Misschien heeft het ook wel te maken met het feit dat hoe je bent een momentopname is. Wat ik nu zeg kan op andere momenten misschien wel niet meer geldig zijn.quote:Op donderdag 7 april 2005 08:14 schreef Yosomite het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wil je een slag om de arm houden omdat je jezelf nog niet goed genoeg kent, of om flexibel, dynamisch te kunnen zijn en daarom ben je 'gedwongen' om hypocriet te zijn?
Dat gaat me wat ver.
Hetgeen overigens een verschil is wat veel mensen niet snappen.quote:Op donderdag 7 april 2005 08:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alleen is niet hetzelfde als eenzaam!Ik ben heel graag alleen, daarom heb ik die naam gekozen, maar ik ben zelden eenzaam.
Was dat maar waarquote:Op donderdag 7 april 2005 08:36 schreef Yosomite het volgende:
hallo miss_sly! Weer helemaal de oude?
I knowquote:Op donderdag 7 april 2005 08:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alleen is niet hetzelfde als eenzaam!Ik ben heel graag alleen, daarom heb ik die naam gekozen, maar ik ben zelden eenzaam.
Dan moeten ze aan Koningin Wilhelmina denken, wier autobiografie de titel had Eenzaam, maar niet alleenquote:Op donderdag 7 april 2005 08:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hetgeen overigens een verschil is wat veel mensen niet snappen.
Truequote:Op donderdag 7 april 2005 08:42 schreef miss_sly het volgende:
I know
Maar 'Lone Wolf' wordt toch doorgaans vertaald met 'Eenzame Wolf' niet met 'Allene Wolf'
Ik heb het nooit gelezen, maar het sugereert wel dat het eenzaam is aan de top en als je je omringt weet door mensen ben je nooit alleen.quote:Op donderdag 7 april 2005 08:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan moeten ze aan Koningin Wilhelmina denken, wier autobiografie de titel had Eenzaam, maar niet alleen
is het dan niet 'lonely' ipv 'lone'? - mogguh trouwens ...quote:Op donderdag 7 april 2005 08:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
I know
Maar 'Lone Wolf' wordt toch doorgaans vertaald met 'Eenzame Wolf' niet met 'Allene Wolf'
Ja, 'lone' betekent 'alleen, verlaten, eenzaam, solitair'. Blijkbaar vindt het woordenboek ook dat 'alleen' en 'eenzaam' synoniemen zijn. 'Eenzaam' volgens de Van Dale: 'zonder gezelschap of ver van anderen verwijderd'. In feite een neutraal woord dus, maar mensen gebruiken het meestal in een andere betekenis.quote:Op donderdag 7 april 2005 08:54 schreef SingleCoil het volgende:
is het dan niet 'lonely' ipv 'lone'? - mogguh trouwens ...
Of a lone gunman.quote:Op donderdag 7 april 2005 08:56 schreef SingleCoil het volgende:
net als the lone ranger
Ik ben meer de wolf die zich vrijwillig uit de roedel heeft teruggetrokken... Al is het misschien een subtiel verschil. Als kind werd ik uit de roedel gestoten, uiteindelijk heb ik er zelf voor gekozen om er uit te blijven.quote:Op donderdag 7 april 2005 08:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een solitaire wolf is meestal een wolf die uit de roedel gestoten is...
Ja, dan weten we precies wat voor wolvenvlees we in de kuip hebbenquote:Op donderdag 7 april 2005 09:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat heerlijk, zo'n autopsychoanalyse op de vroege morgen.
Ik vind honden geweldig en cavia's zijn leuke fluffie beestjes, maar als ik naar China of Peru ga (wat beide op het verlanglijstje staat voor een mooie reis) zal ik, indien dit op mijn bordje komt, deze dieren wel eten.quote:Op woensdag 6 april 2005 22:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Die dubbelheid zie ik natuurlijk ook wel. Maar biologisch vlees vervangt bio-industrievlees. Voor elke zoveel klanten stapt er weer een boer over. Dus het argument geldt wel degelijk.
Daar is wat mij betreft ook niks mis mee. Ik kots alleen van mensen die er hypocriet over doen. De mensen die krokodillentranen huilden tijdens de MKZ-crisis en die gewoon vlees blijven kopen; de mensen die geen hele kip kopen omdat je dan nog kunt zien dat het een dier is; de mensen die protesteren tegen het eten van honden in Korea maar die 's avonds gewoon een karbootje eten. Hypocriete huilies.
Nee, want het wordt als bijvoeglijk naamwoord gebruikt.quote:Op donderdag 7 april 2005 08:54 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
is het dan niet 'lonely' ipv 'lone'? - mogguh trouwens ...
Dat zou ik als ik geen vegetariėr was waarschijnlijk ook geen probleem vinden. Is wel afhankelijk van hoe de dieren behandeld zijn overigens. In Korea worden honden gemarteld voordat ze gedood worden, want dat zou het vlees smakelijker maken. Dąt hoef ik dus niet.quote:Op donderdag 7 april 2005 09:04 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind honden geweldig en cavia's zijn leuke fluffie beestjes, maar als ik naar China of Peru ga (wat beide op het verlanglijstje staat voor een mooie reis) zal ik, indien dit op mijn bordje komt, deze dieren wel eten.
SC dus ook niet. Toch zit ook daar een zekere hypocrisie in, want met elk varken dat je eet, had je precies zo'n band kunnen hebben...quote:De varkentjes uit het voorbeeld van SC zullen bij mij vrees ik lang en gelukkig leven, want dat kan ik niet meer over mijn hart verkrijgen om te eten.
Over wolfjes en schaapjesquote:Op donderdag 7 april 2005 09:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat heerlijk, zo'n autopsychoanalyse op de vroege morgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |