[upd] Omvangrijke treinstoring in heel het landquote:Het hele treinverkeer heeft gisteravond last gehad van vertragingen door een omvangrijke computerstoring bij Utrecht. Volgens een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen was de situatie "chaotisch". Door de storing werd de bediening van seinen en wissels in de war geschopt en was er vanaf 19:30 uur geen treinverkeer via Utrecht meer mogelijk.
Aan het einde van de avond werden er weer een paar treinen ingezet vanaf Utrecht, maar toch had de dienstregeling er nog de hele avond last van.
Update 07:15 uur
Ook vandaag is het treinverkeer in heel het land ontregeld door een computerstoring bij Utrecht. Reizigers kunnen niet reizen van en naar dit knooppunt van het spoornet. De systemen die de seinen en wissels aansturen, liggen eruit. NS raadt reizigers aan via Utrecht niet met de trein te reizen.
Een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail kan niet zeggen hoe lang de storing gaat duren. Op zo korte termijn lukt het niet om bussen in te zetten. "Dan zou je er honderden nodig hebben. En er is geen maatschappij die die kan leveren", concludeert de woordvoerder.
Tof!quote:Op donderdag 7 april 2005 08:27 schreef Bluezz het volgende:
Dus maar terug naar huis gegaan en werk gebeld.
Dagje vrij dan maar![]()
Wat ik er van begreep niet. Helemaal geen verkeer op de baanvakken.quote:Op donderdag 7 april 2005 08:38 schreef Bananenman het volgende:
Treinen richting Utrecht rijden toch nog wel? Dus op alle voorliggende stations in een trein naar Utrecht kun je toch nog komen?
Het breidt zich als een olievlek uit zegt een woordvoeder op de radio.quote:Op donderdag 7 april 2005 08:38 schreef Bananenman het volgende:
Treinen richting Utrecht rijden toch nog wel? Dus op alle voorliggende stations in een trein naar Utrecht kun je toch nog komen?
Dat is dus echt de grootste onzin, op het traject Amsterdam - Rotterdam rijdt in principe altijd alles op tijd, uitzonderingen zoals extreme weersomstandigheden, bovenlijdingbreuk en politie/brandweer daargelaten.quote:De laatste tijd bestaat het bijna niet meer dat je ergens zonder vertraging aankomt, en dat is niet alleen de NS.
Dàt is pas onzin, op ieder traject is wel eens wat. Kapotte treinen, wissel in de stress, gloeilamp stuk, ga zo maar door.quote:Op donderdag 7 april 2005 08:55 schreef RSM het volgende:
[..]
Dat is dus echt de grootste onzin, op het traject Amsterdam - Rotterdam rijdt in principe altijd alles op tijd, uitzonderingen zoals extreme weersomstandigheden, bovenlijdingbreuk en politie/brandweer daargelaten.
Ja natuurlijk, kapotte treinen en niet werkende wissels zijn dingen die als overmacht gelden, er staat toch ook uitzonderingen daargelatenquote:Op donderdag 7 april 2005 08:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dàt is pas onzin, op ieder traject is wel eens wat. Kapotte treinen, wissel in de stress, gloeilamp stuk, ga zo maar door.
Dan kun je alles wel op overmacht gooien: "wat kan ik eraan doen dat het kapot gaat?".quote:Op donderdag 7 april 2005 08:59 schreef RSM het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, kapotte treinen en niet werkende wissels zijn dingen die als overmacht gelden, er staat toch ook uitzonderingen daargelaten
Als je een sollicitatiegesprek hebt is het inderdaad nóg vervelender dan het al is. Wat ga je doen QyRoZ? Het bedrijf bellen en vragen om verplaatsing?quote:Op donderdag 7 april 2005 09:09 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Het gaat veel te vaak kapot, klote ProRail.
Je slaat de plank mis. Dit is een storing in de systemen van ProRail. Zeiken op NS is hier dus niet van toepassing.quote:Op donderdag 7 april 2005 09:11 schreef mister_popcorn het volgende:
ik vind dat zulk gemierenneuk altijd... Dat gezeur op die NS. Tis gewoon de nationale hobby gworden van NL lijkt wel.
Mijn werkgever heeft een beperkt aantal thuiswerklicenties. Ik was net lekker aan het werk, toen werd ik eruit gedonderd, en nu kan ik er niet meer in. Lekker is dat...quote:Op donderdag 7 april 2005 09:09 schreef Brighteyes het volgende:
Had toevallig gisteren werk mee naar huis genomen, dus kan zometeen hier aan het werk. Kost het me ook geen uren.
Feit is wel dat het gewoon steeds slechter lijkt te gaan, ondanks dat er meer treinen op tijd rijden (achterhoek etc bijvoorbeeld)quote:Op donderdag 7 april 2005 09:11 schreef mister_popcorn het volgende:
ik vind dat zulk gemierenneuk altijd... Dat gezeur op die NS. Tis gewoon de nationale hobby gworden van NL lijkt wel.
Wat denkt iedereen nou zelf, gooi het hele land maar vol met systemen(spoorwegen, autowegen, ventweggetjes, fietspaden enz enz), maak er ontzettend veel gebruik van en laat alle systemen lekker door elkaar heen jassen en alles gaat altijd goed?
Daarbij komt nog dat de mensen die wel eenss op VA-KAN-TIE gaan, en daar 's met de trein gaan, zij zouden moeten weten dat het in NL nog behoorlijk goed is geregeld.
Er zit dan ook erg veel techniek in!quote:Op donderdag 7 april 2005 09:09 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Het gaat veel te vaak kapot, klote ProRail.
Dat bedoel ikquote:
Eigenlijk sla JIJ de plank mis, meen ik.... Prorail zeurt al jaren om meer geld, meer mensen en vooral meer tijd, en dat is drie keer hetgeen ze niet krijgen van de NS...quote:Op donderdag 7 april 2005 09:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je slaat de plank mis. Dit is een storing in de systemen van ProRail. Zeiken op NS is hier dus niet van toepassing.
Sinds wanneer is NS de opdrachtgever van ProRail? Dat is de overheid, en DIE komt niet met geld. Maar wees niet bang, er worden wel steeds meer snelwegen, spitsstroken en HSL's aangelegd.quote:Op donderdag 7 april 2005 09:23 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eigenlijk sla JIJ de plank mis, meen ik.... Prorail zeurt al jaren om meer geld, meer mensen en vooral meer tijd, en dat is drie keer hetgeen ze niet krijgen van de NS...
Zoals Qyroz al zegt: ProRail zeurt niet bij NS om geld. ProRail is een BV die geld krijgt van de staat. NS betaalt aan ProRail een gebruikersvergoeding die verder niet echt ter discussie staat. Ik zou ook niet weten wat ProRail met mensen van NS zou moeten. ProRail heeft mensen nodig die verstand hebben van het onderhoud en beheer van de railinfrastructuur. Die zitten niet bij NS. Tijd: dat zijn tegenstrijdige belangen: ProRail wil het onderhoud meer naar de dag verschuiven, NS wil dan treinen rijden. Daar moeten ze zelf maar uitkomen.quote:Op donderdag 7 april 2005 09:23 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eigenlijk sla JIJ de plank mis, meen ik.... Prorail zeurt al jaren om meer geld, meer mensen en vooral meer tijd, en dat is drie keer hetgeen ze niet krijgen van de NS...
Ik ga naar mn ouders (die trein gaat niet via utrecht of omgeving) en vanaf daar met hun auto.quote:Op donderdag 7 april 2005 09:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Als je een sollicitatiegesprek hebt is het inderdaad nóg vervelender dan het al is. Wat ga je doen QyRoZ? Het bedrijf bellen en vragen om verplaatsing?
Hee, goede oplossing [14.gif] Succes vandaag danquote:Op donderdag 7 april 2005 09:33 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ik ga naar mn ouders (die trein gaat niet via utrecht of omgeving) en vanaf daar met hun auto.
Ieuw, dat lijkt me redelijk nachtmerrie-achtig. Ze zullen er in deze situatie toch wel begrip voor hebben als je vraagt om de afspraak te verplaatsen?quote:Op donderdag 7 april 2005 09:02 schreef QyRoZ het volgende:
Lekker, ik mag nog naar Amersfoort voor een sollicitatiegesprek vandaag. Zal wel niet echt lekker gaan.
Oplossing is gevonden.quote:Op donderdag 7 april 2005 09:35 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ieuw, dat lijkt me redelijk nachtmerrie-achtig. Ze zullen er in deze situatie toch wel begrip voor hebben als je vraagt om de afspraak te verplaatsen?
bij ons riepen ze om...dat de ICE niet op Duivendrecht zou stoppen, en niet op Utrechtquote:Op donderdag 7 april 2005 09:22 schreef Tain het volgende:
Gelukkig reed de ICE nog wel vanaf Duivendrecht naar Utrecht dus ik ben gewoon op mijn werk aangekomen, met maar een half uur vertraging
Marokkanen of Lonsdalers?quote:Op donderdag 7 april 2005 09:39 schreef SCH het volgende:
Ik heb weer de redder uitgehangen, twee Utrechters meegenomen naar Hilversum
Ik ben de deur niet eens uit gegaan, was op tijd op de hoogte gelukkig...quote:Op donderdag 7 april 2005 09:45 schreef Dezz het volgende:
Mijn vader is maar naar huis gekomen, kan hij weer lekker relaxen
Cillit Bang!!!quote:Op donderdag 7 april 2005 09:52 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat bloed uit je bekleding? Quick 'n Brite?
Hij zat ook lekker volquote:Op donderdag 7 april 2005 09:43 schreef BobRooney het volgende:
[..]
bij ons riepen ze om...dat de ICE niet op Duivendrecht zou stoppen, en niet op Utrechtze wilde gewoon voorkomen dat iedereen de ICE zou gebruiken
Heb je enig idee hoeveel bussen je dan nodig hebt?quote:Op donderdag 7 april 2005 09:53 schreef Inu het volgende:
Waarom zetten ze geen extra bussen is? Dat scheelt iig al wat....
Leg ze dat maar eens uit in Japan, waar de gemiddelde vertraging op alle netten (dus niet alleen de hogesnelheidslijn) 14 seconden is...quote:
Geavanceerdere techniekquote:Op donderdag 7 april 2005 10:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Leg ze dat maar eens uit in Japan, waar de gemiddelde vertraging op alle netten (dus niet alleen de hogesnelheidslijn) 14 seconden is...
Precies.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Leg ze dat maar eens uit in Japan, waar de gemiddelde vertraging op alle netten (dus niet alleen de hogesnelheidslijn) 14 seconden is...
Klopt bijvoorbeeld door een aardbeving. Dat is pas overmacht. In mijn ogen is dit weer een geval van slecht onderhoud.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Geavanceerdere techniek. Maar ook dat kan kapot hoor.
Ik had John Lennon op staan, ging heel goedquote:Op donderdag 7 april 2005 09:52 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat bloed uit je bekleding? Quick 'n Brite?
Het is het computersysteem wat op z'n gat ligt. Ik denk eerder dat ProRail de eigen software niet meer snapt en het daarom ontzettend lang duurt voordat het gefixt is.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt bijvoorbeeld door een aardbeving. Dat is pas overmacht. In mijn ogen is dit weer een geval van slecht onderhoud.
Dit heeft niets met de NS te maken, het is de computer van ProRail die het niet doet.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:26 schreef maniack28 het volgende:
de NS zuigt....
ProRail dan... ook best... maar het zuigt gewoon als je geen backup hebt van je systeem.... toch? Of heb ik het nu mis?quote:Op donderdag 7 april 2005 10:30 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dit heeft niets met de NS te maken, het is de computer van ProRail die het niet doet.
ProRail is de beheerder van het spoor en die is er verantwoordelijk voor, niet de NS.
Er is een reservecomputersysteem, alleen weten ze door de verregaande automatisering niet meer hoe het werkt (ofzo). Een vergelijking met een vliegtuig is een beetje krom: een vliegtuig valt uiteindelijk uit de lucht als ie niet kan landen. Als een trein stil komt te staan, staat ie stil.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:26 schreef maniack28 het volgende:
Ik heb presentatieHeb daarom 1,5 uur in de bus gezeten terwijl ik normaal met 25 minuten in Utrecht ben.... de NS zuigt.... als je gvd niet eens een reservesysteem hebt draaien voor als de computers het niet doen dan ben je echt een mongool.... moeten ze bij Schiphol eens doen, dan heb je meteen 20 Bijlmerrampen...
Daarom bedoel ik, bij Schiphol hebben ze wel alles in orde... want daar kan je het niet permiteren als het computersysteem niet meer werkt..... Maar bij ProRail denken ze gewoon: "Ach, die trein die staat dan toch stil"quote:Op donderdag 7 april 2005 10:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is een reservecomputersysteem, alleen weten ze door de verregaande automatisering niet meer hoe het werkt (ofzo). Een vergelijking met een vliegtuig is een beetje krom: een vliegtuig valt uiteindelijk uit de lucht als ie niet kan landen. Als een trein stil komt te staan, staat ie stil.
Ziekenhuis idem dito.... systeem valt uit... wat denk je dat er gebeurd als ze zeggen dat ze door verregaande automatisering 300 mensen moeten laten overlijden? Dit moet gewoon hard afgestraft worden, deze dingen mogen niet gebeuren... maar nee, bij ProRail staan er niet genoeg levens op het spel dus ze komen er weer mooi onderuit...quote:Op donderdag 7 april 2005 10:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is een reservecomputersysteem, alleen weten ze door de verregaande automatisering niet meer hoe het werkt (ofzo). Een vergelijking met een vliegtuig is een beetje krom: een vliegtuig valt uiteindelijk uit de lucht als ie niet kan landen. Als een trein stil komt te staan, staat ie stil.
Ik zeg ook niet dat ze moeten proberen de treinen te vervangen door bussen, maar een paar extra bussen kan echt geen kwaad hoor...quote:Op donderdag 7 april 2005 10:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel bussen je dan nodig hebt?
In een drukke intercity in de spits gaan tussen de 1000-2000 reizigers. In een bus gaan er met een beetje proppen 100 in. Dat betekent dat je 10-20 bussen per intercity nodig hebt.
Dan komen de snel- en stoptreinen er nog bij.
Bovendien gaat het busvervoer een stuk langzamer dan met de trein. De zgn omlooptijd (bijv rotterdam - utrecht - rotterdam) van een dus 2 tot 3 keer zo groot als die van de trein, dat betekent dat er 2 tot 3 keer zoveel vervangende bussen nodig zijn dan dat er een trein rijdt.
quote:Op donderdag 7 april 2005 10:34 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Daarom bedoel ik, bij Schiphol hebben ze wel alles in orde... want daar kan je het niet permiteren als het computersysteem niet meer werkt..... Maar bij ProRail denken ze gewoon: "Ach, die trein die staat dan toch stil"![]()
Zit toch nog wel een verschil in hoor. Een stilstaande trein zal niet echt fysiek pijn doen. Een vallend vliegtuig kan dat wel eens gaan doen (al is het niet at te lang).quote:Op donderdag 7 april 2005 10:34 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Daarom bedoel ik, bij Schiphol hebben ze wel alles in orde... want daar kan je het niet permiteren als het computersysteem niet meer werkt..... Maar bij ProRail denken ze gewoon: "Ach, die trein die staat dan toch stil"![]()
Komen ze aanrijden met 5 bussen, zie je het al voor jequote:Op donderdag 7 april 2005 10:40 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze moeten proberen de treinen te vervangen door bussen, maar een paar extra bussen kan echt geen kwaad hoor...
Tip:quote:Op donderdag 7 april 2005 10:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zit toch nog wel een verschil in hoor. Een stilstaande trein zal niet echt fysiek pijn doen. Een vallend vliegtuig kan dat wel eens gaan doen (al is het niet at te lang).
O.T. moet strak van Zoetermeer naar Leiden, hopen dat dat gaat werken, zo niet vindt mijn tentamen dat niet leuk.
Dat wisten ze gisterenavond toch ook al? Ze hebben de hele nacht de tijd gehad om alles op orde te krijgen... en nog lukt het ze nietquote:Op donderdag 7 april 2005 10:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is er nu mis in Utrecht? Geen idee, ik ben niet in Utrecht en als ik er was, wist ik het nog niet. Wat ik echter een beetje kan afleiden is dat het systeem van laag 3 de geest heeft gegeven. Helaas hebben we nu het probleem dat de treindienstleiders niet echt meer gewend zijn om te werken met laag 2, dus is het: "hé storing, ik snap het niet meer". En aan dat snappen zijn ze nu aan het werken. Het reservesysteem waar ze het over hebben is het aansturen via laag 2. Dat kost meer tijd en meer moeite, vandaar dat het misschien even duurt.
Owh, Gouda, ja, dan is dat wel een beetje om. In je post stond dat je vanaf Zoetermeer wilde reizen?quote:Op donderdag 7 april 2005 10:46 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik woon in Gouda... das een beetje om... wat je nu zegt duurt ook 1,5 uur...
Je quote was van iemand anders.. sorry.. mijn fout... ik ben een beetje pissed offquote:Op donderdag 7 april 2005 10:49 schreef Carport het volgende:
[..]
Owh, Gouda, ja, dan is dat wel een beetje om. In je post stond dat je vanaf Zoetermeer wilde reizen?
Ik neem aan dat je dan bij Gouda die trein rechtstreeks naar Leiden neemt? Die heeft van deze storing geen last denk ik.
Moet je niet doen. Schiet je niets mee op en de treinen gaan er ook niet van rijdenquote:Op donderdag 7 april 2005 10:50 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Je quote was van iemand anders.. sorry.. mijn fout... ik ben een beetje pissed off![]()
Je kan in ieder geval je geld terug vragen nuquote:Op donderdag 7 april 2005 10:50 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Je quote was van iemand anders.. sorry.. mijn fout... ik ben een beetje pissed off![]()
Tis ProRailquote:Op donderdag 7 april 2005 10:52 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben blij dat ik vandaag niet naar school hoef
Kut NS
Ok. Nog één keer:quote:Op donderdag 7 april 2005 10:52 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben blij dat ik vandaag niet naar school hoef
Kut NS
Wat heb ik nu aan 4,40? Het kostte me 1 uur extra.. ik ga niet 1 uur werken voor 4,40.... ik wil 10 euroquote:Op donderdag 7 april 2005 10:53 schreef Carport het volgende:
[..]
Je kan in ieder geval je geld terug vragen nu
Niet.... net gebeld met mijn presentatiepartner die woont in Amstelveen en die gaat met de bus.... dat kan jij beter ook doen denk ikquote:Op donderdag 7 april 2005 10:54 schreef Tarak het volgende:
Ik ben nu thuis en probeer thuis te werken maar wil eigenlijk vandaag vanuit Utrecht nog vanuit A'dam komen.
Hoe frequent gaan die stoptreinen nu?
Dan vul je zowel je heen- als je terugreis in. Krijg je 9 euroquote:Op donderdag 7 april 2005 10:55 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Wat heb ik nu aan 4,40? Het kostte me 1 uur extra.. ik ga niet 1 uur werken voor 4,40.... ik wil 10 euro
quote:Op donderdag 7 april 2005 10:57 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Niet.... net gebeld met mijn presentatiepartner die woont in Amstelveen en die gaat met de bus.... dat kan jij beter ook doen denk ik
Treinen rijden heel weinig. Bij de actuele vertrektijden van Amsterdam zie ik dat de sprinters nu nog wel vertrekken.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:54 schreef Tarak het volgende:
Ik ben nu thuis en probeer thuis te werken maar wil eigenlijk vandaag vanuit Utrecht nog vanuit A'dam komen.
Hoe frequent gaan die stoptreinen nu?
ja en? Je wilt er toch komen? Ik ben ook met de bus gegaan.. omdat er geen treinen reden en er nu nog steeds geen treinen rijden...quote:Op donderdag 7 april 2005 10:58 schreef Tarak het volgende:
[..]Utrecht-Amsterdam met de bus is zo'n toeristische route volgende bus, die er 2 uur over doet.
Je hebt gelijk, blijkbaar heb ik dat er gewoon niet voor over.quote:Op donderdag 7 april 2005 11:00 schreef maniack28 het volgende:
[..]
ja en? Je wilt er toch komen? Ik ben ook met de bus gegaan.. omdat er geen treinen reden en er nu nog steeds geen treinen rijden...
Uh huhquote:Op donderdag 7 april 2005 10:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ok. Nog één keer:
HET IS NIET DE SCHULD VAN DE NS, MAAR VAN PRORAIL
*zucht...
Aanvulling... de problemen begonnen dinsdag al, toen heb ik mijn bliksembezoek aan amsterdam opgegeven omdat mijn reis al begon met "wegens een wisselstoring bij Utrecht.."quote:Op donderdag 7 april 2005 11:22 schreef Carport het volgende:
Gisteravond was er ook een storing. Ik neem aan dat ze dit probleem vandaag nog wel op kunnen lossen. Morgen zou alles dan gewoon weer moeten rijden, misschien met wat kleine naprobleempjes.
Same here, had toch al weinig zin om naar Rotterdam te gaan voor 2 hoorcolleges. En al dat gezeur over de NS (en Prorail), ik vind het allemaal wel meevallen. Dit is natuurlijk wel erg ongelukkig, en er zijn duidelijk problemen met het computersysteem die er eigenlijk niet zouden moeten zijn.quote:Op donderdag 7 april 2005 13:00 schreef Bluezz het volgende:
TT aangepast
Lekker nog een paar uurtjes geslapen, straks maar eens lekker winkelen of zo
Tja, probeer jij maar eens in een uur tijd vervangend vervoer te regelen voor 500.000 reizigers.quote:Op donderdag 7 april 2005 12:27 schreef ThaGerbil het volgende:
De storing kan dan wel de schuld zijn van ProRail die een aantal bitjes heeft laten omflikkeren, maar het oplossend vermogen van de NS is ook niet best (hebben we het nog niet eens over de wil).
Als ze (NS personeel) gewoon zeggen: Jammer, maar verder gaan we niet dan mag je best zeggen dat het kut-NS is.
Het traject Rotterdam - Amsterdam via Rijswijk heeft op zich vrij weinig met Utrecht te maken. Wel kunnen er natuurlijk logistieke problemen zijn, maar ik verwacht op dat stuk geen vertragingen iig.quote:Op donderdag 7 april 2005 14:04 schreef Hik het volgende:
Iemand die een update kan geven hoe het treinverkeer nu is?!
Utrecht wordt blijkbaar nog steeds ontraden, maar hoe zit het met de rest van Nederland? (Er wordt leuk gezegd dat "het hele land" er hinder van heeft, maar dat is nogal vaag)
Moet eigenlijk zometeen van Rijswijk naar Amsterdam iemand die weet of ik daar ook vertraging op ga lopen?![]()
Aldus ProRail, die niet zo heel erg pro zijn, blijkt...quote:ProRail verwacht dat het treinverkeer in de loop van de middag weer normaal verloopt.
Moet om half 9 in U. zijn, en als het goed is zijn de problemen nu alweer opgelost grotendeels hoor ik op de radio.quote:Op donderdag 7 april 2005 14:16 schreef Gelderland het volgende:
komt het morgen wel goed? moet om 9.00 in Utrecht zijn namelijk (en heb geen auto)
Een taxi-bon uitschrijven is zo gebeurd, alleen mocht de perron-opzichter dat nietquote:Op donderdag 7 april 2005 14:09 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tja, probeer jij maar eens in een uur tijd vervangend vervoer te regelen voor 500.000 reizigers.
Je bent ook niet verplicht om met het OV te reizen, als het je niet bevalt koop je toch een auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |