abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2005 @ 20:43:23 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26032570
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:37 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

echt ook geen zuivelproducten ? hoe kom je dan aan je eiwitten ?
Eiwitten zijn vooral nodig voor spiervorming, en ik vind niet dat dat bij mij nodig is.
pi_26032616
...en kalk ..?
Mu!
pi_26032617
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:42 schreef Alicey het volgende:
Gezond is geen eenzijdig begrip, je moet dan wel aangeven op welk gebied. Tomatenpuree of pasta's op basis van tomatenpuree heb ik overigens geen problemen mee, dus misschien pak ik zo nog wat van die kankerpreventie mee.
Tomaten zijn overal gezond voor! Of je ze nou opeet, rectaal inbrengt, onder je oksels smeert, ze zijn en blijven reuzegezond!

woensdag 6 april 2005 @ 20:45:47 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26032622
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De tomaat doe ik er zelf ook nooit in, want daar hou ik niet van, maar omdat de meeste mensen dat erbij vinden horen, zet ik het maar standaard erbij als ik het over sla heb
Je maakt het niet optioneel?
quote:
En bij een geitenkaasje is juist een zoete dressing erg lekker, ook bijvoorbeeld frambozendressing.
Ok, het geitenkaasje ging ik er ook al uithalen.
quote:
Over gewone sla doe ik vaak knoflook-spek of kruiden-knoflook dressing; die zakjes poeder die je aan kunt maken met olijfolie en water. Erg lekker en beslist niet zoetig
Ik maak zelf nooit salades, maar dit klinkt in ieder geval goed.
pi_26032663
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:45 schreef SingleCoil het volgende:
...en kalk ..?
Er zijn een aantal groenten waar veel kalk in zit, broccoli is er eentje van.

Even over de zuivelmythe: Is koemelk gezond?
pi_26032683
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Tomaten zijn overal gezond voor! Of je ze nou opeet, rectaal inbrengt, onder je oksels smeert, ze zijn en blijven reuzegezond!

[afbeelding]
afgezien van de gymnastische aspecten lijkt mij rectaal tomaatgebruik een kliederige en niet typisch gezonde affaire. maar over smaak valt te twisten, natuurlijk...
Mu!
  woensdag 6 april 2005 @ 20:49:24 #57
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26032691
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:45 schreef SingleCoil het volgende:
...en kalk ..?
Ik ben gek op cashewnoten, en die zitten boordevol calcium.
  woensdag 6 april 2005 @ 20:51:11 #58
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26032741
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

[afbeelding]
Voor mij blijft het het gezondst als ik voedsel heb wat in de eerste plaats goed smaakt.
pi_26032827
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Er zijn een aantal groenten ...
er is een aantal...
Mu!
pi_26032893
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:55 schreef SingleCoil het volgende:
er is een aantal...
Allebei mag.
pi_26032904
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Voor mij blijft het het gezondst als ik voedsel heb wat in de eerste plaats goed smaakt.
yep! ganzenlever, truffel, zwezerik, ossenhaas, kreeft, krab, gevulde kwartel, coquilles, oesters....dode beesten met paddestoelen, eigenlijk...
Mu!
pi_26032913
Sterker nog, SC, meervoud is beter. De Van Dale geeft als voorbeeld bij 'aantal':

een aantal mensen staken de straat over
pi_26032928
'een aantal...' is met meervoud, 'het aantal...' is met enkelvoud.
  woensdag 6 april 2005 @ 21:00:46 #64
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26032940
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:59 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

yep! ganzenlever, truffel, zwezerik, ossenhaas, kreeft, krab, gevulde kwartel, coquilles, oesters....dode beesten met paddestoelen, eigenlijk...
Je moest eens weten wat je op basis van noten en verse groenten kunt maken.
pi_26032961
ik heb net iskender kebab besteld

geen zin om te koken
pi_26032993
quote:
Je zult toch echt met iets originelers moeten komen als je een vegetariër op de kast wilt jagen...
  woensdag 6 april 2005 @ 21:03:24 #67
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26033000
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:01 schreef het_fokschaap het volgende:

geen zin om te koken
Je had natuurlijk ook een vegetarische rijsttafel bij de Chinees kunnen bestellen..
pi_26033003
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Sterker nog, SC, meervoud is beter. De Van Dale geeft als voorbeeld bij 'aantal':

een aantal mensen staken de straat over
modernistisch geneuzel lijkt mij, bedacht door en voor luie linkse mensen. `een aantal` is enkelvoud, `aantallen` is meervoud. waarom dan deze abberatie ?
Mu!
pi_26033017
quote:

[..]

ganzenlever had ik een paar weken geleden nog in Brussel. Erg lekker, maar niet leuk voor de gans...maar goed, dat is vaker zo met voer gemaakt van dierenonderdelen.

dit weekend kikkerbilletjes gegeten, maar was niet echt bijzonder. het sausje was het lekkerst
pi_26033058
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je had natuurlijk ook een vegetarische rijsttafel bij de Chinees kunnen bestellen..
dat had ook gekund inderdaad.
pi_26033066
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:01 schreef het_fokschaap het volgende:

geen zin om te koken
Dat hoeft ook niet elke dag hoor lief Schaapje.
pi_26033100
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:03 schreef SingleCoil het volgende:
modernistisch geneuzel lijkt mij, bedacht door en voor luie linkse mensen. `een aantal` is enkelvoud, `aantallen` is meervoud. waarom dan deze abberatie ?
Ja, de Van Dale is een links bolwerk.
pi_26033159
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je zult toch echt met iets originelers moeten komen als je een vegetariër op de kast wilt jagen...
ik somde slechts mijn favo gerechten op. Op de kast jagen is, zoals wij reeds eerder zagen, niet lastig maar slechts een enkele keer grappig. Wist je dat kalsfvlees een bijprodukt van de zuivelindustrie is ? Zonder kalf geen melk...
Mu!
pi_26033209
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet elke dag hoor lief Schaapje.
daarom haal ik ook vaak wat kant en klaars bij de keurslager. die heeft allerlei gerechten klaargemaakt die alleen nog even in de magnetron moeten !
pi_26033286
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:10 schreef SingleCoil het volgende:
ik somde slechts mijn favo gerechten op. Op de kast jagen is, zoals wij reeds eerder zagen, niet lastig maar slechts een enkele keer grappig. Wist je dat kalsfvlees een bijprodukt van de zuivelindustrie is ? Zonder kalf geen melk...
Nee, dat zie je verkeerd. Zonder melk geen kalf!

Een 'bij'product kun je het nauwelijks noemen. Die kalveren brengen waarschijnlijk meer op dan die melk met de huidige melkprijs.
pi_26033426
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Even over de zuivelmythe: Is koemelk gezond?
mijn ouders, vooral m'n vader zijn geindoctrineerd door de melkindustrie. m'n broer is daar in meegegaan, die drinkt nu ook nog melk vanuit het principe dat het goed voor je is

en vroeger op school...schoolmelk
pi_26033491
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:21 schreef het_fokschaap het volgende:
mijn ouders, vooral m'n vader zijn geindoctrineerd door de melkindustrie. m'n broer is daar in meegegaan, die drinkt nu ook nog melk vanuit het principe dat het goed voor je is

en vroeger op school...schoolmelk
En ze maken er nog steeds reclame voor... Ik weet niet of het ook op dat linkje staat, maar in landen waar geen of weinig zuivel wordt gebruikt, komt veel minder botontkalking voor. Ik snap niet dat er niet eens wat gedaan wordt aan dat soort leugenachtige propaganda... Maar ja, het Voedingscentrum ('Eerlijk over eten' ) wordt ook gewoon gefinancierd door Unilever en consorten...
  woensdag 6 april 2005 @ 21:29:17 #78
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26033608
Wat betreft voeding kun je het beste puur kijken naar wat er overal inzit, en wat de afzonderlijke componenten kunnen doen..
pi_26033652
en negers schijnen helemaal last te hebben van maagkramp vanwege melk omdat ze een bepaald systeem niet aanmaken, misschien het genoemde lactase.

en wat stuurde nederland als ontwikkelingshulp ? melkpoeder...
pi_26033770
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:30 schreef het_fokschaap het volgende:
en negers schijnen helemaal last te hebben van maagkramp vanwege melk omdat ze een bepaald systeem niet aanmaken, misschien het genoemde lactase.

en wat stuurde nederland als ontwikkelingshulp ? melkpoeder...
Een groot deel van de wereldbevolking kan geen melk verteren. Melk is dan ook babyvoedsel. En als je het (zoals het hoort) na je babytijd niet meer drinkt, dan verlies je de mogelijkheid om het te verteren.
pi_26033883
quote:
Op woensdag 6 april 2005 19:44 schreef miss_sly het volgende:
Een maaltijdsalade:
Gemengde sla
Komkommer
Ei
Tomaat
Croutons
Pijnboompitjes
Walnoten

Hierop een warmgemaakt geitenkaasje met een zoetige dressing (ik doe vaak de honing-appeldressing die je kant en klaar kunt kopen). Het geitenkaasje leg je bovenop de salade, dressing ervoer...smullen maar
Da's volgens mij best lekker zeg . Ik ben sinds kort best wel een saladeliefhebber, zij het èchte salade (is niet gelijk aan 'berg sla' of 'konijnenvoer').

Ik heb vanavond een omelet gemaakt met gefruite uitjes, vegakaas en wat kruiden . Was ook erg lekker .
pi_26033933
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, dat zie je verkeerd. Zonder melk geen kalf!

Een 'bij'product kun je het nauwelijks noemen. Die kalveren brengen waarschijnlijk meer op dan die melk met de huidige melkprijs.
linkse vega-propaganda. de gemidddelde melkveehouderij heeft 100 koeien, die produceren voor ongeveer 140.000 euro aan melk. de aanwasomzet bedraagt ca. 15000 euro per jaar. melk brengt tien keer zo veel op als kalfsvlees (netto). bron http://www.lei.dlo.nl/index.php3?page=nl/content/agri-monitor/artikel.php&id=294

[ Bericht 13% gewijzigd door SingleCoil op 06-04-2005 21:53:09 ]
Mu!
pi_26034056
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En ze maken er nog steeds reclame voor... Ik weet niet of het ook op dat linkje staat, maar in landen waar geen of weinig zuivel wordt gebruikt, komt veel minder botontkalking voor. Ik snap niet dat er niet eens wat gedaan wordt aan dat soort leugenachtige propaganda... Maar ja, het Voedingscentrum ('Eerlijk over eten' ) wordt ook gewoon gefinancierd door Unilever en consorten...
* Maethor was dus ook wel een grote jongen geworden zonder melk te drinken?
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_26034062
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:47 schreef SingleCoil het volgende:
linkse vega-propaganda. de gemidddelde melkveehouderij heeft 100 koeien, die produceren voor ongeveer 140.000 euro aan melk. de aanwasomzet bedraagt ca. 15000 euro per jaar. melk brengt tien keer zo veel op als kalfsvlees (netto).
Ik zoog dat gewoon uit mijn duim, heb dat niet geïndoctrineerd gekregen. Het leek mij gewoon zo, gezien de absurd lage melkprijs van dit moment...
pi_26034138
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:53 schreef Maethor het volgende:
Nou, moedermelk is wel handig, maar melk van een andere diersoort was nergens voor nodig geweest inderdaad.
pi_26034197
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:53 schreef Maethor het volgende:

[..]

dat heeft meer met je genen te maken dan met melk

Bowling for Columbine begint zo !
  Moderator woensdag 6 april 2005 @ 21:59:57 #87
5428 crew  miss_sly
pi_26034208
Ik denk dat een gevarieerd dieet met zuivelproducten (melk, yoghurt, kaas), vlees, groenten, brood, enz. een goed dieet is. Als je ergens niet te veel van eet, is het ook niet slecht voor je, zeker niet als je het zo gewend bent. Je krijgt op die manier toch de verschillende voedingstoffen binnen die je nodig hebt.
Als iemand geen melk, kaas, vlees of whatever wil eten, is dat ook prima, maar ik denk dat het niet per se allemaal slecht is en dus beter niet gegeten kan worden.

Anywayz, ik ga naar bed. Begin me steeds beroerder te voelen.

Truste
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_26034247
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat een gevarieerd dieet met zuivelproducten (melk, yoghurt, kaas), vlees, groenten, brood, enz. een goed dieet is. Als je ergens niet te veel van eet, is het ook niet slecht voor je, zeker niet als je het zo gewend bent. Je krijgt op die manier toch de verschillende voedingstoffen binnen die je nodig hebt.
Als iemand geen melk, kaas, vlees of whatever wil eten, is dat ook prima, maar ik denk dat het niet per se allemaal slecht is en dus beter niet gegeten kan worden.

Anywayz, ik ga naar bed. Begin me steeds beroerder te voelen.

Truste
ik denk dat je wel gelijk hebt. alles met mate !

beterschap miss_sly !
pi_26034252
Bowling for Columbine wordt voor me opgenomen, ik wil niet te laat naar bed.
pi_26034291
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik zoog dat gewoon uit mijn duim, heb dat niet geïndoctrineerd gekregen. Het leek mij gewoon zo, gezien de absurd lage melkprijs van dit moment...
nog een vegafaqts-grap...had je dit al gelezen ?
quote:
Tot slot is er voor veel vegetariërs de morele afweging dat ze niet willen dat dieren voor hun voedsel worden gedood, zeker niet als de dieren een slecht leven hebben gehad.
Mu!
  woensdag 6 april 2005 @ 22:04:10 #91
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26034320
Slaap ze en beterschap miss sly!
pi_26034628
quote:
Op woensdag 6 april 2005 22:03 schreef SingleCoil het volgende:
nog een vegafaqts-grap...had je dit al gelezen ?
Was is daar 'grappig' aan? Dat lijkt me wel ongeveer de meest legitieme reden om vlees te laten staan. Ik eet zelf geen vlees, meer uit gewoonte tegenwoordig dan uit principe. Maar met biologisch vlees zou ik geen moeite hebben, omdat ik weet dat die beesten een goed leven hebben gehad. Sterker nog, ik zou het liefst zelfgefokte dieren eten. Dan weet ik zeker dat het goed zit.
pi_26034896
1. de grap is dat dieren met een slecht leven kennelijk langer moeten blijven leven dan dieren met een goed leven...
2. ik heb (lang geleden, in een ver land) eens twee varkens gekocht, om op te fokken en te slachten. Toen ze groot genoeg waren om te slachten sliepen ze bij me in bed en keken we gezamenlijk naar het journaal onder het genot van een lepeltje koffie...varkens zijn intelligenter dan honden en nog veel socialer...toch eet ik graag een schnitzeltje...
Mu!
pi_26035015
quote:
Op woensdag 6 april 2005 22:25 schreef SingleCoil het volgende:
1. de grap is dat dieren met een slecht leven kennelijk langer moeten blijven leven dan dieren met een goed leven...
Die dubbelheid zie ik natuurlijk ook wel. Maar biologisch vlees vervangt bio-industrievlees. Voor elke zoveel klanten stapt er weer een boer over. Dus het argument geldt wel degelijk.
quote:
2. ik heb (lang geleden, in een ver land) eens twee varkens gekocht, om op te fokken en te slachten. Toen ze groot genoeg waren om te slachten sliepen ze bij me in bed en keken we gezamenlijk naar het journaal onder het genot van een lepeltje koffie...varkens zijn intelligenter dan honden en nog veel socialer...toch eet ik graag een schnitzeltje...
Daar is wat mij betreft ook niks mis mee. Ik kots alleen van mensen die er hypocriet over doen. De mensen die krokodillentranen huilden tijdens de MKZ-crisis en die gewoon vlees blijven kopen; de mensen die geen hele kip kopen omdat je dan nog kunt zien dat het een dier is; de mensen die protesteren tegen het eten van honden in Korea maar die 's avonds gewoon een karbootje eten. Hypocriete huilies.
  woensdag 6 april 2005 @ 22:31:48 #95
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26035028
Ikje is zo een slaapje doen..

Truste allemaal!
pi_26035080
Ik ga ook pitten. Doegies!
pi_26035198
quote:
Op woensdag 6 april 2005 22:03 schreef SingleCoil het volgende:

quote:
Tot slot is er voor veel vegetariërs de morele afweging dat ze niet willen dat dieren voor hun voedsel worden gedood, zeker niet als de dieren een slecht leven hebben gehad.
Dat is heel makkelijk om te draaien.

Ik eet graag legbatterijkippen, want dan zijn ze tenminste uit hun lijden verlost.
pi_26035223
Welterusten Alicey en Lupa_Solitaria
pi_26036406
dat bedoel ik idd, y.
lupa: als er 1 ding is dat ik niet dig dan is het hypo. stelling: beter racist dan hypocriet!
Mu!
  donderdag 7 april 2005 @ 01:08:58 #100
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_26038273
Stilte voor de Storm...heb ik iets gemist?
-|-|- Peace Through Power -|-|-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')