abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:26:16 #201
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_27322900
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 22:18 schreef wonko het volgende:

[..]

Alle 4 de probleemgevallen waren toch Belgen? Waarom hoor je toch zoveel negatiefs over hun als duiker? Zaterdag nog kwam ik nog twee Belgen tegen die met een touw aan elkaar zaten en mij gewoon niet zagen...probeerden door me heen te duiken. En boven water was het weer 'sorry'.
Cultuurverschil. Belgische nationale bond vereiste tijdens de opleiding erg diepe duiken. Het zit er dus een beetje ingebakken dat ze dieper gaan dan anderen. Verder gaat het vaak mis aan het begin van het seizoen, als er na een winter van niet/weinig duiken toch op de normale manier gedoken word, terwijl de 'finesse' er dan toch even uit is. Daarnaast heb ik ook heel wat Belgen gezellig aan de waterkant zien zitten voor de duik met een fles wijn. In hoeverre dat er ook nog eens mee te maken heeft.....

buddylijn, hele andere discussie, maar
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 25 mei 2005 @ 10:15:25 #202
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_27331242
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:06 schreef octopussy het volgende:

[..]

Er zijn 4 duikers in de problemen geweest afgelopen weekend.

2 ervan waren in de oosterschelde gaan duiken op 45 meter diepte

een vraagje aan jouw? Waar is de Nionplas? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Is het de moeite waard? Vinkeveen viel laatst wat tegen omdat er weinig levend spul te zien was
Belgen hebben (terecht of onterecht) een slechte rep, omdat ze naam hebben om altijd extreme dieptes (buiten de opleidingrichtlijnen) te duiken.
Tis ook een advies wat ik van andere duikers heb meegekregen, als je gaat duiken, ga dan niet met een Belg, die wil alleen maar diep. Dit is overigens wel generaliseren ten top hoor. Maar ik moet zeggen dat in veel gevallen, in Nederland in elk geval, het de Belgen zijn die in problemen komen. Verder heb ik een Belgische vriend die van extra diep en solo duiken houdt. Daar houdt t voor mij dan ook op hoor, duiken is fun tenslotte.

@occie Nionplas ligt ergens bij Raamsdonkveer geloof ik en het is er waaaaaaaaaaaaaanzinnig... karpers, snoek, baarsen, niet een paar, nee VEEL...
Binnenkort hebben we op de site een duikverslag staan en via de nieuwsbrief, als ik er aan denk, zal ik m hier plaatsen..
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
  woensdag 25 mei 2005 @ 10:16:52 #203
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_27331296
ik doe niet aan buddylijnen, maar goed iedereen zijn ding !
pi_27332418
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 10:15 schreef scubagirl het volgende:

[..]

Belgen hebben (terecht of onterecht) een slechte rep, omdat ze naam hebben om altijd extreme dieptes (buiten de opleidingrichtlijnen) te duiken.
Tis ook een advies wat ik van andere duikers heb meegekregen, als je gaat duiken, ga dan niet met een Belg, die wil alleen maar diep. Dit is overigens wel generaliseren ten top hoor. Maar ik moet zeggen dat in veel gevallen, in Nederland in elk geval, het de Belgen zijn die in problemen komen. Verder heb ik een Belgische vriend die van extra diep en solo duiken houdt. Daar houdt t voor mij dan ook op hoor, duiken is fun tenslotte.

@occie Nionplas ligt ergens bij Raamsdonkveer geloof ik en het is er waaaaaaaaaaaaaanzinnig... karpers, snoek, baarsen, niet een paar, nee VEEL...
Binnenkort hebben we op de site een duikverslag staan en via de nieuwsbrief, als ik er aan denk, zal ik m hier plaatsen..
Nionplas is hetzelfde als sufrplas Watertoren?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  woensdag 25 mei 2005 @ 12:29:52 #205
19297 stinkie
pi_27335754
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 10:15 schreef scubagirl het volgende:

[..]

Een deel van de instelling mbt diep duiken komt wel degelijk uit de NELOS, (Belgische NOB). Richtlijnen hier vereiste diepe duiken en ook noodprocedures vanaf flinke diepte. Of dit nog nog zo is weet ik omdat ik me niet zo met opleindingen meer bezig houd. Ik neem echter aan dat ook zij niet stil blijven zitten en zaken wel aanpassen, zeker met de nieuwe EU normen. Neemt natuurlijk niet weg dat een hoop duikers de 'oude' opleidingen nog hebben gevolgd. Net zoals ik sommige zaken ook nog aanpak vanuit de basis die ik toendertijd gekregen heb.
pi_27336044
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 10:16 schreef scubagirl het volgende:
ik doe niet aan buddylijnen, maar goed iedereen zijn ding !
Ik doe alleen maar aan buddylijnen tenzij het zicht heel erg veel is en ik met een ervaren 2 of 3 sters koppie onder ga..... ik heb liever zekerheid dat zowel ik als mijn buddy op een goede (lees veilige) manier ons bolletje weer boven water krijgen.... maar inderdaad ieder zijn ding.
pi_27336120
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 22:18 schreef wonko het volgende:

[..]

Alle 4 de probleemgevallen waren toch Belgen? Waarom hoor je toch zoveel negatiefs over hun als duiker? Zaterdag nog kwam ik nog twee Belgen tegen die met een touw aan elkaar zaten en mij gewoon niet zagen...probeerden door me heen te duiken. En boven water was het weer 'sorry'.
Ik kreeg dit artikel toegestuurd over dit voorval

Duikers. Ter info.

22/5/2005
Belgische duikers in de problemen
SCHARENDIJKE - Twee duikers uit België, een 49-jarige vrouw uit Saint
Gilles en een 53-jarige man uit Frameries, zijn gisterochtend rond half
twaalf in de problemen gekomen in het Grevelingenmeer bij Scharendijke. De
duikers zaten ter hoogte van de jachthaven op zeven meter diepte en zijn te
snel naar de oppervlakte gekomen. Toen de beide duikers eenmaal boven water
waren, werden ze onwel. Het tweetal is met reddingsboot Griend uit Ouddorp
uit het water gehaald (foto) en met ambulances naar het ziekenhuis in Goes
gebracht.

Zaterdagmiddag rond vier uur raakten bij de Gorishoeksedijk bij
Scherpenisse ook al drie Belgische duikers in de problemen. Het waren een
39-jarige man uit Namen, een 37-jarige man uit Spy en een 41-jarige vrouw
uit Eghezee, die aan het duiken waren op ongeveer 45 meter. Ze werden
alledrie naar het Oosterscheldeziekenhuis in Goes vervoerd, maar zijn
inmiddels huiswaarts gekeerd.
  woensdag 25 mei 2005 @ 12:44:49 #208
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_27336200
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 12:41 schreef NonLogic het volgende:
op zeven meter diepte en zijn te snel naar de oppervlakte gekomen
Hoe krijg je dat voor elkaar?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 25 mei 2005 @ 12:45:10 #209
19297 stinkie
pi_27336209
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 12:39 schreef NonLogic het volgende:

[..]

Ik doe alleen maar aan buddylijnen tenzij het zicht heel erg veel is en ik met een ervaren 2 of 3 sters koppie onder ga..... ik heb liever zekerheid dat zowel ik als mijn buddy op een goede (lees veilige) manier ons bolletje weer boven water krijgen.... maar inderdaad ieder zijn ding.
Ik vind het ding gewoonweg een levensgevaarlijk risico. Er zijn er al meedere flink in de problemen gekomen, in sommige gevallen overleden, doordat ze aan die hondenlijn zaten. Het ding vervangt bij de meeste mensen toch het buddycontact. Als het slecht zicht is hoor je gewoonweg meer op elkaar te letten, desnoods handcontact. Is het echt zo slecht dat je elkaar absoluut niet kan zien, dan is er verder ook weinig te beleven. Er is geen enkele wet die zegt dat je dan MOET gaan duiken. Ik heb met georganiseerde duiken echt mensen geweigerd als buddy op het moment dat ze een stuk touw te voorschijn haalde. Leukste ervaring daarmee, een 1* die nog nooit zonder had gedoken. Schrok zich kapot toen ik zei 'onder lijn of niet duiken'. Gedoken zonder lijn. Terug op de kant 'dit was mijn meest relaxte duik' Overigens zat er bij diezelfde vereniging een 3* die nog nooit zonder had gedoken en dat ok niet durfde.......
pi_27336430
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 12:44 schreef Mark het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Je trimvest vol met lucht blazen en dan vooral niet meer uitademen. Je longen heeft liefst vol met lucht. Die zet op die afstand bijna dubbel uit. Kunnen je longen niet zo goed tegen.
pi_27336566
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 12:45 schreef stinkie het volgende:

[..]

Ik vind het ding gewoonweg een levensgevaarlijk risico. Er zijn er al meedere flink in de problemen gekomen, in sommige gevallen overleden, doordat ze aan die hondenlijn zaten. Het ding vervangt bij de meeste mensen toch het buddycontact. Als het slecht zicht is hoor je gewoonweg meer op elkaar te letten, desnoods handcontact. Is het echt zo slecht dat je elkaar absoluut niet kan zien, dan is er verder ook weinig te beleven. Er is geen enkele wet die zegt dat je dan MOET gaan duiken. Ik heb met georganiseerde duiken echt mensen geweigerd als buddy op het moment dat ze een stuk touw te voorschijn haalde. Leukste ervaring daarmee, een 1* die nog nooit zonder had gedoken. Schrok zich kapot toen ik zei 'onder lijn of niet duiken'. Gedoken zonder lijn. Terug op de kant 'dit was mijn meest relaxte duik' Overigens zat er bij diezelfde vereniging een 3* die nog nooit zonder had gedoken en dat ok niet durfde.......
Misschien bij heel onzekere mensen een idee.....maar het lijkt mij ook dat je beter kunt aanleren op je buddy te letten en ook op jezelf te letten. Zo'n stom stukkie touw laat je echt niet beter duiken.
  woensdag 25 mei 2005 @ 12:57:37 #212
19297 stinkie
pi_27336618
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 12:56 schreef wonko het volgende:

[..]

Misschien bij heel onzekere mensen een idee.....maar het lijkt mij ook dat je beter kunt aanleren op je buddy te letten en ook op jezelf te letten. Zo'n stom stukkie touw laat je echt niet beter duiken.
heel onzekere mensen hebben een goede instructeur en tijd nodig. Geen stuk touw, daar leer je echt niet van duiken
pi_27336910
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 12:57 schreef stinkie het volgende:

[..]

heel onzekere mensen hebben een goede instructeur en tijd nodig. Geen stuk touw, daar leer je echt niet van duiken
Als iemand een tijd niet is wezen duiken kan het voor 1 a 2 duiken even een oplossing zijn. Vooral in die enge donkere nederlandse wateren. Maar om ermee te leren duiken is het geen goed idee lijkt me.
  donderdag 26 mei 2005 @ 10:20:55 #214
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_27366493
Er zijn mensen die erbij zweren, ik persoonlijk vind het nix, zicht of geen zicht. Overigens vind ik geen zicht een goede duikoefening voor navigatie en is voor ons geen reden om niet te duiken, of je het nog als een fundive moet omschreven is een tweede.
Maar goed Buddylijn, ik ben idd van mening dat je direct contact moet houden met je buddy als het dramatisch is, het ligt ook een beetje aan in hoeverre je vertrouwt bent met je buddy (heb t nu dus niet over cursussen), echter pas geleden bij Wemeldingen een duik gemaakt en dat was heftig, als het mij te gortig wordt, pak ik het handvat van een fles beet, droogpakslang, res.aut., of wat er dan ook beschikbaar is.
Een vriend van me, zweert bij een buddylijn, hij neemt ook mensen mee (zoals bij Wemeldingen) aan een buddylijn, behalve een bek stroming was het zicht nihil. Op zich denk ik dat het geruststellend kan werken op cursisten of onervaren duikers.
Ik krijg er een heel benauwend gevoel van, maar die vriend van me zegt dat met 1 rukje de lijn los is... vraag ik mij op mijn beurt weer af, wat is het nut dan, want als je elkaar ff kwijt bent en de ene zwemt links en de ander rechts, dan heb je je rukje al...

M.b.t. te snelle opstijgingen... wij doen altijd een leuk spelletje met cursisten... we noemen het wie is het snelst boven...
We houden hem/haar op 30 meter diepte goed vast. Vest vol met lucht, flinke ademteug laten nemen, automaatje uit, lood af en los laten....
Onderling worden daar grappen over gemaakt, en tis ook wel grappig als je het je visualiseert, een ander verhaal is als je soms zulke dingen mee maakt, mensen die in pure paniek willen opstijgen (meegemaakt, gelukkig altijd weten te kalmeren), maar ook andersom, mensen die op 24 meter zitten en in statische shock oid verkeren. Een gevalletje stikstof narcose of wat dan ook.
Gewoon goed reageren op tekens, ziet er helder uit, maar als we een opstijging moeten maken geen vinbeweging te zien, geen beetje lucht in t vest, totdat ik m bij de arm moest pakken en m op sleeptouw mee moest slepen.... pffff....
pi_27371358
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 10:20 schreef scubagirl het volgende:
M.b.t. te snelle opstijgingen... wij doen altijd een leuk spelletje met cursisten... we noemen het wie is het snelst boven...
We houden hem/haar op 30 meter diepte goed vast. Vest vol met lucht, flinke ademteug laten nemen, automaatje uit, lood af en los laten....
je meent dit toch niet serieus he?
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
  donderdag 26 mei 2005 @ 16:31:29 #216
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_27378813
haha nee natuurlijk niet.... je hebt altijd van die cursisten die vertellen dat je toch eenvoudig boven komt, door gewoon je vest op te blazen... dat hebben we ze na de cursus maar goed ingeprent dat dit erg verboden is....
Als ik dit echt zou doen kan PADI geen evalutatieformulier meer sturen aan mijn cursisten en dat gaat in de gaten lopen ....
pi_27472978
Ikzelf heb altijd een buddylijn mee, maar gebruik em nooit. Het doet geen pijn om em mee te nemen... En er zijn gewoon situaties waarin het handig is.
Stel het zicht is extreem slecht (<10cm, heb ik vorig jaar wel een keer meegemaakt in Bussloo 10 DD) Dan wil ik ofwel een kraan vast kunnen houden of een lijn om kunnen doen... Of als m'n bud geen licht meer heeft tijdens een nachtduik... Ik wil em wel terug kunnen vinden...
er zit een kanarie op het dak!
  maandag 30 mei 2005 @ 13:44:47 #218
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_27480542
Super uniek uitje naar het opleidingscentrum van Marineduikers.
Aanmelden kan via mijn site....

Verder van het weekend gedoken in de Nionplas, was werkelijk geweldig, veeeeeeeeeel vis (karpers, baars) en dan nog lekker weer.
In de nacht een nachtduik Scharredijke... was ook super....
En jullie !?????
  maandag 30 mei 2005 @ 13:47:00 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27480609
Scubagirl... nu weten we wel dat je een site hebt. Zelfs als je de link er niet bij zet is het nog knap spammerig om die site in elke post te noemen. Gewoon lekker meekletsen hier. 'Zieltjes' winnen voor je site mag je ergens anders doen.
pi_27480990
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:44 schreef scubagirl het volgende:
Super uniek uitje naar het opleidingscentrum van Marineduikers.
Aanmelden kan via mijn site....

Verder van het weekend gedoken in de Nionplas, was werkelijk geweldig, veeeeeeeeeel vis (karpers, baars) en dan nog lekker weer.
In de nacht een nachtduik Scharredijke... was ook super....
En jullie !?????
Ondanks wat Béééééé zegt wil ik die url wel eens weten. Of mail die anders.
  maandag 30 mei 2005 @ 14:12:21 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27481347
Scubagirl, je kan natuurlijk wel altijd de site in je signature zetten. Dan ziet iedereen hem staan en hoef je hem niet steeds te noemen. Dat doen wel meer mensen.
Hoe je dat doet?
[ulr=http://hetwwwadresvanjesite]Mijn Duik Site[/url] En dat dat in het profiel in je signature zetten...
  maandag 30 mei 2005 @ 14:15:04 #222
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_27481427
@brighteyes: was niet de bedoeling en ik heb juist om t te voorkomen niet mijn webadres erbij gezet. Bovendien is het geen zieltjes winnen want om mee te gaan hoef je niet eens lid te zijn.
Ik noem het omdat het via de vereniging wordt georganiseerd, wat moet ik dan zeggen? Ik organiseer een uitje??
Leek mij wel een leuk iets voor duikers, zeker voor mensen die nog nooit een decotank hebben gezien of wat meer willen weten over professioneel duiken.

Overigens zijn er ook genoeg reacties waar ik het niet over je weet wel heb.
Maar goed ik zal er niets meer over zeggen.
  maandag 30 mei 2005 @ 14:21:20 #223
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_27481591
hoe krijg ik dat ulr weg??
PS Wonko, onderaan mijn berichten zie je nu dus het webadres staan.
pi_27482153
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:21 schreef scubagirl het volgende:
hoe krijg ik dat ulr weg??
PS Wonko, onderaan mijn berichten zie je nu dus het webadres staan.
K dan...zet het anders in je hobbies overzicht. Kan men het zo vinden zonder dat het opdringerig is.

Het is url en geen ulr....de 2e tag heb je goed gezet.
pi_27486923
en weer on topic:

ik heb helaas dit weekend niet kunnen duiken omdat mijn neus verstopt zit. Ik weet niet of het een verkoudheid is of dat ik hooikoorts heb gekregen. Dat laatste zou echt balen zijn want dan kan ik met mooi weer niet zomaar duiken
  dinsdag 31 mei 2005 @ 09:39:14 #226
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_27503856
Ben aan t aftellen nog iets meer dan een weekkie dan lekker op vakantie.... heb er echt zin in hoor.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 09:40:35 #227
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_27503891
@ tanks octo, had t ff niet gezien... dacht copieer t gewoon van brighteyes...

Ff een inventarisatie:

Je mooiste duikstek tot nu toe.... wie begint?
pi_27504045
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 09:40 schreef scubagirl het volgende:
@ tanks octo, had t ff niet gezien... dacht copieer t gewoon van brighteyes...

Ff een inventarisatie:

Je mooiste duikstek tot nu toe.... wie begint?
Octo
pi_27505292
rode zee (vond ik mooier dan Aruba)
pi_27507143
mm ik vond een paar jaar geleden de duikstek 7 pillars bij safaga wel heel mooi, maar dat was ook de eerste keer dat ik in de rode zee dook dus toen was alles prachtig.

Verder heeft Choclassa bij het eiland Sal van de Kaapverdische eilanden heeel veel indruk gemaakt, maar dat kwam meer door de tonijnen en de manta's die er zwommen denk ik
pi_27507249
Vanavond weer een lekker duikje maken (Maarsseveen) en dan vrijdag weer op naar Scharedijke voor een Grevelingen weekendje... Heb er nu al zin in! Hopen dat het weer een beetje meewerkt....
pi_27507335
Mijn mooiste tot nu toe was 't Koepeltje... Heb nog niet in het buitenland gedoken
pi_27507953
Eigenlijk moet ik zeggen Malta....Niet voor de natuur, maar vanwege een aantal wrakduiken. 1 naar tugboat Rosie (mooi om naar boven te kijken als je langs de boeg zwemt en dan het licht van de oppervlakte schijnt naar beneden ziet als je langs de mast naar boven kijkt waar wat visjes omheen zwemmen (jaja taalkundig is het een rare zin)

En een duik op een tanker. Waanzinnig hoe je niks ziet en vervolgens de tanker opeens voor je opdoemt. Je ziet dan niet het hele schip, maar verdwijnt een stuk verder in de eeuwigheid. Als je dan over een open laadruim zwemt dan heb je zelfs het idee dat je zo naar beneden kan vallen
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:28:40 #234
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_27517329
mooiste voor mij: Absoluut Rode Zee, op mijn lijst staat nog Sudan.
Mooier dan Curacao of Bonaire zeker, dit is ook schitterend, rif, rif, rif, maar Egypte heeft een veel grotere diversiteit aan vissoorten en zeker grotere vissen.

Meest bijzondere wrakduik absoluut op nummer 1 (tot nu toe dan) de Salem Express, verder was de Hilma Hooker op Bonaire ook wel leuk.

Meest bijzondere ervaring: wilde dolfijn onder water Israel
En zo een enorme school vis die als 1 bal rondzwemt, kuit schiet en dat een andere bal vis het opvreet....

O enne, T koepeltje was ook erg leuk toen ik er heel veel zeenaalden heb gezien.
pi_27599642
sooo, mensen nog plannen om van het weekend te gaan duiken?

met dit weer heb ik er wel veel zin in!
mag nog wel iets meer zon bij van mij
pi_27600350
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 10:06 schreef octopussy het volgende:
sooo, mensen nog plannen om van het weekend te gaan duiken?

met dit weer heb ik er wel veel zin in!
mag nog wel iets meer zon bij van mij
Wel van plan

Maar dat ben ik elke week. Ik kom er gewoon niet aan toe en heb alweer 2 jaar geen water meer gezien (wel douche en bad overigens )
  vrijdag 3 juni 2005 @ 15:41:18 #237
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_27610273
2 jaar????????/ wauw, das kl*te.... nee dit weekend geen geduik voor mij, spulletjes moeten droog blijven voor de vakantie... ik heb r zin an hoor....En ik ben blij dat we niet met Onurair vliegen :-)
pi_27643075
even een waarshuwing voor de mensen die van plan zijn om met transavia te gaan vliegen:
ze rekenen voor duikbagage 25 pp per enkele reis extra. Dan heb ik het dus niet over overbagage, maar gewoon binnen het toelaatbare gewicht. Als je dus een duiktas bij je hebt kan je doodleuk 50 euro bijbetalen.

Dus niet zeggen dat je gaat duiken als ze er om vragen en je duikspullen in gewone koffers meeslepen. Of natuurlijk transavia boyotten! Dat laatste zijn veel duikers van plan.

Als ik het zelf meegemaakt had dan was ik naar Tros Radar of Kassa ofzo gestapt, maar ik ben bang dat het voor mij weinig zin heeft.
  maandag 6 juni 2005 @ 11:59:18 #239
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_27670761
ik vlieg met Ryan air en moet ook 25 eurries enkele reis pp betalen voor mijn duikspullen... en ik red t niet met mijn duikspullen om binnen t toegestane gewicht te blijven en volgens mij betaal je 5 euro per kg. overgewicht, dus ook niet om blij van te worden.
Tis gewoon aso, want golfers hoeven dus niet bij te betalen voor hun sportuitrusting... discriminatie.
pi_27673220
Ben weer een lekker weekendje naar Zeeland geweest. Was een beetje winderig, maar het zicht was goed en 5 geweldig mooie duiken gemaakt! Hoop mooie dingen gezien, vooral tijdens de nachtduik vrijdag op de kerkweg...
pi_27674570
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 15:41 schreef scubagirl het volgende:
2 jaar????????/ wauw, das kl*te.... nee dit weekend geen geduik voor mij, spulletjes moeten droog blijven voor de vakantie... ik heb r zin an hoor....En ik ben blij dat we niet met Onurair vliegen :-)
Tja....soms loopt het niet

Ook een schouderoperatie heeft nogal wat roet in het eten gegooid. Nu een duikuitrusting met fles zie ik ook niet zo zitten......ik weet dat je dat ook in het water kunt doen, maar dan nog al dat gewurm mn pak in en zo is geen fijn gevoel.

Wel suf: Ik kan gewoon een gipplaat van 1.20 bij 3 optillen en omhoog liften, maar minder zware dingen over mn hooft naar achter kan weer niet (of een bal gooien bijv)
pi_27686220
quote:
Op maandag 6 juni 2005 11:59 schreef scubagirl het volgende:
ik vlieg met Ryan air ....voor hun sportuitrusting... discriminatie.
Eind april zijn we met wat mensen, 30 man, van onze vereniging naar Egypte gevlogen.
Hoewel het overduidelijk was dat we gingen duiken hoeven we niet die ¤ 25 te betalen aan de balie, hoewel daar wel door de reisorganisatie voor gewaarschuwd was.
Ik hoefde zelfs me 5 kg overgewicht niet te betalen.

We hebben trouwens ingecheckt bij verschillende balies, en niemand deed er moeilijk over, dus ik denk dat het misschien allemaal we los loopt.......
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:04:59 #243
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_27702216
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:10 schreef basset het volgende:

Nu een duikuitrusting met fles zie ik ook niet zo zitten...
Binnenkort hebben we die flessen niet meer nodig!
Zie: http://www.isracast.com/tech_news/310505_tech.htm

An Israeli Inventor has developed a breathing apparatus that will allow breathing underwater without the assistance of oxygen tanks. This new invention will use the relatively small amounts of air that already exist in water to supply oxygen to both scuba divers and submarines.
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
pi_27702366
Whehehe

Het eerste waar ik aan moest denken was Star Wars en idd
Daar begint het artikel ook mee.

Zou het ook echt zijn? Of is het echt maar een apparaat van 200 kilo en 10000 euro?

Maakt wel duiken voor iedereen toegangelijk, alleen moet ik er niet aan denken als dat ding onderweg kapot gaat. Met een blazende automaat kun je nog wat, maar dit ding geeft gewoon geen lucht meer.

Ah inmiddels gelezen. Interessant
pi_27703032
Echt bizar dat verhaal. Ik vraag me af of dit geen hoax is.
Het zou wel de manier van duiken revolutionair veranderen, gezien de complicaties die je hebt met duikflessen met gecomprimeerde lucht. Er zullen trouwens wel haken en ogen zitten aan het lucht-apparaat lijkt me. Nog niet te vroeg juichen dus. Ik zal eens kijken of ik wat info kan krijgen over het patent (ik loop stage in het European Patent Office)
Maar interessant is het zeker!
pi_27729126
quote:
Op maandag 30 mei 2005 17:10 schreef octopussy het volgende:
en weer on topic:

ik heb helaas dit weekend niet kunnen duiken omdat mijn neus verstopt zit. Ik weet niet of het een verkoudheid is of dat ik hooikoorts heb gekregen. Dat laatste zou echt balen zijn want dan kan ik met mooi weer niet zomaar duiken
Ook met hooikoorts kun je aardig duiken hoor. Ik heb zelf ook redelijk wat last van hooikoorts. Gewoon consequent medicijnen slikken en je kan zeker 9 van de 10 keer duiken.
pi_27745652
laatste duiken waren bij cozumel (mexico), erg mooi! dat na NL, Aruba, Bonaire, Tenerife, Turkije en Cyprus, wel weer erg fijn om weer eens in die Caribische Zee te liggen en super cool dat ik zeepaardjes en een kogelvis gezien heb! volgende duik wordt hopelijk over een half jaar op Cuba, iemand ervaringen daar? Kans om een grote turtle gezien (na 26 duiken is me dat nog steeds niet gelukt )

heeft iemand een mooie foto van een kogelvis? Hope so...!
Carpe diem
pi_27767690
dat verhaal van dat duikapparaat is trouwens geen hoax. Het patent staat wel degelijk in de database hier, met beschrijving en tekeningen (je kan het zelf ook bekijken als je op het patentnummer klikt onderaan het artikel, kwam ik later achter).

Gisteravond wilden we een vriend verassen met een verjaardagscadeatje. We wisten dat hij van een bepaald merk whisky houdt en dat hij woensdagavond een duikje zou gaan maken in de Vinkeveense plassen.
Het plan was om ze stiekem te volgen of tegen te komen onder water en dan 2 kleine flesjes whisky neer te leggen ergens. Ik zou dan heel interessant gaan fotograferen (hij heeft ook een camera dus dan zou hij vanzelf wel nieuwsgierig worden en die flesjes vinden).
Toen we aankwamen bij Vinkeveen was het zo belachelijk druk
We hebben de kans maar laten varen dat we ze 'toevallig' tegen zouden komen en we zijn gewoon direct met z'n 4en gaan duiken. De flesjes hebben we wel kunnen neerleggen in de betonnen buis, dus hij heeft ze wel gevonden

Jammer dat het zicht niet zo goed was en dat het zo druk was dat de snoeken denk ik gevlucht waren. We hebben wel wat flnke baarsen gezien.
pi_27814735
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:44 schreef octopussy het volgende:

Jammer dat het zicht niet zo goed was en dat het zo druk was dat de snoeken denk ik gevlucht waren. We hebben wel wat flnke baarsen gezien.
Dan hebben we in grote lijnen het zelfde gezien

We hadden gehoopt dat het vanwege het voetbal redelijke rustig zou zijn.
Valse hoop zo bleek later.........
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_27914031
iemand een idee van het zicht de afgelopen periode in Vinkenveen?
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')