Precies, nobele doelen, daar had ik het over. Extreem rechts heeft verwerpelijke doelen. Het middel wat ze gebruiken en de interpretatie die ze van de doelen hebben is bij beide even verwerrpelijk.quote:Op donderdag 7 april 2005 23:49 schreef Tarak het volgende:
[..]
Extreem links doet meer dan de eerste groep bestrijden. Extreem links maakt zich schuldig aan het met geweld opdringen van haar visie op de samenleving. Een visie waarin nobele doelen een travestie van zichzelf worden.
Zoals DennisMoore al zei: extreem-links is gevaarlijker. Daar ben ik het wel mee eens, mede dankzij dat nobele, dat "morele gelijk" waar DM het ook al over had.quote:Om nog even een oude koe uit de sloot te halen, er zijn in totaal in de 20e eeuw veel meer mensen omgekomen onder extreem linkse regimes dan onder extreem rechtse regimes. Ja, ik weet het, dit is echt een hele oude koe
Wat je even voor het gemak vergeet, is dat nobel slechts een waarde-oordeel is, en nogal afhankelijk van 'the eye of the beholder'. Voor extreem-rechts is raszuiverheid een nobel doel. Dat dat niet mijn of jouw nobele doel is, doet daar weinig aan af.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:49 schreef Sidekick het volgende:
Precies, nobele doelen, daar had ik het over. Extreem rechts heeft verwerpelijke doelen. Het middel wat ze gebruiken en de interpretatie die ze van de doelen hebben is bij beide even verwerrpelijk.
Ik lees dat toch heel anders. Ik las dat het brandstichting afgekeurd wordt maar dat aandacht voor het asielprobleem niet verkeerd is.quote:
Drogereden pur sangquote:Op vrijdag 8 april 2005 13:01 schreef robh het volgende:
[..]
Ik lees dat toch heel anders. Ik las dat het brandstichting afgekeurd wordt maar dat aandacht voor het asielprobleem niet verkeerd is.
Maar ja, dan valt er geen "links fascisme" te roepen natuurlijk. Dat is ook niet de bedoeling.
Jij leest tenminste robhquote:Op vrijdag 8 april 2005 13:01 schreef robh het volgende:
[..]
Ik lees dat toch heel anders. Ik las dat het brandstichting afgekeurd wordt maar dat aandacht voor het asielprobleem niet verkeerd is.
Ik geloof dat SCH het zelfs toegeeft dat het geweld niet kan bij dit incident. Misschien dat je eerder je pijlen kan richten op rechts-NL, als we dan toch ekker generaliserend gaan worden.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:34 schreef ExTec het volgende:
T'is zo simpel als dat het banaal is, geweld, kan gewoon, niet, onafhankelijk van de de ideologie die er aan ten grondslag ligt.
Als links-NL dat nu ook ens begrijpt
Dat is een waarde-oordeel en geen objectief feit.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Precies, nobele doelen, daar had ik het over. Extreem rechts heeft verwerpelijke doelen. Het middel wat ze gebruiken en de interpretatie die ze van de doelen hebben is bij beide even verwerrpelijk.
De politieke Islam is ook een rechtse beweging. Extreme vormen van het liberalisme en het conservatisme ook. "rechts" is net zo ideologisch als links. Mits je je er voldoende in verdiept.quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:17 schreef DennisMoore het volgende:
Extreem-rechts bestaat nauwelijks qua ideologie.
Het is met name gebaseerd op xenofobie, en ontevredenheid bij slechtere economische omstandigheden ("Ze pikken onze banen in.") Veel ideologischer dan nationalisme gaat 't niet.
Dat vind ik een buitengewoon verwerpelijke en principeloze manier van redeneren.quote:Op vrijdag 8 april 2005 13:01 schreef robh het volgende:
[..]
En precies dat staat er dus niet.quote:Op vrijdag 8 april 2005 19:59 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dat vind ik een buitengewoon verwerpelijke en principeloze manier van redeneren.
"ja, het is wel slecht dat er brand gesticht wordt, maar het is wel goed dat er [b]op die manier/b] aandacht komt voor het asielprobleem".
Paranoia schijnt in de mode te zijn inderdaadquote:Op vrijdag 8 april 2005 20:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ach, de goede verstaander ziet wel dat je dat wel bedoelt..
Je bedoelt dat links fascisme eindelijk benoemd mag worden.quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:31 schreef SCH het volgende:
Paranoia schijnt in de mode te zijn inderdaad![]()
Toe maar, grote woorden hoor!quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:34 schreef DennisMoore het volgende:
Je bedoelt dat links fascisme eindelijk benoemd mag worden..
Let op, krijgen we nog een schitterend voorbeeld:quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:07 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik geloof dat SCH het zelfs toegeeft dat het geweld niet kan bij dit incident. Misschien dat je eerder je pijlen kan richten op rechts-NL, als we dan toch ekker generaliserend gaan worden.
mja, ga eerst 25 jaar de politiek in, voordat je gehoord wordt om maatregelen te treffen tegen het moorden, verkrachten & martelen..quote:Op donderdag 7 april 2005 12:56 schreef robh het volgende:
Triest dat mensen het op deze manier menen te moeten doen. Ga protesteren of richt een eigen partij op![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |