beste hoor. Buffon, Sar, Kahn, dat zijn topkeepers op de lijn. Daar hoort hij nog lang niet bij.
pi_28126447
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:30 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Als jij onder ballen doorduiken en het meerendeel van terugspeelballen onder druk verpesten hele kleine foutjes vindt ......
Hij is een goede lijnkeeper, maar bij lange na niet een van de beste hoor. Buffon, Sar, Kahn, dat zijn topkeepers op de lijn. Daar hoort hij nog lang niet bij.
Ik vind Gomes absoluut een betere lijnkeeper dan de houterige van der Sar welke weer een beter overzicht in het veld heeft en beter uittrapt.
En als je het over blunders hebt, moet je Kahn juist NIET noemen.
Yeah baby Yeah!
pi_28126611
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:41 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik vind Gomes absoluut een betere lijnkeeper dan de houterige van der Sar welke weer een beter overzicht in het veld heeft en beter uittrapt.
En als je het over blunders hebt, moet je Kahn juist NIET noemen.
Tsja, Gomes een betere lijnkeeeper dan de houterige van der Sar. Ik dacht dat jullie lampjes toch wel iets realistischer zouden kunnen oordelen. Helaas.......

En we hadden het over LIJNkeepers. Daarvan is Kahn nog steeds een van de beteren. zijn blunders vinden oha ook niet op de lijn plaats
pi_28126811
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:48 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Tsja, Gomes een betere lijnkeeeper dan de houterige van der Sar. Ik dacht dat jullie lampjes toch wel iets realistischer zouden kunnen oordelen. Helaas.......

En we hadden het over LIJNkeepers. Daarvan is Kahn nog steeds een van de beteren. zijn blunders vinden oha ook niet op de lijn plaats
Kahn is een goede lijnkeeper ja maar is al lang over the top, van der Sar vind ik daar minder in, stopt zeer sporadisch een penalty, schoten an dichtbij vinden altijd doel etc.
Maar zijn overige werkzaamheden zijn bovenmodaal en dat maakt hem een topkeeper, niet zijn bezigheden op de lijn.

Waarom trouwens 'lampjes'?
Is het zo moeilijk om normaal over elkaars club en supportersschare te spreken?
Yeah baby Yeah!
pi_28126966
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:53 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Kahn is een goede lijnkeeper ja maar is al lang over the top, van der Sar vind ik daar minder in, stopt zeer sporadisch een penalty, schoten an dichtbij vinden altijd doel etc.
Maar zijn overige werkzaamheden zijn bovenmodaal en dat maakt hem een topkeeper, niet zijn bezigheden op de lijn.

Waarom trouwens 'lampjes'?
Is het zo moeilijk om normaal over elkaars club en supportersschare te spreken?
Ben je daar verbaasd over?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_28127089
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:57 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ben je daar verbaasd over?
Beetje wel ja, het getuigt namelijk niet van intelligentie of volwassenheid.
Yeah baby Yeah!
pi_28127522
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:01 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Beetje wel ja, het getuigt namelijk niet van intelligentie of volwassenheid.
Klopt, maar je weet toch inmiddels wel dat aldostuta's mening de enige juiste is?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')