[upd] Omvangrijke treinstoring in heel het landquote:Het hele treinverkeer heeft gisteravond last gehad van vertragingen door een omvangrijke computerstoring bij Utrecht. Volgens een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen was de situatie "chaotisch". Door de storing werd de bediening van seinen en wissels in de war geschopt en was er vanaf 19:30 uur geen treinverkeer via Utrecht meer mogelijk.
Aan het einde van de avond werden er weer een paar treinen ingezet vanaf Utrecht, maar toch had de dienstregeling er nog de hele avond last van.
Update 07:15 uur
Ook vandaag is het treinverkeer in heel het land ontregeld door een computerstoring bij Utrecht. Reizigers kunnen niet reizen van en naar dit knooppunt van het spoornet. De systemen die de seinen en wissels aansturen, liggen eruit. NS raadt reizigers aan via Utrecht niet met de trein te reizen.
Een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail kan niet zeggen hoe lang de storing gaat duren. Op zo korte termijn lukt het niet om bussen in te zetten. "Dan zou je er honderden nodig hebben. En er is geen maatschappij die die kan leveren", concludeert de woordvoerder.
Tof!quote:Op donderdag 7 april 2005 08:27 schreef Bluezz het volgende:
Dus maar terug naar huis gegaan en werk gebeld.
Dagje vrij dan maar![]()
Wat ik er van begreep niet. Helemaal geen verkeer op de baanvakken.quote:Op donderdag 7 april 2005 08:38 schreef Bananenman het volgende:
Treinen richting Utrecht rijden toch nog wel? Dus op alle voorliggende stations in een trein naar Utrecht kun je toch nog komen?
Het breidt zich als een olievlek uit zegt een woordvoeder op de radio.quote:Op donderdag 7 april 2005 08:38 schreef Bananenman het volgende:
Treinen richting Utrecht rijden toch nog wel? Dus op alle voorliggende stations in een trein naar Utrecht kun je toch nog komen?
Dat is dus echt de grootste onzin, op het traject Amsterdam - Rotterdam rijdt in principe altijd alles op tijd, uitzonderingen zoals extreme weersomstandigheden, bovenlijdingbreuk en politie/brandweer daargelaten.quote:De laatste tijd bestaat het bijna niet meer dat je ergens zonder vertraging aankomt, en dat is niet alleen de NS.
Dàt is pas onzin, op ieder traject is wel eens wat. Kapotte treinen, wissel in de stress, gloeilamp stuk, ga zo maar door.quote:Op donderdag 7 april 2005 08:55 schreef RSM het volgende:
[..]
Dat is dus echt de grootste onzin, op het traject Amsterdam - Rotterdam rijdt in principe altijd alles op tijd, uitzonderingen zoals extreme weersomstandigheden, bovenlijdingbreuk en politie/brandweer daargelaten.
Ja natuurlijk, kapotte treinen en niet werkende wissels zijn dingen die als overmacht gelden, er staat toch ook uitzonderingen daargelatenquote:Op donderdag 7 april 2005 08:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dàt is pas onzin, op ieder traject is wel eens wat. Kapotte treinen, wissel in de stress, gloeilamp stuk, ga zo maar door.
Dan kun je alles wel op overmacht gooien: "wat kan ik eraan doen dat het kapot gaat?".quote:Op donderdag 7 april 2005 08:59 schreef RSM het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, kapotte treinen en niet werkende wissels zijn dingen die als overmacht gelden, er staat toch ook uitzonderingen daargelaten
Als je een sollicitatiegesprek hebt is het inderdaad nóg vervelender dan het al is. Wat ga je doen QyRoZ? Het bedrijf bellen en vragen om verplaatsing?quote:Op donderdag 7 april 2005 09:09 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Het gaat veel te vaak kapot, klote ProRail.
Je slaat de plank mis. Dit is een storing in de systemen van ProRail. Zeiken op NS is hier dus niet van toepassing.quote:Op donderdag 7 april 2005 09:11 schreef mister_popcorn het volgende:
ik vind dat zulk gemierenneuk altijd... Dat gezeur op die NS. Tis gewoon de nationale hobby gworden van NL lijkt wel.
Mijn werkgever heeft een beperkt aantal thuiswerklicenties. Ik was net lekker aan het werk, toen werd ik eruit gedonderd, en nu kan ik er niet meer in. Lekker is dat...quote:Op donderdag 7 april 2005 09:09 schreef Brighteyes het volgende:
Had toevallig gisteren werk mee naar huis genomen, dus kan zometeen hier aan het werk. Kost het me ook geen uren.
Feit is wel dat het gewoon steeds slechter lijkt te gaan, ondanks dat er meer treinen op tijd rijden (achterhoek etc bijvoorbeeld)quote:Op donderdag 7 april 2005 09:11 schreef mister_popcorn het volgende:
ik vind dat zulk gemierenneuk altijd... Dat gezeur op die NS. Tis gewoon de nationale hobby gworden van NL lijkt wel.
Wat denkt iedereen nou zelf, gooi het hele land maar vol met systemen(spoorwegen, autowegen, ventweggetjes, fietspaden enz enz), maak er ontzettend veel gebruik van en laat alle systemen lekker door elkaar heen jassen en alles gaat altijd goed?
Daarbij komt nog dat de mensen die wel eenss op VA-KAN-TIE gaan, en daar 's met de trein gaan, zij zouden moeten weten dat het in NL nog behoorlijk goed is geregeld.
Er zit dan ook erg veel techniek in!quote:Op donderdag 7 april 2005 09:09 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Het gaat veel te vaak kapot, klote ProRail.
Dat bedoel ikquote:
Eigenlijk sla JIJ de plank mis, meen ik.... Prorail zeurt al jaren om meer geld, meer mensen en vooral meer tijd, en dat is drie keer hetgeen ze niet krijgen van de NS...quote:Op donderdag 7 april 2005 09:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je slaat de plank mis. Dit is een storing in de systemen van ProRail. Zeiken op NS is hier dus niet van toepassing.
Sinds wanneer is NS de opdrachtgever van ProRail? Dat is de overheid, en DIE komt niet met geld. Maar wees niet bang, er worden wel steeds meer snelwegen, spitsstroken en HSL's aangelegd.quote:Op donderdag 7 april 2005 09:23 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eigenlijk sla JIJ de plank mis, meen ik.... Prorail zeurt al jaren om meer geld, meer mensen en vooral meer tijd, en dat is drie keer hetgeen ze niet krijgen van de NS...
Zoals Qyroz al zegt: ProRail zeurt niet bij NS om geld. ProRail is een BV die geld krijgt van de staat. NS betaalt aan ProRail een gebruikersvergoeding die verder niet echt ter discussie staat. Ik zou ook niet weten wat ProRail met mensen van NS zou moeten. ProRail heeft mensen nodig die verstand hebben van het onderhoud en beheer van de railinfrastructuur. Die zitten niet bij NS. Tijd: dat zijn tegenstrijdige belangen: ProRail wil het onderhoud meer naar de dag verschuiven, NS wil dan treinen rijden. Daar moeten ze zelf maar uitkomen.quote:Op donderdag 7 april 2005 09:23 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eigenlijk sla JIJ de plank mis, meen ik.... Prorail zeurt al jaren om meer geld, meer mensen en vooral meer tijd, en dat is drie keer hetgeen ze niet krijgen van de NS...
Ik ga naar mn ouders (die trein gaat niet via utrecht of omgeving) en vanaf daar met hun auto.quote:Op donderdag 7 april 2005 09:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Als je een sollicitatiegesprek hebt is het inderdaad nóg vervelender dan het al is. Wat ga je doen QyRoZ? Het bedrijf bellen en vragen om verplaatsing?
Hee, goede oplossing [14.gif] Succes vandaag danquote:Op donderdag 7 april 2005 09:33 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ik ga naar mn ouders (die trein gaat niet via utrecht of omgeving) en vanaf daar met hun auto.
Ieuw, dat lijkt me redelijk nachtmerrie-achtig. Ze zullen er in deze situatie toch wel begrip voor hebben als je vraagt om de afspraak te verplaatsen?quote:Op donderdag 7 april 2005 09:02 schreef QyRoZ het volgende:
Lekker, ik mag nog naar Amersfoort voor een sollicitatiegesprek vandaag. Zal wel niet echt lekker gaan.
Oplossing is gevonden.quote:Op donderdag 7 april 2005 09:35 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ieuw, dat lijkt me redelijk nachtmerrie-achtig. Ze zullen er in deze situatie toch wel begrip voor hebben als je vraagt om de afspraak te verplaatsen?
bij ons riepen ze om...dat de ICE niet op Duivendrecht zou stoppen, en niet op Utrechtquote:Op donderdag 7 april 2005 09:22 schreef Tain het volgende:
Gelukkig reed de ICE nog wel vanaf Duivendrecht naar Utrecht dus ik ben gewoon op mijn werk aangekomen, met maar een half uur vertraging
Marokkanen of Lonsdalers?quote:Op donderdag 7 april 2005 09:39 schreef SCH het volgende:
Ik heb weer de redder uitgehangen, twee Utrechters meegenomen naar Hilversum
Ik ben de deur niet eens uit gegaan, was op tijd op de hoogte gelukkig...quote:Op donderdag 7 april 2005 09:45 schreef Dezz het volgende:
Mijn vader is maar naar huis gekomen, kan hij weer lekker relaxen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |