abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25975903
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:36 schreef DeBastaard het volgende:
Hohoho!! jij hebt een snelle wagen , laten we jou eens een boete geven want jij zou daar wel eens een overtreding mee kunnen begaan....
Nee, niet perse. Maar wel mensen verbieden in zulke auto's te rijden, die hebben bewezen er niet mee om te kunnen gaan (lees: een geschiedenis hebben van ernstige overtredingen).
  maandag 4 april 2005 @ 13:47:25 #52
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25975936
Dat wordt nu al gedaan aan de hand van verzekeringspremies. Voor iets met serieus vermogen betaal je je helemaal blauw.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_25977402
Of je kan hem bijv. niet eens verzekeren... ( ik heb mn auto op mijn pa zijn naam moeten laten verzekeren omdat het a. onbetaalbaar zou zijn, b. de auto teveel vermogen zou hebben voor mijn leefstijdsklasse).
  maandag 4 april 2005 @ 14:57:53 #54
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25977524
Dat kan ook nog inderdaad. Bij mijn vorige verzekering heefter een clausule op de polis gestaan dat de verzekering geen schade dekte indien het voertuig bestuurd werd door personen onder de 24 jaar. Dus op ouders naam verzekeren zou dan sowieso niet opgaan.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  maandag 4 april 2005 @ 15:06:25 #55
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_25977708
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:35 schreef Captain_Chaos het volgende:
Een hamer is ongevaarlijk als je er alleen maar spijkers mee slaat.
Een auto is ongevaarlijk als je er normaal mee rijdt.

Je vergelijking met wapens gaat mank omdat wapens met een ander doel gemaakt zijn dan vreedzaam gebruik.

Niet haalbaar dus.

Wel moet uiteraard de kluns die zichzelf grotere rijvaardigheid toedicht dan dat hij waar kan maken snoeihard aangepakt worden wanneer hij grove misdragingen pleegt. Hoe dan ook. Een auto of een motor is een vervoermiddel en geen wapen.

nouja....categorie 4 voor de kenners misschien
Eens.
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Sportauto's zijn ook niet gemaakt om boodschappen mee te doen.
Je impliceert dat auto's alleen gemaakt worden om boodschappen mee te gaan doen. Lijkt me niet. Auto's zijn vervoersmiddelen om van A naar B te komen. Een deel van de mensen (pta posters oa) halen daar ook plezier uit.
Een hamer is bedoelt om mee te klussen. Sommige mensen zien dat klussen als een middel om het resultaat te bereiken, voor anderen is het middel zelf het doel.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_25983280
quote:
Op maandag 4 april 2005 15:06 schreef Xtreem het volgende:
Je impliceert dat auto's alleen gemaakt worden om boodschappen mee te gaan doen.
Nee, dat impliceerde ik helemaal niet. Ik impliceerde dat sportauto's vooral gemaakt zijn om hard mee te rijden.

Overigens is er toch een regel dat beginnende motorrijders geen zware motoren mogen besturen? Zoiets zou ook moeten gelden voor auto's. Kun je best koppelen aan het 'beginnend bestuurder' idee.
  maandag 4 april 2005 @ 19:30:02 #57
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_25983615
quote:
Op maandag 4 april 2005 19:15 schreef k_man het volgende:
Overigens is er toch een regel dat beginnende motorrijders geen zware motoren mogen besturen? Zoiets zou ook moeten gelden voor auto's. Kun je best koppelen aan het 'beginnend bestuurder' idee.
Kan. Maar dan is het natuurlijk verschrikkelijk willekeurig hoe je dat doet... op pk's? op sprintcijfers? op topsnelheid? op pk/kg? op motorinhoud? en tot wanneer? Wordt al snel nattevinger werk... Richting beginnend bestuurder: Het puntenrijbewijs. Het is weliswaar een lachtertje, maar een stap in die richting.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 4 april 2005 @ 20:02:07 #58
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_25984388
zullen we scharen, messen, blikjes, glazen flesjes, drinkglazen enzo ook maar allemaal gaan verbieden, want in de verkeerde handen zijn het moordwapens..
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_25984463
quote:
Op maandag 4 april 2005 19:30 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Kan. Maar dan is het natuurlijk verschrikkelijk willekeurig hoe je dat doet... op pk's? op sprintcijfers? op topsnelheid? op pk/kg? op motorinhoud? en tot wanneer? Wordt al snel nattevinger werk... Richting beginnend bestuurder: Het puntenrijbewijs. Het is weliswaar een lachtertje, maar een stap in die richting.
Hoe gebeurt het bij motoren? Op inhoud toch?

Howel het daarbij eenvoudiger ligt, omdat diesels en wankelmotoren niet (of zeer zeldzaam) voorkomen.
  maandag 4 april 2005 @ 20:08:39 #60
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25984563
quote:
Op maandag 4 april 2005 20:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe gebeurt het bij motoren? Op inhoud toch?
Nee Zou wat zijn.... mag je wel op een 600 met 130pk en niet op een 1100cc met 68pk

Op vermogen, kilowat dus.
pi_25984972
quote:
Op maandag 4 april 2005 20:08 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Nee Zou wat zijn.... mag je wel op een 600 met 130pk en niet op een 1100cc met 68pk

Op vermogen, kilowat dus.
Wat op zich ook niet alles zegt, want het gewicht speelt ook mee.

Je zou het wel kunnen combineren. Een maximaal vermogen en/of maximale snelheid, afhankelijk van welke grens eerder bereikt is in het specifieke geval.
  maandag 4 april 2005 @ 20:35:06 #62
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25985222
Ja, die 1100cc chopper van 260kg en die 130pk racer met 165kg

De hele 25kW regel is krom. Iemand die op zijn 18e zijn rijbewijs haalt, 2 jaar wacht met een motor kopen en dan een 150pk kanon koopt kan ook zomaar....

Of een 18 jarig pikkie die effe de Ferrari van papa pakt....

Ben wel absoluut van mening dat een beginner rustig aan moet beginnen, maar TWEE (!) jaar 25kw is echt te lang en te weinig.. doe dan 1 jaar 40kw ofzo.
pi_25985291
quote:
Op maandag 4 april 2005 20:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Of een 18 jarig pikkie die effe de Ferrari van papa pakt....
In het geval dat het om een supersnelle motor ging zou die jongen dus de lul zijn. Waarom bij een auto dan niet?
  maandag 4 april 2005 @ 20:43:32 #64
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25985425
quote:
Op maandag 4 april 2005 20:38 schreef k_man het volgende:

[..]

In het geval dat het om een supersnelle motor ging zou die jongen dus de lul zijn. Waarom bij een auto dan niet?
Sowieso heb je twee wielen minder he?

En ga eens naar de pk/kg verhouding kijken....

Als voorbeeld, ZX10R: 184pk op 170kg

Is ietsssssssssssssjes giftiger dan een auto
pi_25986404
Je kunt er vast heel snel mee, maar een auto heeft door het gewicht weer meer impact bij ongelukken.
pi_25990173
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, niet perse. Maar wel mensen verbieden in zulke auto's te rijden, die hebben bewezen er niet mee om te kunnen gaan (lees: een geschiedenis hebben van ernstige overtredingen).
Dergelijke personen worden meestal het rijbewijs ontnomen om vervolgens een tijd, of zelfs nooit meer terug te krijgen.
pi_25990233
quote:
Op maandag 4 april 2005 19:30 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Kan. Maar dan is het natuurlijk verschrikkelijk willekeurig hoe je dat doet... op pk's? op sprintcijfers? op topsnelheid? op pk/kg? op motorinhoud? en tot wanneer? Wordt al snel nattevinger werk... Richting beginnend bestuurder: Het puntenrijbewijs. Het is weliswaar een lachtertje, maar een stap in die richting.
Zoals bij motoren. Het maximum vermogen beperken tot een bepaald aantal kilowatts en tevens een maximum vermogen per kilogram

Bij motoren is het 25 kw en max. 0,16 kw per kg

Zodoende beperk je de snelheidsverbetering door een lichte motor
Zo is bijvoorbeeld een volvermogen Aprilia RS125 niet geschikt voor het beginnersrijbewijs. Niet omdat ie boven de 25 kw zit, maar omdat 'ie boven de 0,16 kw per kg zit.

sim-pel
pi_25990238
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:52 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Dergelijke personen worden meestal het rijbewijs ontnomen om vervolgens een tijd, of zelfs nooit meer terug te krijgen.
Een permanente rijontzegging is nogal zeldzaam. En als je gepakt wordt zonder rijbewijs krijg je een boete van 200 euro ofzo. Je piept wel anders als je auto afgepakt wordt.
pi_25990264
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Een permanente rijontzegging is nogal zeldzaam. En als je gepakt wordt zonder rijbewijs krijg je een boete van 200 euro ofzo. Je piept wel anders als je auto afgepakt wordt.
Gebeurd ook al...

Wanneer je meer dan 100% de snelheid overtreed en daarbij het overige verkeer ernstig in gevaar hebt gebracht.
pi_25990657
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:56 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Gebeurt ook al...

Wanneer je meer dan 100% de snelheid overtreedt en daarbij het overige verkeer ernstig in gevaar hebt gebracht.
Is volgens mij geen keiharde regel, maar ter beoordeling van de agent. Terwijl de agent bijvoorbeeld wel verplicht schijnt te zijn je rijbewijs in te vorderen als je meer dan 50 km/u te hard rijdt. Bovendien meen ik dat in die gevallen dat de auto in beslag genomen wordt, deze niet verbeurd wordt verklaard, maar slechts als een soort onderpand wordt aangehouden tot de rechtszaak. Maar goed, daar kan ik naast zitten hoor.

Hoe dan ook, de regels voor de extreme gevallen zouden best eens wat aangescherpt mogen worden.
pi_25991074
Mensen die auto's met motoren vergelijken

Ik zal eens een heeeeel rap wagentje voor jullie geven: Kadett GSi 16v. Is nog steeds een van de snelste GTi-achtigen die je kan kopen. Die koop je voor een appel en een ei.

Ware het niet dat de gaarste 25kw motor zo een GSi d'r finaal uittrekt...

En ik denk dat de GSi pas vanaf 160-180 km/u de motor zal inhalen (hangt van de motor af).

Die verhaal over max vermogen voor jongeren met personenwagens gaat nevernooit niet lukken.
1. Je moet alle mods aan de motor dan verbieden
2. Van ALLE! auto's moet de kentekenbewijs het vermogen vermelden (dat is LANG niet altijd het geval...)
3. Hoe gaan we dit controleren? Er rijden een paar biljoen keer meer auto's dan motoren...
pi_25991157
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 00:36 schreef yup het volgende:
Die verhaal over max vermogen voor jongeren met personenwagens gaat nevernooit niet lukken.
1. Je moet alle mods aan de motor dan verbieden
2. Van ALLE! auto's moet de kentekenbewijs het vermogen vermelden (dat is LANG niet altijd het geval...)
3. Hoe gaan we dit controleren? Er rijden een paar biljoen keer meer auto's dan motoren...
1. Is bij motoren toch ook zo?
2. Type en motorinhoud staat er wel op en zegt al een hoop. Hoewel in sommige gevallen misschien inderdaad niet eenduidig.
3. Als mensen aangehouden worden check je het. Net zoals je kunt checken of ze een rijbewijs (bij zich) hebben, verzekerd zijn, alcohol gedronken hebben, etc.
  dinsdag 5 april 2005 @ 00:41:44 #73
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25991169
Hoef je niet te controleren. Komt gewoon een extra clausule voor in je verzekeringspolis, als je wat krijgt ben je de sigaar.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_25991318
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 00:40 schreef k_man het volgende:

[..]

1. Is bij motoren toch ook zo?
Nope, zolang er een E-keur op zit zijn vervangingsonderdelen en accesoires gewoon toegestaan...
pi_25991325
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 00:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Is volgens mij geen keiharde regel, maar ter beoordeling van de agent.
Dat klopt idd...
pi_25991362
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 00:50 schreef PatrickM het volgende:
Nope, zolang er een E-keur op zit zijn vervangingsonderdelen en accesoires gewoon toegestaan...
Maar ook modificaties aan het motorblok die de prestaties beïnvloeden?
pi_25991876
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 00:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Maar ook modificaties aan het motorblok die de prestaties beïnvloeden?
Is een grijs gebied. Officieel mag het niet. Maar zelfs met legale middelen (E-keur) is al het een en ander te doen waarbij de typegoedkeuring niet meer strookt met het vermogen. Zo mag een vervangingsuitlaat bijvoorbeeld niet meer dan 5% verschil in vermogen uitmaken. Doe samen met een goede uitlaat een K&N vervangingsfilter (heeft een e-keur) en stel de motor goed af, en je hebt zomaar een prestatiewinst van tussen de 5 en 10%. Terwijl alles gewoon legaal is en de typegoedkeuring wegens dat feit niet kan worden laten vervallen...

Maar het is iets waar geen hond op controleert, en kan er dus bij zowel auto's als motoren naar hartelust worden gesleuteld om het vermogen omhoog te brengen. Alleen heb je bij auto's dan nog te maken met emissie eisen bij APK keuringen....
pi_25991921
Wat ik heb gelezen van meerdere fora is dat je tot 40% vermogensstijging mag hebben (cylindertal wijziging = verplichte RDW herkeur)...

In het geval van een Kadett GSi 16v: 150 pk. 40% is 60 pk... Dus je mag 210 pk hebben... (dat word best wel snel ja)...

Zolang de wagen CO test en dat soort dingen doorstaat kan het dus...
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:39:04 #79
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_26012039
Is TS per ongeluk een broer van BHFH ofzo
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')