Ja, daar is de vereniging in het bezit vanquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:52 schreef Oblivion het volgende:
@Milord: Ken je niemand met een horeca pas? Voor de groothandel?
Weet je zeker dat de sligro niks heeft?quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:59 schreef Milord het volgende:
[..]
Ja, daar is de vereniging in het bezit van
Maar de sligro heeft alvast niet wat wij zoeken.
Vlees in Duitsland halen is geen optie dat is te ver weg.
Ik persoonlijk koop liever gewoon vlees trouwens, een zwaar gemarineerd pakket is een veel te goede reden om niet al te fris ruikend vlees in te verwerken.quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:20 schreef miss_dynastie het volgende:
De slager hier stelt gewoon pakketten samen
Ik koop al tijden bij deze slager, heb altijd goed vlees gehad en ze stellen het pakket ter plekke voor je samen. Dus ik ben er niet zo bang voor. Maar je kan pech hebben idd. Overigens is het hier niet zwaar gemarineerd, daar hou ik ook niet van.quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik persoonlijk koop liever gewoon vlees trouwens, een zwaar gemarineerd pakket is een veel te goede reden om niet al te fris ruikend vlees in te verwerken.
Kijk eens in dit topic. Msschien staan daar nog bruikbare tips inquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:48 schreef Milord het volgende:
Of andere tips met betrekking tot een bbq voor 50 man?
Alles is welkom
hoi, kijk hier ff http://barbecue.selwerd.nl/bbq2.htmlquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:48 schreef Milord het volgende:
Ff misschien een raar vraagje, maar ik denk dat het het beste in dit topic past...
Onze vereniging wilt voor alle leden een bbq orgaiseren en er wordt verwacht dat ongeveer een 40-50 mensen komen.
Dit is nogal een grote hoeveelheid vlees, en dat koop je niet ff in een supermarkt...
Nu had ik al het idee om naar de lokale slager te gaan en het op een dealtje te gooien.
Nu de vraag, geeft iemand anders nog tips waar ik vlees zou kunnen halen?
Alles is welkom
ff met een harde borstel eroverheen?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:18 schreef Romek het volgende:
Weet er iemand hoe je makkelijk zo'n barbeque-rooster kan schoonmaken....?
Je kan altijd bij de supermarkt een hoeveelheid vlees bestellen, ze hebben (bij ons dan) een speciale formulier voor. Alleen moet je wel een paar dagen van tevoren alvast reserveren. Maar voor 40 man vlees is niet bijster veel vind ik.quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:48 schreef Milord het volgende:
Ff misschien een raar vraagje, maar ik denk dat het het beste in dit topic past...
Onze vereniging wilt voor alle leden een bbq orgaiseren en er wordt verwacht dat ongeveer een 40-50 mensen komen.
Dit is nogal een grote hoeveelheid vlees, en dat koop je niet ff in een supermarkt...
Nu had ik al het idee om naar de lokale slager te gaan en het op een dealtje te gooien.
Nu de vraag, geeft iemand anders nog tips waar ik vlees zou kunnen halen?
Alles is welkom
Controleer na afloop wel of enkele "haren" van de borstel niet op het rooster zijn achtergebleven. Vriendin van me heeft daar heel akelige ervaringen mee...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ff met een harde borstel eroverheen?
Koop een speciale bbq borstel met koperen haartjes. Blijven niet hangen en krassen je rooster niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:19 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Controleer na afloop wel of enkele "haren" van de borstel niet op het rooster zijn achtergebleven. Vriendin van me heeft daar heel akelige ervaringen mee...
Ik wil niet eigenwijs zijn, maar het was dus met een koperen borstel. Maar de Wet van Murphy speelde ook een grote rol, denk ik.quote:Op zondag 26 juni 2005 14:07 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Koop een speciale bbq borstel met koperen haartjes. Blijven niet hangen en krassen je rooster niet.
Bizar verhaal. Geluk gehad dus.... OK, volgende keer beter uitkijken met de borstel....quote:Op zondag 26 juni 2005 15:47 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik wil niet eigenwijs zijn, maar het was dus met een koperen borstel. Maar de Wet van Murphy speelde ook een grote rol, denk ik.
Een koper-haar was waarschijnlijk op het rooster achtergebleven, op een stuk vlees terecht gekomen en vervolgens (horror alert!!!) in haar tong terecht gekomen. Het gekke is, dat ze dįt niet voelde...! waarschijnlijk omdat het zo scherp was... Het zat er echt helemaal in!
Maar al gauw begon het wel te irriteren en flink pijn te doen en dankzij een alerte arts werd de oorzaak gevonden en verwijderd
Ze is er wel een tijd goed beroerd van geweest...
Met een prop aluminiumfolie schijn je de boel ook goed schoon te krijgen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:18 schreef Romek het volgende:
Weet er iemand hoe je makkelijk zo'n barbeque-rooster kan schoonmaken....?
Was dat niet om knoflookgeur van je handen te krijgen?quote:Op zondag 26 juni 2005 22:01 schreef Charmian het volgende:
[..]
Met een prop aluminiumfolie schijn je de boel ook goed schoon te krijgen.
Heb hem ook besteld en gekregen. Wat een superding. Is zijn 20 Euries na 1 keer gebruiken al meer dan waard. Ik kan hem iedereen van harte aanraden!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:27 schreef Dirkh het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik heb zo'n ding. Dat werkt echt geweldig. Krant aan de onderkant er in proppen (of twee aanmaakblokjes), aansteken, briketten er in en 20 minuten later heb je alle briketten witheet.
Niks geen geknoei met houtskool wat niet geheel heet wil worden, of gewaai met een krant.
Perfect ding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |