Dat met die eieren ga ik proberen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:35 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Om het goed te maken: voor de volgende recepten mag jij gewone piepers gebruiken, ik neem wel krieltjes
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Gamba´s in Chili´s, knoflook, zout en olie marineren,
4 aan een spiesje, en grillen maar,
Goedkope hamburgers of frikadellen (zo'n doos van 20 stuks) gaat prima!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:10 schreef MaRySe het volgende:
welk vlees/recept is het goedkoopst om te bbqen?
Ik heb zaterdag een feestje en ik zou of kunnen frituren (dat kost haast niks)
of barbecuen..
frikandellen op de barbecue?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:16 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Goedkope hamburgers of frikadellen (zo'n doos van 20 stuks) gaat prima!
kip doet gemiddeld 6 euro per kilo.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:20 schreef MaRySe het volgende:
[..]
frikandellen op de barbecue?
Is kip duur? Ik zou kipsaté kunnen maken..
Frikadelletjes in stukjes snijden, BBQ-en, aan een prikkertje doen met een augurkje of zo...quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:26 schreef MaRySe het volgende:
Het is geen avond eten maar meer gewoon een hapje.
Denk dat misschien de frituur toch het makkelijkst/goedkoopst is.
Bij geen aanmaakblokjes wil die brandgel voor in de vuurpotten ook heel goed werken!!quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:26 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Maandag voor het eerst gebarbecued. Mijn ouders helemaal in de stress want hij ging zo moeilijk aan (geen aanmaakblokjeswisten zij veel) mijn vader helemaal gestresst omdat er brand ontstond bij het aanmaken van de bbq dus hij gelijk met gieters in de aanslag.
Ik ben blij dat je het zegt, want kan je mij vertellen wat ik fout deed vandaag?quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bij geen aanmaakblokjes wil die brandgel voor in de vuurpotten ook heel goed werken!!
NOOIT, herhaal NOOIT vloeibare brandstoffen gebruiken om een BBQ aan te stekenquote:Op donderdag 23 juni 2005 09:08 schreef Oblivion het volgende:
Ik doe gewoon kooltjes of brikettes in de BBQ, beetje vloeistof om aan te maken, aansteken.
15 tot 20 minuten wachten en voila.... Kunnen de eerste stukken er al op.![]()
Geen probleem eigenlijk.
Driekwart van de Nederlandse bevolking doet dat Piet...quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
NOOIT, herhaal NOOIT vloeibare brandstoffen gebruiken om een BBQ aan te steken
Omdat het gevaarlijk is. Maar ook omdat de restproducten wel in je eten komen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:50 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Driekwart van de Nederlandse bevolking doet dat Piet...
Ik niet, mijn vent is altijd keurig en en braaf in de weer met de aanmaakblokjes
(maar serieus, waarom niet?)
Wel piet, dit brand alleen op KOLEN! Muts!quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Autobanden op je BBQ gooien. Heb je helemaal geen last meer van je buren.quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:02 schreef BBQ-kip het volgende:
Ah dat dacht ik al, maar wist het niet zeker
Thanks mannen
Nog tips hoe je de rook een beetje kunt beperken?
Mijn buren waren er afgelopen maandag niet zo van gecharmeerd toen hun balkonnetje (naast die van ons dus) verscholen ging onder een rookgordijn... hehe
Geen papier of hout gebruiken, maar alleen maar houtskool en aanmaakblokjesquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:02 schreef BBQ-kip het volgende:
Ah dat dacht ik al, maar wist het niet zeker
Thanks mannen
Nog tips hoe je de rook een beetje kunt beperken?
Mijn buren waren er afgelopen maandag niet zo van gecharmeerd toen hun balkonnetje (naast die van ons dus) verscholen ging onder een rookgordijn... hehe
Je doet je best maar, en luister vooral niet naar een vakman.quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:04 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Wel piet, dit brand alleen op KOLEN! Muts!
Ik ben niet achterlijk! En stop ingodesnaam met dat domme gepreek!![]()
Is geen spritus of iets dergelijks, is gewoon goed spul speciaal voor kolen.
Psies, daarom heb ik ook een BBQ die de omtrektest doorstaat.quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb één verbrand kind gezien, dat was voor mij genoeg.
Niet lullen, maar een keer GOED lezen...quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je doet je best maar, en luister vooral niet naar een vakman.
Ik heb één verbrand kind gezien, dat was voor mij genoeg.
Pffffffquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Je doet je best maar, en luister vooral niet naar een vakman.
En als je bbq omvalt? Omdat je 3 seconden ff niet oplet?quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:13 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Niet lullen, maar een keer GOED lezen...
Het brand niet zonder kolen.![]()
Ik heb ook een manneke rondlopen, en doe nou niet net alsof ik daar lichtzinnig over nadenk!
Dat kan overal gebeuren! In elke KEUKEN zelfs!!!!quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En als je bbq omvalt? Omdat je 3 seconden ff niet oplet?
Ik ken het spul, en het brand ook prima met kleren en haar.
Vloeistof sla je niet ff snel van je lichaam af
Houtskool en aanmaakblokje, dat valt gewoon van je af, maar vloeistof trekt de kleren in, kleeft aan de huid, en als die bbq vloeistof warm is, brand ie ook zonder katalist, maar prima op de huid.
Neem een slager in Duitsland, vlees is een stuk goedkoper hier.quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:48 schreef Milord het volgende:
Ff misschien een raar vraagje, maar ik denk dat het het beste in dit topic past...
Onze vereniging wilt voor alle leden een bbq orgaiseren en er wordt verwacht dat ongeveer een 40-50 mensen komen.
Dit is nogal een grote hoeveelheid vlees, en dat koop je niet ff in een supermarkt...
Nu had ik al het idee om naar de lokale slager te gaan en het op een dealtje te gooien.
Nu de vraag, geeft iemand anders nog tips waar ik vlees zou kunnen halen?
Of andere tips met betrekking tot een bbq voor 50 man?
Alles is welkom
Op de fles staat dat het voor BBQ is...quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |