abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:46:39 #1
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26010584
2.5 maand geleden dacht lekker te gaan karten met een vriend (deden we wel vaker). Ik was fanatiek m'n rondjes aan het rijden (om m'n tijden te verbeteren) totdat in eens de kart gek begon te doen. Ik het gas extra hard in getrapt en toen ben ik de bocht uit gevlogen (volgens mij deden de remmen het niet meer), daarbij ben ik keihard met m'n knie tegen de kant aan geknalt

Na onderzoeken in het ziekenhuis bleek dat m'n banden op meerdere plaatsen gescheurd zijn. Na 2 maanden thuis te hebben gezeten (dan bedoel ik ook echt thuis, de deur kon ik niet uit), ben ik nu weer begonnen met werken. Thuis kan ik zonder brace en zonder krukken lopen. En ik hoef niet geopereerd te worden, wel heb ik therapie om m'n spieren weer sterk te laten worden.

Dit wou ik ff kwijt. Wie zit er trouwen op dit moment ook met dit soort dingen?
Are you nuts??
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:49:25 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_26010670
mijn knie is met 15 jaar voetbal langzaam gesloopt, daarom mag ik dat nu dan ook niet meer.

en je bent toch niet bij gaastra wezen karten???
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:54:53 #3
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26010834
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:49 schreef Adelante het volgende:
mijn knie is met 15 jaar voetbal langzaam gesloopt, daarom mag ik dat nu dan ook niet meer.

en je bent toch niet bij gaastra wezen karten???
Vervelend, komt het nog goed?
Daar ben ik iig wel blij om dat de verwachting is (de dokter en de therapeut zeggen het allebeid) dat ik weer helemaal herstel. Alleen het zal lang nog een zwakke plek blijven.

Gaastra
Ik weet niet hoe dat kartcentrum heet, het zit iig in Duiven. Maar ik denk dat ik de komende 100 jaar niet meer ga karten
Are you nuts??
pi_26010919
ghehehehe ik heb ongeveer zoiets, minder erg wel.... met traplopen mn enkel verrekt (ik schoot weg, heel raar) ... deed erg pijn en na 1,5 week na dokter gegaan, bleek gerekte kruisband te zijn... dus ook veel rusten ect. gaat nu weer beter (3 weken later) dus 't valt nog mee
<hr>
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:58:41 #5
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_26010943
Deden de remmen het niet meer ? .. aanspraakelijk stellen die zooi !

Maar in elk geval gelukkig gaat het al wat beter...sterkte
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:02:52 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_26011054
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:54 schreef whosvegas het volgende:

Vervelend, komt het nog goed?
Daar ben ik iig wel blij om dat de verwachting is (de dokter en de therapeut zeggen het allebeid) dat ik weer helemaal herstel. Alleen het zal lang nog een zwakke plek blijven.

Gaastra
Ik weet niet hoe dat kartcentrum heet, het zit iig in Duiven. Maar ik denk dat ik de komende 100 jaar niet meer ga karten
Gaasbeek is 't! Die in Duiven

met mijn knie komt het niet meer goed, maar bij normaal lopen etc geen last, alleen traplopen en onverwachte draaiïngen is om te maar goed het weerhoudt me niet om 3 keer in de week te gaan hardlopen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:04:56 #7
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26011097
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:58 schreef Cappy het volgende:

Van te voren moet je een blaadje ondertekenen, dat het kartcentrum niet aansprakelijk te stellen is. Het ging allemaal zo snel, dus of het aan de kart lag kan ik niet met 100% zekerheid stellen. En moet ik het ook nog bewijzen. Tevens heb ik daar helemaal geen zin in, je kan er nu toch niks aan veranderen.
Are you nuts??
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:07:43 #8
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26011181
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:02 schreef Adelante het volgende:

[..]

Gaasbeek is 't! Die in Duiven

met mijn knie komt het niet meer goed, maar bij normaal lopen etc geen last, alleen traplopen en onverwachte draaiïngen is om te maar goed het weerhoudt me niet om 3 keer in de week te gaan hardlopen.
Balen!
Ik moet ook nog gigantisch uitkijken met draaiende bewegingen
Are you nuts??
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:10:06 #9
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26011246
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
ghehehehe ik heb ongeveer zoiets, minder erg wel.... met traplopen mn enkel verrekt (ik schoot weg, heel raar) ... deed erg pijn en na 1,5 week na dokter gegaan, bleek gerekte kruisband te zijn... dus ook veel rusten ect. gaat nu weer beter (3 weken later) dus 't valt nog mee
Beterschap, dan maar
Ik heb er juist weinig pijn aan, dat vindt ik best wel gek (ik ben dan ook geen dokter)
Are you nuts??
pi_26011620
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:58 schreef Cappy het volgende:

Het is bij karts wel zo dat als je continu het rempedaal ingedrukt houdt (hoeft neit heel stevig te zijn kan ook een beetje) dat de remmen warm worden en je remvermogen verliest, als je dan opeens hard moet remmen heb je gewoon een probleem.

Of TS kan gewoon niet karten, dat is ook een optie

TS: succes verder met je knie
pi_26016251
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:46 schreef whosvegas het volgende:
totdat in eens de kart gek begon te doen. Ik het gas extra hard in getrapt en toen ben ik de bocht uit gevlogen (volgens mij deden de remmen het niet meer), daarbij ben ik keihard met m'n knie tegen de kant aan geknalt
Niet slim, dan vraag je er ook om
Maar....hee, sterkte met je knie! Kniebanden zijn nare dingen als ze niet normaal functioneren.
pi_26017130
Jij zult nog eens gaan karten
Touch my tralalaaa
  woensdag 6 april 2005 @ 09:47:58 #13
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26017157
succes ermee
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 6 april 2005 @ 11:18:50 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26019122
Schopje naar LIF vanuit GC
pi_26019184
ik heb al bijna 6 weken een pijnlijke knie, weet alleen niet hoe t komt. ik kan niet langer dan een paar minuten in dezelfde houding zitten, dan voelt t bekneld aan. zodra ik mn been strek trekt t weg, totdat ik dus te lang gestrekt zit. fietsen doet pijn en op hoge hakken lopen al helemaal.

errug klote
  woensdag 6 april 2005 @ 16:35:30 #16
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26026875
quote:
Op woensdag 6 april 2005 08:47 schreef sexbierum het volgende:

[..]

Niet slim, dan vraag je er ook om
Maar....hee, sterkte met je knie! Kniebanden zijn nare dingen als ze niet normaal functioneren.
Bedankt!!
Ik werd wat overmoedig, ik wou m'n tijden verbeteren.

Gister ben ik weer eens op de weegschaal gaan staan, ik ben ong. 10 kg afgevallen(2 maanden heb ik op thuismenu's geleefd, dat zijn kleinere porties)!! Dus heb ik er tenminste nog iets positiefs aan over gehouden.
Are you nuts??
  woensdag 6 april 2005 @ 16:36:25 #17
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26026900
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Schopje naar LIF vanuit GC
Wist niet waar ik het topic moest plaatsen
Are you nuts??
  woensdag 6 april 2005 @ 16:39:20 #18
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26026977
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:21 schreef goddess-in-heaven het volgende:
ik heb al bijna 6 weken een pijnlijke knie, weet alleen niet hoe t komt. ik kan niet langer dan een paar
minuten in dezelfde houding zitten, dan voelt t bekneld aan. zodra ik mn been strek trekt t weg, totdat ik dus te lang gestrekt zit. fietsen doet pijn en op hoge hakken lopen al helemaal.

errug klote
Dan zou ik maar eens naar de huisarts gaan.
Een bekende van mij is ook door gelopen na een blessure (volgens mij ook banden gescheurd). Die moet binnenkort geopereerd worden!
Are you nuts??
  woensdag 6 april 2005 @ 16:49:31 #19
114437 knettergestoord
Ik ben echt knettergestoord
pi_26027242
Ik ben een keer thuisgekomen, jaren terug, toen mijn vader in de kruipruimte onder het huis bezig was geweest. Normaal doet hij de voordeur met de knippen op slot als het gat open is, zodat er geen ongelukken konden gebeuren. Hij is zelf even naar boven om iets te halen, dus kon me niet waarschuwen. Je raad het waarschijnlijk al, ik val in het gat. Maar goed, zo'n gat is nou eenmaal niet zo groot, dus met mijn knie viel ik op de rand.

Mijn vader spurt naar beneden en helpt me eruit. Hele knie werd dik natuurlijk. Maar ja, de pijn verdween al snel tot een acceptabel niveau, dus ook nooit mee naar de dokter geweest.

In de jaren hierna heb ik, bij grote belasting van mijn knie nog weleens pijn achteraf. Zo had ik 3 a 4 jaar na het ongeluk zelf ineens steeds meer last. Mijn knie werd weer heel erg dik. Op een gegeven moment kon ik niet meer fietsen, werken kon ook niet meer omdat ik toen bij een bouwmarkt werkte, waar ik dus veel moest lopen. Uiteindelijk maar naar de dokter gegaan en bleek dat mijn knie ontstoken was. Dus medicijnen en fysio gekregen. Veel oefeningen moeten doen. Daarna nooit meer zoiets ergs gehad, maar wel, bij voorbeeld als ik aan het dansen ben, dat ik gewoon pijnscheuten krijg door foute belasting. Tegenwoordig stop ik ook met mijn bezigheden als ik het voel opkomen. Ik heb geen zin in een nieuwe ontsteking.

Bij mij zal dit nooit meer goedkomen. Ik zal er altijd last van blijven houden. Het is nou eenmaal niet anders.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:18:05 #20
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26027931
Als ik dit soort verhalen lees/hoor ben ik blij dat ik er op tijd bij was. Op zich had ik er ook niet al te veel pijn aan. Maar we waren toch voor de zekerheid naar de eerste hulp gegaan, gelukkig.

Maar klote, dat je er altijd last van zal blijven houden. Bij mij bestaat die kans ook, alleen die kans is niet zo groot (zoveel de therapeut als de dokter konden niet met 100% zekerheid zeggen dat ik er helemaal weer boven op kom.

Het geeft echt een lekker gevoel als ik weer dingen opnieuw weer kan.
Are you nuts??
pi_26031568
mei 2003 tijdens tennistraining mn linker voorste kruisband compleet afgescheurd..na paar maanden hadden ze eindelijk door dat het ernstiger was dan ze bij ehbo dachten in 1e instantie (drukverbandje en paar dagen rust..sja NOT)...vervolgens begin 2004 operatie gehad waarbij kruisband compleet verwijderd is en er een donorpees voor in de plaats gezet is...

vervolgens vrolijk 7maanden revalidatie 3x per week gedaan om er weer bovenop te komen
eind 2004 afscheid van fysio met mededeling dat ik vanaf nu zelf weer moet gaan proberen terug te komen op oude tennisnivo en dat ik bij de fysio niet meer vooruit kon gaan

sja huidige stand van zaken > net weer ingeschreven voor lidmaatschap tennisclub....en gedurende competitie trainen en rustig opbouwen met als doel weer paar toernooien te gaan spelen

even afwachten hoe dat zal gaan (vertrouwen op de baan zal wel k*t* zijn in begin..)
stand dagelijks leven> geen..schiet nooit door knie en alles gaat alsof er niets aan de hand is gelukkig

i dont drive fast, i only fly low!!
  woensdag 6 april 2005 @ 20:36:45 #22
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26032443
Gaaf dat je weer kan sporten.
Succes verder met tenissen!
Are you nuts??
pi_26032937
tnx
valt natuurlijk nog even te bezien of ik weer net zo kan/durf te tennissen als voor het ongeluk maar ga zeker best doen en mezelf de tijd ook gunnen om weer vertrouwen op te bouwen

volgens de fysio is het absoluut mogelijk en kijk maar naar profvoetballers die komen ook vaak weer zo goed als zeker terug op oude nivo

in ieder geval kan je met de juiste (kracht)training een hoop terugwinnne dus zou zeker goed blijven trainen (vooral bovenbeenspier krachtig maken zodat die dienst kan doen als soort ''schokbreker'' zeg maar...)

jij ook succes met je ''revalidatie'' (zeg maar)
i dont drive fast, i only fly low!!
  zaterdag 9 april 2005 @ 08:20:21 #24
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26090764
Nog even door de zure appel heen bijten en ik zit weer vrolijk op een terrasje. Nu zou ik ook wel op een terrasje gaan zitten. Maar ik durf niet te drinken, ik ben bang dat ik dan een verkeerde beweging maak en dat ik dan weer helemaal opnieuw kan beginnen.
Are you nuts??
pi_26091392
Ik zou zeggen heel veel sterkte en beterschap!
Knieën zijn echt rare dingen.
Ik heb er zelf ook wat problemen mee, mijn knieschijven zit op de verkeerde plaats waardoor ze uit hun groeven schieten er dan ook terug in. Is vrij vervelend, als ik beweeg hoor je dan plots een luide 'krak'. Ik moet nu oefeningen doen om een spier te verstevigen zodat de schijven terug op de juiste plaats komen maar ik geloof er niet zo in eigenlijk.
Ik heb ook erg laxe gewrichten waardoor ik zowat elke dag mn voet omsla, komt nogal lomp over. Maar daardoor kan ik natuurlijk alleen platte, onelegante en stevige schoenen aan. Maar dat heb je wel voor over nu meerdere valpartijen.

@ goddess in heaven --> Naar de dokter ermee! anders wordt het alleen maar erger ...

Succes met de revalidaties iedereen :-)
  dinsdag 12 april 2005 @ 12:44:19 #26
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26168447
Succes ermee!!
Vandaag weer naar therapie geweest en ik heb voor het eerst zonder bescherming (steunkous en een brace) en zonder krukken gelopen!! En het ging goed. Verder ga ik binnenkort proberen om zonder brace met het ov te gaan. Dus dat gaat allemaal de goede kant op
Are you nuts??
  dinsdag 12 april 2005 @ 12:57:02 #27
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26168695
goed bezig
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 12 april 2005 @ 22:19:43 #28
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_26182309
Ik heb eind 2003 mn tibiaplateau gebroken (bovenste gedeelte van je scheenbeen waar je knie en bovenbeen op rust). In eerste instantie was het verkeerd recht gezet, waardoor in onnodig 2 extra operaties moest ondergaan. Er is toen een wig van donorbot aangebracht om een hoek van 30 graden te compenseren, zo scheef stond het. Mn kruisbanden zijn volledig weg, en er zit veel speling op mn knie. Verder is mn scheenbeen behoorlijk gevoelig, en een deel van de huid erom heen gevoelloos. Het kraakt als de hel en kan moeilijk op mn hurken zitten.

Zo dat was mijn verhaaltje
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_26184365
Wordt dit het knieblessure topic?

1 mei vorig jaar m'n voorstekruisband afgescheurd, zeer goed hersteld en voetbal inmiddels al weer
  woensdag 13 april 2005 @ 00:00:36 #30
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_26185323
TS: Volgens mij heb ik je ooit in een ander topic gezien.

Nou ja, ben nu 7 weken verder nadat een tegenstander met een vliegende tackle op mijn knie kwam invliegen en heb vandaag 30/40 minuten zonder problemen gelopen, beetje balletje trappen en weer wat sprintjes getrokken. Had behoorlijk letsel opgelopen dat nu redelijk hersteld is, alleen nog wat last van littekenweefsel rond de binnenband.

Ik verwacht dat ik over 2 weken kan invallen tijdens een wedstrijd
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
  woensdag 13 april 2005 @ 20:35:20 #31
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26204147
quote:
Ik heb eind 2003 mn tibiaplateau gebroken (bovenste gedeelte van je scheenbeen waar je knie en bovenbeen op rust). In eerste instantie was het verkeerd recht gezet, waardoor in onnodig 2 extra operaties moest ondergaan. Er is toen een wig van donorbot aangebracht om een hoek van 30 graden te compenseren, zo scheef stond het. Mn kruisbanden zijn volledig weg, en er zit veel speling op mn knie. Verder is mn scheenbeen behoorlijk gevoelig, en een deel van de huid erom heen gevoelloos. Het kraakt als de hel en kan moeilijk op mn hurken zitten.
Klinkt heel wat beroerder als wat ik heb. Balen zeg, dat het verkeerd is recht gezet. Hoe zijn de verwachtingen?
quote:
1 mei vorig jaar m'n voorstekruisband afgescheurd, zeer goed hersteld en voetbal inmiddels al weer
Dit hoop ik over een half jaar ook te kunnen zeggen
quote:
TS: Volgens mij heb ik je ooit in een ander topic gezien.
Kan wel, inmiddels zit ik al weer een aardig tijdje op Fok
Wat een eikel, diegene die je onderuit haalde, volgens mij gebeurt dat in het amateurvoetbal bes wel vaak. Iig beterschap.
Are you nuts??
  donderdag 28 april 2005 @ 15:01:07 #32
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26570939
Laatst voor een controle naar het ziekenhuis gegaan. Ik was er van uit gegaan dat alles goed was, moet ik misschien dmv een kijkoperatie aan m'n meniscus geholpen worden. Gelukkig stelt zo'n kijkoperatie niet al te veel voor (het is een dag opname), maar omdat alles goed lijkt te gaan is dit toch een behoorlijke tegenvaller Binnenkort moet ik weer naar het ziekenhuis en dan hoor ik meer. Ik ben iig benieuwd!!

Van het weekend konninginnedag. Morgen (konninginnenacht) ga ik gewoon de stad in. Ik heb er wel zin in (wat afleiding kan ik nu wel gebruiken). Maar ik ga rustig aan doen, dus niet al te veel zuipen. Wat ik konninginnedag zelf ga doen weet ik nog niet, ik heb iig weinig zin al die drukte.
Are you nuts??
pi_26945599
Op hemelvaartsdag tijdens een vriendschappelljk voetbaltoernooi mijn knie verdraaid. Bij een wegdraaiende beweging bleef mijn voet staan en mijn knie draaide er als het ware over heen.

Gisteren bij de dokter geweest, hij denkt aan een gescheurde meniscus. Ik moet een MRI scan laten maken. Daarmee kan de "gescheurde meniscus" worden vastgesteld. Als dat het geval is moet ik vervolgens een kijkopertratie om eventuele "reparaties" aan de meniscus te laten uitvoeren.

Ik mag gelukkig van de dokter verder alles doen wat ik wil als ik de knie maar niet bovenmatig belast. HEt duurt nog wel even voordat ik de scan en vervolg krijg, maar ik ben een beetje bang dat het misschien wel eens over en uit kan zijn met het voetballen. En dan bedenken dat ik het al dik 20 jaar doe en nooit iets ergers dan een lichte kneusing aan de enkel heb gehad.

Maar goed eerst de scan afwachten wie weet valt het mee.
AaniIedereen in dit min of meer "meld je knie blessure topic" sterkte en beterschap.
En...raak jij al gefrustreerd van al die typ fouten?
pi_26945811
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 14:47 schreef TripleBee het volgende:
Op hemelvaartsdag tijdens een vriendschappelljk voetbaltoernooi mijn knie verdraaid. Bij een wegdraaiende beweging bleef mijn voet staan en mijn knie draaide er als het ware over heen.

Gisteren bij de dokter geweest, hij denkt aan een gescheurde meniscus. Ik moet een MRI scan laten maken. Daarmee kan de "gescheurde meniscus" worden vastgesteld. Als dat het geval is moet ik vervolgens een kijkopertratie om eventuele "reparaties" aan de meniscus te laten uitvoeren.

Ik mag gelukkig van de dokter verder alles doen wat ik wil als ik de knie maar niet bovenmatig belast. HEt duurt nog wel even voordat ik de scan en vervolg krijg, maar ik ben een beetje bang dat het misschien wel eens over en uit kan zijn met het voetballen. En dan bedenken dat ik het al dik 20 jaar doe en nooit iets ergers dan een lichte kneusing aan de enkel heb gehad.

AaniIedereen in dit min of meer "meld je knie blessure topic" sterkte en beterschap.
Heb je er nu erg veel last van of kan je er nog op lopen? Ik hoop voor je dat het meevalt in ieder geval. Mijn huisarts dacht eerst ook dat ik een gescheurde meniscus had, maar bij de kijkoperatie bleek het m'n kruisband

Sterkte toegewenst, en hopelijk een goede uitslag
  Eindredactie Games donderdag 12 mei 2005 @ 14:56:53 #35
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_26945898
heb 2 dagen gewertk bij een kartbaan (als invaller) en ik heb totaal 10 mensen naar de ambulance moeten dragen. sommige mensen mogen gewoon niet karten
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_26951794
@zijle: Ik kan lopen, maar ik voel me net Herr Flick van de Gestapo (Allo Allo). M.a.w. mijn knie is zo stijf als wat.

De knie is vooralsnog wel stabiel dus ik hoop dat als er schade is het alleen mijn meniscus is. De pijn is nu zo goed als weg. Alleen als ik mijn been hef om bijvoorbeeld in de auto te stappen voel ik nog wat.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 18:25:20 #37
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26984385
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 14:47 schreef TripleBee het volgende:

Balen, heb je er veel pijn aan?
Binnenkort heb ik ook een MRI scan, ze denken in het zeikenhuis dat ik ook iets met m'n meniscus heb, de therapeut denk het niet . Ik hoop het iig niet. Want het gaat net zo goed, laatst heb ik zonder kruk een stukje buiten gelopen en kan m'n knie weer wat verder buigen.
quote:

Ik ga ook nooit meer karten
De doktoren zeggen dat ik er weer helemaal boven op kom. Als jij een gescheurde meniscus heb dan denk ik wel dat je weer over een tijd weer kan voetballen.

Jij ook sterkte en beterschap
Are you nuts??
  vrijdag 13 mei 2005 @ 18:28:13 #38
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26984461
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 14:56 schreef donald_dick het volgende:
heb 2 dagen gewertk bij een kartbaan (als invaller) en ik heb totaal 10 mensen naar de ambulance moeten dragen. sommige mensen mogen gewoon niet karten
Ik deed het een paar jaar lang vrij regelmatig (1 keer in de 2 tot 3 maanden) en er was nog nooit iets gebeurd, dus ik was me niet echt bewust van de risico's. Totdat het dus goed mis ging en nu zit ik met de gebakken peren.
Are you nuts??
pi_26985536
@whosvegas
Nee, ik heb gelukkig geen voortdurende pijn meer. Alleen als ik een tijd gezeten heb, en dan ga lopen zijn de 1e paar stappen pijnlijk, daarna niet meer. Ik loop btw zonder krukken.
pi_27003709
ik heb een min of meer vergelijkbaar ding als moon1702, behalve dat bij mijn rechterknie het gootje waarin de knieschijf loopt te ondiep is

heb nu 2 keer met voetballen een draaibeweging gemaakt waarbij mn standbeen bleef staan (rechts in mijn geval) en dat je knieschijf eruit knalt. de eerste keer was ie bijna 120 graden verdraaid (dus naar achterkant knie) en daar heb ik echt lang van moeten revalideren.

Drie weken geleden weer gehad, maar toen wist ik meteen wat het was en heb ik hem stevig vast kunnen pakken zodat ie niet verder wegschoot gelukkig was ambulance er snel en was het ziekenhuis dichtbij, waardoor het herstel perfect gaat

erg vervelend zo'n lichamelijk mankementje, zeker omdat je er nooit zonder zorgen mee kunt sporten :S
pi_27011778
ik heb al bijna mijn hele leven last van knieluxaties, tja... ook niet echt een pretje...
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:00:35 #42
52513 whosvegas
The Trickster
pi_27224537
Een update.
Vandaag voor het eerst zonder knieband en zonder kruk boodschappen (vlakbij) gedaan. En het ging goed! Ik voel me nog wel wat onzeker, vooral zonder knieband, maar ik had ook niet anders verwacht. Maandag ga ik voor het eerst zonder kruk naar het werk. Dus dat gaat de goede kant op!! Ik hoop dat op de scan van aankomende donderdag geen gekke dingen gevonden worden
Are you nuts??
pi_29113692
Een update:
11 juli MRI en foto's laten maken. Uitslag zeer gunstig, Botten --> OK, Meniscus --> OK, Knieband klein litteken zichtbaar. Ik hoef niet eens naar fysio, kan gewoon rustig aan zelf de belasting opbouwen.
Gelukkig zit ik al bij een sportschool waarook een fysio praktijk zit en daar alleen wat speciale oefeningen gevraagd en nu verder revalideren. Kan inmiddels alle bewegingen zoals lopen en buigen maken. Ben alleen nog steeds voorzichtig. Voetballen begin ik nog niet aan.
De rest: sterkte met revalideren en alles.
  maandag 25 juli 2005 @ 18:56:00 #44
52513 whosvegas
The Trickster
pi_29118417
quote:
Op maandag 25 juli 2005 15:55 schreef TripleBee het volgende:
Een update:
11 juli MRI en foto's laten maken. Uitslag zeer gunstig, Botten --> OK, Meniscus --> OK, Knieband klein litteken zichtbaar. Ik hoef niet eens naar fysio, kan gewoon rustig aan zelf de belasting opbouwen.
Gelukkig zit ik al bij een sportschool waarook een fysio praktijk zit en daar alleen wat speciale oefeningen gevraagd en nu verder revalideren. Kan inmiddels alle bewegingen zoals lopen en buigen maken. Ben alleen nog steeds voorzichtig. Voetballen begin ik nog niet aan.
De rest: sterkte met revalideren en alles.
Cool, dat het goed gaat

Ik ben er alweer bijna boven op, ik kan weer gewoon lopen. Alleen met traplopen heb ik nog wat moeite. Ben ook weer begonnen met fietsen. Uiteindelijk ben ik niet geopereerd. Ik heb nog steeds therapie, om de puntjes op de i te zetten.
Are you nuts??
pi_29582687
quote:
Op woensdag 6 april 2005 19:59 schreef yonexfreak het volgende:
..knip
Hoe ver ben je nu met het herstel?
Zie mijn onderstaande laatste update

update
Donderdag 29 juli voor het eerst weer voorzichtig op het voetbalveld hardgelopen. Tijdens een draai beweging een scherpe pijnscheut in de knie. Ben gelijk gestopt. De volgende dag naar de huisarts die heeft mij weer doorverwezen naar de orthopeed.

Daar ben ik vanochtend geweest. Diagnose: kruisband is nu helemaal afgescheurd. Alleen met een reconstructie operatie is er nog wat van te maken.

De orthopeed heeft mij geadviseerd mijn favoriete al 23 jaar durende hobby voetbal te stoppen. Alleen als ik tonnen geld met het voetballen zou verdienen dan is de operatie een must.
Ook is, volgens hem, met een reconstructie de kans klein dat er nooit meer problemen met bijvoorbeeld meniscussen voor terug komen. Bovendien neemt het herstellen van zo'n operatie tot 12 maanden in beslag (het moment dat voetbal weer verantwoord is) en moet ik mijzelf afvragen of ik dat wel wil.
Alleen als ik het dagelijks leven ook vaak door mijn knie zou gaan is het een ander verhaal dan is de operatie ook een must.
Voorlopig moet ik die ervaring opdoen en van het voetbalveld wegblijven.
pi_29582974
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 16:00 schreef TripleBee het volgende:

[..]

Hoe ver ben je nu met het herstel?
Zie mijn onderstaande laatste update

update
Donderdag 29 juli voor het eerst weer voorzichtig op het voetbalveld hardgelopen. Tijdens een draai beweging een scherpe pijnscheut in de knie. Ben gelijk gestopt. De volgende dag naar de huisarts die heeft mij weer doorverwezen naar de orthopeed.

Daar ben ik vanochtend geweest. Diagnose: kruisband is nu helemaal afgescheurd. Alleen met een reconstructie operatie is er nog wat van te maken.

De orthopeed heeft mij geadviseerd mijn favoriete al 23 jaar durende hobby voetbal te stoppen. Alleen als ik tonnen geld met het voetballen zou verdienen dan is de operatie een must.
Ook is, volgens hem, met een reconstructie de kans klein dat er nooit meer problemen met bijvoorbeeld meniscussen voor terug komen. Bovendien neemt het herstellen van zo'n operatie tot 12 maanden in beslag (het moment dat voetbal weer verantwoord is) en moet ik mijzelf afvragen of ik dat wel wil.
Alleen als ik het dagelijks leven ook vaak door mijn knie zou gaan is het een ander verhaal dan is de operatie ook een must.
Voorlopig moet ik die ervaring opdoen en van het voetbalveld wegblijven.
Mooi balen.

Met mijn knie gaat het heel goed, ik heb er bijna geen last meer van. Ik heb nog wel een keer in de 2 weken therapie. Al met al ben ik nu een half jaartje verder, het heeft dus best lang geduurt (langer dan gemiddeld).
Are you nuts??
pi_47674715
Zo ik zal deze eens even omhoog kicken, wel met rechts. Links gaat niet echt.

Na mijn laatste post in 2005 ben ik onder begeleiding van een sportfysiotherapeut aan het werk gegeaan om de knie sterker te maken. Dit ging tot ieders tevredenheid goed. De knie voelde stabiel aan en in mijn dagelijks leven had ik er bij "normaal gebruik" nagenoeg geen last van de knie. Ik zeg expres had want toch ondanks het oefenen blijkt de knie niet bestand tegen onverwachte bewegingen. Ik ben er twee weken geleden weer door heen gegaan (voor de derde keer in 1 jaar) en nu is de maat vol.

Op advies van mijn fysiotherapeut een nieuwe afspraak gemaakt bij de orthopeed (een andere dan de 1e keer) en nu was er geen discussie meer. De kruisband moet "terug".
A.s. vrijdag een intake gesprek bij de anesthesist. Verwachte duur tot opereren 4 - 6 weken.
  maandag 26 maart 2007 @ 16:10:42 #48
135490 Judah
Ondertiteling
pi_47676008
Ben gisterochtend weggevoerd van het voetbalveld met een ziekenwagen. In een duel een gigantische klap tegen m'n knie gekregen, waarbij ik gelijk al in de lucht voelde dat het echt goed fout zat. Kon m'n knie vervolgens niet meer bewegen.

Zit nu een dag later thuis. Kan nog steeds nauwelijks staan of lopen en bij het minste geringste doet het pijn. Een arts dacht gisteren aan een afgescheurde knieband, maar kon het nog niet met zekerheid zeggen. Verder onderzoek was volgens haar op dit moment te pijnlijk, dus ik moet eerst rust houden en dan langs de orthopeed.

The Wolf: You must be Jules, which would make you Vincent. Let's get down to brass tacks, gentlemen. If I was informed correctly, the clock is ticking, is that right, Jimmie?
Jimmie: Uh, one hundred percent
pi_47685053
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:10 schreef Judah het volgende:
Ben gisterochtend weggevoerd van het voetbalveld met een ziekenwagen. In een duel een gigantische klap tegen m'n knie gekregen, waarbij ik gelijk al in de lucht voelde dat het echt goed fout zat. Kon m'n knie vervolgens niet meer bewegen.

Zit nu een dag later thuis. Kan nog steeds nauwelijks staan of lopen en bij het minste geringste doet het pijn. Een arts dacht gisteren aan een afgescheurde knieband, maar kon het nog niet met zekerheid zeggen. Verder onderzoek was volgens haar op dit moment te pijnlijk, dus ik moet eerst rust houden en dan langs de orthopeed.

Ga maar alvast uit van het ergste, dan valt het op het moment dat je het slechte nieuws hoort nog mee; bij wijze van dan Toen ik m'n kruisbanden had gescheurd dacht ik ook wel dat het meeviel, ben zelfs nog op de fiets naar huis gegaan. Viel dus ff tegen naderhand

In ieder geval: sterkte ermee
  maandag 26 maart 2007 @ 21:01:52 #50
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_47687349
Mijn knieband gescheurd en meniscus stuk mensicus verholpen. Ik wil wel een nieuwe kruisband dus dat gebeurd in juni waarschijnlijk.

O ja met voetbal gebeurd.

Mis het enorm

Dus wil het over een jaar wel weer gaan doen maar eerst maar even kijken hoe het afloopt
VW GOLF 1.1C - 1983 -
  maandag 26 maart 2007 @ 21:03:33 #51
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_47687424
Op advies van mijn fysiotherapeut een nieuwe afspraak gemaakt bij de orthopeed (een andere dan de 1e keer) en nu was er geen discussie meer. De kruisband moet "terug".
A.s. vrijdag een intake gesprek bij de anesthesist. Verwachte duur tot opereren 4 - 6 weken.

[/quote]

Das wel erg snel ik heb het pas in juni ( Groningen )
VW GOLF 1.1C - 1983 -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')