quote:Op woensdag 6 april 2005 12:09 schreef milagro het volgende:
[..]
Affiniteit hebben is wel even wat anders dan je niet thuis voelen en weg willen.
Saban zegt dat het niet aan de omgeving ligt, en geeft toe dat zijn ouders vooral en ms enkel de Turkse indentiteit benadrukt hebben, waardoor het ws is dat hij zich dáarom meer Turks voelt.
Ik vind het niet vreemd, dat je je BEIDE voelt, maar wel vreemd dat je liever de taal van je ouders spreekt en je je nooit thuis gevoeld hebt, en dusdanig dat je nu weg wilt.
Het feit dat vaak als de oorzaak van "het zich niet thuisvoelen" de maatschappij aangewezen wordt is de reden dat ik hier nu dit opmerk
Ik denk namelijk dat minstens net zo meetelt wat je van huis meekrijgt aan "identiteit".
En ik denk daarom dus dat het belangrijk is dat de ouders meer moeite doen zichzelf thuis te voelen hier, door om te beginnen de taal te leren zo snel mogelijk, om zich zo iets meer te kunnen verdiepen en omgaan met de Nederlanders en zo ook van huis uit die cultuur mee te geven, deels dus
ik vind dat je wel heel bagatelliserend voorbij gaat aan het duidelijke verhaal van "deze specifieke remigrant".quote:Op woensdag 6 april 2005 12:15 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Dat is een makkelijke. Het stukje hierboven is enigszins verwarrend. Deze specifieke remigrant noemt toevallig een toename van fundamentalisme. De voornaamste redenen zijn de economische achteruitgang in NL en vooruitgang in Turkije, het verslechterde politieke en sociale klimaat, discriminatie op de werkvloer, op school en op straat. Kortom, het niet welkom voelen in dit land. Dat verklaart waarom gematigden zich niet tegen fundamentalisten. Het is namelijk geen issue. Als iets geen issue is, ga je je er ook tegen keren.
Dat is makkelijk gezegd, omdat het ook zo makkelijk is. Als ik zo naar je foto kijk, kan ik niet geloven dat iederen jou als turk ziet. Om te beginnen bij mij. Je lijkt helemaal niet zo op een turk. Ja, misschien in het donker. Bovendien zul jij ook geen discriminatie op de werkvloer meemaken. Je hebt immers een nederlandse naam, dus je zult bij niet bij voorbaat uit de solicitantenlijst gehaald worden.quote:Op woensdag 6 april 2005 11:39 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat is erg makkelijk gezegd. Iedereen denkt van mij ook altijd dat ik turks ben, maar handelt daar kennelijk niet naar. Zo heb ik het tenminste nog nooit gevoeld. Volgens mij is je gedrag minstens zo belangrijk.
Ik ben taxichauffeur en kom dus veel met mensen in aanraking. Ik hoor het -letterlijk- zo'n 5x per avond, en het vervelende is dat mensen me niet lijken te geloven als ik zeg dat ik autochtoon nederlands ben. Meestal denken ze dat ik lieg omdat ik niet voor m'n "buitenlanderschap" durf uit te komenen dat is geen gevoel, dat heb ik wel eens tussen neus en lippen gevraagd. Daarnaast wordt me in Italie en Egypte vaak de weg gevraagd en beginnen mensen in de lokale taal over "die toeristen" tegen me te praten.quote:Op woensdag 6 april 2005 12:20 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Dat is makkelijk gezegd, omdat het ook zo makkelijk is. Als ik zo naar je foto kijk, kan ik niet geloven dat iederen jou als turk ziet. Om te beginnen bij mij. Je lijkt helemaal niet zo op een turk. Ja, misschien in het donker. Bovendien zul jij ook geen discriminatie op de werkvloer meemaken. Je hebt immers een nederlandse naam, dus je zult bij niet bij voorbaat uit de solicitantenlijst gehaald worden.
Je gedrag is zeker belangrijk. Maar niet het belangrijkste. Ik kan me nog zo gedragen als een nederlander, maar ik zal nooit als 100% nederlander worden gezien. Zie mijn vorige voorbeeld.
ik denk ook niet dat je je ooit 100% nederlander zult voelen. bovendien, is dat nodig? als ik jou was zou ik me niet laten wegpesten door het groepje dat het nu verpest voor de rest.quote:Op woensdag 6 april 2005 12:20 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Je gedrag is zeker belangrijk. Maar niet het belangrijkste. Ik kan me nog zo gedragen als een nederlander, maar ik zal nooit als 100% nederlander worden gezien. Zie mijn vorige voorbeeld.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:02 schreef accelerator het volgende:
We kunnen anno 2005 een nieuw hoofdstuk bijschrijven in het boek van de multiculurele samenleving. En voor degenen die denken dat het richting een happy end gaat: forget it.
De huidige situatie waarin we verkeren is niet geweldig. Segregatie & een relatief hoge criminalieit en werkloosheid kenmerkt de groep niet westerse allochtonen. Er heersen bovendien rare denkbeelden binnen de genoemde groep met als hoogste uitspatting de moord op Theo van Gogh.
Al met al veel zaken die hier wel eens besproken worden (als Sidekick het goed vindt).
Er is echter gelukkig ook positief nieuws. Zo zijn er jonge allochtonen die wel een goeie opleiding gevolgd hebben (TU informatica, HBO electrotechniek), geemacipeert zijn en graag iets van het leven willen maken.
Echter in plaats van dat ze in Nederland verder willen leven besluiten steeds meer jonge goed opgeleide allochtonen hun leven voort te zetten in het land van herkomst. In Nederland worden ze zowel door hun eigen groep alswel door door de echte Nederlanders niet geaccepteerd. Ze zien bovendien dat de grote steden in hun thuisland liberaal en erg westers zijn. Vanwege hun goeie opleiding kunnen ze in hun land van herkomst ook een goeie baan krijgen. Vaak beter dan in Nederland.
Het CBS becijferde dat in 2003 zo'n 1125 Turken richting Turkije remigreerden.
Even 25 jaar multikul recapituleren: we halen uit mediterannne landen de minst ontwikkelde/meest domme mensen hierheen. Die doen hier dan wel wat werk maar geven ook veel problemen (het dichtsbevolkte land ter wereld moest een immigratie land worden) en hebben de samenleving een vermogen gekost. Dan zijn er allochtonen die het wel goed doen en die vetrekken!!!!!!!!
Kortom, er is een soort zeefeffect aan de gang en in de toekomst zitten wij hier opgescheept met de grootste probleemgevallen die niks presteren en alleen maar een last zijn voor dit land. Tel daarbij nog eens op dat veel capabele echte Nederlanders dit land ook de rug toe keren en tranen springen je in de ogen.
We (julie want ik wil ook weg) blijven hier achter met de grootste paupers: een soort afvoerputje voor de wereld.
Wees gerust, dat is ook nooit mijn intentie geweest. Lees daarvoor mijn eerste reactie in dit topic. Ik voel me goed waar ik zit.quote:Op woensdag 6 april 2005 12:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk ook niet dat je je ooit 100% nederlander zult voelen. bovendien, is dat nodig? als ik jou was zou ik me niet laten wegpesten door het groepje dat het nu verpest voor de rest.
keltische rootsquote:Op woensdag 6 april 2005 12:35 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Ikzelf ben ook Turks (niet alleen dat, ook een blonde nog wel), en inderdaad: als ik naar Turkije zou willen gaan zou ik het geen 'terug' noemen, ik ben immers heir geboren, zit hier op school en werk hier. Ikzelf heb geen last van buitengesloten voelen e.d. maar ik kan het me goed voorstellen dat dat met name in de randstad wel het geval kan zijn.
fijn, dat is goed om te horen.quote:Op woensdag 6 april 2005 12:49 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Wees gerust, dat is ook nooit mijn intentie geweest. Lees daarvoor mijn eerste reactie in dit topic. Ik voel me goed waar ik zit.
1. Hier wordt nogal gemakkelijk over gedaan. Als jij met je vrouw vanwege je werk naar Italie verhuisd, is het heel moeilijk om thuis Italiaans te gaan spreken, zelfs al zou dat beter zijn voor de kinderen.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:01 schreef Taurus het volgende:
Als ik naar welk land dan ook verhuis, Italie bijv, dan wil ik Italiaans leren en praten en met het leven daar mee doen, sterker nog, dat lijkt me wel interessant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ne okuyon, bokmu var?
Ik ken hem eerder van de genocide van etnische minderheden in Turkije in het begin van de 20e eeuw.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:10 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Ataturk? Dat is toch die man die communisme toestond in Turkije? Ben dus echt niet blij dat hij vader der Turken wordt genoemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |