abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:46:39 #1
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26010584
2.5 maand geleden dacht lekker te gaan karten met een vriend (deden we wel vaker). Ik was fanatiek m'n rondjes aan het rijden (om m'n tijden te verbeteren) totdat in eens de kart gek begon te doen. Ik het gas extra hard in getrapt en toen ben ik de bocht uit gevlogen (volgens mij deden de remmen het niet meer), daarbij ben ik keihard met m'n knie tegen de kant aan geknalt

Na onderzoeken in het ziekenhuis bleek dat m'n banden op meerdere plaatsen gescheurd zijn. Na 2 maanden thuis te hebben gezeten (dan bedoel ik ook echt thuis, de deur kon ik niet uit), ben ik nu weer begonnen met werken. Thuis kan ik zonder brace en zonder krukken lopen. En ik hoef niet geopereerd te worden, wel heb ik therapie om m'n spieren weer sterk te laten worden.

Dit wou ik ff kwijt. Wie zit er trouwen op dit moment ook met dit soort dingen?
Are you nuts??
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:49:25 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_26010670
mijn knie is met 15 jaar voetbal langzaam gesloopt, daarom mag ik dat nu dan ook niet meer.

en je bent toch niet bij gaastra wezen karten???
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:54:53 #3
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26010834
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:49 schreef Adelante het volgende:
mijn knie is met 15 jaar voetbal langzaam gesloopt, daarom mag ik dat nu dan ook niet meer.

en je bent toch niet bij gaastra wezen karten???
Vervelend, komt het nog goed?
Daar ben ik iig wel blij om dat de verwachting is (de dokter en de therapeut zeggen het allebeid) dat ik weer helemaal herstel. Alleen het zal lang nog een zwakke plek blijven.

Gaastra
Ik weet niet hoe dat kartcentrum heet, het zit iig in Duiven. Maar ik denk dat ik de komende 100 jaar niet meer ga karten
Are you nuts??
pi_26010919
ghehehehe ik heb ongeveer zoiets, minder erg wel.... met traplopen mn enkel verrekt (ik schoot weg, heel raar) ... deed erg pijn en na 1,5 week na dokter gegaan, bleek gerekte kruisband te zijn... dus ook veel rusten ect. gaat nu weer beter (3 weken later) dus 't valt nog mee
<hr>
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:58:41 #5
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_26010943
Deden de remmen het niet meer ? .. aanspraakelijk stellen die zooi !

Maar in elk geval gelukkig gaat het al wat beter...sterkte
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:02:52 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_26011054
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:54 schreef whosvegas het volgende:

Vervelend, komt het nog goed?
Daar ben ik iig wel blij om dat de verwachting is (de dokter en de therapeut zeggen het allebeid) dat ik weer helemaal herstel. Alleen het zal lang nog een zwakke plek blijven.

Gaastra
Ik weet niet hoe dat kartcentrum heet, het zit iig in Duiven. Maar ik denk dat ik de komende 100 jaar niet meer ga karten
Gaasbeek is 't! Die in Duiven

met mijn knie komt het niet meer goed, maar bij normaal lopen etc geen last, alleen traplopen en onverwachte draaiïngen is om te maar goed het weerhoudt me niet om 3 keer in de week te gaan hardlopen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:04:56 #7
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26011097
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:58 schreef Cappy het volgende:

Van te voren moet je een blaadje ondertekenen, dat het kartcentrum niet aansprakelijk te stellen is. Het ging allemaal zo snel, dus of het aan de kart lag kan ik niet met 100% zekerheid stellen. En moet ik het ook nog bewijzen. Tevens heb ik daar helemaal geen zin in, je kan er nu toch niks aan veranderen.
Are you nuts??
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:07:43 #8
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26011181
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:02 schreef Adelante het volgende:

[..]

Gaasbeek is 't! Die in Duiven

met mijn knie komt het niet meer goed, maar bij normaal lopen etc geen last, alleen traplopen en onverwachte draaiïngen is om te maar goed het weerhoudt me niet om 3 keer in de week te gaan hardlopen.
Balen!
Ik moet ook nog gigantisch uitkijken met draaiende bewegingen
Are you nuts??
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:10:06 #9
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26011246
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
ghehehehe ik heb ongeveer zoiets, minder erg wel.... met traplopen mn enkel verrekt (ik schoot weg, heel raar) ... deed erg pijn en na 1,5 week na dokter gegaan, bleek gerekte kruisband te zijn... dus ook veel rusten ect. gaat nu weer beter (3 weken later) dus 't valt nog mee
Beterschap, dan maar
Ik heb er juist weinig pijn aan, dat vindt ik best wel gek (ik ben dan ook geen dokter)
Are you nuts??
pi_26011620
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:58 schreef Cappy het volgende:

Het is bij karts wel zo dat als je continu het rempedaal ingedrukt houdt (hoeft neit heel stevig te zijn kan ook een beetje) dat de remmen warm worden en je remvermogen verliest, als je dan opeens hard moet remmen heb je gewoon een probleem.

Of TS kan gewoon niet karten, dat is ook een optie

TS: succes verder met je knie
pi_26016251
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:46 schreef whosvegas het volgende:
totdat in eens de kart gek begon te doen. Ik het gas extra hard in getrapt en toen ben ik de bocht uit gevlogen (volgens mij deden de remmen het niet meer), daarbij ben ik keihard met m'n knie tegen de kant aan geknalt
Niet slim, dan vraag je er ook om
Maar....hee, sterkte met je knie! Kniebanden zijn nare dingen als ze niet normaal functioneren.
pi_26017130
Jij zult nog eens gaan karten
Touch my tralalaaa
  woensdag 6 april 2005 @ 09:47:58 #13
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26017157
succes ermee
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 6 april 2005 @ 11:18:50 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26019122
Schopje naar LIF vanuit GC
pi_26019184
ik heb al bijna 6 weken een pijnlijke knie, weet alleen niet hoe t komt. ik kan niet langer dan een paar minuten in dezelfde houding zitten, dan voelt t bekneld aan. zodra ik mn been strek trekt t weg, totdat ik dus te lang gestrekt zit. fietsen doet pijn en op hoge hakken lopen al helemaal.

errug klote
  woensdag 6 april 2005 @ 16:35:30 #16
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26026875
quote:
Op woensdag 6 april 2005 08:47 schreef sexbierum het volgende:

[..]

Niet slim, dan vraag je er ook om
Maar....hee, sterkte met je knie! Kniebanden zijn nare dingen als ze niet normaal functioneren.
Bedankt!!
Ik werd wat overmoedig, ik wou m'n tijden verbeteren.

Gister ben ik weer eens op de weegschaal gaan staan, ik ben ong. 10 kg afgevallen(2 maanden heb ik op thuismenu's geleefd, dat zijn kleinere porties)!! Dus heb ik er tenminste nog iets positiefs aan over gehouden.
Are you nuts??
  woensdag 6 april 2005 @ 16:36:25 #17
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26026900
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Schopje naar LIF vanuit GC
Wist niet waar ik het topic moest plaatsen
Are you nuts??
  woensdag 6 april 2005 @ 16:39:20 #18
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26026977
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:21 schreef goddess-in-heaven het volgende:
ik heb al bijna 6 weken een pijnlijke knie, weet alleen niet hoe t komt. ik kan niet langer dan een paar
minuten in dezelfde houding zitten, dan voelt t bekneld aan. zodra ik mn been strek trekt t weg, totdat ik dus te lang gestrekt zit. fietsen doet pijn en op hoge hakken lopen al helemaal.

errug klote
Dan zou ik maar eens naar de huisarts gaan.
Een bekende van mij is ook door gelopen na een blessure (volgens mij ook banden gescheurd). Die moet binnenkort geopereerd worden!
Are you nuts??
  woensdag 6 april 2005 @ 16:49:31 #19
114437 knettergestoord
Ik ben echt knettergestoord
pi_26027242
Ik ben een keer thuisgekomen, jaren terug, toen mijn vader in de kruipruimte onder het huis bezig was geweest. Normaal doet hij de voordeur met de knippen op slot als het gat open is, zodat er geen ongelukken konden gebeuren. Hij is zelf even naar boven om iets te halen, dus kon me niet waarschuwen. Je raad het waarschijnlijk al, ik val in het gat. Maar goed, zo'n gat is nou eenmaal niet zo groot, dus met mijn knie viel ik op de rand.

Mijn vader spurt naar beneden en helpt me eruit. Hele knie werd dik natuurlijk. Maar ja, de pijn verdween al snel tot een acceptabel niveau, dus ook nooit mee naar de dokter geweest.

In de jaren hierna heb ik, bij grote belasting van mijn knie nog weleens pijn achteraf. Zo had ik 3 a 4 jaar na het ongeluk zelf ineens steeds meer last. Mijn knie werd weer heel erg dik. Op een gegeven moment kon ik niet meer fietsen, werken kon ook niet meer omdat ik toen bij een bouwmarkt werkte, waar ik dus veel moest lopen. Uiteindelijk maar naar de dokter gegaan en bleek dat mijn knie ontstoken was. Dus medicijnen en fysio gekregen. Veel oefeningen moeten doen. Daarna nooit meer zoiets ergs gehad, maar wel, bij voorbeeld als ik aan het dansen ben, dat ik gewoon pijnscheuten krijg door foute belasting. Tegenwoordig stop ik ook met mijn bezigheden als ik het voel opkomen. Ik heb geen zin in een nieuwe ontsteking.

Bij mij zal dit nooit meer goedkomen. Ik zal er altijd last van blijven houden. Het is nou eenmaal niet anders.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:18:05 #20
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26027931
Als ik dit soort verhalen lees/hoor ben ik blij dat ik er op tijd bij was. Op zich had ik er ook niet al te veel pijn aan. Maar we waren toch voor de zekerheid naar de eerste hulp gegaan, gelukkig.

Maar klote, dat je er altijd last van zal blijven houden. Bij mij bestaat die kans ook, alleen die kans is niet zo groot (zoveel de therapeut als de dokter konden niet met 100% zekerheid zeggen dat ik er helemaal weer boven op kom.

Het geeft echt een lekker gevoel als ik weer dingen opnieuw weer kan.
Are you nuts??
pi_26031568
mei 2003 tijdens tennistraining mn linker voorste kruisband compleet afgescheurd..na paar maanden hadden ze eindelijk door dat het ernstiger was dan ze bij ehbo dachten in 1e instantie (drukverbandje en paar dagen rust..sja NOT)...vervolgens begin 2004 operatie gehad waarbij kruisband compleet verwijderd is en er een donorpees voor in de plaats gezet is...

vervolgens vrolijk 7maanden revalidatie 3x per week gedaan om er weer bovenop te komen
eind 2004 afscheid van fysio met mededeling dat ik vanaf nu zelf weer moet gaan proberen terug te komen op oude tennisnivo en dat ik bij de fysio niet meer vooruit kon gaan

sja huidige stand van zaken > net weer ingeschreven voor lidmaatschap tennisclub....en gedurende competitie trainen en rustig opbouwen met als doel weer paar toernooien te gaan spelen

even afwachten hoe dat zal gaan (vertrouwen op de baan zal wel k*t* zijn in begin..)
stand dagelijks leven> geen..schiet nooit door knie en alles gaat alsof er niets aan de hand is gelukkig

i dont drive fast, i only fly low!!
  woensdag 6 april 2005 @ 20:36:45 #22
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26032443
Gaaf dat je weer kan sporten.
Succes verder met tenissen!
Are you nuts??
pi_26032937
tnx
valt natuurlijk nog even te bezien of ik weer net zo kan/durf te tennissen als voor het ongeluk maar ga zeker best doen en mezelf de tijd ook gunnen om weer vertrouwen op te bouwen

volgens de fysio is het absoluut mogelijk en kijk maar naar profvoetballers die komen ook vaak weer zo goed als zeker terug op oude nivo

in ieder geval kan je met de juiste (kracht)training een hoop terugwinnne dus zou zeker goed blijven trainen (vooral bovenbeenspier krachtig maken zodat die dienst kan doen als soort ''schokbreker'' zeg maar...)

jij ook succes met je ''revalidatie'' (zeg maar)
i dont drive fast, i only fly low!!
  zaterdag 9 april 2005 @ 08:20:21 #24
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26090764
Nog even door de zure appel heen bijten en ik zit weer vrolijk op een terrasje. Nu zou ik ook wel op een terrasje gaan zitten. Maar ik durf niet te drinken, ik ben bang dat ik dan een verkeerde beweging maak en dat ik dan weer helemaal opnieuw kan beginnen.
Are you nuts??
pi_26091392
Ik zou zeggen heel veel sterkte en beterschap!
Knieën zijn echt rare dingen.
Ik heb er zelf ook wat problemen mee, mijn knieschijven zit op de verkeerde plaats waardoor ze uit hun groeven schieten er dan ook terug in. Is vrij vervelend, als ik beweeg hoor je dan plots een luide 'krak'. Ik moet nu oefeningen doen om een spier te verstevigen zodat de schijven terug op de juiste plaats komen maar ik geloof er niet zo in eigenlijk.
Ik heb ook erg laxe gewrichten waardoor ik zowat elke dag mn voet omsla, komt nogal lomp over. Maar daardoor kan ik natuurlijk alleen platte, onelegante en stevige schoenen aan. Maar dat heb je wel voor over nu meerdere valpartijen.

@ goddess in heaven --> Naar de dokter ermee! anders wordt het alleen maar erger ...

Succes met de revalidaties iedereen :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')