We hebben sinds zondag een gewone ouderwetse barbecue, met kooltjes dus. omdat mijn moeder best een gezondheidsfreak is, wilde ze voorheen geen ongezond en aangebrand vlees van een kooltjes bbq. Gelukkig was het vaderdag en hadden mijn zus en ik een bbq als kado gekocht. Viel wel in de smaak.
Maandag voor het eerst gebarbecued. Mijn ouders helemaal in de stress want hij ging zo moeilijk aan (geen aanmaakblokjes
![]()
wisten zij veel) mijn vader helemaal gestresst omdat er brand ontstond bij het aanmaken van de bbq dus hij gelijk met gieters in de aanslag. toen ik van mn werk terugkwam, was ik op tijd, hij stond aan. We hadden ouderwetse worstjes, een zalmmoot in folie gekruid met verse italiaanse kruiden en kalkoenfilet met een oosterse marinade (rode peper, gember, knoflook, sojasaus) verder nog gepofte aardappels en de kant-en-klaar salades voor mn vader (die houdt niet van barbecuen.....) het eten was echt heerlijk, alleen heb ik er weinig van gegeten omdat ik TIJDENS het barbecuen buikgriep voelde opkomen.
Maar het was zeker voor herhaling vatbaar! binnenkort weer eens.