abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25983967
Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met ouija borden? IK ben erg geinteresseerd in dit onderwerp, en zou graag wat persoonlijke ervaringen willen horen.
  maandag 4 april 2005 @ 19:58:32 #2
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_25984294
search function is nie voor niks
slotjuh!
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_25984659
Ja dat weet ik ook wel, maar zo kun je er misschien ook op reageren..?
pi_25984663
quote:
Op maandag 4 april 2005 19:58 schreef 2NutZ het volgende:
slotjuh!
Deze functie is voor onderhoudsdoeleinden uitgeschakeld.

zucht...
anyway...zelf geen ervaring mee aangezien ik dat soort dingen niet voor de grap wil doen
bijgelovig ben ik niet maar áls er iets fout gaat wil ik er niet bij zijn
  maandag 4 april 2005 @ 21:54:35 #5
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_25987056
zoek via google, op FOK. wellicht vind je wat.

ik ben alvast zo vrij geweest;
Ouija bord/glaasje draaien.

via google gevonden.
pi_25987097
lijkt mij ook wel grappig om een keer te doen. maar het initiatief om zoiets te doen zal nooit bij mij vandaan komen.

het lijkt mij quite frankly behoorlijke bullshit allemaal
Extremistisch gematigd.
  maandag 4 april 2005 @ 22:32:49 #7
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_25987954
ik kan het niet vaak genoeg zeggen...DIT IS GEEN SPEELGOED. dus begin er niet aan tenzij je weet wat je doet en er iemand bij hebt zitten die er verstand van heeft.

het gaat regelmatig goed, in de zin er gebeurd niks. maar het gaat ook net zo vaak fout. en dan heb je geesten/kwade entiteiten die je niet zo makkelijk weg krijgt.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_25988006
heb je ervaring Enyalius?
Extremistisch gematigd.
  maandag 4 april 2005 @ 22:44:50 #9
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_25988268
ik persoonlijk niet. maar ken mensen in mijn directe omgeving die het wel hebben. zoals familie en overburen. en wie mocht de troep na afloop weer opruimen...juist..ik
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_25988498
ik hoor dit altijd via via.

een vriend van mij had zoiets ooit gedaan. en die zei dat er geen fuck gebeurde.
Extremistisch gematigd.
  maandag 4 april 2005 @ 22:57:05 #11
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_25988631
ja het is 50-50 ene keer gebeurd er idd niks, andere keer heb je je huis vol met demonische mongolen

1x moest er een priester van het vaticaan aan te pas komen. die vroeg of ik gelovig was. tuurlijk niet, maar weet wel dat er meer is. dat was voldoende om hem te helpen met de uitdrijving.
pi_25988705
je vertelt een half verhaal. De TS vroeg om ervaringen etc. Het komt daarnaast ook enigszins onduidelijk op mij over wat jij nou precies in je vrije tijd doet.

be my guest en vertel ons es een verhaaltje (of 2)
Extremistisch gematigd.
  maandag 4 april 2005 @ 23:05:37 #13
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_25988873
Ik ken verschillende mensen uit Suriname waar voodoo en het gebruik van ouija-borden vrij veel voorkomt. Ik heb het zelf nooit gedaan en zal het ook nooit doen. Maar heb genoeg zeer negatieve ervaringen gehoord erover. Dit is geen spelletje. Ieder moet zelf weten wat hij doet, maar ik zou iedereen sterk afraden zich met spiritistische zaken in te laten.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  maandag 4 april 2005 @ 23:21:07 #14
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_25989334
quote:
Op maandag 4 april 2005 22:59 schreef P8 het volgende:
je vertelt een half verhaal. De TS vroeg om ervaringen etc. Het komt daarnaast ook enigszins onduidelijk op mij over wat jij nou precies in je vrije tijd doet.

be my guest en vertel ons es een verhaaltje (of 2)
in mijn vrije tijd vreet ik uit mijn neus
ff serieus. ik doe aan reiki en experimenteer met paranormale zaken.

het gebruik van dit bord doe ik zelf niet. wil het ook niet. er zijn situaties geweest waarin mensen in mijn directe omgeving het gebruikte ter recreatie. er gebeurde niks.

andere keer gebruikte mensen het gewoon uit nieuwsgierigheid. het gevolg toen was dat er vreemde poltergeist activiteit in en om het huis plaats begon te vinden. ik heb de omgeving toen gereinigd en "opgeruimd"

nog een andere keer ging het zover dat er zelfs iemand bezeten werd door zo'n entiteit. dat kon ik niet alleen aan. de overbuurvrouw die aanwezig was belde de plaatselijke kerk en die verwees haar door naar het vaticaan. binnen een uur was een priester bij ons. hij vroeg aan mij of ik gelovig was. ik zei dat ik niet in god geloofde, maar dat er wel wat groters is. dat vond hij voldoende. samen lazen we stukken uit de bijbel op, veel trammelant en de uitdrijving was voltooid. freaky was dat toen de priester zijn ogen open deed dat ze groen waren ipv van bruin zoals van te voren. na afloop met dat bord verbrand.
pi_25990167
quote:
Op maandag 4 april 2005 19:58 schreef 2NutZ het volgende:
slotjuh!
Laten we iets losser blijven als tweakers he
Bovendien werkt de search niet
pi_25990220
Anyway ff ontopic ik heb gehoord dat dit nogal link is....des te meer reden dat ik het wil proberen, ben wel zo'n linke gast.
pi_25990803
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:54 schreef McKillem het volgende:
Anyway ff ontopic ik heb gehoord dat dit nogal link is....des te meer reden dat ik het wil proberen, ben wel zo'n linke gast.
versier je ook je bitches met die openingszin?
Extremistisch gematigd.
pi_25991701
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 00:22 schreef P8 het volgende:

[..]

versier je ook je bitches met die openingszin?
Ik doe wel meer dingen waar mensen van zeggen owh das link...terwijl het toch niet zo link blijkt te zijn maargoed.
En bitches niet....heb het liefst normale vrouwen/dames/meisjes.

Edit: Nou zeg ik het weer fout.
Ik heb er liever 1.
Denk trouwens dat jij ook niet bepaald volle zalen trekt als je ze bitches noemt
pi_25991862
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 01:17 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik doe wel meer dingen waar mensen van zeggen owh das link...terwijl het toch niet zo link blijkt te zijn maargoed.
En bitches niet....heb het liefst normale vrouwen/dames/meisjes.

Edit: Nou zeg ik het weer fout.
Ik heb er liever 1.
Denk trouwens dat jij ook niet bepaald volle zalen trekt als je ze bitches noemt
ik heb ook geen behoefte om complete zalen te trekken. bah
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 5 april 2005 @ 01:40:30 #20
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25991922
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:21 schreef Enyalius het volgende:
freaky was dat toen de priester zijn ogen open deed dat ze groen waren ipv van bruin zoals van te voren. na afloop met dat bord verbrand.
Ik heb moeite om dit te geloven

Anyway,
Er zijn zeker topics over geweest en ook vragen of een nieuw topic wel gewenst was. Blijkbaar houdt het mensen bezig en das niet gek want de verhalen doen de ronde dat je er slechte dingen mee op kunt roepen. Wat is er waar?

Voor degene die het nog niet kennen:
Het Ouija bord:

Allereerst heb je een voorwerp nodig zoals een speciale aanwijzer (zie hierboven) of een glas (beter bekend als glaasje draaien) waarbij de personen die meedoen losjes hun vinger erop leggen. Vervolgens roep je een vraag en als het goed is gaat het aanwijsvoorwerp dan bewegen richting de letters (of ja/nee teksten) en worden er op die manier zinnige of onzinnige (!) antwoorden gegeven.

Het idee is dat de energie van al de mensen in de ruimte door één of meerdere entiteiten wordt gebruikt om de aanwijzer te laten bewegen. Vandaar ook dat er geopperd wordt om eerst te vragen of er überhaupt iemand is en om aan het einde af te sluiten (dus niet zomaar weglopen).

Een dame die ik goed kende heeft het gedaan (met nog één persoon) en deze vroeg om haar beschermengel waarna een naam van een overleden oom gespeld werd. Zei beweerde dat ze het glas niet zelf bewoog en die ander wist niks van het bestaan van die oom af. Ik geloof haar hierin en dus ben ik er erg zeker van dat het glas ook echt kan gaan bewegen en ook ‘zinnige’ teksten kan geven. Verder staat glaasje draaien op band in onder andere de serie Most Haunted waarbij het glas zo erg beweegt dat er een draaicirkel van circa een meter was. Note: Of de serie Most Haunted zelf fake is staat nog ter discussie waarbij niemand, zover ik weet, definitieve antwoorden heeft.

Er zijn veel meer getuigen (deels op Fok na te lezen ) die beweren dat er echt wat kan gebeuren evenals getuigen waarbij er niks gebeurt. Verder lijkt glaasje draaien met een blinddoek succes op falen te verzekeren. Het is getheoretiseerd dat je het glas onbewust kunt bewegen zonder dat je het zelf door hebt. Als je echter gelooft in een zesde zintuig dan is dit ook een uitgesproken manier om dit aan te spreken (net als pendelen).

Waarom is het dan gevaarlijk? In tegenstelling tot pendelen hoor je veel meer negatieve verhalen van mensen die het geprobeerd hebben. Bv teksten dat je binnenkort dood gaat, poltergeist activiteiten die in de weken na het glaasje draaien plaatsvinden, etc. Van de ervaring uit Most Haunted kun je hier (derde spoiler blok) een indruk vinden.

Maar als ik ervan uitga dat het uit me onderbewuste komt dan kan me toch niks gebeuren? Ten eerste zou het mij niet verbazen als je kennis van dingen te lezen krijgt die onmogelijk kunt weten. Verder kan ik me best voorstellen dat het spannend is met een groep maar realiseer je wel dat als je alleen bent, en de lampjes gaan uit, het ineens heel anders over kan komen. Gegronde angst of niet maar sommige mensen zullen er simpelweg niet lekker van slapen en dat lijkt me dus niet echt een aanrader dan. Laat staan als er ineens echt dingen gaan bewegen in je huis. Ik heb het nooit meegemaakt maar ook dit staat op film en ik las ooit een krantenartikel van een groep waarbij het behoorlijk uit de hand liep en er van alles bewoog waarbij de politie ook niet wist wat ze moesten doen.

Een Ouija bord hoef je trouwens niet perse te kopen maar kun je ook zelf maken. Ze zijn sowieso lastig te vinden. Ooit was ik een winkel waarin ze van alles op spiritueel gebied verkopen en daar was een verkoopster die een klant uitsnauwde om een reden die ik niet meer kan herinneren. Ik kon in ieder geval daardoor niet laten om te vragen of ze ook van dit soort borden verkopen omdat ik het zogenaamd uit wilde proberen tijdens een feestje met veel dronken mensen en ik beweerde dat “het me wel grappig voor tussendoor leek”. Ik heb een enorme preek gehad van de verkoopster
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25993236
Ik zou het (denk ik..) ook nooit doen... Vind het wel grappig, dat mensen, die de nuchterheid zelve zijn toch zoiets als dit niet zouden doen; dus niet geloven in "paranormale zaken", maar toch een beetje bang zijn voor zoiets als een Ouija-bord.
pi_25996064
heb heel lang het idee gehad er zelf een te maken, maar het is echt freaky shit gewoon.
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
pi_25996443
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:21 schreef Enyalius het volgende:
de overbuurvrouw die aanwezig was belde de plaatselijke kerk en die verwees haar door naar het vaticaan. binnen een uur was een priester bij ons.
Hier heb ik nou moeite mee ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_26001995
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 11:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

hm ja binnen een uur een priester van het vaticaan
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
  dinsdag 5 april 2005 @ 18:46:40 #25
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_26004484
weet ik niet hoe die dat voor elkaar kreeg. zal we zo'n priester zijn die standaard ergens in nederland zit als afgevaardige van het vaticaan.
  maandag 18 april 2005 @ 09:37:56 #26
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26316119
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 18:46 schreef Enyalius het volgende:
weet ik niet hoe die dat voor elkaar kreeg. zal we zo'n priester zijn die standaard ergens in nederland zit als afgevaardige van het vaticaan.
En die verkleurde ogen? Hoelang duurde dit?
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  maandag 18 april 2005 @ 10:27:28 #27
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_26316888
zou ik niet durven zeggen. die priester was al weer weg
  maandag 18 april 2005 @ 13:01:18 #28
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26320413
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat ik ervan hoor... Het lijkt me best eng. De verhalen die ik er soms over hoor, die doen me bijna zeggen: waag je er niet aan als je er geen verstand van hebt.

Zou het zelf iig niet doen.
(Un)masking for the greater good.
pi_26342678
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 11:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

ik geloof er niet veel van...
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:11:28 #30
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_26343181
voor de mensen die het niet geloven. gewoon "spelen" met het ding en dan hoop ik dat het goed mis gaat zodat je het allemaal zelf mag meemaken
  dinsdag 19 april 2005 @ 12:26:09 #31
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26344772
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 11:11 schreef Enyalius het volgende:
voor de mensen die het niet geloven. gewoon "spelen" met het ding en dan hoop ik dat het goed mis gaat zodat je het allemaal zelf mag meemaken
Mja dat gaat dan wel weer wat ver Je kunt natuurlijk verwachten dat mensen dit soort dingen niet snel zullen geloven. Met het spontaan bewegen van objecten hebben ze al moeite. Ik ben echt niet ongelovig en dingen als bv stigmata kan ik prima accepteren maar verkleurende ogen zijn een stap te ver voor mij. Sorry

Anyway, iemand nog glaasje lopen draaien?
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:40:30 #32
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_26353014
ik bedoelde het niet als dreigement of zo. het is bedoeld als "ervaar het zelf en je ogen gaan vanzelf open, geen extra bewijs is dan nodig"

de technologie en wetenschap is verre van in staat om dit soort energien waar te nemen en het zal nog een lange tijd duren voordat ze het kunnen als ze op deze manier door blijven gaan.

dus mensen die 100% alleen op wetenschap redeneren zitten er ver naast en weten niet waar ze het over hebben. als ze proberen alles naast zich neer te leggen met "logische" beredenaties dan doen ze zichzelf te kort. als je 100% alleen op het paranormale let en alles daaraan wijt zit je er net zo ver naast. er is een duidelijke balans.

niet alles is paranormaal en niet alles is logisch te verklaren omdat de wetenschap te kort schiet.
pi_26359352
als je jezelf energetisch niet kan beschermen en niet in staat bent om eventuele gekomen entiteiten te verwijderen is dit inderdaad zeer gevaarlijk.

Liever niet doen dus, en gewoon je gezond verstand gebruiken

BB Misticle
mama van Myrddin
pi_26372735
Men moet geen slapende honden wakker maken.

Maar pfoe, wat zijn sommige van die borden mooi. .

De TS wil ervaringen horen, dames en heren, spuien maar!
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_26388299
ben ik helemaal met je eens. Het zijn ontiegelijk mooie borden. Toch als je nog nooit met entiteiten hebt gewerkt, of energetisch bezig bent geweest is het ten zeerste af te raden. Er kunnen zulke gevaarlijke dingen mee gebeuren, zeker als je totaal geen ervaring hebt
mama van Myrddin
pi_26388339
Ik zou gewoon al voor de sier idd zo'n bord in huis halen. Best stoer.

@Misticle_lightning - energetisch beschermen, is dat gewoon bepaalde handelingen uitvoeren of is dat iets zweverigs?
You can take my soul, but not my lack of enthusiasm.
pi_26401642
Hi Kitiem,

Energetisch beschermen, je kan het zweverig noemen, je kan het ook heel praktisch bekijken. Alles bestaat uit energie. Door die energie te sturen kan je die vorm geven. Je geeft dan de vorm van een cocon om jezelf heen aan die energie. Of te wel je gaat jezelf schilden. Voorbeeld is het visualiseren van een stenen muur om jezelf heen.
Voor mij gewoonste zaak van de wereld, voor een ander misschien heel zweverig
mama van Myrddin
  donderdag 21 april 2005 @ 20:43:49 #38
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_26412981
kant aantekening...

je kunt dat schild zelf maken zoals je wilt. je kunt het visualiseren zoals jij het wilt dat het uitziet. je kunt het ook bepaalde eigenschappen geven. zeg bijvoorbeeld het filteren van andermans gedachten zodat ik niet gek word, of het filteren van emoties zodat ik niet zwaar deprie word van anderen etc..
pi_26420543
ja dat is zo, ik wilde het alleen niet al te ingewikkeld maken
mama van Myrddin
  vrijdag 22 april 2005 @ 07:18:08 #40
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_26423386
ik weet het, daar ben ik weer voor.
op psipog.net kun je trouwens lezen over het maken van schilden. kind eenvoudig

en uhm...ik stel voor dat je reinigen kan als je met dit bord "speelt" stil je zit aan de 50% kant dat er wel wat gebeurd dan kun je zelf de omgeving reinigen en ontdoent van kwade entititeiten.
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:35:51 #41
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_26427446
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:14 schreef Misticle_lightning het volgende:
Hi Kitiem,

Energetisch beschermen, je kan het zweverig noemen, je kan het ook heel praktisch bekijken. Alles bestaat uit energie. Door die energie te sturen kan je die vorm geven. Je geeft dan de vorm van een cocon om jezelf heen aan die energie. Of te wel je gaat jezelf schilden. Voorbeeld is het visualiseren van een stenen muur om jezelf heen.
Voor mij gewoonste zaak van de wereld, voor een ander misschien heel zweverig
Use the force, Luke!
heheh.

Geesten oproepen, he? Zijn dat dan altijd geesten van mensen, of kun je ook overleden huisdieren langs laten komen?
pi_26430659
Weet je, als ik het gewoon in iemand anders z'n huis doe, volgen ze me dan mee, of blijven ze in dat huis hangen? Dat bespaart je natuurlijk weer reinigingsmoeite.
You can take my soul, but not my lack of enthusiasm.
  vrijdag 22 april 2005 @ 13:59:10 #43
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26431129
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 13:39 schreef kitiem3000 het volgende:
Weet je, als ik het gewoon in iemand anders z'n huis doe, volgen ze me dan mee, of blijven ze in dat huis hangen? Dat bespaart je natuurlijk weer reinigingsmoeite.
Kan beide voorkomen
pi_26434901
Je kan iets bewust oproepen met het bord of je gebruikt het bord om dingen duidelijk te krijgen.

Mirage (waar ben je?) gebruikt het bord als communicatiemiddel als er al iets is en ze duidelijker wil weten wat de bedoelingdaarvan is. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 8 mei 2005 @ 09:34:52 #45
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26818532
Schop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')