Geen ervaring wel van gehoort je moet volgensmij als je naar een apple store gaat je studentenpas meenemen. Als je het via internet besteld moet je aangeven dat je student bent volgnesmij zeggen ze dat ze dat dan gaat uitzoeken of ze dat ook doen weet ik niet.quote:Op donderdag 7 april 2005 14:37 schreef knox_ het volgende:
Ok, ik heb even zitten zoeken en ik kan dus gewoon een USB 2.0 pci kaarrtje kopenDat probleem is dus opgelost.
Nu heb ik nog steeds de studentenkorting vraag. Hoe gaat die korting in zn werk? Moet je een bewijs opsturen, dus iets van school of wat? Iemand hier ervaring mee?
ik verwijs je even door naar de Apple-site: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlIndquote:Op donderdag 7 april 2005 14:37 schreef knox_ het volgende:
Ok, ik heb even zitten zoeken en ik kan dus gewoon een USB 2.0 pci kaarrtje kopenDat probleem is dus opgelost.
Nu heb ik nog steeds de studentenkorting vraag. Hoe gaat die korting in zn werk? Moet je een bewijs opsturen, dus iets van school of wat? Iemand hier ervaring mee?
Bedoel je dat er ergens in Nederland gewoon een winkel (winkels) zitten? Waar kan ik die vinden? Ik heb een beetje op de ipod internet store gekeken maar daar kan ik geen winkels vinden. Of kan ik ook naar de plaatselijke iPod-boer gaan en daar studentenkorting krijgen?quote:Op donderdag 7 april 2005 14:48 schreef Remzz het volgende:
[..]
je moet volgensmij als je naar een apple store gaat je studentenpas meenemen.
Ik heb zelf iPod 20GB aangeschaft via de apple site met studentenkorting.quote:Op donderdag 7 april 2005 14:37 schreef knox_ het volgende:
www.machouse.nlquote:Op donderdag 7 april 2005 15:45 schreef knox_ het volgende:
[..]
Bedoel je dat er ergens in Nederland gewoon een winkel (winkels) zitten? Waar kan ik die vinden? Ik heb een beetje op de ipod internet store gekeken maar daar kan ik geen winkels vinden. Of kan ik ook naar de plaatselijke iPod-boer gaan en daar studentenkorting krijgen?
je moest een week wachten?quote:Op donderdag 7 april 2005 15:49 schreef _Supreme het volgende:
ik wil even zeggen hoe goed de service van apple is.
ik had mijn ipod die het maar 2 uur na een volledige charge deed opgestuurd, en gisteren, een week later, kreeg ik een nieuwe
ik zie op de site van de Bijenkorf dat ze hem daar nog verkopen... ( ook de 10 gig nog)quote:Op donderdag 7 april 2005 15:50 schreef new_born89 het volgende:
Ik heb ff een vraagje hoor:
De Ipod 20GB 3Gen vind ik veel mooier dan de 4Gen...de 4Gen heeft zo'n lelijke grijze clickwheel past egt niet bij het oude uiterlijk van de 3Gen.... maargoed. Weet iemand of de 3Gen nog ergens nieuw te krijgen is? Een overstock van apple oid?
Ik blijf erbij dat je een ipod niet in een hoesje moet doen. Hij word bij mij toch niet beschadigt.quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:22 schreef La-le-lu-li-lo het volgende:
Net een 30 GB Photo gekocht
Bestaat er een manier dat ik mp3's & jpg's via windows verkenner naar de HD van de iPod kan kopieren? Zou erg handig zijn, kan ik het ding tevens gebruiken als imagetank voor me foto's bv. op vakantie...
Edit:
Wel jammer dat de beschermhoes niet erop past, wanneer komt de iPod photo hoes?
vandaag (vrijdag) al de oordopjes binnenquote:Op donderdag 7 april 2005 18:22 schreef tonks het volgende:
ik heb vandaag ook even met de klantenservice gebelt.. krijg dus nu een gemaakte ipod terug en nieuwe oordopjes
Ik ook, alleen niet de gare oordopjes. Iemand ervaring met betere die wel in je oor blijven zitten.quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:28 schreef Henkmanz het volgende:
Afgezien van de gare batterij ben ik heel tevreden over mijn Mini.
ik heb sony Ex71( in 't wit) voor mijn Ipod besteldquote:Op zondag 10 april 2005 11:25 schreef dewd het volgende:
[..]
Ik ook, alleen niet de gare oordopjes. Iemand ervaring met betere die wel in je oor blijven zitten.
Die is iig niet geschikt voor de photo, staat er bij.quote:Op zondag 10 april 2005 15:02 schreef arco_corleone het volgende:
als ik m'n ipodphoto aansluit op m'n versterker via de aux in, kan hij niet zo erg luid. Komt dat door de uitgang op de ipod? En als ik zo'n ding koop http://store.apple.com/1-(...)tLearnMore=TA866LL/A , kan ie dan wel lekker luid staan?
Hmm ik zag deze hangen in de winkel toen ik m'n ipod kocht, en vroeg me idd af of deze misschien wat makkelijker in m'n oren blijven zitten. Zo te zien moet je ze er iets dieper in je oor stoppen en blijven ze dan goed zitten of moeten ze nog ergens achter of tegen klemmen?quote:Op zondag 10 april 2005 13:15 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
ik heb sony Ex71( in 't wit) voor mijn Ipod bestelddeze zijn een stuk beter dan de gewone ipod dopjes
zei ik foto?? haha ik bedoelde de ipodminiquote:Op zondag 10 april 2005 15:06 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Die is iig niet geschikt voor de photo, staat er bij.
ja, ze zitten vrij diep in je oor en dat voelt in het begin een beetje eng, maar je wordt wel helemaal weggeblazen door de verschrikkelijk goede kwaliteit geluid!quote:Op zondag 10 april 2005 15:55 schreef dewd het volgende:
[..]
Hmm ik zag deze hangen in de winkel toen ik m'n ipod kocht, en vroeg me idd af of deze misschien wat makkelijker in m'n oren blijven zitten. Zo te zien moet je ze er iets dieper in je oor stoppen en blijven ze dan goed zitten of moeten ze nog ergens achter of tegen klemmen?
Ik heb mijn iPod een jaar geleden met studentenkorting gekocht, ook al was en ben ik nog geen student. Je hoeft enkel naam en plaats van een hogeschool/universiteit in te vullen. Naar mijn weten wordt er niets gecheckedquote:Op donderdag 7 april 2005 14:37 schreef knox_ het volgende:
......
Ik heb er ook een gekocht met studentenkorting (ben ook student). Ook geen check gehad oidquote:Op zondag 10 april 2005 21:45 schreef Weeman-Diederik het volgende:
[..]
Ik heb mijn iPod een jaar geleden met studentenkorting gekocht, ook al was en ben ik nog geen student. Je hoeft enkel naam en plaats van een hogeschool/universiteit in te vullen. Naar mijn weten wordt er niets gechecked.
Ik heb ook een Mini, en de batterij doet ook erg maf.. Ineens op zijn enzovoort. Hij lijkt trouwens wel even beter te gaan..quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:28 schreef Henkmanz het volgende:
Afgezien van de gare batterij ben ik heel tevreden over mijn Mini.
Thnx, dat klinkt iig goed. Ik ga ze morgen ff halen en luisterenquote:Op zondag 10 april 2005 18:56 schreef _Supreme het volgende:
[..]
ja, ze zitten vrij diep in je oor en dat voelt in het begin een beetje eng, maar je wordt wel helemaal weggeblazen door de verschrikkelijk goede kwaliteit geluid!
echt een aanrader!
Nou, ze is even langs de macstore geweest, en ze kunnen aan je serial zien wanneer je iPod verkocht is - schijnbaar, en deze is uit maart 2005. Dus ze heeft gewoon recht op garantie via de koeriersdienst van Apple. Die kerel bij de macstore vermoedde dat de harde schijf naar de kl*te is, is dus dat ze waarschijnlijk wel een nieuwe krijgt.quote:Op maandag 11 april 2005 21:57 schreef Mip1988 het volgende:
beetje dom ook uit USA laten halen... denk niet dat je een neiuwe kan versieren
formateer je hem met itunes of met windowsquote:Op dinsdag 12 april 2005 19:15 schreef Shagster het volgende:
Ipod 20 gig gekocht.
Meteen al een probleempje. Ik heb geen USB 2.0 aansluiting, maar m'n broer zei dat het op een 'ouderwetse' USB aansluiting ook wel kan, alleen trager... Dus ik steek dat ding erin, geeft inderdaad een melding dat ik op een trage USB verbinding zit, maar hij vind de iPod wel.Nu wilde hij dat ding formatteren (vind niemand anders dat vreemd, dat je een volledig nieuwe schijf moet formatteren?
) maar daar is ie al 10 minuten mee bezig ofzo. Die teller op m'n windows schermpje blijft maar opnieuw starten.
Ben ik gewoon ongeduldig, of is er iets mis? Ik heb dat namelijk vaak, dat nieuwe dingetjes niet goed werken.![]()
PS. Zodra dit werkt, ben ik vast ook zo blij als een kind.
mijne komt ook uit usa en krijg ook een nieuwequote:Op maandag 11 april 2005 21:57 schreef Mip1988 het volgende:
beetje dom ook uit USA laten halen... denk niet dat je een neiuwe kan versieren
Windowsquote:Op dinsdag 12 april 2005 19:18 schreef Shagster het volgende:
Windows.Ik heb gewoon XP Pro, en zodra ik de Cd in m'n speler steek, start ie dat installatie programma op..
USB 2.0 kaartje kost geen kloot. 20 euro hooguit.quote:Op dinsdag 12 april 2005 19:15 schreef Shagster het volgende:
Ipod 20 gig gekocht.
Meteen al een probleempje. Ik heb geen USB 2.0 aansluiting, maar m'n broer zei dat het op een 'ouderwetse' USB aansluiting ook wel kan, alleen trager... Dus ik steek dat ding erin, geeft inderdaad een melding dat ik op een trage USB verbinding zit, maar hij vind de iPod wel.Nu wilde hij dat ding formatteren (vind niemand anders dat vreemd, dat je een volledig nieuwe schijf moet formatteren?
) maar daar is ie al 10 minuten mee bezig ofzo. Die teller op m'n windows schermpje blijft maar opnieuw starten.
Ben ik gewoon ongeduldig, of is er iets mis? Ik heb dat namelijk vaak, dat nieuwe dingetjes niet goed werken.Er is eventueel wel een USB 2.0 aansluiting in de buurt.. alleen die is van m'n broer. En die is nogal.... bezitterig.
PS. Zodra dit werkt, ben ik vast ook zo blij als een kind.
Leer rekenen met 1024 bytes in plaats van 1000 en je zal wonderbaarlijk gezien op 37 echte GB's uitkomenquote:Op dinsdag 12 april 2005 21:37 schreef lj_lightning het volgende:
als je em formateerd haal je dan ook die "verborge" 3gig ofzo terug? ik heb een 40 gig maar kan 'maar' 37 gebruiken...
Had de achterkant schoongemaakt met schoonmaak doekje: bezaaid met hele kleine krasjesquote:Op dinsdag 12 april 2005 23:29 schreef lj_lightning het volgende:
jaik heb hem nog niet eens een week en de 1e krasje zitten er al op
zelfs als ie in zn sock zit..
quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:23 schreef La-le-lu-li-lo het volgende:
Sorry hoor, maar krast jullie iPod ook zo snel?
Minpuntje van Apple hoor
Jaquote:Op woensdag 13 april 2005 09:42 schreef Redux het volgende:
Zeg, ik wil een dock voor m'n ipod mini kopen, want ik heb begrepen dat de line out op de dock een beter geluid geeft dan de koptelefoonuitgang op de ipod mini.
Alleen is mijn vraag, gaat hetzelfde jack plugje die ik in de koptelefooningang stop in de line out?
Wil je hem verkopen?quote:Op woensdag 13 april 2005 09:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb ook een dock, maar gebruik het echt noooooooooit!
Ik heb zelf ook die in-ear-hoofdtelefoon maar bij mij blijven ze wel goed zitten.quote:Op woensdag 13 april 2005 09:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vraagje voor de in-ear-hoofdtelefoon bezitters. Ben ik nou de enige waarbij die dingen echt enorm snel uit mijn oren vallen? Ik heb het kleinste opzet stukje gebruikt, en plug ze er toch echt diep in. Maar als ik loop glijden ze er met 3 minuten weer zover uit dat mijn bas weer helemaal weg is...
Als je op internet koopt word er niet gecontroleerd.quote:Op donderdag 7 april 2005 14:37 schreef knox_ het volgende:
Niet stoer is dat. Als ik een andere koptelefoongebruik en draai een beetje, hop weer op pauze.quote:PS. Vinden jullie het ook zo stoer, hoe die op pauze springt als de koptelefoon per ongeluk eruit vliegt?
de Ipod moet je zo vaak mogelijk opladen. dus niet eerst helemaal leeg laten lopen. Dit moet wel bij andere batterijen, maar niet bij die van de ipod.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:11 schreef Shagster het volgende:
Wat een gaaf ding zeg, die iPodBen er nu al helemaal aan gehecht.
Ik kan zelf ook niet overweg met die oordopjes.. Gebruik daarom ook een koptelefoon met nek-band.. Veel makkelijker en als je even niet luistert, laat je hem gewoon om je nek hangen, en hoef je die dopjes niet op te bergen enzo.
PS. Vinden jullie het ook zo stoer, hoe die op pauze springt als de koptelefoon per ongeluk eruit vliegt?
Oja, en nog een vraagje.. Ik begrijp dat die batterij niet echt indrukwekkend is.. Maakt het uit of ik de iPod-accu oplaad als hij helemaal leeg is of nog halfvol? Heb weleens gehoord dat je het beste accu's pas kan opladen als hij helemaal leeg is.
is dit echt zo...ohquote:Op woensdag 13 april 2005 18:53 schreef _Supreme het volgende:
[..]
de Ipod moet je zo vaak mogelijk opladen. dus niet eerst helemaal leeg laten lopen. Dit moet wel bij andere batterijen, maar niet bij die van de ipod.
gewoon altijd aan je pc hangen dus
doe dat nou niehiet.. zoveel heb je er niet aan hoor.. en het geluid gaat er op achteruit.. ik bedoel je hebt dan extra spelletjes en je kan 2 kleuren plaatjes openen.. maar wat heb je er aanquote:Op woensdag 13 april 2005 22:19 schreef Maaark het volgende:
Zijn er hier mensen die iPodlinux voor 4g kunnen compilen? Ik heb geen zin om door al die documentatie te spitten, en als er iemand is die het kan, ik hoor het graag :p
Voor zover ik weet geld de studentenkorting op alle Apple producten en kun je ook bij een Apple store met je studentenkorting terecht dat weet ik wel zeker.quote:Op donderdag 14 april 2005 01:05 schreef Version1 het volgende:
Ik wil binnenkort ook een iPod mini [6gb] gaan kopen maar ik las in meerdere posts iets over studentenkortingen. Ik studeer in Rotterdam dus kom ik van tijd tot tijd langs het Centraal Station en de apple centre MacHouse is daar dichtbij gevestigd. Het leek me daarom wel handig om daar dan mn iPod te kopen en niet via internet. Ff snel lopen zoeken op internet maar ik had nog deze vraag:
Krijg je ook studentenkorting als je het bij een apple store koopt? En geldt die korting dan ook bv voor de iPod socks of andere accessoires?
alvast bedankt voor t antwoord![]()
Heb ik ook last vanquote:Op woensdag 13 april 2005 18:30 schreef Maaark het volgende:
[..]
Niet stoer is dat. Als ik een andere koptelefoongebruik en draai een beetje, hop weer op pauze.
Kan je dit uitzetten?
Idd opvallend dat je een jaar geleden eigenlijk nog niemand met een iPod zag en nu zie je echt de helft van de school er mee lopen.quote:Ook Apple heeft de resultaten van het tweede kwartaal van het fiscale jaar 2005 bekendgemaakt. Het bedrijf heeft een omzet van 3,24 miljard en een nettowinst van 290 miljoen dollar (34 dollarcent per aandeel) gerealiseerd, net iets minder dan in het recordkwartaal Q1 2005, toen werd een omzet van 3,49 miljard en een winst van 295 miljoen dollar gedraaid. Ten opzichte van een jaar geleden, het tweede kwartaal van fiscaal 2004, is de omzet met 70 procent toegenomen en de winst met wel 630 procent. Deze uitstekende resultaten heeft Apple vooral te danken aan de iPod; van de verschillende varianten van de razend populaire muziekspeler werden in het afgelopen kwartaal 5,3 miljoen stuks verkocht, een stijging van 558 procent vergeleken met een jaar geleden. Ook de Macintosh-computers deden het goed met ruim 1 miljoen verkochte stuks.
wat ik altijd doe is gewoon "map toevoegen aan bibliotheek" dan pak je de map met mp3's en dan sleep je ze vanuit je bibliotheek naar je Ipod... zo doe ik het, het zal vast anders en cooler en stoerder kunnen maar dit werktquote:Op donderdag 14 april 2005 22:26 schreef LuQas het volgende:
Het zal wel aan mij liggen maar mijn zojuist ontvangen I-pod zet er buiten mijn 'my received files' list automatisch helemaal niks anders op! En ik wil dus heel graag mijn hele kazaaa-lijst er op maar dat lukt voor geen meter en als ie het niet snel doet ben ik bang dat ik hem uit het raam gooi dus kan iemand me er mee helpen!!?? Hoe krijg ik die mp3-bestanden erop???
Dankjewel voor de tip maar mijn pc geeft die functie nergensquote:Op donderdag 14 april 2005 22:35 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
wat ik altijd doe is gewoon "map toevoegen aan bibliotheek" dan pak je de map met mp3's en dan sleep je ze vanuit je bibliotheek naar je Ipod... zo doe ik het, het zal vast anders en cooler en stoerder kunnen maar dit werkt![]()
Handleiding help niets. I-tunes kopieert rustig alle mp3's uit alle andere mappen, behalve dus de map My Received Files van Kazaa. Snap er helemaal niets van. Deze nummers uit de playlist hebben ook een uitroepteken voor hun naam en kan ik niet eens afspelen, terwijl ik ze in winamp wel gewoon kan beluisteren.quote:
Je zou ze eens kunnen coopieren naar een andere map en dan nog eens proberen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 07:14 schreef LuQas het volgende:
[..]
Handleiding help niets. I-tunes kopieert rustig alle mp3's uit alle andere mappen, behalve dus de map My Received Files van Kazaa. Snap er helemaal niets van. Deze nummers uit de playlist hebben ook een uitroepteken voor hun naam en kan ik niet eens afspelen, terwijl ik ze in winamp wel gewoon kan beluisteren.
Misschien een domme vraag, maar heb je die Kazaa-bestanden wel geïmporteerd in je iTunes?quote:Op vrijdag 15 april 2005 07:14 schreef LuQas het volgende:
[..]
Handleiding help niets. I-tunes kopieert rustig alle mp3's uit alle andere mappen, behalve dus de map My Received Files van Kazaa. Snap er helemaal niets van. Deze nummers uit de playlist hebben ook een uitroepteken voor hun naam en kan ik niet eens afspelen, terwijl ik ze in winamp wel gewoon kan beluisteren.
Jammer dat de iPod nu zo bereikbaar is voor iedereen. En dat alle PC mensen (quote:Op donderdag 14 april 2005 12:57 schreef Remzz het volgende:
[..]
Idd opvallend dat je een jaar geleden eigenlijk nog niemand met een iPod zag en nu zie je echt de helft van de school er mee lopen.
Voorlopig ben jij de enige die zeurt, hoor.quote:Op vrijdag 15 april 2005 08:51 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Jammer dat de iPod nu zo bereikbaar is voor iedereen. En dat alle PC mensen () nu ook in eens met zo een ding lopen en wel blijven zeuren over Apple computers. Koop dan verdomme geen iPod !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |