Goh, beetje snel aangebrand?quote:Op zondag 17 april 2005 19:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga een visstick eten, dan doe je nog wat nuttigs
1. Ik ga niet over de lengte van een ban. Dat is aan de admins.quote:Op zondag 17 april 2005 19:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
UIO_AMS heeft er weer werk bij om op te gaan treden tegen een irritante zuigende K_man? Zou die ook een ban krijgen van een maand?
In de reisvoorwaarden staat meestal dat de klant zelf moet beschikken over de juiste reisdocumenten en dat dat dus je eigen verantwoordelijkheid is. Bij veel reisbureaus op internet is deze vraag expliciet opgenomen in de boeking; er staat dan iets van bent u in het bezit van de juiste reisdocumenten ja/nee.quote:Op zondag 17 april 2005 22:22 schreef k_man het volgende:
Vrrijdag wierp zich nog een interessant vraagstuk op. Stel je boekt een groepsreis naar een land waarvoor een visum nodig is. Netjes aanbetaald en alles, maar om een of andere lullige reden krijg je dat visum niet. Wiens risico is dat dan? Krijg je de reissom terug of is het vette pech?
Dus eigen schuld dikke bultquote:In de reisvoorwaarden staat meestal dat de klant zelf moet beschikken over de juiste reisdocumenten en dat dat dus je eigen verantwoordelijkheid is. Bij veel reisbureaus op internet is deze vraag expliciet opgenomen in de boeking; er staat dan iets van bent u in het bezit van de juiste reisdocumenten ja/nee.
Andere reisbureaus voorkomen dit risico door een groepsvisum aan te vragen of het visum voor alle reizigers te regelen; zo weten ze ook meteen wie er eventueel niet meegaan en kunnen ze er voor kiezen om het geld terug te geven en de reis aan iemand anders te verkopen.
Ja, als het iets is wat je redelijkerwijs had kunnen voorzien lijkt me dat je er zelf voor opdraait. Maar anders?quote:Op zondag 17 april 2005 22:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom krijg je dat visum niet? Daar zal het vanaf hangen.
Dit komt me bekend voor; de reisorganisatie regelt het, althans laat het regelen. Maar da's geen garantie dat je het krijgt natuurlijk.quote:Op zondag 17 april 2005 22:40 schreef DutchTrain het volgende:
Andere reisbureaus voorkomen dit risico door een groepsvisum aan te vragen of het visum voor alle reizigers te regelen; zo weten ze ook meteen wie er eventueel niet meegaan en kunnen ze er voor kiezen om het geld terug te geven en de reis aan iemand anders te verkopen.
Wat is dan de reden dat je geen visum krijgt?quote:Op zondag 17 april 2005 22:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Dit komt me bekend voor; de reisorganisatie regelt het, althans laat het regelen. Maar da's geen garantie dat je het krijgt natuurlijk.
Kan van alles zijn. Iemand met jouw achternaam die daar ooit de cel in is gegooid voor spionage of zo. ja twas ook maar een hypothetische discussie die ik daarover had.quote:Op zondag 17 april 2005 22:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat is dan de reden dat je geen visum krijgt?
Maak ons maar weer jaloers...quote:Op zondag 17 april 2005 22:47 schreef DutchTrain het volgende:
Oh.. en na allerlei tegenslagen afgelopen vrijdag (geen ander huis, afgezegde date, kapotte fiets etc.) heb ik mezelf niet kunnen weerhouden van het boeken van een retourtje Barcelona...
Even een weekendje vrienden opzoeken daar en een dagje naar Valencia dit keer.
Betekent wel dat jullie nu vrijwel elke twee weken een stedentripreisverslag kunnen verwachten
De algemene voorwaarden van reisorganisaties zijn daar vast wel op berekend, zodat ze er nooit slechter van worden. Tenminste, dat lijkt me.quote:Op zondag 17 april 2005 22:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Kan van alles zijn. Iemand met jouw achternaam die daar ooit de cel in is gegooid voor spionage of zo. ja twas ook maar een hypothetische discussie die ik daarover had.
Nee hoor, met de HSL nog geen 3 uur enkele reis, voor 54 euro heb je een dagretour... en het is nog een leuk stukje spoor ook, waarbij je met 220km/h over het strand lijkt te rijden.quote:Op zondag 17 april 2005 22:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Barcelona - Valencia is overigens een behoorlijk eind voor een weekendje. Maar ik denk dat je terug vliegt vanaf Valencia?
quote:Op zondag 17 april 2005 23:04 schreef DutchTrain het volgende:
HTL #39 - Over Tapas en aangebrande vissticks
Voldoet inderdaad niet aan de 1400% norm (op elke bestemming moet je minimaal 14x de enkele reistijd verblijven om de reistijd in verhouding tot de verblijfstijd goed te maken).quote:Op zondag 17 april 2005 23:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus je bent als alles meezit 6 uur onderweg voor een dag.
Ja dat weet ik ook niet meer, kan ik wel voor je opzoeken, is een soort van TRV-goeroe wijsheidquote:
verder mag je er nog even naar google'en.. .succesquote:Volgens de wet van BreVer (Wet van Behoud van Reistijd en Verplaatsingen) is de mens gemiddeld anderhalf uur onderweg om van A naar B te gaan. Vroeger deed hij dit te voet of met het paard, nu met de wagen, de HST, het vliegtuig, ... We verplaatsen ons steeds sneller en kunnen daardoor grotere afstanden afleggen. Werken en schoollopen gebeuren vaak ver van huis, we maken grote omwegen om bij de beste of de goedkoopste winkels te komen. Om uit te gaan of bij andere vrijetijdsactiviteiten kijken we al helemaal niet op een verplaatsing meer of minder. De gemiddelde Vlaming besteedt één derde van het geld dat hij voor vervoer uitgeeft aan verplaatsingen die met vrijetijdsbesteding te maken hebben!
Dat lukt me in ieder geval niet want voor die tijd ben ik allang verveeld.quote:Ja dat weet ik ook niet meer, kan ik wel voor je opzoeken, is een soort van TRV-goeroe wijsheid
Owquote:Op maandag 18 april 2005 18:19 schreef k_man het volgende:
Jojomen4, dit topic is eigenlijk voor de slowchat. Misschien kun je je vraag beter nog eens stellen in een van de bestaande topics over Zuid Amerika.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |