oh dat moet ik dan maar eens checken ...quote:Op maandag 4 april 2005 15:16 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Helmet heeft "Army of Me" van Bjork gecovered.
quote:
niet echt een genre verschuivingquote:Op maandag 4 april 2005 15:32 schreef Forau_Diavolina het volgende:
House of the rising sun van Muse is het eerste wat me te binnen schiet.
Heb je in zekere zin wel gelijk in, maar het was gewoon het eerste wat me te binnen schoot.quote:
Richard Cheese vermoed ikquote:Op maandag 4 april 2005 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
ik heb ook een versie van all apologies (nirvana) door een of andere jazz gast
Eén of andere jazz-gast....Da's Herbie Hancock hoor!quote:Op maandag 4 april 2005 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
ik heb ook een versie van all apologies (nirvana) door een of andere jazz gast
ik had de mp3 zo niet bij de hand ik dacht eerst chet baker maar die is overleden in 88quote:Op maandag 4 april 2005 15:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Eén of andere jazz-gast....Da's Herbie Hancock hoor!
hehe tom waits heeft de ramones ook nog eens gecoverdquote:Op maandag 4 april 2005 15:43 schreef Berkery het volgende:
Ramones - I don't wanna grow up (Tom Waits)
Whehe, nouja misschien had die wel een heel erg vooruitziende blikquote:Op maandag 4 april 2005 15:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik had de mp3 zo niet bij de hand ik dacht eerst chet baker maar die is overleden in 88![]()
Dat is Gun inderdaad.quote:Op maandag 4 april 2005 15:44 schreef Posdnous het volgende:
Word Up (Cameo) door 1 of andere rockband (Gun of zoiets).
Die heeft in ieder geval een hoop aardige covers (vooral humor erin) gemaakt.quote:
Eh ... cd 2 ook hoor! Dat zijn alleen al eerder uitgebrachte nummers die stonden op een EP uit 1985 en die als b-sides zijn verschenen.quote:Op maandag 4 april 2005 15:55 schreef SicSicSics het volgende:
Garage Inc van Metallica (cd1) is 1 grote cover!
Ik dacht dat cd2 niet helemaal gecovered was, Breadfan bv. is geen cover... toch?quote:Op maandag 4 april 2005 16:22 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Eh ... cd 2 ook hoor! Dat zijn alleen al eerder uitgebrachte nummers die stonden op een EP uit 1985 en die als b-sides zijn verschenen.
Motörheadache![]()
Stone Cold Crazy van Queen is trouwens ook best wel genre-overspannend.
Jawel, origineel is van Budgie, een briljante driemansformatie (ookwel trio geheten) die hun hoogtijdagen in het begin van de jaren 70 hadden. Ik kan het je aanbevelen. Misschien is de stem van de zanger even wennen, maar na een paar keer luisteren ben je verkocht. Erg goed gewaardeerd, vooral ook nadat ze uit elkaar zijn gegaan. Blijkt ook wel uit de covers door Metallica (2x meen ik) en Iron Maiden (ben alleen ff kwijt welk numer dat ook weer was).quote:Op maandag 4 april 2005 16:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik dacht dat cd2 niet helemaal gecovered was, Breadfan bv. is geen cover... toch?
Zeker ik had net Rape Me (Nirvana) erop staan. En nu The Wrong Way (Sublime).quote:Op maandag 4 april 2005 16:11 schreef Tony_diNovo het volgende:
Die heeft in ieder geval een hoop aardige covers (vooral humor erin) gemaakt.
Creep vind ik prachtig gedaan. Verder zijn Loser (Beck) en One Step Closer (Linkin Park) ook aardig gedaan door hem.![]()
Zoveel verschil zit er toch niet in beide versies?quote:Op maandag 4 april 2005 16:22 schreef ElectricEye het volgende:
Stone Cold Crazy van Queen is trouwens ook best wel genre-overspannend.
De nummers lijken wel veel op elkaar, ik bedoelde eigenlijk het verschil tussen Queen en Metallica.quote:Op maandag 4 april 2005 16:42 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Zoveel verschil zit er toch niet in beide versies?
Meer genre-overspannend:
Tori Amos - Reign in Blood (Slayer)
Scissor Sisters - Comfortably Numb (Pink Floyd)
Easy Star All-Stars - Dub Side Of The Moon (reggea-uitvoering van Pink Floyd's Dark side...)
Zwan (Billy Corgan van de Smashing Pumpkins) heeft Number of the Beast nog eens verkracht gecovered...quote:Op maandag 4 april 2005 16:46 schreef ElectricEye het volgende:
maar een mainstream artiest die metal-numers coverd is best uniek. Toch?
Da's geen cover, the Ramones hebben het gecoverd van Motorheadquote:
Geen metal versie, maar van Hunter is al eens een melige cover gemaakt door Wevie Stonder op Drawing On Other People's Heads. En de stijl? Ehm tsja, droge humor ... of zo. Ik vind die hele plaat wel lachen trouwens.quote:Op maandag 4 april 2005 15:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zit hier hunter van bjork te luisteren en ik bedenk me net dat daar een hele leuke metal cover van gemaakt zou kunnen worden (mits goed uitgevoerd natuurlijk enzo )
Eén van de beste covers ooitquote:Op maandag 4 april 2005 15:37 schreef Flurry het volgende:
"Hurt" van Nine Inch Nails door Johnny Cash?
Die versie is briljant!quote:Op maandag 4 april 2005 16:52 schreef Tokus het volgende:
[..]
Zwan (Billy Corgan van de Smashing Pumpkins) heeft Number of the Beast nog eens verkracht gecovered...
Onder de titel "Stuck in the Metal"quote:Op dinsdag 5 april 2005 09:47 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Eagles of Death Metal - Stuck in the Middle with You (origineel is van Stealers Wheel geloof ik) is ook erg tof, alhoewel niet 100% genre overschrijdend te noemen.
Was die niet van Steve Miller Band?quote:Op dinsdag 5 april 2005 09:47 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Eagles of Death Metal - Stuck in the Middle with You (origineel is van Stealers Wheel geloof ik)
Het is in ieder geval heel vaak gecovered, maar volgens mij was het origineel toch van Stealers Wheel.quote:Op dinsdag 5 april 2005 12:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Was die niet van Steve Miller Band?Of hebben die het ook gecovered?
Dan is Feelin' Good van Muse (cover van Nina Simone) een beter voorbeeld.quote:Op maandag 4 april 2005 15:32 schreef Forau_Diavolina het volgende:
House of the rising sun van Muse is het eerste wat me te binnen schiet.
Noemde zijn het niet "Into the Groovy? En "Burning Up" stond toch ook op die CD?quote:Op dinsdag 5 april 2005 12:26 schreef ranja het volgende:
Britney Spears - I love rock'n'roll. Ook best genre overspannendmet de nadruk op overspannen.
Ciccone youth - Into the groove
Over Britney gesproken, er is een versie van Hit Me Baby One More Time van de Fountains of Waynequote:Op dinsdag 5 april 2005 12:26 schreef ranja het volgende:
Britney Spears - I love rock'n'roll.
Dresden Dolls speelt dat nummer ook live.quote:Op dinsdag 5 april 2005 13:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Over Britney gesproken, er is een versie van Hit Me Baby One More Time van de Fountains of Wayne
Voor de insiders welquote:Op dinsdag 5 april 2005 12:49 schreef Doc het volgende:
Noemde zijn het niet "Into the Groovy? En "Burning Up" stond toch ook op die CD?
Weezer ook dacht ik, op zich is het best wel een goed nummer eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2005 13:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Over Britney gesproken, er is een versie van Hit Me Baby One More Time van de Fountains of Wayne
ohja zo ken ik er ook nog 1quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:18 schreef Yorrit het volgende:
Nina Gordon - Straight Outta Compton
das wel een hele vreemde
quote:Op woensdag 6 april 2005 10:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ohja zo ken ik er ook nog 1
phish met les claypool - gin 'n' juice
echt geweldig om claypool te horen zingen " i've got bitches in the living room .... "
en het is helemaal een banjo achtig nummer geworden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |