quote:Op maandag 11 april 2005 18:03 schreef Z het volgende:
Daar heb je gelijk in. Ik heb nog nooit een plaatje van de band/man gezien overigens ...
Er stond een stuk in de Groene Amsterdammer over Antony and the Johnsons overigens, ik heb het niet gelezen maar het schijnt een goed stuk te zijn ...
Alle androgenen zijn negers zeker he! Racist!quote:Op maandag 11 april 2005 18:46 schreef methodmich het volgende:
Deze valt nog mee... Overigens had ik destijds in eerste instantie een neger gezocht achter hem.
Och, das ook een travestietquote:Op maandag 11 april 2005 20:48 schreef Tup het volgende:
"The cover features an unpublished portrait of Candy Darling by Peter Hujar."
Geen idee, maar wel een aantrekkelijk aanbod om te gaan kijken. De eerste cd heb ik 1 keer gehoord maar niet wezelijk anders dan de tweede. Ik durf niet echt een harde uitspraak te doen want in de platenzaak luister je toch maar half. Iig, ik haal hem nog wel een keertje denk ik.quote:Op donderdag 28 april 2005 15:26 schreef Z het volgende:
Ik heb hun eerste plaat 'gevonden' maar nog niet beluisterd, volgens de amg is die beter dan I'm A Bird Now... Ik ben benieuwd. En ik ga ook naar de Paradiso denk ik, voorverkoop al begonnen?
Voorverkoop al begonnen maar op TicketService foutief onder anthony and the johnsons, terwijl het concert in Groningen wél onder antony staat.quote:Op donderdag 28 april 2005 15:26 schreef Z het volgende:
Ik heb hun eerste plaat 'gevonden' maar nog niet beluisterd, volgens de amg is die beter dan I'm A Bird Now... Ik ben benieuwd. En ik ga ook naar de Paradiso denk ik, voorverkoop al begonnen?
Divine comedy is goed aan te horen dus een beetje no risk plaat dus die eerste van Antonyquote:Op donderdag 28 april 2005 20:07 schreef Tup het volgende:
[..]
Voorverkoop al begonnen maar op TicketService foutief onder anthony and the johnsons, terwijl het concert in Groningen wél onder antony staat.
Ik vind de tweede CD mooier, omdat die intgetogener is. De eerste is ook erg goed en die CD doet me een beetje denken aan the Divine Comedy (Divine...haha): veel meer ritme/drums en violen.
Dat hadden mijn woorden kunnen zijn.quote:Op maandag 11 april 2005 20:03 schreef MuadDib het volgende:
Hij zat een tijdje geleden in RAM. Een intrigerend persoon met al even intrigerende muziek.
Ja, er zitten twee dipjes in, maar de rest is genieten en krassen geblazenquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:48 schreef MuadDib het volgende:
Ik heb onlangs "I Am A Bird Now" aangeschaft en het is een mooi album. Niet constant even sterk, maar het is voor het grootste deel een prachtig, verstild album met een, ik schreef het al eerder, zeer intrigerende stem.
Antony met Kurt vergelijken, heb ik iets gemist waardoor ik de overeenkomst even niet zie?quote:Op donderdag 5 mei 2005 23:03 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ja, er zitten twee dipjes in, maar de rest is genieten en krassen geblazenGoede aankoop, nu kun je eindelijk je Kurt Curbain cd weggooien zonder dat je een lege plek in je kast creert
Haquote:Op vrijdag 6 mei 2005 01:28 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Antony met Kurt vergelijken, heb ik iets gemist waardoor ik de overeenkomst even niet zie?![]()
Niet dat ik Kurt beter of slechter vind, maar een beter voorbeeld van appels met peren vergelijken kan ik niet verzinnen. Verklaar je nader!
NB: ik luister vaak 's nachts naar Radio 1, en elke week laat de vroege donderdagochtenduitzending wel een keertje A&tJ horen...! Dat is niet verkeerd inslapen...!
De enige overeenkomst tussen Cobain en Antony zou kunnen zijn dat Cobain ook wel eens in een jurkje rondliepquote:Op vrijdag 6 mei 2005 01:33 schreef bigshadow het volgende:
HaEr is eigenlijk geen vergelijking, logisch, want dat kan helemaal niet, dus niet over nadenken meer. Tipje van de sluier: Muad is een groot undercoverfan van Curbain al beweert hij natuurlijk van niet
![]()
Ik snap umquote:Op vrijdag 6 mei 2005 07:36 schreef MuadDib het volgende:
[..]
De enige overeenkomst tussen Cobain en Antony zou kunnen zijn dat Cobain ook wel eens in een jurkje rondliep
En natuurlijk de intensiteit, wat op zich opmerkelijk is want op het eerste gehoor verwacht je niet dat zo'n rare falset stem zo intens kan overkomen, maar de combinatie van stem en muziek maakt dat je moet blijven luisteren.
en dat ik een hekel zou hebben aan Cobain is een groot misverstand, al is dit natuurlijk niet het topic om dat uit te gaan leggen![]()
Volgens mij is de haarlengte meer een verschil dan een overeenkomstquote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:59 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik snap um
Ja, die stem van Antony... Die is uniek. Met dat trillertje erin... en gecombineerd met de juiste instrumenten...
Ik heb vanmorgen nog wat mp3-tjes van ze gedraaid. Het is net Rivella: vreemd, maar wel lekker!
Oh ja, een andere overeenkomst tussen Kurt en Antony zou misschien de haarlengte zijn![]()
Huh? Ik meen me vaag te herinneren dat A. van dat halflange haar had... En niet blond maar zwart... En A. was een beetje gezet... Maar toen hij op tv was, stond ik eigenlijk meer te luisteren dan te kijken dus ik kan inderdaad een blundertje hebben gemaaktquote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:45 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Volgens mij is de haarlengte meer een verschil dan een overeenkomst
Sorry muad dat ik je weer woorden in je mond leg, ik zal het niet meer doen
[verdedigingsmode]quote:Op vrijdag 6 mei 2005 22:11 schreef dutch-mamma het volgende:
{drammodus aan}
check this: http://www.planet.nl/plan(...)tid=555424/sc=b45128
Vooral: "We zien een mollige man met ongekamde lange haren, een beetje rouge op de bolle toet en een blik die het midden houdt tussen naïeviteit en ondeugd. "Ik denk er werkelijk niet zo diep over na."
Ik bennie gek, ik bennie gek!
{drammodus uit}
Ach, laten we er maar vanuit gaan dat hij in ieder geval een heel aparte stem heeft, dit weet te combineren met muzikanten die daar perfect op aansluiten... en dat hij misschien stiekem een kameleon is die de ene keer kortharig blond is en dan opeens langharig zwartquote:Op vrijdag 6 mei 2005 22:41 schreef bigshadow het volgende:
[..]
[verdedigingsmode]
Alle plaatjes die ik ken van hem heeft hij betrekkelijk tot heel weinig haar
En het model op de hoes is niet antony maar een hele bekende travestiet uit amerika!
[/verdedigingsmode]
Dan heeft hij die pruik vaker op, getuige de 3voor12 opnames.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:21 schreef methodmich het volgende:
Op de hoes staat Candy Darling natuurlijk.
En dat lange zwarte was een pruik he, in de OOR.
Het zal geen miskoop zijn!quote:Op zondag 8 mei 2005 15:02 schreef methodmich het volgende:
Ja, hij draagt veel pruiken. De "echte" Anthony is volgens mij kaal.
Misschien ga ik deze gewoon eens gek doen en die CD toch kopen.
Goed nieuws dus, en ik ben blij dat je hem goed vindtquote:Op maandag 9 mei 2005 14:05 schreef methodmich het volgende:
Heb hem aangeschaft, ook nog kort over gebabbeld met de verkoper. Hij is inderdaad toch mooi en precies lang genoeg om het te trekken.
Goede winkel, goede gasten en ook nog een goede keuze met deze aanschafquote:Op maandag 9 mei 2005 15:33 schreef methodmich het volgende:
Ik koop 95 % van mijn cd's daar, dus ja.
Ja, ik ben dordtenaar, en ik kom geregeld op verschillende tijdstippen (behalve vroeg), maar als er vaak bijna niemand is dan ga ik er maar van uit dat het niet zo isquote:Op maandag 9 mei 2005 15:47 schreef methodmich het volgende:
Geen idee. Ben je Dordtenaar?
* methodmich komt wel altijd op ADV-dagen of in vakanties, vrij vaak 's morgens vroeg en dan is er dikwijls bijna niemand.
Wat vind je de twee dipjes?quote:Op donderdag 5 mei 2005 23:03 schreef bigshadow het volgende:
Ja, er zitten twee dipjes in,
Free at Last is natuurlijk maar een "vullertje", maar duurt maar even. Wel interessant is dat het traditionele "slaven-gedicht" voorgedragen wordt door een boezemvriend(in) van Antony, Julia Yasuda, een wiskunde-hoogleraar. For Today I'm A Boy is nummer 3. Die is toch prachtig!!?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:15 schreef bigshadow het volgende:
Volgens mij nummer 3 en 9. Die nummers hadden niet gehoeven van mij
Ik heb de cd er bij gepakt en opgezet, en het begin van het nummer vind ik vervelend, maar naar mate het nummer vordert is het niet zo ergquote:Op woensdag 11 mei 2005 20:25 schreef Tup het volgende:
[..]
Free at Last is natuurlijk maar een "vullertje", maar duurt maar even. Wel interessant is dat het traditionele "slaven-gedicht" voorgedragen wordt door een boezemvriend(in) van Antony, Julia Yasuda, een wiskunde-hoogleraar. For Today I'm A Boy is nummer 3. Die is toch prachtig!!?
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:16 schreef Tup het volgende:
Mooie animaties op: http://www.antonyandthejohnsons.com/samples/samples.html
Ja, dat had ik ook! Nou kon ik het niet letterlijk meezingen, maar volgens mij zijn er meerdere uitvoeringen van...quote:Op maandag 16 mei 2005 18:45 schreef nein het volgende:
God wat baal ik dat ik tentamens heb als hij in NL optreedt
Ik heb van de week zn album uit 2000 gedownload ehh..'gehaald', en daar staat een nummer op, "Cripple & The Starfish" ...en ik KEN dat nummer! Al behoorlijk lang ook..is dit nummer ooit gebruikt in een serie/film/oid? Echt een prachtig nummer, maar het is nogal weird als je het bij de eerste keer horen gewoon kan meezingen
De filmpjes doen me een beetje denken aan Radioheads "Paranoid Android"quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:16 schreef nein het volgende:
[..]ik wilde die link hier net posten
Maar stiekem vond ik de filmpjes uitblinken van amateurisme, dat de nummers opzich een beetje tekort doet, maar op de een of andere manier weer een soort van 'schattigheid/onschuldigheid' over zich heen krijgen juist DOOR dat amateuristische...
Heiligschennisquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:57 schreef Tup het volgende:
[..]
De filmpjes doen me een beetje denken aan Radioheads "Paranoid Android"
Veel plezier, en we verwachten een recentie van je!quote:Op zondag 12 juni 2005 12:37 schreef Tup het volgende:
Jaaaa, vanavond in Paradiso!
Gisteravond met ik samen met mijn broertje naar Antony and the Johnsons geweest. Het was een prachtige, magische avond.quote:Op zondag 12 juni 2005 16:48 schreef dutch-mamma het volgende:
Veel plezier, en we verwachten een recentie van je!
www.oor.nlquote:› STAANDE OVATIE VOOR ANTONY AND THE JOHNSONS (CONCERTVERSLAG) :: 13-6-2005
In vergelijking tot zijn optreden op Motel Mozaïque (Rotterdam, medio april) was ANTONY in Amsterdams poptempel vele malen ontspannener. De New Yorker droeg weliswaar hetzelfde zwart doorregen baadje en dezelfde pruik, maar ditmaal richtte hij zijn gezicht, zwanger van de angst, opvallend vaak richting het publiek.
We kregen Antony dus geregeld ‘full frontal’ en dat beviel niet alleen het lesbische stelletje, noch de twee elkaar sentimenteel omarmende heren naast me, of het intellectuele ‘ons kent ons’-wereldje van de hoofdstedelijke grachtengordel. Het concert, dat op koers startte met het lekker tobberige My Lady Story, verdwaalde aanvankelijk met weinig bekend materiaal en leek – hoe devoot de zaal ook was – al na een kwartier af te drijven naar wezenloosheid. Toen pakte de vibrato van Antony ons bij de strot. Hij kwam vrij snel met zijn prijsnummer: For Today I Am A Boy, zijn huilende klaagzang over dat hij van onderen nu eenmaal geen sneetje, maar een potlood heeft. De pathos droop er niet eens zo erg vanaf, maar ik voelde de vibraties door het lesbostelletje voor me gaan.
Begeleiders The Johnsons ondertussen, betoonden zich - bas, cello, gitaar, violen - een Tindersticks-achtig kamerorkest. Statig en kundig. Ze leken de klaagzang van Antony, die met de hals zwaaiend op elk accent van het ritme reageerde, tot in hun intiemste vezels aan te voelen. We zaten op het puntje van onze stoel, toen de diva vertelde over zijn jeugd in de Amsterdamse Gerrit van der Veenlaan (Antony woonde er een jaartje toen hij zeven was en vond het ‘Paradise’; de SS hield er in de oorlog huis). Waarna Leonard Cohen’s The Guests volgde, met zwierig strijkarrangement. Overgangassociatie: van Amsterdam in de oorlog naar de joodse Leonard Cohen naar Antony’s eigen ontwaken als homo en bevrijding nu. Natuurlijk volgde toen You Are My Syster (albumpartner Boy George was in de geest aanwezig!). We mochten meezingen met een nieuw klinkende song (Dust And Water), waar hij groots over ons ‘gehum’ heen leunde met uit de gospel geputte uithalen, terwijl hij ontroerend op het ritme van de maat zijn mollige polsen tegen elkaar klapte. Daarna applaudisseerde hij lang, losjes en kinderlijk, voor ons, de zaal. Hoogtepunt van de avond was een door merg en been snijdend I Fell In Love With A Dead Boy, een nog niet als zodanig erkende klassieker uit Antony’s New Yorkse cabaretverleden (White Stripes, eat your heart out!). We waren al lang verkocht.
Waarschijnlijk zal iedereen vinden dat Antony een rare druif is (maar hij is ónze druif!) en voor zo’n unieke ontroerende gast zal het volk altijd uitlopen (zeker als het gay is). Er waren wat stierlijk langdradige momenten, maar de keren dat je bijna kon huilen om zijn pathos, trillende stem en schokkende gestalte en volstrekte integriteit waren te talrijk om niet overweldigd te raken. Het concert eindigde in stijl: met in de toegift Candy Says van de Velvet Underground, over Candy uit Warhol’s trafo-kliek: ‘she hates her body and everything that it requires.’ Tussen concert en toegift rees heel Paradiso, alle drie etages, spontaan van de stoelen. De staande ovatie kwam zo gewild, zo gegund, zo gemeend, zo verdiend. TOM ENGELSHOVEN
Gezien: PARADISO, AMSTERDAM (12 JUNI)
Dan zijn we samen een uitzondering.quote:Op maandag 13 juni 2005 18:18 schreef dutch-mamma het volgende:
Zo te lezen ben ik als hetero-fan een uitzondering
Bedankt voor de recenties, leuk om te lezen!
Ah gelukkig ben ik niet de enige uitzonderingquote:
Ik denk het ook niet, ik gok op Kaiser Chiefs, die hebben net de goede mix van "credibility", leuke deuntjes, een goede CD en een alternatief image. Antony is wat zwaar op de handquote:Op donderdag 21 juli 2005 19:02 schreef methodmich het volgende:
Terecht. Maar ja, met Coldplay en al die hypebandjes erbij zal het album niet winnen denk ik.
The Go! Team is toch van 2004?quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:42 schreef Tup het volgende:
I Am A Bird Now is genomineerd voor de Mercury Awards, zie http://www.nme.co.uk/news/113049.htm
Het is niet allen 2005, maar "het afgelopen jaar". Ik neem aan dat de Go!team in de tweede helft van 2004 uit kwam. Overigens is het opvallend dat Antony genomineerd is. Het gaat om Britse artiesten, Antony is weliswaar geboren in Chichester maar ondertussen wel een echte NY-er.quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:39 schreef DaisyDuke het volgende:
The Go! Team is toch van 2004?
Ok, mysterie opgelost!quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:50 schreef Tup het volgende:
[..]
Het is niet allen 2005, maar "het afgelopen jaar".
Dank!quote:Op zondag 24 juli 2005 19:23 schreef DaisyDuke het volgende:
Nu op Ned.3 een herhaling van de R.A.M. aflevering met Antony!
www.theatercarre.nlquote:Antony and the Johnsons exclusief in Carré
De Amerikaanse zanger Antony is de meest opvallende popmuzikant van dit moment Samen met zijn band the Johnsons, heeft Antony de hele wereld in de ban. De androgyne verschijning van Antony en zijn bijzondere stem maken hem tot een waar fenomeen! Zijn stem gaat van zwaar en donker naar licht en hoog, die zich precies tussen een man en vrouw begeeft. Het is dan ook niet vreemd dat zijn stem vergeleken wordt met die van Nina Simone Hij zingt zijn gevoelige en persoonlijke liedjes met een stem die iedereen doet smelten. Zijn meest recente CD ‘I am a Bird Now’ is al weken favoriet en heeft lovende kritieken gekregen. Na het horen van deze CD is te begrijpen waarom Antony and the Johnsons de grote belofte zijn; ze maken betoverende en meeslepende muziek, rond de bijzondere stem en sfeervolle teksten van Antony. Grote sterren als Lou Reed, Rufus Wainwright en Devendra Banhart werkten aan deze CD mee.
Ja, ik vind het zeker wel. Z'n stem past goed in het nummer (het nummer is ook minder rare CocoRosie-beats, maar meer piano) en het klinkt erg goed.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:49 schreef methodmich het volgende:
CocoRosie is al supergoed natuurlijk, benieuwd of Antony ze kan verrijken.
Kaartjes op de bovenste rang kosten 15 euro. Dat is wel te doen. Ik zit er wel aan te denken naartoe te gaan in ieder geval.quote:Op zaterdag 10 september 2005 10:18 schreef SCH het volgende:
Gaat iemand kaartjes voor Carre kopen? Vandaag start de voorverkoop.
Ik twijfel nog - wil wel graag maar vindt het wel heel erg duur en heb geen flauw idee of zijn concerten iets toevoegen aan de cd's.
Dat valt inderdaad nog wel mee.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:07 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Kaartjes op de bovenste rang kosten 15 euro. Dat is wel te doen. Ik zit er wel aan te denken naartoe te gaan in ieder geval.
Ik heb hoogtevreesquote:Op zaterdag 10 september 2005 11:07 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Kaartjes op de bovenste rang kosten 15 euro. Dat is wel te doen.
Waar ga je naar Suffe Jan?quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:08 schreef Tup het volgende:
Ik sla deze keer over en ga naar Sufjan Stevens en Xiu Xiu
Is dat op dezelfde dag? WAnt ik wou ook naar Sufjan en Xiu gaan.quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:08 schreef Tup het volgende:
Ik sla deze keer over en ga naar Sufjan Stevens en Xiu Xiu
Suffe Jan: 27 okt. in Paradisoquote:Op zaterdag 10 september 2005 23:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wanneer? Waar?
Het was een waarlijk magische avond gisteren. Heel, heeel heeeeeeeeeeeel erg mooi....quote:
Toch wel plaat van het jaar eigenlijk. Meest opmerkelijke plaat, die me het meest verrast en geboeid heeft uiteindelijk.quote:Op donderdag 12 mei 2005 19:09 schreef methodmich het volgende:
Plaat van het jaar wordt ie niet, maar ik trek hem nu wel zeer goed DD.
oor.nlquote:NEW YORK AAN DE AMSTEL BIJ ANTONY & THE JOHNSONS (CONCERTVERSLAG) :: 9-12-2005
Na The Strokes op maandag in de Melkweg en nu op donderdag ANTONY & THE JOHNSONS in het prestigieuze Carré kunnen we bescheiden spreken van een weekje New York-aan-de-Amstel.
‘In 2003 was ik hier als backupsinger voor Lou Reed, en van de zestig theaters in Europa was dit toch wel de zaal waarvan ik heimelijk hoopte dat ik nog eens een eigen show kon geven... one day.’ Die dag is dus gekomen. Twee wonderlijke fenomenen van schoonheid komen samen: die inderdaad prachtige zaal, met z’n rood pluche en zijn steil omhoog lopende tribunes, waarvan het applaus klaterend neer kan dalen. En die stem van Antony, hoog, krachtig, trillend, als een ongeschoolde operazanger, die zich – natuurtalent – zonder problemen aan de moeilijkste noten waagt. Beide fenomenen, zaal (uitverkocht) en stem (in grootse vorm), houden elkaar in evenwicht, als twee tegen elkaar aan leunende olifanten.
The Johnsons bestaan uit een drummer (Kindred Parker, hij begeleidde Jeff Buckley in diens nadagen) en bassist, twee gitaristen, een violiste en celliste. Zij vormen een perfect combo voor Antony’s barokke kamermuziek en brengen, samen met Antony’s dragende pianoklanken vanachter de vleugel, een prachtig zaalgeluid voort. Visueel gezien bieden de statige instrumentalisten, die ander half uur lang in opperste concentratie en volgens een moordende discipline musiceren, bovendien het broodnodige tegenwicht voor de nauwelijks van zijn pianokruk af te krijgen zanger.
Het wordt een deftige avond dus, voor een cultureel onderlegd publiek, waartussen we vooraf in de coulissen enkele trafo’s en/of omgebouwde heren/dames hebben kunnen ontwaren. Antony zelf draagt zijn onafscheidelijke Zweedse muiltjes en een mooi zwart baadje, maar doet verder niets aan uiterlijke fratsen, het platdrukken van zijn pruik tussen de nummers daargelaten.
Wat hij ons voorschotelt is pure liedkunst. Er gaat een zindering door de zaal als we aan het begin My Lady Story uit een pianostorm horen oprijzen. We horen juweeltjes als Cripple And The Starfish, For Today I Am A Boy, Man Is The Baby, You Are My Sister, All Is Loneliness (van Moondog), The Guests (van Leonad Cohen), Bird Guhl, I Fell In Love With A Dead Boy en Candy Says (van Lou Reed). Prachtig is – aan het begin - het mantra-eske nieuwe nummer Everything Is New, waarin telkens maar dezelfde woorden worden herhaald, boven een haast Chinees klinkend geluidsdecor. Mooi is ook de gospel van Free At Last (‘Some of these mornings, bright and fair, I thank God I'm free at last, Goin' meet my Jesus’).
Vorm lijkt deze avond iets belangrijker dan inhoud. Hoe prachtig de songs ook klinken, perfect haast, de hartverscheurende emotie waarmee we hem wel eens hebben horen zingen over zijn verlangen tot vrouw-zijn (of gewoon over hoe vreselijk zielig het individu zich zo nu en dan kan voelen) is enigszins op de achtergrond. Erg is het niet; als Antony het telefoonboek zou voorzingen, zouden we er nog door ontroerd raken.
Gaandeweg wordt de sfeer iets joliger. Hij laat het publiek zijn bassist toezingen. Langgerekt en hunkerend: J-e-ff L-a-ngst-o-n. Dan stelt hij voor de naam van iemand uit de zaal te zingen, ‘for 5 euros.’ Een heer op de eerste rij schiet uit zijn stoel en trekt zijn portemonee, een zekere Wim Linsen, wiens naam even later in verbasterde vorm (Finn Linsen) door de stembanden van Antony tot madrigaal wordt geboetseerd. Hilarisch, zoals ook de anekdote over de pianokruk die tijdens een optreden in Engeland onder Antony’s gestalte bezweek. Ter vervanging werden er toen dozen aangerukt, waarop hij moest plaatsnemen. Antony: ‘I said, If you bring me one more box, it better be a coffin.’
Onvergetelijk is aan het eind het samen met het publiek gezongen volksliedje Trust Your Mother. Wij, de zaal, hummen, de mannen laag, de vrouwen hoog, en een a capella zingende Antony dirigeert ons. Vertrouw je moeder, want zij wil voor haar kinderen zorgen, zingt hij. En daarna zegt hij: ‘Ik zing dit nu, omdat mijn vader altijd zei dat ik juist hem moest vertrouwen. Does that make me a witch?’ ‘Yes’, antwoordt hij zichzelf. Op z’n Antony’s: schalks, tutterig, maar ook groots en betoverend. Hij trekt ons deze avond in zijn eigen bizarre wereld, vol troost en smart. En vooral veel warmte en menselijkheid. Een grote lieve broer. De seconde dat hij en The Johnsons van het podium afstappen, mis je hem al. TOM ENGELSHOVEN
Gezien: ANTONY & THE JOHNSONS, CARRÉ, AMSTERDAM (8 DECEMBER 2005)
Ik vond ( en vind ) het jaar 2005 in muzikaal opzicht een excellent jaar.quote:Op vrijdag 9 december 2005 23:10 schreef Tup het volgende:
Plaat van het jaar ...
Dat was inderdaad een erg indrukwekkend moment, het klonk echt fantastisch.quote:Onvergetelijk is aan het eind het samen met het publiek gezongen volksliedje Trust Your Mother. Wij, de zaal, hummen, de mannen laag, de vrouwen hoog, en een a capella zingende Antony dirigeert ons
Wat ik niet snap..ik snap t niet. Ik snap het gewoon echt niet, wat is er nou zo goed aan hen? Ik heb geluisterd, meerdere keren, maar ik snap t niet.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:12 schreef DaisyDuke het volgende:
Dit jaar is dat een aantal keer het geval met De Jeugd van Tegenwoordig.
En Kane.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:12 schreef DaisyDuke het volgende:
Lijsten als De Moordlijst zijn over het algemeen wel redelijk consistent met die van de critici. Veel interessanter zou het zijn als een commerciële jaarlijst, bijvoorbeeld een Top 40 jaaroverzicht, overeen zou komen met die van de snobs. Dit jaar is dat een aantal keer het geval met De Jeugd van Tegenwoordig.
Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 28 december 2005 20:16 schreef Tup het volgende:
Aanrader: de bootleg For today I am a Boy, met daarop Child of God. Oh my god, de slepende violen van de Tindersticks met zijn hemelse stem....
OMG, dit kun je niet menen.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:06 schreef turnpike het volgende:
Hij klinkt een beetje als Bert Visscher....
Nee echt, daar deed het me direct aan denken....quote:
sja..ik dacht eerst aan een mannelijke nina simone...(ik dacht toen ik zn muziek pas leerde kennen dat ik naar een 'zwarte' band zat te luisteren, kwam er pas achter wie het eigenlijk was toen ik ging googlenquote:Op donderdag 29 december 2005 23:06 schreef turnpike het volgende:
Hij klinkt een beetje als Bert Visscher....
Heb je je oren al eens uit laten spuiten?quote:Op zaterdag 31 december 2005 01:58 schreef Tom_Tom- het volgende:
Die Nina Simone-vergelijking kom ik erg vaak tegen in recensies enzo, maar ik hoor het totaaal niet..
Hij is ook fan van haar en noemt der in interviews.quote:Op zaterdag 31 december 2005 10:13 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Heb je je oren al eens uit laten spuiten?![]()
Het lijkt me duidelijk wat de overeenkomst met Nina Simone is, beiden zitten qua bereik ergens tussen een man en vrouw in. De stijl van zingen komt ook overeen.![]()
Dat is sowieso een prachtaflevering van R.A.M. Vooral de indrukwekkende docu over Daniel Johnston is er een die je absoluut gezien moet hebben!quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:37 schreef _Floddertje_ het volgende:
Die aflevering van R.A.M. is HIER te bekijken.
Ik heb hem de 1e gekeken op mijn pc, streaming werkt best aardig. Maar wat een prachtige docu, vooral het daniel johnston stuk is echt bijzonder. Daarnaast antony en bird, ook twee hele goede muzikanten en leuke stukjes. En dan die jazz vent, leuke compi, jammer dat ik niks van jazz weet cq snapquote:Op zaterdag 31 december 2005 12:41 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Dat is sowieso een prachtaflevering van R.A.M. Vooral de indrukwekkende docu over Daniel Johnston is er een die je absoluut gezien moet hebben!
Nee, dat idee kreeg ik ook al. Ik doe het rustig aan met wat coltrane, monk en Blakey, maar nog geen oordelen, daarvoor heb ik het veel te weinig gehoord.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:39 schreef DaisyDuke het volgende:
Ayler is nu ook niet de ideale kennismaking met Jazz. Qua toegankelijkheid dan.
NEEEEE!!!!! NEEE! Wat kutquote:Op donderdag 26 januari 2006 20:50 schreef _Floddertje_ het volgende:
Voor de liefhebbers die de tv-zender ARTE kunnen ontvangen: vanavond worden op die zender van 23.35 - 0.35 uur in het programma Tracks fragmenten uitgezonden van een concert van Antony and the Johnsons in Berlijn.
Wel even zeggen hoe het was!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:45 schreef Sammy3000 het volgende:
Heb het opgenomen, las het berichtje net op tijd. Dwz Tracks was al begonnen, maar Antony zat volgens mij aan het einde.
Zal dit weekend eens kijken wat het was.
Iemand het gezien??
Hmm, River of Sorrow met Marc almond eigenlijk best wel zwak. Laat Antony zelf maar zingen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:48 schreef Tup het volgende:
Ook alles van Marc Almond wordt erg door hem gewaardeerd... In The Royal Albert Hall zong hij mee met River of Sorrow. Dáár had ik willen zijn.
O bedankt voor de tip, daar ga ik zeker eens naar kijken. Ik vind You are my sister sowieso al het mooiste nummer op I am a bird now. Al zou ik in een live-versie wel die mooie stem van Boy George erbij missen (of ze moeten samen hebben opgetreden...).quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:02 schreef wlsandman het volgende:
KICK
op youtube staan nog een aantal mooie live-versies van antony, waaronder You're my sister:
http://www.youtube.com/watch?v=6M7qQedSdKk&mode=related&search=
Echt prachtig![]()
ja, boy george staat er ook bijquote:Op maandag 28 augustus 2006 19:12 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
O bedankt voor de tip, daar ga ik zeker eens naar kijken. Ik vind You are my sister sowieso al het mooiste nummer op I am a bird now. Al zou ik in een live-versie wel die mooie stem van Boy George erbij missen (of ze moeten samen hebben opgetreden...).
Ik vond hem wel heel maf doen bij het zingen hoor. Maar goed, dat is verder ook niet zo erg.quote:Op zondag 17 december 2006 19:41 schreef _Floddertje_ het volgende:
Maar toen hij begon te zingen schoot ik wel meteen vol. Ik wil hem zo graag eens live horen... Ik vind het wel een mooie documentaire overigens, ondanks dat ik ook graag meer van Antony zou willen zien, maar docu's over dit soort buiten de maatschappij staande mensen vind ik bijna altijd prachtig.
Wat heeft Antony trouwens als hij spreekt een ontzettend zware stem, wat een verschil met als hij zingt!
Heb jij even mazzel: vrijdag 22 december om 16:00 uur bij de NPS op Nederland 2 is de herhaling te zien!quote:
Behalve als je net op tijd bent en een artiest kan zien in een klein zaaltje ipv de HMH of een of andere arenaquote:Op donderdag 25 januari 2007 18:57 schreef methodmich het volgende:
Voor goede en tijdloze muziek ben je nooit te laat!
Een mens kan slechts te laat zijn voor hypes. Vaak is dat achteraf maar goed ook.
I am a bird is zijn tweede cdquote:Op donderdag 25 januari 2007 20:40 schreef Os__ het volgende:
Ik en mijn maatschappijleerleraar spreken samen vaak over muziek. Zo ben ik terecht gekomen bij deze mooie gevoelige doch rare muziek van Antony and the Johnsons.
Zijn eerste cd I Am A Bird Now(?) Prachitg. Ook zijn EP Fell In Love With A Dead Boy. Weergaloos.
Is er nog ergens nieuws over een vorig project en kan iemand mij vertellen waar ik zijn werk samen met Rufus kan vinden?
Self-titledquote:Op donderdag 25 januari 2007 20:59 schreef beautiful_world het volgende:
Echt?? hoe heet zijn eerste cd??
Aah dankuzeer. Zullen vast geen torrents van te vinden zijn dus dat word weer een cd aanschaffen. Iemand anders die iets weet over zijn Rufus werk? Ik ken alleen het nummer Old Whore's Diet van Rufus' zijn cd Want Two.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:01 schreef wlsandman het volgende:
[..]
Self-titled![]()
Antony And The Johnsons dus![]()
Vooral Cripple And The Starfish is een aanrader![]()
![]()
I Am A Bird Now is zijn tweede plaat.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:40 schreef Os__ het volgende:
Ik en mijn maatschappijleerleraar spreken samen vaak over muziek. Zo ben ik terecht gekomen bij deze mooie gevoelige doch rare muziek van Antony and the Johnsons.
Zijn eerste cd I Am A Bird Now(?) Prachitg. Ook zijn EP Fell In Love With A Dead Boy. Weergaloos.
Is er nog ergens nieuws over een vorig project en kan iemand mij vertellen waar ik zijn werk samen met Rufus kan vinden?
Ze zijn erg moeilijk te krijgen jaquote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:34 schreef Os__ het volgende:
En die cd is gewoon overal te halen? Media Markt en Free Record Shop() lijkt me niet en in Rotterdam is er volgens mij niet echt een speciaalzaak voor dit soort muziek.
En torrents kan ik er al helemaal niet van vinden.
Feedback en Sounds verkopen cocorosie en antony and the johnsons.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:34 schreef Os__ het volgende:
En die cd is gewoon overal te halen? Media Markt en Free Record Shop() lijkt me niet en in Rotterdam is er volgens mij niet echt een speciaalzaak voor dit soort muziek.
En torrents kan ik er al helemaal niet van vinden.
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:13 schreef beautiful_world het volgende:
[..]
Feedback en Sounds verkopen cocorosie en antony and the johnsons.
Het Cocorosie topicquote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:23 schreef Lotjeb het volgende:
Wie is Cocorosie?
Plato en Velvet ook.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:13 schreef beautiful_world het volgende:
[..]
Feedback en Sounds verkopen cocorosie en antony and the johnsons.
Plato: Meent 116quote:
Probeer ook de bootleg torrent met weergaloze versies van Perfect day, Candy says en het nummer Child of God.quote:Op zondag 28 januari 2007 14:00 schreef beautiful_world het volgende:
Ik heb via een torrent alle cds van Antony kunnen vinden. Ze bestaan dus toch![]()
Hebben, hebben, hebben!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 02:55 schreef Tup het volgende:
[..]
Probeer ook de bootleg torrent met weergaloze versies van Perfect day, Candy says en het nummer Child of God.
Zoek op een torrentsite eens op antony and the johnsons en bootleg. Er zijn niet veel seeds. (dit is geen oproep om illegale dingen te doen hoorquote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:07 schreef Michiel72 het volgende:
Hebben, hebben, hebben!![]()
Is dat een live optreden? ZIjn het "uitgelekte opnamen"? Waar moet ik op zoeken?? Help!
quote:CASHMORE, MICHAEL - Snow Abides
EP met nummers geschreven door David Tibet (Current 93) en uitgevoerd door Michael Cashmore en Antony. Deze EP duurt slechts 20 minuten, maar het zijn wel 20 hemelse minuten. Muziek van een bijna ongekende pracht en vocalen die niemand onberoerd zullen laten, dit is muziek van een zeldzaam hoog niveau.
Ik ken het nummer en de tekst is inderdaad een beetjequote:Op zaterdag 21 april 2007 23:41 schreef Grachus het volgende:
Kent iemand eigenlijk het nummer Hitler In My Heart van Anthony and the Johnsons. Vind het namelijk een nogal vreemd nummer.
Hm, ja ik kan het moeilijk onder woorden brengen, maar vind de tekst nogal ongepast.. begrijp ook niet zo goed wat ze er nou precies mee willen zeggen eigenlijk.quote:Op zondag 22 april 2007 16:05 schreef methodmich het volgende:
Iedereen die de CD Anthony and the Johnsons heeft kent dat nummer ja. Maar wat vind je er zo vreemd aan dan?
inderdaad. en zo lastig is die metafoor niet, denk ikquote:Volgens mij wordt Hitler gebruikt als een metafoor voor iets slechts, boosaardigs, etc in zijn hart, terwijl hij eigenlijk op zoek is naar liefde.
Zoiets dacht ik ook toen ik de titel zag, maar toen ik de tekst eens goed ging lezen kreeg ik juist een veel groter 'waar hééft-ie het over'-gevoel.quote:Op maandag 23 april 2007 20:40 schreef nein het volgende:
Volgens mij wordt Hitler gebruikt als een metafoor voor iets slechts, boosaardigs, etc in zijn hart
Precies, Antony's teksten hebben wel vaker iets ondoorgrondelijks, maar door het gebruik van de naam Hitler zou het opeens ongepast zijn.quote:Op maandag 23 april 2007 20:40 schreef nein het volgende:
Volgens mij wordt Hitler gebruikt als een metafoor voor iets slechts, boosaardigs, etc in zijn hart, terwijl hij eigenlijk op zoek is naar liefde.
Ik vind het om eerlijk te zijn wel héél erg politiek correct om dit 'ongepast' te vinden, terwijl er op geen enkele wijze over Hitler op een positieve manier wordt gesproken (gezongen). But that's just my two cents.
Prachige cd.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:03 schreef fretclick het volgende:
CASHMORE, MICHAEL - Snow Abides
EP met nummers geschreven door David Tibet (Current 93) en uitgevoerd door Michael Cashmore en Antony. Deze EP duurt slechts 20 minuten, maar het zijn wel 20 hemelse minuten. Muziek van een bijna ongekende pracht en vocalen die niemand onberoerd zullen laten, dit is muziek van een zeldzaam hoog niveau.
Kweenie, ik heb altijd mn periodes. Heeft eigenlijk weinig met mn bui te maken, want de meest depri muziek kan me raken in mn vrolijkste periodes..en andersom. Maar goed, het is misschien ook ergens wel wennen...dat je er dan op een gegeven moment echt naar uit kijkt om er naar te luisteren, en dat je het dan uiteindelijk toch "zomaar een keer" aanzet.quote:Op donderdag 13 december 2007 21:56 schreef peaceman het volgende:
Weet je, ik heb een haat liefde verhouding met zijn muziek. Het is prachtig, echt prachtig... maar ik zet het zelden 'voor de lol' op... het is vrij zwaar op de hand.... maar wel mooi... misschien... ja misschien moet ik het toch eens wat meer gaan luisteren. Maar ja... misschien houd ik me er wel niet aan.... alhoewel het echt prachtig is...
Om maar even te kicken, omdat ik het de laatste tijd zo vaak draai: herkenbaar!quote:Op vrijdag 14 december 2007 00:43 schreef nein het volgende:
[..]
Kweenie, ik heb altijd mn periodes. Heeft eigenlijk weinig met mn bui te maken, want de meest depri muziek kan me raken in mn vrolijkste periodes..en andersom. Maar goed, het is misschien ook ergens wel wennen...dat je er dan op een gegeven moment echt naar uit kijkt om er naar te luisteren, en dat je het dan uiteindelijk toch "zomaar een keer" aanzet.
Ik dacht vet, daar moet ik bij zijnquote:Op donderdag 18 december 2008 01:22 schreef Tup het volgende:
3 mei 2009 Antony in Philips zaal Eindhoven
Voorverkoop vanaf do. 18/12/08 10:00 uur
Ik vind het echt belachelijk veelquote:Op donderdag 18 december 2008 14:55 schreef MadGuy het volgende:
Hij heeft ooit 80 euro gekost. Maar dan nog: 69 euro vind ik een hoop geld.
Hee, hebben wij dezelfde muzieksmaak ofzoquote:Op donderdag 18 december 2008 19:06 schreef Aschkael het volgende:
morgen nog even Morrissey kaarten kopen...dan hebben we al weer heel moois in het vooruitzicht komend jaar.
gmta.quote:Op donderdag 18 december 2008 14:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik dacht vet, daar moet ik bij zijn
Zie ik dat het ¤69,- kost... Laat maar
Mensen, Antony & The Johnsons word een ongeplaceerd concert. Dus er zijn geen plaatsen vastgelegd. Tenminste dat zeiden ze bij Frits Philips.quote:Op zaterdag 20 december 2008 12:11 schreef HuubTuub het volgende:
Ben erbij vanaf rij 2, in het midden... Was het maar al zover.
quote:Hallo,
Het concert van Antony & The Johnsons is ongeplaceerd. U kunt zelf de plaatsen uitzoeken als u
naar binnen gaat.
Vriendelijke groeten,
Marjon Klasen
Ik zit ook op rij 1 dus ik voorspel complete chaos!!!quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:20 schreef BUG80 het volgende:
Wij hebben ook vaste plaatsen als het goed is. Dus óf ze zijn niet goed ingelicht bij MC Frits Philips, óf we krijgen chaos op die avond.
hahahha....ik zie het al voor me...al die indie kids volop matten om goeie plaatsen te krijgen. Laat je wayfarer thuis en doe aub lenzen in...it's gonna be ugly!quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:20 schreef BUG80 het volgende:
Wij hebben ook vaste plaatsen als het goed is. Dus óf ze zijn niet goed ingelicht bij MC Frits Philips, óf we krijgen chaos op die avond.
quote:Toen ik vertelde dat de kaarten via Ticketmaster wel geplaceerd zijn en dat dat vragen om problemen is, kreeg ik er nog een mail van het Muziekcentrum achteraan: "Mevrouw, Als het goed is, worden alle mensen die geplaceerde kaarten hebben gekocht hiervan op de hoogte gesteld."
Dat antwoord heb ik ook gekregen van Frits Philips gekregen. Dus alle geplaceerde kaarten zijn ongeplaceerd! Dat word mattenquote:Op zondag 21 december 2008 01:06 schreef BUG80 het volgende:
Dit heeft iemand op last.fm geschreven:
[..]
Antony Hegarty is geboren in Roemenië ,en werkt en woont in NY waar hij destjids doorbrak.quote:Op maandag 11 april 2005 18:46 schreef methodmich het volgende:
Deze valt nog mee... Overigens had ik destijds in eerste instantie een neger gezocht achter hem.
Antony is in Engeland geboren hoor.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:59 schreef marychild het volgende:
Antony Hegarty is geboren in Roemenië ,en werkt en woont in NY waar hij destjids doorbrak.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:13 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Antony is in Engeland geboren hoor.
Met wie heeft hij eigenlijk géén duet gezongen? Björk, Rufus Wainwright, Joan as Police Woman, Boy George, enz., enz. Ook een gave collaboratie met Hercules and Love Affair!quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:59 schreef marychild het volgende:
[..]
Antony Hegarty is geboren in Roemenië ,en werkt en woont in NY waar hij destjids doorbrak.
Persoonlijk is het niet mijn smaak,hij heeft ook destijds een duet gezongen met Björk.
Ook heeft hij 2 dueten gezongen met Boy George in You are my sister in 2006,
En een Kerst nummer:Merry Christmas,War is over in 2005.![]()
Met Brian Ferry!quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:44 schreef MadGuy het volgende:
Met wie heeft hij eigenlijk géén duet gezongen?
En een trio met CocoRosie!quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:44 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Met wie heeft hij eigenlijk géén duet gezongen? Björk, Rufus Wainwright, Joan as Police Woman, Boy George, enz., enz. Ook een gave collaboratie met Hercules and Love Affair!
Maar zijn mooiste nummer blijft Cripple and the Starfish.
De zaal is uberhaupt niet geschikt voor vrije plaatskeuze, aangezien de verschillende delen (beneden, balkons) hun eigen trappen+deuren hebben. Je krijgt dus een hoop mensen die heen en weer gaan lopen op zoek naar een goed plekje. Of ze moeten stewards neerzetten om de mensen een beetje te sturen. Maar waarom zo moeilijk doen als het makkelijk kan?quote:Op maandag 22 december 2008 22:49 schreef HuubTuub het volgende:
mijn god wat een k*t actie. Zorg je dat je op tijd je kaarten koopt zodat je een goede plek hebt, gaan ze dit doen. Lekker handig ook in een zaal met rij en stoelnummers om daar dan geen gebruik van te maken.
Maar eens afwachten wat dat met 22-6 en het Metropole orkest.
Als je nu op kaarten zoekt via ticketservice geeft die aan dat het evenement momenteel niet beschikbaar is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |