quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:30 schreef Falco het volgende:
Ik heb het idee dat men in Nederland gewoonweg nog steeds niet doorheeft wat voor impact paus JP II heeft gehad op de hele wereld.
Maar dat is toch raar, dat zowel Polen als Italië in rouw gedompeld worden dan en zoveel mensen afscheid willen nemen van hem? Kijk, bij mij en in de rest van Nederland speelt de paus niet zo. Maar blijkbaar bij anderen wel. Nederland is sowieso toch een beetje de vreemde eend in de bijt.quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:17 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het spijt me hoor, maar deze hype bevestigd voor mij dat de katholieke kerk geen lang leven meer beschoren is. De paus heeft al zeker sinds 1990 compleet niets meer te betekenen gehad en zijn rol daarvoor wordt de laatste week stelselmatig opgeblazen. de hardnekkige ontkenning is de laatste fase voor de bezinning.
Ik zie niet in waarom Bea daar had moeten zijn als Nederland bijna niks meer heeft met het katholicisme. Kan ze wel op iedere begrafenis aanwezig zijn van iedereen die een beetje belangrijk is. Ik schaam me nergens voor. Het koningshuis vertegenwoordt Nederland en in Nederland is het katholicisme ver te zoeken.quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:49 schreef gimme.shelter het volgende:
Ik vind het belachelijk dat er niemand van het komingshuis was! (nee, ik ben niet katholiek!) Daar betalen we die lui toch voor?? Zalm was er vandaag heel schutterig over iig!
Slechte beurt voor NL. We sturen Harry Potter! Bah!
30% van Nederland is katholiek opgevoed! Scandinavische landen als Denemarken en Zweden hebben helemaal niks met het katholicisme, maar sturen wel hun vorstenhuizen naar Rome. Dus dat is echt een non-argument.quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:53 schreef Blessed het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom Bea daar had moeten zijn als Nederland bijna niks meer heeft met het katholicisme. Kan ze wel op iedere begrafenis aanwezig zijn van iedereen die een beetje belangrijk is. Ik schaam me nergens voor. Het koningshuis vertegenwoordt Nederland en in Nederland is het katholicisme ver te zoeken.
Je kunt je beter afvragen waarom ze zich in Scandinavische landen niet aan die wetenschap storen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:13 schreef Falco het volgende:
[..]
30% van Nederland is katholiek opgevoed! Scandinavische landen als Denemarken en Zweden hebben helemaal niks met het katholicisme, maar sturen wel hun vorstenhuizen naar Rome. Dus dat is echt een non-argument.
Mijn moeder is ook katholiek opgevoed maar die beoefent het katholicisme bij lange na niet meer.quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:13 schreef Falco het volgende:
[..]
30% van Nederland is katholiek opgevoed! Scandinavische landen als Denemarken en Zweden hebben helemaal niks met het katholicisme, maar sturen wel hun vorstenhuizen naar Rome. Dus dat is echt een non-argument.
Maar moet de koningin dan ook wegblijven uit moskees en zich niet in de huidige moslimproblematiek storten? Maar 10%-15% van Nederland is moslimquote:Op vrijdag 8 april 2005 23:16 schreef Blessed het volgende:
[..]
Mijn moeder is ook katholiek opgevoed maar die beoefent het katholicisme bij lange na niet meer.
En dan nog, 30 procent van Nederland? 70% van Nederland dus niet.
Ze moet zich sowieso niet in de moslimproblematiek storten en als zo'n moskee in Nederland staat, mag ze er van mij best op bezoek. Maar als er een of andere belangrijke imam doodgaat, hoeft ze daar van mij ook niet heen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:18 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar moet de koningin dan ook wegblijven uit moskees en zich niet in de huidige moslimproblematiek storten? Maar 10%-15% van Nederland is moslim.
Volgens berichten uit verschillende media interesseert het Europa geen ene reet of Beatrix of een ander lid van het Nederlands koningshuis erbij was. Dat wordt alleen hier in Nederland zo opgeblazen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:21 schreef sooty het volgende:
Nederland is opnieuw de risée van Europa. Na het debacle van het pauselijk bezoek in 1985 gniffelt Europa opnieuw; Deze keer vanwege een koningshuis dat sinds de proclamatie van Luther geen millimeter van hun confessie geweken is. De vraag wie er behoudender is in hun geloof, winnen de oranjes opnieuw met vlag en wimpel.
Risée ? Ik ben blij dat ons vorstenhuis niet de schijnheiligheid opbrengt om een begravenis te bezoeken waar ten eerste een uiterst conservatieve en idioot bekrompen man wordt begraven en b) waar oorlogsmisdadigers en ex-dictators aanwezig zijn. Hulde voor Bea. De Paus was alles waar Nederland niet voor stond.quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:21 schreef sooty het volgende:
Nederland is opnieuw de risée van Europa. Na het debacle van het pauselijk bezoek in 1985 gniffelt Europa opnieuw; Deze keer vanwege een koningshuis dat sinds de proclamatie van Luther geen millimeter van hun confessie geweken is. De vraag wie er behoudender is in hun geloof, winnen de oranjes opnieuw met vlag en wimpel.
quote:Op zaterdag 9 april 2005 01:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Risée ? Ik ben blij dat ons vorstenhuis niet de schijnheiligheid opbrengt om een begravenis te bezoeken waar ten eerste een uiterst conservatieve en idioot bekrompen man wordt begraven en b) waar oorlogsmisdadigers en ex-dictators aanwezig zijn. Hulde voor Bea. De Paus was alles waar Nederland niet voor stond.
Ja leuk hoor, die populistische kijk doet je goed hier in NL. Je geeft niet aan waarom jij de man als een 'idioot bekrompen persoon' kwalificeert. In Polen sloot Jaruzelski (! of all people!) de grenzen in 1981 om de Russen buiten te houden. JP II aka. Karol had vervolgens een audientie met de Sovjetleiding en voorkwam een ingrijpen in Polen (En mogelijk een opmaat naar WOIII).quote:Op zaterdag 9 april 2005 01:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Risée ? Ik ben blij dat ons vorstenhuis niet de schijnheiligheid opbrengt om een begravenis te bezoeken waar ten eerste een uiterst conservatieve en idioot bekrompen man wordt begraven en b) waar oorlogsmisdadigers en ex-dictators aanwezig zijn. Hulde voor Bea. De Paus was alles waar Nederland niet voor stond.
Zijn standpunten over anti-conceptie, homo's en abortus zijn genoeg om hem te kwalificeren als "on-Nederlands". Lijkt me. Stalin heeft de Duitsers in WOII ook uit het oost-blok verdreven, zie je mij juichen ?quote:Op zaterdag 9 april 2005 01:47 schreef sooty het volgende:
[..]
Ja leuk hoor, die populistische kijk doet je goed hier in NL. Je geeft niet aan waarom jij de man als een 'idioot bekrompen persoon' kwalificeert. In Polen sloot Jaruzelski (! of all people!) de grenzen in 1981 om de Russen buiten te houden. JP II aka. Karol had vervolgens een audientie met de Sovjetleiding en voorkwam een ingrijpen in Polen (En mogelijk een opmaat naar WOIII).
En zo voorkwam hij nog veel meer, met name in Zuid-Amerika.
Ignorance is bliss; dat blijkt wel uit de reactie onder de jouwe.
Waarschijnlijk is het teveel gevraagd, maar kan jij je ook een mening onder woorden brengen of ben je een meeloper die alleen maar emoticons kan plaatsen ?quote:
Eens.quote:Op zaterdag 9 april 2005 01:17 schreef gelly het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |