Lancia next?quote:Op donderdag 7 april 2005 23:35 schreef Tjabbo het volgende:
Allemaal engelse Italiaanse bagger.
Ze hadden een mooie historie, maar kunnen het hedentendage niet waarmaken.
En dan ga je down the drain
heb je daar zelf een uur over na moeten denken of heb je dat ergens gevonden op google?quote:Op vrijdag 8 april 2005 00:10 schreef Sigmund_Freud het volgende:
ROVER: Roest Overal Voortijdig En Razendsnel.
Ohja, van welk geld had men nieuwe auto's moeten ontwikkelen dan?quote:Op donderdag 7 april 2005 23:26 schreef Hyperdude het volgende:
Dan moet je ook maar eens fatsoenlijke otoos maken.
Behalve de 75 hebben ze de laatste 10 jaar volgens mij niets nieuws gemaakt.
Jammer maar helaas.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/4422705.stm
staat in het artikel he?quote:Op vrijdag 8 april 2005 13:12 schreef mx_player het volgende:
hoe zit het trouwens met MG (en de raceplannen)
Ik dus andersomquote:Op vrijdag 8 april 2005 14:31 schreef hermandeperman het volgende:
MG vind ik een stuk erger dan Rover...
kijken hoe het gaat lopen met de restwaarde van de huidige rovers....
Dat is ook een Honda accord, alleen met een rover embleempje er opquote:Op vrijdag 8 april 2005 14:55 schreef mcintosh het volgende:
[afbeelding]
Ik rij zelf een Rover 620 SI en vind het een hele fijne auto.
Het is echt geen bagger, ding heeft bijna 3 ton op de teller en geen centje pijn. Jammer....
Terechte opmerkingquote:Op vrijdag 8 april 2005 15:02 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Dat is ook een Honda accord, alleen met een rover embleempje er op.
Een Honda met Rover looks en een Brits interieur, wat wil je nog meerquote:Op vrijdag 8 april 2005 15:02 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[Rover 600]
Dat is ook een Honda accord, alleen met een rover embleempje er op.
quote:
De overnamegesprekken met het Chinese SAIC-concern zijn donderdag definitief stukgelopen. Daarop heeft het management van MG Rover uitstel van betaling aangevraagd. Een faillisement lijkt slechts onafwendbaar.
Onderdelenleveranciers zijn inmiddels gestopt met het leveren van materiaal aan de MG Rover fabriek in Longbridge. Daardoor heeft MG Rover de autoproductie volledig moeten stilleggen.
De Britse overheid zegde eerder deze week nog een overbruggingskrediet van 100 miljoen pond toe, maar Europese regels maken dit onmogelijk. Eén van de eisen van overnamekandidaat SAIC is dat de lening minimaal 2 jaar loopt omdat MG Rover pas na zo´n periode weer winstgevend kan zijn. De wetten van de Europese Unie schrijven echter voor dat dergelijke staatshulp maar 6 maanden mag duren. De Britse overheid heeft inmiddels wel 40 miljoen pond toegezegd voor te onderdelenleveranciers. Die kunnen met deze steun na een eventueel faillisement van MG Rover op zoek naar nieuwe afnemers.
Bij MG Rover werken 6.000 mensen. Bij de toeleveranciers zijn nog eens 10.000 mensen in dienst.
Sinds wanneer word je rijk van een ROver dealerschap?quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:11 schreef Nuek het volgende:
hihi
* Nuek woont in een straat met een rijke Rover-dealer
of je leest het topic even door of de link in de OPquote:Op zaterdag 9 april 2005 02:28 schreef marruuuk het volgende:
stopt mg ook?
die hadden wel 1 mooi model ofzo
Die zijn aan Ford verkochtquote:Op zaterdag 9 april 2005 11:28 schreef DennisMoore het volgende:
ZIjn de Range Rover en de Land Rover aparte merken?
En dat valt dus flink tegen, viel me op.quote:
MGB/Fzijn toch wel modellen die iedereen kent en in zeer grote getalen zijn geproduceerd en nog vele jaren rond zullen blijven rijden, de mini is een sysmbool a la VW kever, ruim 40 jaar geproduceerd!quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:54 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En dat valt dus flink tegen, viel me op.
De meeste oude merken hebben mooiere wagens geproduceerd..
Je bedoeld toch hopelijk niet de MG ZRquote:Over stickertjeplakken gesproken, ik zag laatst nog een Rover 25 met MG motorkap (en *shrug* Rover embleempjes op zowel de achterkant als achter zijn ramen)
quote:Op zondag 10 april 2005 02:08 schreef Z.v.C het volgende:
Weet iemand trouwens of de slechte financiele situatie te danken was aan BMW die MG/Rover opgekocht had en er weer vandoor ging met de nieuwe mini.
de financiele situatie van Rover is al tijden lang slecht. Eerst heeft Honda geprobeerd de boel te reorganiseren en nieuwe modellen op de markt te brengen, maar ondanks alle japanse input maakte men nog steeds te weinig auto's met teveel personeel.quote:Op zondag 10 april 2005 02:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als je al zag dat ze zelf al niet meer de nieuwe Mini konden (of mochten tenminste) produceren ...
Ik heb trouwens nooit gesnapt waarom BMW iets met "Rover" wilde doen, uiteindelijk mikte Rover toch ook op dezelfde doelgroep klanten die ook bij BMW koopt. Het zal hen wel vooral om die "merknaam" van de "Mini" te doen geweest zijn.quote:Op zondag 10 april 2005 20:29 schreef winterapfel het volgende:
de financiele situatie van Rover is al tijden lang slecht. Eerst heeft Honda geprobeerd de boel te reorganiseren en nieuwe modellen op de markt te brengen, maar ondanks alle japanse input maakte men nog steeds te weinig auto's met teveel personeel.
Toen heeft Honda de boel weer afgestoten en heeft BMW de boel overgenomen. Er is nog overheids steun bijgekomen etc etc.
BWM heeft ook behoorlijk hun best gedaan, maar Rover bleeft verliezen lijden. Er is toen onder BMW regie de 75 en de mini ontwikkeld en de Land Rover Range Rover.
BMW heeft Land Rover verkocht aan Ford en Rover voor het symbolische bedrag van 1 euro verkocht aan britse investeerders. BMW toen de mini zelf meegenomen.... samen meteen gigantische schuld van Rover. De mini had BMW per slot van rekening zelf ontwikkeld, met hun eigen geld...
En zie hierquote:Op vrijdag 8 april 2005 14:56 schreef mcintosh het volgende:
btw het is nog niet helemaal zeker dat ze stoppen...
Staat te bevragen of dat door mag gaan.quote:Op maandag 11 april 2005 06:23 schreef mcintosh het volgende:
[..]
En zie hier
Autofabrikant MG Rover lijkt gered
Kan mij die vrachtwagens wat rotten zegquote:Op maandag 11 april 2005 14:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Rover heeft het tot dan toe goed lopeende vrachtwagenbedrijf Leyland om zeep geholpen met hun verliezenen dat was alin de jaren '80.. als het voor een bedrijf terecht zou zijn dat ze stoppen,is het rover wel...
maar t blijft jammer...
quote:Op maandag 11 april 2005 10:56 schreef Klonk het volgende:
hoe dan ook het is toch een lapmiddel, met dat geld kunnen lopende rekeningen en de salarisen betaald worden.
een weekje maarquote:
De Britse regering heeft afgelopen zondag besloten MG Rover 6,5 miljoen pond te lenen. Daarmee kan de fabriek een week draaien en zijn de 6.000 banen voor de zeer korte termijn gered.
Het Britse Ministerie van Handel en Industrie is bezig om in snel tempo een voorstel te ontwerpen dat aan het Chinese SAIC-concern kan worden voorgelegd. Vorige week liepen de onderhandelingen tussen SAIC en MG Rover spaak, waarna de autofabrikant uitstel van betaling moest aanvragen. De Britse regering heeft zich bereid verklaard om samen met een afvaardiging van MG Rover naar China te vertrekken om de onderhandelingen snel te hervatten.
Ook de toeleveranciers van MG Rover, waar 10.000 banen op de tocht staan, kunnen steun van de regering ontvangen. Voor deze bedrijven is 40 miljoen pond uitgetrokken. Ondanks die belofte, zijn daar dit weekeinde al de eerste ontslagen gevallen. De BBC heeft het over ´honderden mensen´. De meningen in de regering over het verstrekken van de lening zijn verdeeld. De één is blij dat het om een lening gaat omdat ´het goed is dat er geen cent belastinggeld in failliet bedrijf wordt gestoken´ terwijl de ander vindt dat ´alles in werking moet worden gesteld om de banen bij MG Rover te behouden´.
bron: www.autovisie.nlquote:MG ROVER LIJKT DEFINITIEF VERLOREN
15-april-2005
Een plan om de overname door het Chinese SAIC alsnog te laten doorgaan is mislukt. De bewindvoerders van MG Rover doen dit weekend de ontslagbrieven voor de werknemers op de post.
Een week geleden vroeg MG Rover uitstel van betaling aan. Toen de Engelse regering nog enkele miljoenen aan noodsteun toezegde, bestond er een kleine kans dat het concern alsnog gered zou worden. Het Chinese SAIC maakte aan die hoop een eind. “We zullen geen gesprekken meer aangaan over een fusie met MG Rover of het uitkopen uit het uitstel van betaling”, liet een woordvoerder van SAIC weten. Een ´aanzienlijk´ aantal werknemers zal daarom dit weekend een ontslagbrief toegestuurd krijgen, meldde bewindvoerder PriceWaterhouseCoopers. “Er is geen realistisch vooruitzicht dat we voldoende nieuwe financiële middelen kunnen verkrijgen en zo de werknemers kunnen behouden.” De vakbonden spreken in een reactie van een ´verpletterende klap´ voor de 6.000 MG Rover-werknemers en de 18.000 personen die een baan hebben bij verschillende toeleveranciers.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:31 schreef MikeyMan het volgende:
edit: Is het geen Wolseley eigenlijk?
quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:35 schreef Klonk het volgende:
Maybach: doet het redelijk sucsesvol na een jaar of 80
Spijker: is bezig, na vertrek van de Bruin even kijken hoe het verder gaatna een jaar of 80
Bugatti: is bezig, dat ding moet nu toch wel bijna klaar zijn.na een jaar of 40
Daf: is nog steeds een van de grootste vrachtwagenfabrikantenheeft totaal niks meer te maken met de vroegere automobielfabrikant Daf, en al zeker niet een van de grootsten
tot zover mijn kleine commentaar.
Ken je nou wel alle obscure stoomgestookte vrachtwagenmerkjes uit Oezbekistan en nu juist ff niet die otoo van meneer Pagani?quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Goed product, die tortellini
Staatssubsidie, zoals VW/OPEL ook overiend is gehouden door de Duitse staat.quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:50 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ohja, van welk geld had men nieuwe auto's moeten ontwikkelen dan?
Juist je merknaam verkoopt een auto. Zoals Montezomolo (oid, iig die voormalige Farrari CEO) al eens zei: Wij verkopen geen auto, maar een image.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:25 schreef Hyperdude het volgende:
Zo veel kracht heeft een merknaam nou toch ook weer niet volgens mij.
Als je al die (suffe) Bugatti prototypes van de afgelopen 10 jaar bekijkt levert dat nog minder
goede otoos op dan één eigenwijze kerel die zijn naam op een goed product plakt: Pagani.
Als je een goed/superieur product maakt kopen mensen het toch wel.
toch moeilijk een topic helemaal lezen, plaatje heeft er al een keer gestaan en nog in een betere uitvoering ookquote:Op vrijdag 15 april 2005 23:03 schreef Hyperdude het volgende:
[[url=http://img96.echo.cx/img96/3659/over6bq.jpg]afbeelding][/URL]
Heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
toch moeilijk een topic helemaal lezen, plaatje heeft er al een keer gestaan en nog in een betere uitvoering ook![]()
Een 3000-tal , geloof ik ...quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:48 schreef Theebag het volgende:
Renault Vilvoorde, hoeveel waren er toen op straat gezet ?
Het is gewoon een drama voor al die families.
quote:Op vrijdag 8 april 2005 00:14 schreef Cappy het volgende:
[..]
heb je daar zelf een uur over na moeten denken of heb je dat ergens gevonden op google?
GM onlangs nog 10.000quote:Op zaterdag 16 april 2005 11:00 schreef Klonk het volgende:
whehehe, foutje enzo
Ik las net in de krant dat er in eerste instantie 5000 man op straat worden gezet, ik kan me geen grotere groep herinneren die in een klap op straat worden gezet.
Ter illustratie van jou verhaal refereer ik even naar OSCA en Maseratiquote:Op vrijdag 15 april 2005 23:29 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Juist je merknaam verkoopt een auto. Zoals Montezomolo (oid, iig die voormalige Farrari CEO) al eens zei: Wij verkopen geen auto, maar een image.
Pagani verkoopt voor geen meter, Spyker verkeert ook al in moeilijk vaarwater ivm investeringsproblemen. Veel (pers)aandacht hoeft niet te betekenen dat iets succesvol is. De McLaren F1 is ok behoorlijk verliesgevend geweest.
Het laatste supercar merk wat zich er tussen heeft weten te worstelen is volgens mij Lamborghini. Dan praten we over 30/40 jaar geleden.
(dit dus n.a.v. jouw Pagani verhaal)
?quote:Op zondag 17 april 2005 11:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ter illustratie van jou verhaal refereer ik even naar OSCA en Maserati
Oh ok, wist ik dus nietquote:Op maandag 18 april 2005 15:35 schreef Alexxxxx het volgende:
gebroeders Maserati richten bedrijf op. Mooi spul.
Gebroeder Maserati krijgen na een tijdje ruzie met de rest van de zaak.
Gebroeders Maserati starten een nieuwe sprtwagenfabriek.
Gebroeders maserati mogen hun eigen achternaam niet gebruiken, die is van hun oud-collega's
Gebroeders Maserati noemen hun nieuwe fabriek OSCA.
Zelfde mensen, zelfde soort auto's en toch kent iedereen Maserati, en slechts een beperkte groep mensen OSCA.
bron: www.autoweek.nlquote:Op 27 april 2005 heeft de rechtbank de Nederlandse importeurs van MG Rover failliet verklaar. Dit gebeurde op verzoek van de Vereniging van MG Rover Dealers.
Dit is gedaan om een Nederlandse curator benoemd te krijgen, die de belangen voor de Nederlandse crediteuren beter kan behartigen dan de zogenaamde Engelse administrators.
Daarnaast stelt de dealerorganisatie alles in het werk om de dienstverlening naar MG Rover klanten in stand te houden. Zo zijn er zijn verschillende klanten die auto’s hebben besteld die nog niet zijn uitgeleverd. De MG Rover dealers doen hun uiterste best deze auto’s alsnog uitgeleverd te krijgen. Tussen de dealers onderling is een ‘pool’ opgezet, waardoor het wellicht mogelijk is een nieuwe Rover of MG te leveren uit de voorraad van een collega MG Rover dealer.
De garantie op de nieuwe auto’s is verstrekt door de fabrikant die niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen, naar het zich nu laat aanzien. Voor nog uit te leveren auto’s wordt een dealergarantie afgegeven, met nagenoeg dezelfde voorwaarden als de fabrieksgarantie. Voor het bestaande wagenpark wordt nog naar een oplossing gezocht.
De aanvoer van reserveonderdelen zal waarschijnlijk geen problemen opleveren, omdat deze in het verleden door MG Rover al is ondergebracht bij Caterpillar. Deze firma blijft de dealers ook nu en in de toekomst voorzien van alle benodigde onderdelen.
De laatste maanden is een aantal auto’s afgeleverd met een drie jaar gratis-onderhoudsgarantie van MG Rover Nederland. De importeur kan echter niet meer aan haar verplichtingen voldoen, maar iedere MG Rover dealer zal hierover in overleg met de klant tot een redelijke oplossing trachten te komen.
Hoeveel vrachtwagens maakt(e) Rover dan helemaal?quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Er was een Iraans bedrijf dat MG Rover graag wilde kopen.. Maar teon ze de financiele situatie zagen haakten ze direct af
In mijn vrachtwagenencyclopedie heb ik bij Rover maar 2005 als eindjaar gezet
Gezien een aantal andere autoproducenten ook niet helemaal lekker lopen belooft dat nog wat voor de toekomst.quote:Laatste nieuws
Afgelopen dinsdag 24 mei heeft de rechtbank te Rotterdam het verzoek tot vrijgave van de auto´s die in de haven van Rotterdam staan en betaald zijn door de dealers afgewezen.
Het bizarre doet zich nu voor, dat de dealers de auto´s die financieel reeds hun eigendom zijn terug kunnen kopen middels een interne veiling van de curator.
Helaas gemist, zaten er nog interesante/opvallende stukken in?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:22 schreef DennisMoore het volgende:
BBC2 nu.
Land Rover is altijd al van ford geweest... het is geen onderdeel van Roverquote:Op zaterdag 9 april 2005 11:28 schreef DennisMoore het volgende:
ZIjn de Range Rover en de Land Rover aparte merken?
Als 'altijd' tussen nu en 5 jaar geleden ligt wel ja.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 08:59 schreef SynXteR het volgende:
Land Rover is altijd al van ford geweest... het is geen onderdeel van Rover
Dat zou leuk zijn - maar op de site zie ik hier weinig van. Zijn er bronnen voor deze informatie? Een nieuwe Tatra lijkt mij in ieder geval leuk. Maar ik hoop dan ook later, ooit nog eens, een T603 te kopenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Tatra beschouwt zichzelf nog steeds als personenwagenfabrikant btwDus het zou me neits verbazen als ze binnen een paar jaar met een personenwagen komen. Ze hebben nu in ieder geval het geld om te ontwikkelen, met Terex als eigenaar.
Of een MTX Tatra V8quote:Op maandag 30 mei 2005 23:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zou leuk zijn - maar op de site zie ik hier weinig van. Zijn er bronnen voor deze informatie? Een nieuwe Tatra lijkt mij in ieder geval leuk. Maar ik hoop dan ook later, ooit nog eens, een T603 te kopen
Ik heb een stapeltje pers-CD-ROMs van Tatra gekregen, en daarop noemen ze zich nog een autofabrikantquote:Op maandag 30 mei 2005 23:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zou leuk zijn - maar op de site zie ik hier weinig van. Zijn er bronnen voor deze informatie? Een nieuwe Tatra lijkt mij in ieder geval leuk. Maar ik hoop dan ook later, ooit nog eens, een T603 te kopen
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb een stapeltje pers-CD-ROMs van Tatra gekregen, en daarop noemen ze zich nog een autofabrikantMet mooie promofilmpjes en zo. Filmpje uit 2003.
BRONquote:Chinezen gaan Rover 75 bouwen 30-6-2005
Eind 2006 wil Shanghai Automotive Industry Corp (SAIC) de Chinese variant van de Rover 75 uitbrengen. Dat meldt Automotive News Europe. Het wordt de eerste auto van SAIC die onder eigen merknaam wordt uitgebracht, tot nu toe bouwde het bedrijf auto’s voor General Motors en Volkswagen.
SAIC zou de rechten op het ontwerp van de 75 en de 25 hebben gekocht voordat MG Rover in de financiële problemen raakte. Ook zouden de Chinezen een aantal nieuwe motorontwerpen hebben gekocht van de Britse autofabrikant.
In Engeland zijn enige tientallen voormalige werknemers van de ontwerpafdeling van MG Rover ingehuurd, die SAIC moeten helpen met de nodige aanpassingen van het Britse ontwerp. Zo zou onder meer de wielophanging stugger moeten worden voor de Chinese markt.
Staat toch letterlijk in het bericht ? Het wordt de eerste AUTO die ...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Huh? Eerste Shanghai onder eigen naam? Gaat lleen over personenwagens zeker? Want qua vrachtwagenmerk zijn er 3 die Shanghai heten
Je bent toch slim genoeg om te weten dat men met een auto een personenwagen en geen vrachtwagen bedoelt hé ... Anders had men wel "voertuig" ofzo gebruikt in die tekst ...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |