abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26065682
Vervolg op Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 3

Hier verder
pi_26066247
Ik kom net terug uit het bos en heb daar heerlijk hardgelopen tussen de fluitende vogels, de eerste zonnestralen door de (nog kale) bomen en boven het vennetje hing allemaal stoom. Wat is hardlopen toch zalig Wel rustig aangedaan en ik heb wel wat last gekregen van mijn bekkenkam, maar op een schaal van 1-10 was de pijn ongeveer 3 dus dat viel wel mee. Niets forceren, dan hoop ik snel weer fatsoenlijke afstanden te kunnen lopen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_26066358
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom net terug uit het bos en heb daar heerlijk hardgelopen tussen de fluitende vogels, de eerste zonnestralen door de (nog kale) bomen en boven het vennetje hing allemaal stoom. Wat is hardlopen toch zalig Wel rustig aangedaan en ik heb wel wat last gekregen van mijn bekkenkam, maar op een schaal van 1-10 was de pijn ongeveer 3 dus dat viel wel mee. Niets forceren, dan hoop ik snel weer fatsoenlijke afstanden te kunnen lopen
Lekker he dat rennen , Ik had gisteren ook alweer last van mijn knietjes ik wil ze wel rust gunnen, maar welke sport zal ik dan zolang ff gaan beoefenen?
pi_26066548
Ik kom al bijna niet meer aan lopen toe, met al die andere sport. Train tegenwoordig soms vier keer per week unihockey. Als ik 's avonds ga trainen moet ik eigenlijk overdag niet meer gaan hardlopen, want dan merk ik echt dat sommige spieren overbelast raken.

Misschien moet ik maar meer in het weekend gaan lopen, wat mijn 10 km wedstrijd is al over een maand.
Trust me, I know what I'm doing.
  vrijdag 8 april 2005 @ 10:44:39 #5
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_26067163
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:59 schreef Isabeau het volgende:
In de lente is het nog eens zoveel leuker om te lopen. En door het zomeruur loop ik nu in het licht.

Gisteren had ik last van verzuring, maar had me dinsdag wat overdaan, dus ik denk dat daar de oorzaak ligt.
pi_26070347
Vanavond ga ik maar weer eens een kilometertje of acht lopen, heerlijk met dit weer.
That's all folks!
pi_26070376
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:57 schreef -Vaduz- het volgende:
Vanavond ga ik maar weer eens een kilometertje of acht lopen, heerlijk met dit weer.
Indien de knieen gevoelig zijn, hoe los je dit op? (en nee ik wil niet stoppen )
pi_26070916
Je kan zo lang gaan zwemmen, DaYaALKuR. Of even aan een kenner vragen wat je nu het beste kan doen. (sportfysiotherapeut, sportarts etc) Laat je knieën sowieso even nakijken (huisarts), met forceren schiet je niets op en misschien weet hij waar het door komt en wat je ervoor kan doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_26071106
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 13:23 schreef Isabeau het volgende:
Je kan zo lang gaan zwemmen, DaYaALKuR. Of even aan een kenner vragen wat je nu het beste kan doen. (sportfysiotherapeut, sportarts etc) Laat je knieën sowieso even nakijken (huisarts), met forceren schiet je niets op en misschien weet hij waar het door komt en wat je ervoor kan doen.
Ja maar dat kost geld neem ik aan?
pi_26071163
Als je een klein beetje normaal verzekert bent kost je huisarts niets (ook geen eigen risico), die kan je doorsturen naar een fysiotherapeut en dan kan jij iemand uitzoeken met een sportachtergrond. Op die manier is de fysio ook voor een aantal behandelingen gratis (maar dat zou best eigen risico kunnen kosten als je ziekenfondsverzekerd bent).
pi_26071232
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 13:33 schreef Isabeau het volgende:
Als je een klein beetje normaal verzekert bent kost je huisarts niets (ook geen eigen risico), die kan je doorsturen naar een fysiotherapeut en dan kan jij iemand uitzoeken met een sportachtergrond. Op die manier is de fysio ook voor een aantal behandelingen gratis (maar dat zou best eigen risico kunnen kosten als je ziekenfondsverzekerd bent).
Ik loop nu stage, dus nu via het bedrijf maar normaal via CZ particulier met basistand ofzoiets
pi_26071311
Ik neem dan aan dat je alles normaal vergoed krijgt. Lees anders je polis even door, als het goed is heb je recht op een aantal fysiotherapeutbehandelingen en misschien heb je wel recht op een consult bij een sportarts. (wel altijd via de huisarts wil je voor vergoeding in aanmerking komen)
pi_26071345
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 13:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik neem dan aan dat je alles normaal vergoed krijgt. Lees anders je polis even door, als het goed is heb je recht op een aantal fysiotherapeutbehandelingen en misschien heb je wel recht op een consult bij een sportarts. (wel altijd via de huisarts wil je voor vergoeding in aanmerking komen)
Ja maar ik wil wel mijn eigen bijdrage opstrijken want als je niet naar de arts ging ofzoiets kreeg je de eigen bijdragen terug ?
pi_26072652
Die 200nogwateuro geldt alleen voor ziekenfondsverzekerden.
pi_26072688
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 14:39 schreef Isabeau het volgende:
Die 200nogwateuro geldt alleen voor ziekenfondsverzekerden.
Ik bel de CZ morgen eens op
pi_26072761
Ik heb niet zo'n verstand van verzekeringen, dus bellen is een goed idee (ben zelf allerberoerdst verzekerd, denk dat 'niet verzekert' zijn bijna lucratiever is nadat ik gehoord heb dat ziekenhuizen een potje hebben voor niet verzekerden )

Maar nu weer over hardlopen
pi_26143910
Het bierbuikje raakt langzamer zeker weg echter het gewichtsverlies niet, komt dit door de spieropbouw ? ofzo
  maandag 11 april 2005 @ 12:37:05 #18
1762 YPPY
Yppiaans
pi_26144728
Dat zou kunnen Daywalker. Spieren zijn toch zwaarder dan vet. En als je er beter uit ziet, gaat het goed.

Gisteren was mijn wedstrijd der wedstrijden en ik heb mijn doel behaald: ik was niet de langzaamste van onze groep. Ik liep 11 km van de Rotterdamse marathon in 1.07.30, viel me nog mee.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_26144809
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:37 schreef YPPY het volgende:
Dat zou kunnen Daywalker. Spieren zijn toch zwaarder dan vet. En als je er beter uit ziet, gaat het goed.

Gisteren was mijn wedstrijd der wedstrijden en ik heb mijn doel behaald: ik was niet de langzaamste van onze groep. Ik liep 11 km van de Rotterdamse marathon in 1.07.30, viel me nog mee.
Zal me voorlopig niet lukken, wil er wel ooit eens een lopen
pi_26149620
Zo net ff hardgelopen . Voor het eerst sinds ongeveer 1,5 jaar dat ik het weer deed. Daarvoor deed ik het heel fanatiek en had n goede conditie opgebouwd, maar ik zag alweer een bierbuikje aankomen! .

Mn schoenen waren gewoon Puma sneakers, verre van ideaal dus en dat heb ik wel gemerkt . Verder voel ik me spieren nu al (kuiten/rug) dus zal wel flink spierpijn hebben vanavond .

Al met al voel het me ongelofelijk mee, k heb denk iets van 5 km gelopen in 20/25 min. en ik ben gestopt omdat ik bijna flauw viel van de warmte (heb donker haar en ik zweet altijd flink). Qua conditie kon ik nog wel even doorgaan iig, dus die is het afgelopen jaar niet erg achteruit gegaan gelukkig .
pi_26149748
quote:
Op maandag 11 april 2005 16:15 schreef Beroepsgokker het volgende:
Zo net ff hardgelopen . Voor het eerst sinds ongeveer 1,5 jaar dat ik het weer deed. Daarvoor deed ik het heel fanatiek en had n goede conditie opgebouwd, maar ik zag alweer een bierbuikje aankomen! .

Mn schoenen waren gewoon Puma sneakers, verre van ideaal dus en dat heb ik wel gemerkt . Verder voel ik me spieren nu al (kuiten/rug) dus zal wel flink spierpijn hebben vanavond .

Al met al voel het me ongelofelijk mee, k heb denk iets van 5 km gelopen in 20/25 min. en ik ben gestopt omdat ik bijna flauw viel van de warmte (heb donker haar en ik zweet altijd flink). Qua conditie kon ik nog wel even doorgaan iig, dus die is het afgelopen jaar niet erg achteruit gegaan gelukkig .
De conditie gaat idd, maar de benen werken niet mee en voorlopig mijn knietjes
pi_26149754
vandaag weer 30min proberen
pi_26149821
quote:
Op maandag 11 april 2005 16:20 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

De conditie gaat idd, maar de benen werken niet mee en voorlopig mijn knietjes
In het begin had ik last van m'n schouders (spierpijn van de sportschool gisteren), daarna beetje van mn maag, toen begonnen mn knieen idd zeer te doen en op het eind ben ik door de pijn heen gegaan ofzo, k had nergens meer last van (ja me enkels maar dat is niet gek zonder sportschoenen ).

Ben dus wel tevree, als ik dit zo doorzet heb ik binnen notime mn condtie weer op t oude pijl!
pi_26149853
quote:
Op maandag 11 april 2005 16:23 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

In het begin had ik last van m'n schouders (spierpijn van de sportschool gisteren), daarna beetje van mn maag, toen begonnen mn knieen idd zeer te doen en op het eind ben ik door de pijn heen gegaan ofzo, k had nergens meer last van (ja me enkels maar dat is niet gek zonder sportschoenen ).

Ben dus wel tevree, als ik dit zo doorzet heb ik binnen notime mn condtie weer op t oude pijl!
Werk je met een hartslagmeter, of puur op gevoel?
pi_26149905
quote:
Op maandag 11 april 2005 16:24 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Werk je met een hartslagmeter, of puur op gevoel?
Gewoon op gevoel . Als ik weer fanatiek ga hardlopen ga ik wel zo'n ding aanschaffen denk ik. Maar eerst ff goede sportschoenen aanschaffen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')