Ohja, ik was even je buiten proportionele frustratie vergeten.quote:Akkersloot:
Belangrijkste natuurlijk waar jij als mod rekening mee moet houden is dat Alicey met haar "waar maak jij je druk om" reacties dergelijke reacties als van mij gewoon over zich afroept.
quote:Op woensdag 6 april 2005 11:27 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Volgens de sprookjes uit de bijbel en de koran natuurlijk.
Dat lijkt me dan inderdaad logisch, als je over Moslims gaat spreken (en Joden en Christenen)..quote:Op woensdag 6 april 2005 11:27 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Volgens de sprookjes uit de bijbel en de koran natuurlijk.
Je grote bek houden.quote:Op woensdag 6 april 2005 11:32 schreef Haushofer het volgende:
Ohja, ik was even je buiten proportionele frustratie vergeten.
* MED in de gaten gaat houdenquote:
Nou, je beantwoordt je eigen vraag dus....quote:Met dit topic reageer ik gewoon op een uitspraak van Alicey, een mod zelfs dus ineens zelfs nog geen gewone user, dat de islam ontstaan zou zijn uit Ismaël. Dat verhaal kennen we alleen van de godsdienststichter Mohammed. En het is dus volgens mij gewoon dom om dat sprookje van die godsdienststichter gewoon voor waar te verkondigen.
Wat heeft dat met frustratie te maken
Alicey kan waarschijnlijk geen onderscheid maken tussen feiten brengen als zijnde verhaaltjes van een godsdienststichter en die "feiten" brengen als daadwerkelijke feiten.quote:
Maar waarom maak je je zo ontzettend druk over wat Alicey wel of niet vindt? Of mag Alicey niet vinden dat de Islam uiteindelijk bij Ismaël vandaan komt?quote:Op woensdag 6 april 2005 12:52 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je grote bek houden.
Met dit topic reageer ik gewoon op een uitspraak van Alicey, een mod zelfs dus ineens zelfs nog geen gewone user, dat de islam ontstaan zou zijn uit Ismaël. Dat verhaal kennen we alleen van de godsdienststichter Mohammed. En het is dus volgens mij gewoon dom om dat sprookje van die godsdienststichter gewoon voor waar te verkondigen.
Wat heeft dat met frustratie te maken
Buiten boeken als Bijbel/koran kunt u wel religieuze feiten halen?quote:Op woensdag 6 april 2005 12:54 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Alicey kan waarschijnlijk geen onderscheid maken tussen feiten brengen als zijnde verhaaltjes van een godsdienststichter en die "feiten" brengen als daadwerkelijke feiten.
Ja natuurlijk. Maar lekker wel iemand op stang drijven met opmerkingen als "de islam is gesticht door Ismaël" en mij dan nog voor dom verslijten ook.quote:Op woensdag 6 april 2005 12:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
* MED in de gaten gaat houden
We zijn inmiddels al zo ver dat ze schrijft "volgens de overlevering". "Volgens de islamitische overlevering" is voor haar nog net een stapje te ver.quote:Op woensdag 6 april 2005 12:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Maar waarom maak je je zo ontzettend druk over wat Alicey wel of niet vindt? Of mag Alicey niet vinden dat de Islam uiteindelijk bij Ismaël vandaan komt?
Ja nou en? Waarom maak je je daar zo druk over?quote:Op woensdag 6 april 2005 13:00 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
We zijn inmiddels al zo ver dat ze schrijft "volgens de overlevering". "Volgens de islamitische overlevering" is voor haar nog net een stapje te ver.
Laat ik me voorzichtig uitdrukken:quote:Op woensdag 6 april 2005 12:58 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Maar lekker wel iemand op stang drijven met opmerkingen als "de islam is gesticht door Ismaël" en mij dan nog voor dom verslijten ook.
Ja dat "profeet" Mohammed de stichter is van de islam en dat vroegere "islamitische" profeten dus gewoon een sprookje van die godsdienststichter Mohammed is.quote:Op woensdag 6 april 2005 12:56 schreef Triggershot het volgende:
Buiten boeken als Bijbel/koran kunt u wel religieuze feiten halen?
Jij in elk geval niet.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je doet er verdomd weinig moeite voor om die indruk te weerleggen. Integendeel, zou ik bijna zeggen. Je manier van redeneren is nog krommer dan een banaan met reuma en je denkraam is zo beperkt, dat ik me soms afvraag of je uberhaupt wel gelooft dat we het wiel hebben uitgevonden.
Nogmaals, waar maak je je druk over ? Je bent je vreselijk aan het opwinden omdat iemand een mening heeft die JOU niet zint.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:02 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja dat "profeet" Mohammed de stichter is van de islam en dat vroegere "islamitische" profeten dus gewoon een sprookje van die godsdienststichter Mohammed is.
Als Alicey nu had geschreven "volgens de islamitische overlevering" was er niets aan de hand geweest.
Ik in elk geval niet wat?quote:
Nee? Dan hebben we alweer een fundamenteel verschil van mening blootgelegd.quote:Overigens heeft Godslasteraar geschreven dat ik wel een punt heb. En Godslasteraar lijkt me echt geen domme jongen.
Er zijn maar zat niet-christenen en niet-moslims die geloven dat Abraham, Isaak en Ismaël daadwerkelijk hebben bestaan.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ja nou en? Waarom maak je je daar zo druk over?
Als of je een atheïst (die niet in God gelooft, laat staan iets goddelijks) hoort zeggen dat de bijbel van oorsprong wel goddelijk is maar "de vertalingen niet kloppen".quote:Op woensdag 6 april 2005 13:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nogmaals, waar maak je je druk over ? Je bent je vreselijk aan het opwinden omdat iemand een mening heeft die JOU niet zint.
Ik neem aan dat jij er wel lang over hebt nagedacht? Dus jij hebt onweerlegbare harde bewijzen, dat Abraham c.s. nooit bestaan hebben? Bewijzen, zei ik, geen aannames. Bewijzen. Keiharde feiten, gestaafd door onafhankelijke bronnen?quote:Op woensdag 6 april 2005 13:07 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Gewoon omdat ze er niet lang over hebben nagedacht. Dat is overigens hun goed recht ! Maar je moet dan natuurlijk niet gaan beweren dat de islam ontstaan is uit Ismaël.![]()
Nee, Godslasteraar komt inderdaad aardig wat verstandiger over dan jij, en derhalve zullen mensen ook veel eerder ideeen van hem lezen en overwegen dan van jouw. Terwijl jullie toch wel aardig dezelfde ideeen hebben. Waar zou dat toch aan liggen... Doe es een gokje.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Jij in elk geval niet.
Overigens heeft Godslasteraar geschreven dat ik wel een punt heb. En Godslasteraar lijkt me echt geen domme jongen.
Vind je het niet een beetje patetisch om daar een heel topic voor te openen? Met drie reacties is geloof ik alles wel gezegd:quote:Op woensdag 6 april 2005 13:07 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Er zijn maar zat niet-christenen en niet-moslims die geloven dat Abraham, Isaak en Ismaël daadwerkelijk hebben bestaan.
Gewoon omdat ze er niet lang over hebben nagedacht. Dat is overigens hun goed recht ! Maar je moet dan natuurlijk niet gaan beweren dat de islam ontstaan is uit Ismaël.![]()
Waarom. Dat zou de omkering van bewijslast zijn. Laten de aanhangers van de sprookjes van de godsdienststichter Mohammed maar de juistheid van hun sprookjes bewijzen.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik neem aan dat jij er wel lang over hebt nagedacht? Dus jij hebt onweerlegbare harde bewijzen, dat Abraham c.s. nooit bestaan hebben? Bewijzen, zei ik, geen aannames. Bewijzen. Keiharde feiten, gestaafd door onafhankelijke bronnen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |