abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 september 2004 @ 15:59:58 #51
69994 seto
-|||--------|||-
pi_21707647
damn

ik helemaal blij toen ik die OP las
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_21709910
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:59 schreef seto het volgende:
damn

ik helemaal blij toen ik die OP las
haha. ik had bijna hetzelfe maar herrinerde me toen dat op het op fok toegestaan stokoude topics te heropenen
pi_22718360
jep...nog steeds fan...
  vrijdag 12 november 2004 @ 22:53:51 #54
70795 GiSH
waiting for sun
pi_23278276
ik luister nu naar de SP vroeg me af wat Billy Corgan nu doet??
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_23278556
Nou.. Zwan is akelig geflopt.. wat hij nu doet? Pensioeneren?
Delivered without an information leaflet
  vrijdag 12 november 2004 @ 23:08:06 #56
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_23278617
Ik zag Billy Corgan laatst in een MTV documentaire over 'rock' op MTV. Hij had een net overhemd aan....
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 12 november 2004 @ 23:11:49 #57
70795 GiSH
waiting for sun
pi_23278697
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 23:05 schreef gekke_sandra het volgende:
Nou.. Zwan is akelig geflopt.. wat hij nu doet? Pensioeneren?
blijft zonde... volgens mij hebben een hoop SP fan's gewoon stomweg ZWAN gemist..
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_23303990
Billy Corgan kan beter een one man band beginnen. Hij kan helaas geen bands bijelkaar houden, denk dat het een moeilijk mannetje is. Toch jammer..
pi_23308301
quote:
Op zondag 14 november 2004 12:42 schreef Mr.Dre het volgende:
Billy Corgan kan beter een one man band beginnen. Hij kan helaas geen bands bijelkaar houden, denk dat het een moeilijk mannetje is. Toch jammer..
Hij is momenteel aan een solo album bezig..
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_23310503
Nou dat is dan goed nieuws
  zondag 14 november 2004 @ 18:21:20 #61
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_23311556
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 23:11 schreef GiSH het volgende:

[..]

blijft zonde... volgens mij hebben een hoop SP fan's gewoon stomweg ZWAN gemist..
Nou ja, ik was ooit een groot SP-liefhebber, maar Zwan vond ik eigenlijk maar niks.
  zondag 5 februari 2006 @ 16:43:23 #62
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34764732
Corgan, Chamberlin Revive Smashing Pumpkins

In the clearest sign yet that Billy Corgan is moving ahead with his plan to revive seminal alternative rock act Smashing Pumpkins, sources say the group has signed a new management deal with Jared Paul and Paul Geary at the Irving Azoff-helmed Front Line Management.

Billboard.com has learned that Corgan and Pumpkins drummer Jimmy Chamberlin will initially begin work on a new studio album, the first under the group name since the original Pumpkins' 2000 swan song, "MACHINA/the machines of god." When asked for comment, a Corgan spokesperson said there was no information to report at present.

It is understood that at this point, original members James Iha (guitar) and D'arcy Wretzky (bass) are not participating in the reunion, but sources say multi-instrumentalist Billy Mohler will be involved in some fashion. Mohler formerly played bass in pop/rock act the Calling and was a featured contributor on Chamberlin's 2005 solo album, "Life Begins Again."

The Pumpkins are expected to hit the road at some point this year, although, as first reported here, a rumored appearance at the Coachella Valley Music & Arts Festival in late April will not materialize. The group's name is already being kicked around as a possible headliner for Lollapalooza, which is set for Aug. 4-6 in its Chicago hometown.

"As long as Billy has Jimmy, he can make the essential Pumpkins record, I'm sure," former Pumpkins bassist Melissa Auf Der Maur tells Billboard.com, adding that while she is not involved in any reunion plans, "my services are always there to play my favorite songs. If D'arcy is not available, I'm always happy to be second in line."

As previously reported, Corgan stunned fans last June when he took out a full-page ad in the Chicago Tribune and Sun-Times announcing his intentions to "renew and "revive" the Pumpkins. In 2004, he broke his silence about why the band dissolved, lashing out at Iha and Wretzky for walking away from an endeavor he described as "essentially my entire life... a dream I still believe in."

Corgan's newspaper ads came out the same day as his Reprise solo debut, "The Future Embrace," which met with a chilly reception at retail. The album debuted at No. 31 on The Billboard 200 and has sold just 69,000 copies in the United States, according to Nielsen SoundScan.

In the past few weeks, the URL SmashingPumpkins.com has begun redirecting to Corgan's own home page. In December, he teased fans on his Myspace.com site with the promise of a surprise, saying that it "all will be announced soon enough. Hold on to your horses. After all, good things surely [come] to those who wait. Don't you just love the suspense?"

http://www.billboard.com/(...)ontent_id=1001956802
  zondag 5 februari 2006 @ 16:57:02 #63
85962 ioko
I Appear Missing
pi_34765163
Ja, vette shit, maar ik heb toch vooral het idee dat het is omdat Corgan zo nodig weer op de voorgrond moet staan. Maar als ze mooie muziek gaan maken, ben ik de eerste die daar blij mee is
Coincidence
Makes sense
Only with you
  zondag 5 februari 2006 @ 17:00:59 #64
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_34765281
Corgan had wel pijnlijk gefaald met zijn soloact geloof ik, dus een goed moment voor een doorstart van de SP.
Zyggie.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:03:22 #65
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34765355
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:00 schreef Zyggie het volgende:
Corgan had wel pijnlijk gefaald met zijn soloact geloof ik, dus een goed moment voor een doorstart van de SP.
Zwan was ook al niet geweldig, en Machina had toch een hoop mindere tracks - ik hoop in ieder geval dat deze nieuwe Pumpkins-plaat weer een beetje het niveau van de oudere Pumpkinsplaten weet te benaderen.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:06:38 #66
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34776003
Kortom de laatste goede Pumpkins plaat dateert uit 1995. Ik ben daarom ook reuze benieuwd of de Grote Kale Leider en z\'n volgelingen heden ten dagen nog relevant zijn. Persoonlijk krijg ik er een naar \'Pixies gevoel\' bij.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_34781969
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:06 schreef DaisyDuke het volgende:
Kortom de laatste goede Pumpkins plaat dateert uit 1995. Ik ben daarom ook reuze benieuwd of de Grote Kale Leider en z\\\'n volgelingen heden ten dagen nog relevant zijn. Persoonlijk krijg ik er een naar \\\'Pixies gevoel\\\' bij.
Ik denk dat the smashing pumpkins evenals the pixies ook een heel tijdgebonden verschijnsel was.. leuk voor een jaartje of 4/5, daarna alweer ingehaald door zijn eigen muziekregels. Toen die altostroom algemeen goed werd waren dit soort bands ook eigenlijk meteen overbodig
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34789327
Kan iemand mij opheldering geven over dit:

http://www.billycorgan.org/

Loop er al een tijdje mee. Nieuwe album naam dus al bekend?
  maandag 6 februari 2006 @ 11:58:26 #69
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34789690
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:46 schreef Devlinsect het volgende:
Kan iemand mij opheldering geven over dit:

http://www.billycorgan.org/

Loop er al een tijdje mee. Nieuwe album naam dus al bekend?
Klaarblijkelijk... En backing vocals bij Ben Gibbard van DCFC? Dat is toch wel redelijk opvallend. Zeker als je je realiseert dat zoiets daadwerkelijk als een salespitch gebruikt wordt voor een toch niet kleine band als Smashing Pumpkins.
  maandag 6 februari 2006 @ 12:09:09 #70
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34790036
Inhoeverre zijn het de Pumpkins met alleen Corgan en Chamberlin? Waren zij zeg maar het creative brein? Ander zie ik niet zo in waarom het de pumpkins zouden zijn zonder Iha en D'arcy...
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_34792421
Corgan is het creatieve brein achter de Pumpkins. Siamese Dream (en Gish?) zijn beide opnieuw door hem ingespeeld doordat hij het uiteindelijke resultaat niet goed genoeg vond.

Chamberlain kunnen ze niet vervangen doordat hij een bepaald geluid heeft wat kenmerkend is voor de Pumpkins. Ik herinner me nog de drummer van Filter. Hij heeft de Mellon Collie tour 'uitgespeeld'. Ik miste echt iets.

Iha is goed ingespeeld op Corgan. En zelfs hij heeft een bepaald geluid.

En de bassist is meestal wel vervangbaar IMHO
pi_34793241
Wat zelfs serieuze rockfans in de Smashing Pumpkins zagen heb ik nooit begrepen . Gewoon arena/schreeuw-rock met een hoop onzin maar zonder muzikale inhoud. En ze (of liever die zanger) namen zichzelf dan ook nog eens zo serieus, met dat hemeltergende gekrijs . Ik zou dan ook niet weten waarom er een nieuwe plaat zou moeten komen

De Pixies vind ik dan nog een stuk leuker, ook niet hoogstaand ofzo maar gewoon 'harmless fun'.
  maandag 6 februari 2006 @ 14:22:52 #73
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34793701
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:32 schreef Devlinsect het volgende:
Corgan is het creatieve brein achter de Pumpkins. Siamese Dream (en Gish?) zijn beide opnieuw door hem ingespeeld doordat hij het uiteindelijke resultaat niet goed genoeg vond.
Je kunt je ook afvragen wat voor meerwaarde het dan heeft om de volgende cd weer onder de 'Pumpkins'-vlag uit te brengen, in plaats van als een nieuwe Corgan-cd. Ik vond de Pumpkins destijds een leuke band, maar het lijkt zo wel een beetje een wanhopige poging om weer mee te tellen in de muziekwereld of te teren op oude roem.

Vroeger wachtten bands tenminste nog een jaar of 10 of 20 voordat ze aan een reunietournee begonnen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_34793716
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:07 schreef Soul79 het volgende:
Wat zelfs serieuze rockfans in de Smashing Pumpkins zagen heb ik nooit begrepen . Gewoon arena/schreeuw-rock met een hoop onzin maar zonder muzikale inhoud. En ze (of liever die zanger) namen zichzelf dan ook nog eens zo serieus, met dat hemeltergende gekrijs . Ik zou dan ook niet weten waarom er een nieuwe plaat zou moeten komen

De Pixies vind ik dan nog een stuk leuker, ook niet hoogstaand ofzo maar gewoon 'harmless fun'.
Dat heb ik nooit begrepen van de Pixies. Je houdt ervan of niet. Zet liever Siamese Dream op dan Nevermind. Veel meer soundscapes op die plaat.
  maandag 6 februari 2006 @ 14:51:59 #75
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34794587
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:22 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Je kunt je ook afvragen wat voor meerwaarde het dan heeft om de volgende cd weer onder de 'Pumpkins'-vlag uit te brengen, in plaats van als een nieuwe Corgan-cd.
dat is inderdaad het punt wat ik probeerde te maken
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')