quote:MARSEILLE - Onbekenden hebben zaterdagochtend een in aanbouw zijnde moskee in het Zuid-Franse Aubagne in brand gestoken. Ook een bijgebouw dat als tijdelijke gebedsruimte diende, viel ten prooi aan de brandstichters. De bouwplaats liep geen noemenswaardige schade op. De provisorische moskee raakte wel zwaar beschadigd, aldus brandweerlieden ter plaatse. Van de daders ontbreekt ieder spoor.
Volgens een woordvoerder van de burgemeester van Aubagne is nog nooit sprake geweest van spanningen tussen verschillende bevolkingsgroepen in de stad. De bevolking van 43.000 inwoners telt tussen de 4000 en 5000 moslims.
quote:Rellen en rouw na aanslag moskee Pakistan
SIALKOT - Duizenden jonge sjiieten zijn zaterdag in de Pakistaanse stad Sialkot slaags geraakt met de politie. De stad is in rouw na de aanslag vrijdag op een volle sjiitische moskee waarbij 31 mensen omkwamen.
Zaterdag zijn de slachtoffers van de aanslag begraven. Studentengroepen hadden opgeroepen de straat op te gaan. Daar braken onlusten uit. Jongeren maakten brandstapels door de hele stad, staken auto's in brand en plunderden overheids- en bankgebouwen. Zij hebben het kantoor van de burgemeester in brand gestoken. De politie heeft toegangswegen afgezet en het leger heeft extra troepen opgeroepen.
Veiligheidsdiensten zijn bezig met een onderzoek naar de aanslag. De politiechef spreekt van een terroristische aanslag. Tientallen mensen raakten vrijdag gewond.
Jij vindt het prima hequote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:53 schreef Herkauwer het volgende:
En wat is het nieuws? Overal ter wereld gebeurt dit. Ik kan me er al lang geen zorgen meer om maken. En dan bedoel ik dus niet alleen de moskee's maar alles. Ik vind het prima, het komt altijd van 2 kanten en als beide kanten niet willen toegeven dan blijft het doorgaan. In iedere maatschappij/geloof heb je van die gekken.
Hij heeft wel gelijk , het kan gebeuren jahquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij vindt het prima he
laat ze maar jou huis in brand steken dan vind ik het ook prima
dit is nou de Reactie van Vele Domme Nederlanders
Aaah jah het kan gebeuren
En als de dader nou eenmaal een Marokkaan is dan is de reactie Jah alweer de KutMarokkanen of augurken![]()
Niet gaan generaliseren he! De enige afkeer die heb tegen mensen is opgedaan door persoonlijke ervaring en niet tegen bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij vindt het prima he
laat ze maar jou huis in brand steken dan vind ik het ook prima
dit is nou de Reactie van Vele Domme Nederlanders
Aaah jah het kan gebeuren
En als de dader nou eenmaal een Marokkaan is dan is de reactie Jah alweer de KutMarokkanen of augurken![]()
Geen idee, de eerste actie zal ongetwijfeld door niet-moslims gedaan zijn, maar de tweede actie hoeft dat niet. Het kunnen ook soennitische(hoe spel je datquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:00 schreef N.icka het volgende:
Maar wat wil de tS nu eigenlijk zeggen , of over praten ?
Over een grote bus?
jah zekerquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:57 schreef N.icka het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk , het kan gebeuren jah
He , he ? Lekker stemming aan het maken , Meki?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:03 schreef Meki het volgende:
[..]
jah zeker
en jij vindt dan zeker terecht he
Baldadigheid... zo kun je het natuurlijk ook omschrijven jaquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:03 schreef N.icka het volgende:
Bij het eerste kan het ook nog gewoon baldadigheid zijn
Zolang we geen feiten weten kan alles de oorzaak zijnquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:04 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Baldadigheid... zo kun je het natuurlijk ook omschrijven ja [afbeelding]
Ja gebouwen zijn evenveel waard als mensenlevens.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:56 schreef Meh7 het volgende:
Om maar in de geest van veel Fokkers te posten:dit rechtvaardigd nu wel een aantal onthoofdingen.
wheheh die sigquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:08 schreef Puta het volgende:
[..]
Eerder andersom
In Pakistan hebben trouwens moslims dat zelf gedaan
Lekker sjieten vs soennieten leuk he? Moslims die elkaar aanpakken?
Heheheh ja he! LACHUUUHH!quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:04 schreef Repeat het volgende:
Kan je idd op wachten
Nofi hoor, maar die moslims zijn zelf ook geen lieverdjes (niet allemaal natuurlijk). Kijk maar naar idd die onthoofdingen en aanslagen ed. Dan krijg je op een gegeven moment ook reacties, dat moet je dan niet zo gek vinden. Ik kan dat eigenlijk wel begrijpen.
was je erbijquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:08 schreef Puta het volgende:
[..]
Ja gebouwen zijn evenveel waard als mensenlevens.
Dat moslims debiele gedachtengangen hebben dat bewijs je maar weer eens.
In Pakistan hebben trouwens moslims zelf die aanslagen gepleegd. Lekker sjieten vs soennieten leuk he? Moslims die elkaar aanpakken?
De vorige paar keer in Pakistan was dat ook het gevalquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:11 schreef Meki het volgende:
[..]
was je erbij
Jij kan wel weggaan , jij hebt helemaal geen zin om te discussieren dusquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:16 schreef N.icka het volgende:
Deze kan net zo goed dicht , TS wil niet discuseren alleen maar provoceren
\Ik wil het heel vriendelijk nogmaals aan je vragen hoor , waar wil je nu met je openings post heen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij kan wel weggaan , jij hebt helemaal geen zin om te discussieren dus![]()
ben je nou zo domquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:18 schreef N.icka het volgende:
[..]
\Ik wil het heel vriendelijk nogmaals aan je vragen hoor , waar wil je nu met je openings post heen?
Het is niet netjes van je dat je gelijk over dom begint Meki , schelden siert de mens niet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
ben je nou zo dom
of lijk je dom
Ik wil hierin discussie gaan met jullie omdat jullie dit rechtvaardig vinden en hiermee wil ik bereiken dat jullie fout zitten en ik goed
Beste Puta,quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:14 schreef Puta het volgende:
De vorige paar keer in Pakistan was dat ook het geval
In Pakistan lopen trouwens ook alleen maar moslims rond
Jammer he dat ook moslims elkaars moskeen in de fik steken? Past niet in je pro-moslimstraatje zeker?
Ik zeg helemaal nergens dat die verantwoordelijk zijn voor elkaars daden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:24 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Beste Puta,
Er zijn meer dan 1 miljard moslims op de wereld. Zoals je misschien al door had, zijn moslims gewoon mensen. Pak een willekeurige groep mensen, er zullen altijd mensen zijn die niet zo goed bij hun hoofd zijn. Zo ook tussen de moslims.
Er zijn heelveel moslims die zich moslim noemen, maar weinig over de Islam weten, die bijvoorbeeld de middelen niet hebben om zelf onderzoek te doen naar de Islam. Deze mensen zijn dan makkelijk beinvloedbaar, en dan kan het voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt.
Zoals je misschien ook weet, bestaan de moslims niet uit 1 grote groep mensen die dezelfde cultuur/gewoontes hebben, al komt hun geloof (om het maar zo te zeggen) in grote lijnen overeen, zijn er nog verschillen tussen de groepen. Ook buiten de sjiiten en soennieten zijn er nog genoeg groeperingen.
Waarom denken sommige mensen, zoals bijvoorbeeld jij, dat elke moslim verantwoordelijk is, voor de daden van een ander. Ik zei dat de aanslag op de moskee een paar onthoofdingen 'rechtvaardigde', ik zei erbij dat ik postte in de geest van veel fokkers. Kijk naar de tweede post: "het zat eraan te komen". Zij rechtvaardigden deze aanslag, door te verwijzen naar andere daden. Ik keer het om, meer niet, ik meen dat niet. Ik vind het niet goed dat er onschuldige mensen onthoofd/vermoord worden, ik snap niet dat een oprechte moslim daar achter kan staan.
Ik beoordeel ook niet niemand als domquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:22 schreef N.icka het volgende:
[..]
Het is niet netjes van je dat je gelijk over dom begint Meki , schelden siert de mens niet.
Niemand zegt dat het rechtvaardig is , dat suggereer jij alleen.
En jij wil hier mee bereiken dat jij goed zit.?
Je scheert wel moslims meerdere malen over een kam. En je 'houding' over moslims deed me dat denken. Ik dreigde trouwens niet, ik vergeleek.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:29 schreef Puta het volgende:
Ik zeg helemaal nergens dat die verantwoordelijk zijn voor elkaars daden.
Maar dat jij weer gelijk met onthoofdingen begint te dreigen, tja, dan maak je het er ook naar.
Je wilt toch niet ontkennen dat er moslimhaat op komst/ bezig is?quote:'zie ons moslims weer eens aangevallen worden'-topic.
Dat zijn Moslimsectreministenquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:30 schreef harrie1 het volgende:
hmmm ff reageren dan maar
ik denk dat het probleem ligt bij moslims
ze dringen een geloof op waar de westerse wereld niet op zit te wachten
niet alle moslims doen dat (maar dat zijn dan ook niet de echte moslims)
en daar zit een probleem
iemand die zegt een moslim te zijn is gek
sorry dat ik het zo bot zeg
maar zo komt het wel naar voren
dat komt niet door rechtse of linkse media
maar door de imams die hier rond dwarrelen
homo's van dak af duwen
jihad uitroepen
vrouwen minderwaardig
enz enz
dit zijn niet alleen extremisten
maar de hoofdgroep (wil niemand op een grote hoop schrijven)
daarbij werken moslims niet erg mee in de intregratie cultuur enz
misschien wordt het tijd om moslims te verdelen in 2 groepen
en dan niet sjiiten en sonieten enz
want overal in geloof zit een zwarte plek
en bij moslims is dat geweld (wat de kerk heel vroeger deed)
er wordt niet eens ECHT afstand gedaan door de moslim leiders
meki voor jou persoonlijk
hoe denk jij dat er in nederland gedacht wordt over moslims?
en denk jij dat dat komt door de media ?
Serieus dat proberen ze , dat ben ik met je eens. Maar als je genoeg verstand hebt zeg je toch : OPBOKKEN!quote:ik denk dat het probleem ligt bij moslims
nee ik veroordeel alle gelovenquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat zijn Moslimsectreministen
dat zijn maar een paar Moslims hier in Nederland
Maar de meeste Moslims zijn dat niet
en jij veroordeelt alle Moslims
leg je kop maar op het blok dan...quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:56 schreef Meh7 het volgende:
Om maar in de geest van veel Fokkers te posten:dit rechtvaardigd nu wel een aantal onthoofdingen.
Zou je mij kunnen laten zien in welke reactie ik het goedkeur??quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik beoordeel ook niet niemand als dom
oow jah ik zie dat aan de reacties van jou
Ik zit goed , ik vindt het niet rechtvaardig ook al was het een kerk of een Sinagoge
Harrie, hoe dringen wij moslims een geloof op? Je weet neem ik aan wel over de vrijheid van Godsdienst die in onze grondwet staan?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:30 schreef harrie1 het volgende:
hmmm ff reageren dan maar
ik denk dat het probleem ligt bij moslims
niet alle moslims doen dat (maar dat zijn dan ook niet de echte moslims)
en daar zit een probleem
Jouw kennis over moslims is niet zo groot kan ik zien. Er zijn veel Imams, hoeveel houden zich bezig met die dingen die jij noemt? Wat? Weet je het niet? Hoevaak zijn er homos van een dak af gegooid in Nederland?quote:iemand die zegt een moslim te zijn is gek
sorry dat ik het zo bot zeg
maar zo komt het wel naar voren
dat komt niet door rechtse of linkse media
maar door de imams die hier rond dwarrelen
homo's van dak af duwen
jihad uitroepen
vrouwen minderwaardig
enz enz
Ik geloof persoonlijk niet in integratie, weet je waarom? Omdat wij moslims/allochtonen nooit volledig geacepteerd zullen worden zoals we zijn. Eigenlijk wordt er veel meer verwacht dan integratie, dat we onze identiteit opgeven. Ik geloof in overleven, je zo aanpassen dat je kan overleven in de maatschappij, niet meer, niet minder.quote:daarbij werken moslims niet erg mee in de intregratie cultuur enz
Ik mag ook wel antwoorden he? Ik denk dat dit weinig met moslims te maken heeft, het zijn de vooroordelen. Voor 11 september waren allochtonen ook niet geliefd, veel mensen gebruiken die gebeurtenissen als smoes.quote:meki voor jou persoonlijk
hoe denk jij dat er in nederland gedacht wordt over moslims?
en denk jij dat dat komt door de media ?
En nederlanders worden wel over een kam geschoren wat wij discrimineren met zijn allen!!quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat zijn Moslimsectreministen
dat zijn maar een paar Moslims hier in Nederland
Maar de meeste Moslims zijn dat niet
en jij veroordeelt alle Moslims
Geen aanslagen plegen is goedquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:41 schreef prupke het volgende:
[..]
En nederlanders worden wel over een kam geschoren wat wij discrimineren met zijn allen!!
(maw je mag niet eens meer je eigen mening geven want dan ben je je leven niet veilig)
ps Meki even over je goed en fout : waar trek je die grens?
Dat is 99 % het met je eens!quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Geen aanslagen plegen is goed
Aanslagen zijn altijd slecht in alle Maten
Er zijn tal van oorlogen/genocides geweest, waar moslims niets mee te maken hebben/hadden, kan je die wel begrijpen? Doe niet alsof er alleen slechten zitten tussen de moslims.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:51 schreef prupke het volgende:
Dat kan ik dus niet begrijpen (net zoals veel van die dingen die ik niet begrijp van de "slechte " moslims om ze zo maar ff te noemen)
11 sep is geen smoes hoorquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:41 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Harrie, hoe dringen wij moslims een geloof op? Je weet neem ik aan wel over de vrijheid van Godsdienst die in onze grondwet staan?
[..]
tja als wetten uitkomen weten ze die wel te gebruiken
ik heb een paar vrienden die in een "zwarte wijk wonen
en het eerste wat je duidenlijk gemaakt wordt is:
je wordt moslim of je bent te stom om te leven
moslims zullen regeeren over de wereld
sluit je aan en je zal verlicht worden door allah (ghzz) (of wat er ook achter hoort)
Jouw kennis over moslims is niet zo groot kan ik zien. Er zijn veel Imams, hoeveel houden zich bezig met die dingen die jij noemt? Wat? Weet je het niet? Hoevaak zijn er homos van een dak af gegooid in Nederland?
[..]
het gaat er niet om hoeveel er gegooit worden
het gaat er om dat wij nederlanders dit soort uitspraken niet willen
Ik geloof persoonlijk niet in integratie, weet je waarom? Omdat wij moslims/allochtonen nooit volledig geacepteerd zullen worden zoals we zijn. Eigenlijk wordt er veel meer verwacht dan integratie, dat we onze identiteit opgeven. Ik geloof in overleven, je zo aanpassen dat je kan overleven in de maatschappij, niet meer, niet minder.
[..]
aaaagggg jullie zijn zielig
ik ken (gelukkig) een aantal goede moslims (uit diverse landen)
en die werken, spreken goed nederlands, dreigen niet, en fokken de boel niet op
er zijn een helehoop mensen die gewoon geaccepteert worden om wie ze zijn
maar als jij je niet wil aanpassen maar alleen wil overleven
wens ik je veel succes maar ben bang dat je niet ver zal komen in nederland
Ik mag ook wel antwoorden he? Ik denk dat dit weinig met moslims te maken heeft, het zijn de vooroordelen. Voor 11 september waren allochtonen ook niet geliefd, veel mensen gebruiken die gebeurtenissen als smoes.
Sorry het was niet mijn bedoeling om te zeggen dat er alleen maar slechten zijn tussen de moslims.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Er zijn tal van oorlogen/genocides geweest, waar moslims niets mee te maken hebben/hadden, kan je die wel begrijpen? Doe niet alsof er alleen slechten zitten tussen de moslims.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |