abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144977
De Smashing Pumpkins zijn terug ! Na veel gezwam over dat ze uit elkaar zouden gaan is het nieuwe album er bijna

Ik heb al wat ervan gehoord op KinK en het klinkt goed

Wat denken mijn mede-fokkers hierover ?

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_144978
Wat ik denk van de smashing pumpkins? Die vind ik te gek. Heb alles van ze(zelfs een videoband), behalve bootlegs. Helaas heb ik ze laatst gemist in utrecht, maar ze komen hier binnenkort weer en dan ga ik zeker weten heen. En gelukkig waren het maar geruchten dat ze uitelkaar gingen.
Ben benieuwd naar de nieuwe cd!!!!!!

groetjes kaya

donderdag 17 februari 2000 @ 20:41:00 #3
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_144979
Hey.. ik dacht, laat ik ook maar eens wat berichtjes plaatsen.

De Smashing Pumpkins zijn inderdaad supercool.. laten we hopen dat ze nu eens een tijdje zonder ernstige crises kunnen blijven. Al weet je dat nooit met Billy Corgan.
Ik geloof dat het nieuwe album weer wat harder is dan Adore, wat natuurlijk beter zou zijn. Het goede aan de Pumpkins was altijd dat ze hard met zach afwisselden, en dan nog het liefst in 1 song.

Ik heb helaas ook het laatste concert gemist.. ik heb wel gehoord dat TMF opnamen heeft gemaakt, dus die zullen ze binnenkort wel uitzenden.

[Dit bericht is gewijzigd door menjo (Datum 17 Februari 2000).]

pi_144980
*zucht*

Dit topic doet me denken aan het optreden van de Pumpkins in de Ahoy in 19.. (Wie weet?) Filter in het voorprogramma, een uitzinnige massa mensen en een Billy Corgan in een opperbeste stemming. 1 van de beste concerten in m'n leven...

Ook ik ben echt heel nieuwsgierig naar het nieuwe album, heb er expres nog niks van geluisterd, ik wil dat wel eens blanco over me heen laten komen...

26/2 was het toch?

- Jarno

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_144981
Jaaaaaa !

'k heb hem ! op 1 song na heb ik het nieuwe album vanaf napster gedownload !! Hij is [vind ik] KEIGOED !!!

Kopuh of Downloaden dus !
---------------------------------------------
PE is a happy person now

pi_144982
Nu het nieuwe album van Oasis nog

pi_144983
Oasis? wel ff on-topic blijven zeg...

een topic over Oasis zou ik nooit geopend hebben.

pi_144984
Ik ook niet maar het nieuwe album is wel VET
pi_144985
Dude, ik wil niet vervelend zijn, maar de planning van de Pumkins was nog 1 album en dan er mee ophouden. Dus als je nu denkt dat ze niet uit elkaar gaan, zit je mis.
De pompoen is op!
Ik heb een vuur gemaakt, je vindt as als je terukomt, as.
pi_144986
Quote :
"Wij zijn net als kakkerlakken. Als je denkt dat je ze vermorzeld hebt, komt er weer eentje uit de muur gekropen"
[tSP]
  vrijdag 18 februari 2000 @ 17:46:00 #11
1656 GEeR+
een schaduw
pi_144987
Als ze stoppen met de Pumpkins wil dat niet zeggen dat ze helemaal nooit meer muziek gaan maken!
pi_144988
In het interview/Artikel in OOR staat helemaal niets over dat dit hun laatste album zou zijn !

Waar heb je dat eigenlijk gehoord ?

[Dit bericht is gewijzigd door Public Enemy (Datum 18 Februari 2000).]

vrijdag 18 februari 2000 @ 22:14:00 #13
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_144989
Ach, er zijn al zo vaak geruchten geweest dat ze uit elkaar zouden gaan dat ik er niet eens meer van opkijk... Ze gaan gewoon door zolang billy corgan nog zin heeft, maar ik denk eigenlijk niet dat hij zonder een band zou kunnen.. dan heeft ie niemand meer om de baas over te spelen
pi_144990
Hey Menjo ,

Geen verkeerd woord over mijn billy he? Het is en blijft een schatje

vrijdag 18 februari 2000 @ 23:42:00 #15
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_144991
tuurlijk Kaya...
alleen wel met een erg sterke eigen wil
pi_144992
quote:
op 02-18-2000 om 09:19 PM schreef Public Enemy het volgende:
In het interview/Artikel in OOR staat helemaal niets over dat dit hun laatste album zou zijn !

Waar heb je dat eigenlijk gehoord ?

Damn! Dat kan ik nu dus niet gaan hardmaken, want ik weet niet mee waar ik het gelezen heb. Maar goed, het schijnt ook dat REM in 2000 zou stoppen en daar heb ik ook nog weinig van gehoord...

pi_144993
Als REM stopt dan ben ik de PaasHaas. Ze zijn druk bezig met het nieuwe album na de soundtrack van "man on the Moon" te hebben afgeleverd.

Maar het zal mij m'n reet wel roesten wie ermee kapt en wie er doorgaat.

zaterdag 19 februari 2000 @ 16:29:00 #18
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_144994
quote:
op 02-18-2000 om 02:15 PM schreef GEeR+ het volgende:
Dude, ik wil niet vervelend zijn, maar de planning van de Pumkins was nog 1 album en dan er mee ophouden. Dus als je nu denkt dat ze niet uit elkaar gaan, zit je mis.
De pompoen is op!

GEeR+, na MCIS zeiden ze al dat ze zouden stoppen. Na Adore ging het gerucht weer. En ja, dan gaat het nu natuurlijk weer. Niets van war, ze hebben weer ontzettend veel plezier in het spelen.

Ik was er bij in Vredenburg, en ze hebben ontzettend veel lol gehad (misschien wel meer dan sommige bezoekers . Kei en keihard concert, maar heel erg gaaf.

bogus.
and in the eyes of a jackyl i say......KABOOM

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_6173607
Zo.. even kicken... volgens mij is dit het enige relevante topic nog van the Pumpkins...

wat ik kwijt wil:

Platenmaatschappijen kunnen geen best-of's samenstellen. Daar hebben die mensen nutotaal geen verstand van. (van muziek). Zodoende maak ik mijn eigen best-of's. Zo heb ik er van Therpay? ,Ministry, The Tea Party, Tool enz... en ook van the pumpkins.

Dit is de playlist:

I am One
Rhineceros
Tristessa
Drown
Cherub Rock
Today
Rocket
Disarm
Mayonaise
Frail & Bedazzled
Hello Kitty Kat
Tonight Tonight
Zero
Hero is no Why
Bullet with Butterfly Wings
Muzzle
1979
Thru the Eyesof Ruby

Het kan de platenmaatschappijen nl helemaal niet schelen of de cd's helemaal vol zijn. Mijn cd duurt 79.46. Verder plakken ze ook alleen maar single erop. Alsof dat altijd de beste nummers zijn!

In elk geval... dit schijfje is me er een...

pi_6174311
Helemaal geen Soma te vinden! En niet 1 nummer van Adore......

Dit is niet de best of cd hoor die ik zou compileren...

pi_6174400
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 19:30 schreef blikgroente het volgende:
Helemaal geen Soma te vinden! En niet 1 nummer van Adore......

Dit is niet de best of cd hoor die ik zou compileren...

okay , over soma valt te twisten... maar het feit dat zo'n beetje alles van de eerste 3 cd's 20x beter is dan alles wat na 95 is uitgekomen is het niet zo relevant... maar je heb gelijk.. het is niet compleet...
pi_6176365
Adore is naar mijn mening de beste cd die de Pumpkins hebben gemaakt...

Nummers als Pug, For Martha, Blank Page..... zoooooo mooi, zo sereen....

Ok, misschien miste het album de keiharde gitaarsongs, daar ben ik het mee eens, maar de meesterwerkjes van de Pumpkins staan toch echt op Adore..

dinsdag 8 oktober 2002 @ 21:01:45 #23
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6176402
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 21:00 schreef blikgroente het volgende:
Adore is naar mijn mening de beste cd die de Pumpkins hebben gemaakt...

Nummers als Pug, For Martha, Blank Page..... zoooooo mooi, zo sereen....

Ok, misschien miste het album de keiharde gitaarsongs, daar ben ik het mee eens, maar de meesterwerkjes van de Pumpkins staan toch echt op Adore..

Tear is ook een mooi nummer
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_6176451
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 21:01 schreef amnesiac het volgende:

[..]

Tear is ook een mooi nummer

Idd ja..

And for the first time
Heaven seemed insane....
for taking you away....

mooi hoor

dinsdag 8 oktober 2002 @ 21:14:49 #25
8194 MuNKeY
is goed voor je
pi_6176666
cool

ffe kijken of de IVN mij deze CD laat kopen

shmuck
pi_6176680
ik vind die 1979 het enige goede werk van dee smashing pumpkins, ik vind de rest niet zo geweldig...
pi_6176737
Whaa de pump zijn leuk!!!! Ik heb geprobeerd uit de berichtjes de naam van het nieuwe album op te maken.. heb ik er over heen gelezen?? Dus: hoe heet het nieuwe album?? Ga ik ze ook ff downldn!
pi_6176768
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 21:18 schreef Marloekoe het volgende:
Whaa de pump zijn leuk!!!! Ik heb geprobeerd uit de berichtjes de naam van het nieuwe album op te maken.. heb ik er over heen gelezen?? Dus: hoe heet het nieuwe album?? Ga ik ze ook ff downldn!
Check eerst maar eens de datum van de eerste posts!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_6177437
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 21:19 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Check eerst maar eens de datum van de eerste posts!

tjeez!!! dan heb ik die cd waarsch al!
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:24:30 #30
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_6178154
Ik vond net m.b.v. de zoekfunctie mijn recensie van het afscheidsconcert dat ze in 2000 gaven. Misschien willen jullie 'm eens lezen

Recensie concert Smashing Pumpkins in Ahoy'

What's the speed of Dark?
pi_6217146
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:24 schreef lzandman het volgende:
Ik vond net m.b.v. de zoekfunctie mijn recensie van het afscheidsconcert dat ze in 2000 gaven. Misschien willen jullie 'm eens lezen

Recensie concert Smashing Pumpkins in Ahoy'

Leuke recensie, ik was er ook, het was mijn enige concert dat ik ooit van de Pumpkins heb gezien dus heb niets om het mee te vergelijken.. Ik was iig helemaal in de zevende hemel na afloop.... zware adrenalinekick!! Was dan wel 15 jaar toen en dan is elk concert vet
pi_12026301
Ik luister sinds kort wat van de Smashing Pumpkins en ik moet zeggen dat het heel erg goed klinkt.
Vooral de wat hardere nummers vind ik erg cool.
Jammer dat ik ze nu pas ontdenk en dat ze al uitelkaar zijn.
Blackball, the new disease!
  Moderator zaterdag 26 juli 2003 @ 21:30:56 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_12037014
quote:
Op donderdag 17 februari 2000 15:50 schreef Public Enemy het volgende:
De Smashing Pumpkins zijn terug ! Na veel gezwam over dat ze uit elkaar zouden gaan is het nieuwe album er bijna [afbeelding]<P>Ik heb al wat ervan gehoord op KinK en het klinkt goed [afbeelding]<P>Wat denken mijn mede-fokkers hierover ?
whehehehehe 17 februari 2000

ik dacht al

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 27 juli 2003 @ 07:45:53 #34
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_12042458
Cool the pumpkins leven nog .
ben benieuwd naar het nieuwe album.
Hoe zit het met de bezetting? is dat gewoon de oude of zijn er mensen veranderd?
Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
pi_12046066
quote:
Op zondag 27 juli 2003 07:45 schreef Stormblast het volgende:
Cool the pumpkins leven nog .
ben benieuwd naar het nieuwe album.
Hoe zit het met de bezetting? is dat gewoon de oude of zijn er mensen veranderd?
Pssssssst.... lees de post boven je nog eens
  woensdag 1 september 2004 @ 00:57:57 #37
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_21675372
*kick*

Ik heb momenteel weer eens een cdtje van ze opstaan, blijft gewoon een goede band
pi_21678775
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 18:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
eens !
pi_21679836
Anders kick je het topic even voor zo'n reactie
pi_21682738
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:22 schreef TXC het volgende:
je mag toch melden als je iets leuk vind? ze hoeven heus geen best of album uit te brengen om een topickick te krijgen...
pi_21693688
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:22 schreef TXC het volgende:
Niet zo zuur, dat mag hier. Regels schmegels.
pi_21693788
Beetje aandacht voor deze band kan geen kwaad, deze band is toch wel erg belangrijk geweest voor de hedendaagse Rockmuziek.
Toen ik het begin van het draadje las dacht ik dat ze weer bijelkaar waren, gelukig is dit niet het geval. Laat de legende maar lekker rusten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Dre op 01-09-2004 21:49:36 (tikfoutjuh) ]
  donderdag 2 september 2004 @ 12:51:05 #43
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_21704002
Als je mij vraagt naar de belangrijkste/beste bands van de nineties, staat SP bij mij 1 of inder geval erg hoog! Erg onderschat.

Vooral 'Mellon Colly...' is fenomenaal. Gruwelijk mooie mix tussen melodieus/breekbaar met lekkere gruizige herrie. Wat waren die gasten trouwens produktief! Op het cd-singletje van Zero (geloof ik) staat een track die geheel samengesteld is uit introotjes/riffjes waar ze verder nooit wat mee gedaan hebben. Ik ken weinig bands waarvan zoveel wat ze uitgebracht hebben, ook werkelijk allemaal OK is. Geen rommel ertussen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_21705562
ik vind Siamese Dream toch een tikkie beter...
pi_21705582
Mayonaise
pi_21705605
quote:
Op donderdag 2 september 2004 14:12 schreef cleany het volgende:
ik vind Siamese Dream toch een tikkie beter...
Ik mag beide albums graag luisteren. Krijg zo'n heerlijk jaren negentig gevoel bij de SP.
  donderdag 2 september 2004 @ 15:27:00 #47
39128 S_
Shame on you
pi_21706940
Serieus? Ik wist wel dat Billy COrgan in zijn eentje bezig was. Wie wordt dan de bassist (e)?
pi_21707131
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:27 schreef S_ het volgende:
Serieus? Ik wist wel dat Billy COrgan in zijn eentje bezig was. Wie wordt dan de bassist (e)?
Hoe bedoel je? De SP komen niet weer bijelkaar hoor. Kijk maar eens naar de datum van het begin van dit topic .
  donderdag 2 september 2004 @ 15:41:25 #49
39128 S_
Shame on you
pi_21707253
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:35 schreef Mr.Dre het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? De SP komen niet weer bijelkaar hoor. Kijk maar eens naar de datum van het begin van dit topic .
Ohh...
pi_21707526
Toen ik gisteravond dit topic las dacht ik ook dat ze weer bijelkaar kwamen maar gelukig is dit niet het geval.
Ik heb het niet zo op bandreunie's, het wordt toch nooit meer zo als vroeger.
  donderdag 2 september 2004 @ 15:59:58 #51
69994 seto
-|||--------|||-
pi_21707647
damn

ik helemaal blij toen ik die OP las
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_21709910
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:59 schreef seto het volgende:
damn

ik helemaal blij toen ik die OP las
haha. ik had bijna hetzelfe maar herrinerde me toen dat op het op fok toegestaan stokoude topics te heropenen
pi_22718360
jep...nog steeds fan...
  vrijdag 12 november 2004 @ 22:53:51 #54
70795 GiSH
waiting for sun
pi_23278276
ik luister nu naar de SP vroeg me af wat Billy Corgan nu doet??
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_23278556
Nou.. Zwan is akelig geflopt.. wat hij nu doet? Pensioeneren?
Delivered without an information leaflet
  vrijdag 12 november 2004 @ 23:08:06 #56
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_23278617
Ik zag Billy Corgan laatst in een MTV documentaire over 'rock' op MTV. Hij had een net overhemd aan....
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 12 november 2004 @ 23:11:49 #57
70795 GiSH
waiting for sun
pi_23278697
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 23:05 schreef gekke_sandra het volgende:
Nou.. Zwan is akelig geflopt.. wat hij nu doet? Pensioeneren?
blijft zonde... volgens mij hebben een hoop SP fan's gewoon stomweg ZWAN gemist..
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_23303990
Billy Corgan kan beter een one man band beginnen. Hij kan helaas geen bands bijelkaar houden, denk dat het een moeilijk mannetje is. Toch jammer..
pi_23308301
quote:
Op zondag 14 november 2004 12:42 schreef Mr.Dre het volgende:
Billy Corgan kan beter een one man band beginnen. Hij kan helaas geen bands bijelkaar houden, denk dat het een moeilijk mannetje is. Toch jammer..
Hij is momenteel aan een solo album bezig..
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_23310503
Nou dat is dan goed nieuws
  zondag 14 november 2004 @ 18:21:20 #61
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_23311556
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 23:11 schreef GiSH het volgende:

[..]

blijft zonde... volgens mij hebben een hoop SP fan's gewoon stomweg ZWAN gemist..
Nou ja, ik was ooit een groot SP-liefhebber, maar Zwan vond ik eigenlijk maar niks.
  zondag 5 februari 2006 @ 16:43:23 #62
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34764732
Corgan, Chamberlin Revive Smashing Pumpkins

In the clearest sign yet that Billy Corgan is moving ahead with his plan to revive seminal alternative rock act Smashing Pumpkins, sources say the group has signed a new management deal with Jared Paul and Paul Geary at the Irving Azoff-helmed Front Line Management.

Billboard.com has learned that Corgan and Pumpkins drummer Jimmy Chamberlin will initially begin work on a new studio album, the first under the group name since the original Pumpkins' 2000 swan song, "MACHINA/the machines of god." When asked for comment, a Corgan spokesperson said there was no information to report at present.

It is understood that at this point, original members James Iha (guitar) and D'arcy Wretzky (bass) are not participating in the reunion, but sources say multi-instrumentalist Billy Mohler will be involved in some fashion. Mohler formerly played bass in pop/rock act the Calling and was a featured contributor on Chamberlin's 2005 solo album, "Life Begins Again."

The Pumpkins are expected to hit the road at some point this year, although, as first reported here, a rumored appearance at the Coachella Valley Music & Arts Festival in late April will not materialize. The group's name is already being kicked around as a possible headliner for Lollapalooza, which is set for Aug. 4-6 in its Chicago hometown.

"As long as Billy has Jimmy, he can make the essential Pumpkins record, I'm sure," former Pumpkins bassist Melissa Auf Der Maur tells Billboard.com, adding that while she is not involved in any reunion plans, "my services are always there to play my favorite songs. If D'arcy is not available, I'm always happy to be second in line."

As previously reported, Corgan stunned fans last June when he took out a full-page ad in the Chicago Tribune and Sun-Times announcing his intentions to "renew and "revive" the Pumpkins. In 2004, he broke his silence about why the band dissolved, lashing out at Iha and Wretzky for walking away from an endeavor he described as "essentially my entire life... a dream I still believe in."

Corgan's newspaper ads came out the same day as his Reprise solo debut, "The Future Embrace," which met with a chilly reception at retail. The album debuted at No. 31 on The Billboard 200 and has sold just 69,000 copies in the United States, according to Nielsen SoundScan.

In the past few weeks, the URL SmashingPumpkins.com has begun redirecting to Corgan's own home page. In December, he teased fans on his Myspace.com site with the promise of a surprise, saying that it "all will be announced soon enough. Hold on to your horses. After all, good things surely [come] to those who wait. Don't you just love the suspense?"

http://www.billboard.com/(...)ontent_id=1001956802
  zondag 5 februari 2006 @ 16:57:02 #63
85962 ioko
I Appear Missing
pi_34765163
Ja, vette shit, maar ik heb toch vooral het idee dat het is omdat Corgan zo nodig weer op de voorgrond moet staan. Maar als ze mooie muziek gaan maken, ben ik de eerste die daar blij mee is
Coincidence
Makes sense
Only with you
  zondag 5 februari 2006 @ 17:00:59 #64
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_34765281
Corgan had wel pijnlijk gefaald met zijn soloact geloof ik, dus een goed moment voor een doorstart van de SP.
Zyggie.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:03:22 #65
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34765355
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:00 schreef Zyggie het volgende:
Corgan had wel pijnlijk gefaald met zijn soloact geloof ik, dus een goed moment voor een doorstart van de SP.
Zwan was ook al niet geweldig, en Machina had toch een hoop mindere tracks - ik hoop in ieder geval dat deze nieuwe Pumpkins-plaat weer een beetje het niveau van de oudere Pumpkinsplaten weet te benaderen.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:06:38 #66
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34776003
Kortom de laatste goede Pumpkins plaat dateert uit 1995. Ik ben daarom ook reuze benieuwd of de Grote Kale Leider en z\'n volgelingen heden ten dagen nog relevant zijn. Persoonlijk krijg ik er een naar \'Pixies gevoel\' bij.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_34781969
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:06 schreef DaisyDuke het volgende:
Kortom de laatste goede Pumpkins plaat dateert uit 1995. Ik ben daarom ook reuze benieuwd of de Grote Kale Leider en z\\\'n volgelingen heden ten dagen nog relevant zijn. Persoonlijk krijg ik er een naar \\\'Pixies gevoel\\\' bij.
Ik denk dat the smashing pumpkins evenals the pixies ook een heel tijdgebonden verschijnsel was.. leuk voor een jaartje of 4/5, daarna alweer ingehaald door zijn eigen muziekregels. Toen die altostroom algemeen goed werd waren dit soort bands ook eigenlijk meteen overbodig
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34789327
Kan iemand mij opheldering geven over dit:

http://www.billycorgan.org/

Loop er al een tijdje mee. Nieuwe album naam dus al bekend?
  maandag 6 februari 2006 @ 11:58:26 #69
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34789690
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:46 schreef Devlinsect het volgende:
Kan iemand mij opheldering geven over dit:

http://www.billycorgan.org/

Loop er al een tijdje mee. Nieuwe album naam dus al bekend?
Klaarblijkelijk... En backing vocals bij Ben Gibbard van DCFC? Dat is toch wel redelijk opvallend. Zeker als je je realiseert dat zoiets daadwerkelijk als een salespitch gebruikt wordt voor een toch niet kleine band als Smashing Pumpkins.
  maandag 6 februari 2006 @ 12:09:09 #70
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34790036
Inhoeverre zijn het de Pumpkins met alleen Corgan en Chamberlin? Waren zij zeg maar het creative brein? Ander zie ik niet zo in waarom het de pumpkins zouden zijn zonder Iha en D'arcy...
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_34792421
Corgan is het creatieve brein achter de Pumpkins. Siamese Dream (en Gish?) zijn beide opnieuw door hem ingespeeld doordat hij het uiteindelijke resultaat niet goed genoeg vond.

Chamberlain kunnen ze niet vervangen doordat hij een bepaald geluid heeft wat kenmerkend is voor de Pumpkins. Ik herinner me nog de drummer van Filter. Hij heeft de Mellon Collie tour 'uitgespeeld'. Ik miste echt iets.

Iha is goed ingespeeld op Corgan. En zelfs hij heeft een bepaald geluid.

En de bassist is meestal wel vervangbaar IMHO
pi_34793241
Wat zelfs serieuze rockfans in de Smashing Pumpkins zagen heb ik nooit begrepen . Gewoon arena/schreeuw-rock met een hoop onzin maar zonder muzikale inhoud. En ze (of liever die zanger) namen zichzelf dan ook nog eens zo serieus, met dat hemeltergende gekrijs . Ik zou dan ook niet weten waarom er een nieuwe plaat zou moeten komen

De Pixies vind ik dan nog een stuk leuker, ook niet hoogstaand ofzo maar gewoon 'harmless fun'.
  maandag 6 februari 2006 @ 14:22:52 #73
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34793701
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:32 schreef Devlinsect het volgende:
Corgan is het creatieve brein achter de Pumpkins. Siamese Dream (en Gish?) zijn beide opnieuw door hem ingespeeld doordat hij het uiteindelijke resultaat niet goed genoeg vond.
Je kunt je ook afvragen wat voor meerwaarde het dan heeft om de volgende cd weer onder de 'Pumpkins'-vlag uit te brengen, in plaats van als een nieuwe Corgan-cd. Ik vond de Pumpkins destijds een leuke band, maar het lijkt zo wel een beetje een wanhopige poging om weer mee te tellen in de muziekwereld of te teren op oude roem.

Vroeger wachtten bands tenminste nog een jaar of 10 of 20 voordat ze aan een reunietournee begonnen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_34793716
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:07 schreef Soul79 het volgende:
Wat zelfs serieuze rockfans in de Smashing Pumpkins zagen heb ik nooit begrepen . Gewoon arena/schreeuw-rock met een hoop onzin maar zonder muzikale inhoud. En ze (of liever die zanger) namen zichzelf dan ook nog eens zo serieus, met dat hemeltergende gekrijs . Ik zou dan ook niet weten waarom er een nieuwe plaat zou moeten komen

De Pixies vind ik dan nog een stuk leuker, ook niet hoogstaand ofzo maar gewoon 'harmless fun'.
Dat heb ik nooit begrepen van de Pixies. Je houdt ervan of niet. Zet liever Siamese Dream op dan Nevermind. Veel meer soundscapes op die plaat.
  maandag 6 februari 2006 @ 14:51:59 #75
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34794587
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:22 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Je kunt je ook afvragen wat voor meerwaarde het dan heeft om de volgende cd weer onder de 'Pumpkins'-vlag uit te brengen, in plaats van als een nieuwe Corgan-cd.
dat is inderdaad het punt wat ik probeerde te maken
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_34796739
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:23 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit begrepen van de Pixies. Je houdt ervan of niet. Zet liever Siamese Dream op dan Nevermind. Veel meer soundscapes op die plaat.
Muzikaal waren de pumpkins nog wel aardig idd.. itt the pixies die welgeteld drie a vier echte nummers op de plaat zetten tegenover 10 nummers vrolijke collegerock geschreeuw en meligheid.
De zang van meneer Corgan (als het al zang mag worden genoemd) is echter van tenenkrommend kaliber helaas, reden waarom ik nooit langer dan enkele nummers lang kon luisteren naar de stukgeslagen pompoenen
Beide erg overgewaardeerde bands, en eigenlijk allang niet meer voor herhaling vatbaar.. Dan nog liever die eindeloze stroom britse revival bandjes van nu
pi_34797647
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:56 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Muzikaal waren de pumpkins nog wel aardig idd..

Toegegeven, ik ken alleen Siamese dreams en Adore. Maar dat zijn dan ook ongeveer de saaiste platen die ik ooit heb gehoord.

Als iemand mij kan vertellen dat ik met die 2 platen een heel verkeerd beeld van ze heb, dan hoor ik dat graag, maar anders zet ik gewoon weer even Bossanova op (en snel weer af, dat wel).
  maandag 6 februari 2006 @ 16:24:46 #78
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_34797805
Komt er nog iets van een album ofzo???
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_34798075
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:20 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Tsja, ik heb zo'n vriendin die zweert bij alles uit r pubertijd, dus smashing pumpkins, the pixies, levellers, buffalo tom, alice in chains... ga nog maar even door
De betere dingen uit die tijd krijg ik haar helaas niet aan

Maar sommige nummers van the pumpkins kan ik qua muziek nog wel waarderen (niet heelveel hoor).. maar dan die zang! Maar een nummer als tonight tonight kan ik nog wel waarderen...
  maandag 6 februari 2006 @ 16:39:50 #80
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34798413
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:31 schreef kamagurka het volgende:

[..]
Maar een nummer als tonight tonight kan ik nog wel waarderen...
Waar die tenenkrommende zang waar je het over hebt volgens mij nog het ergst van alle SP nummers naar voren komt... vre-se-lijk dat nummer.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_34799123
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:39 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Waar die tenenkrommende zang waar je het over hebt volgens mij nog het ergst van alle SP nummers naar voren komt... vre-se-lijk dat nummer.
Bullet with butterfly wings dan..? Tsjah, die zang zit overal in hoor

Mellon Collie was tenmisnte nog een schamele poging tot het maken van volwaardige muziek en niet louter melige opvullers (waar een band als the pixies last van heeft).
  maandag 6 februari 2006 @ 17:06:45 #82
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34799504
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:57 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Bullet with butterfly wings dan..? Tsjah, die zang zit overal in hoor
Natuurlijk die stem is onvermijdelijk, maar op Gish en Siamese Dream vind ik hem minder storend dan op sommige stukken van Mellon Collie moet ik zeggen.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_34799830
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:06 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Natuurlijk die stem is onvermijdelijk, maar op Gish en Siamese Dream vind ik hem minder storend dan op sommige stukken van Mellon Collie moet ik zeggen.
Die platen ken ik niet zo goed, maar toen was SP nog een beetje een grunge wannabe bandje toch?
pi_34800006
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:31 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Tsja, ik heb zo'n vriendin die zweert bij alles uit r pubertijd, dus smashing pumpkins, the pixies, levellers, buffalo tom, alice in chains... ga nog maar even door
Oh, kan niet erger zijn dan mijn vriendin die vooraan staat bij die lullige multi-culti swingbandjes op het North Sea Jazz festival en die wegzwijmelt bij slaapverwekkende tropisch regenwouddocumentaire-muzak als Fragile van Sting

Maar dat is een ander onderwerp

Ik geloof dat mijn broer Mellon Collie heeft. Omdat jij het zegt wil ik die nog wel eens proberen dan . Is 1979 daar niet van?
  maandag 6 februari 2006 @ 17:19:35 #85
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34800019
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:14 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Die platen ken ik niet zo goed, maar toen was SP nog een beetje een grunge wannabe bandje toch?
Mja zo kan je het omschrijven. Ik vind het leukere muziek dan de grunge, die ik overigens voornamelijk ken van Nirvana, Alice in Chains en dat soort bandjes. Het is wat rustiger vind ik, minder depri en wat warmer.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_34800515
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:19 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Oh, kan niet erger zijn dan mijn vriendin die vooraan staat bij die lullige multi-culti swingbandjes op het North Sea Jazz festival en die wegzwijmelt bij slaapverwekkende tropisch regenwouddocumentaire-muzak als Fragile van Sting

Maar dat is een ander onderwerp

Ik geloof dat mijn broer Mellon Collie heeft. Omdat jij het zegt wil ik die nog wel eens proberen dan . Is 1979 daar niet van?
Zap mama, zuco 103...

Maar ga nu niet gelijk denken dat mellon collie meesterlijk is Ik kan een aantal nummers van die plaat redelijk hebben. Maar dat is nog kilometers verwijdert van magistraal natuurlijk
pi_34800584
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:19 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Mja zo kan je het omschrijven. Ik vind het leukere muziek dan de grunge, die ik overigens voornamelijk ken van Nirvana, Alice in Chains en dat soort bandjes. Het is wat rustiger vind ik, minder depri en wat warmer.
Ik heb ook verschrikkelijk weinig met grunge overigens (wel veel bands van toen gecheckt). In zijn geheel een ouwe wijn in nieuwe zakken stroming...

Maar niets mis met de zwaardere nummers van soundgarden verder
pi_34801435
Ik heb de laatste weken regelmatig S.P. unplugged opstaan. Lekker concert voor bij het werken
pi_34801825
Ik houd van The Pixies én The Smashing Pumpkins. Mag ik er nu een derde band bijhalen om over te mopperen ?

Ik heb de Pumpkins gezien zonder Chamberlin en zonder D'arcy, dat ging allemaal wel. Maar Pumpkins zonder Iha én D'arcy zijn wat mij betreft geen Pumpkins, maar Corgan solo met z'n oude drummer. Vraag me niet waarom, maar zo voelt het wel. Ik vrees ook het ergste als ze (naja, Corgan) een nieuwe CD gaan maken, zijn solomateriaal vond ik absoluut niks, ze kunnen dan maar beter á la Pixies lekker gaan touren met hun oude werk. Maar Billy kennende zal dat niet gebeuren.

Pasgeleden heb ik Machina nog een paar keer gedraaid (na Siamese dream, Mellon collie en Adore vond ik die nogal tegenvallen) maar een staan toch een aantal aardig goede nummers op (The everlasting gaze, Stand inside your love, I of the mourning). Tweede helft van het album is nogal vermoeiend.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:12:55 #90
85962 ioko
I Appear Missing
pi_34816082
Ik vind dat er wel wat veel gezeurd wordt over de Pumpkins, ik vind de stem van Corgan zeer typisch, en ik kan snappen dat mensen die niet kunnen waarderen. Ik vind echter dat de Smashing Pumpkins een zeer eigen geluid hadden, met muren van gitaren en zeer goed lopende grunge-achtige muziek en daarnaast ook aardig wat rustige nummers. Ik ben de eerste om toe te geven dat er ook slechte nummers bij zijn, maar ik heb zeer veel waardering voor hun muziek.

Of het echter de Smashing Pumpkins zijn die nu een cd maken daar twijfel ik aan, Corgan is volgens mij zijn grootste marketingtruuk aan het uithalen door te doen alsof zijn band bij elkaar is. Ik zie alleen een veredelde versie van een solo-album.
Maar misschien bewijst de cd wel het tegendeel......
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_34825489
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:12 schreef ioko het volgende:
Ik vind dat er wel wat veel gezeurd wordt over de Pumpkins, ik vind de stem van Corgan zeer typisch, en ik kan snappen dat mensen die niet kunnen waarderen. Ik vind echter dat de Smashing Pumpkins een zeer eigen geluid hadden, met muren van gitaren en zeer goed lopende grunge-achtige muziek en daarnaast ook aardig wat rustige nummers. Ik ben de eerste om toe te geven dat er ook slechte nummers bij zijn, maar ik heb zeer veel waardering voor hun muziek.
Ach, in zijn genre is het ws. wel aardig... dat heb ik ook al aangegeven trouwens. Ik vind die hele grunge-stroming nogal belegen eigenlijlk, incluis smashing pumpkins. Maar als het je ultieme ding is dan is SP ws. niet de slechtste band in dat kader, mits je dat nasaal gereutel van Corgan kunt velen natuurlijk
Maar ik betwijfel of SP wel zo relevant waren voor het ontstaan van die stroming en de vele altobandjes die daarna weer uit de grond zijn geschoten als rijpe boleten...
pi_34826992
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:56 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ach, in zijn genre is het ws. wel aardig... dat heb ik ook al aangegeven trouwens. Ik vind die hele grunge-stroming nogal belegen eigenlijlk, incluis smashing pumpkins. Maar als het je ultieme ding is dan is SP ws. niet de slechtste band in dat kader, mits je dat nasaal gereutel van Corgan kunt velen natuurlijk
Maar ik betwijfel of SP wel zo relevant waren voor het ontstaan van die stroming en de vele altobandjes die daarna weer uit de grond zijn geschoten als rijpe boleten...
Denk je nou echt dat er 10 grunge bandjes waren en dat SP, Nirvana, Mudhoney, Pearl Jam daarvan de bekendste zijn geworden? Nee, op dat moment waren ze goed bezig en het grote grunge label vond dat SP met een bepaalde producer in zee moest gaan om een geweldige plaat af te leveren.

Zonder deze stroming hadden veel huidige bands, producers simpelweg niet eens bestaan...
pi_34827114
wereldband.. tot na melloncollie

siamese dream en pisces iscariot zijn echt meesterwerkjes
underground forever baby
pi_34827555
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:56 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik houd helemaal niet van grunge Alleen Pearl Jam vind ik wel aardig. Maar ik zie de overeenkomsten tussen andere grunge bands en hun navolgers (Staind, Nickelback, Creed etc ) en de Smashing Pumpkins ook niet zo, dus waar komt je verhaal dan vandaan ?
pi_34827567
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:46 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat er 10 grunge bandjes waren en dat SP, Nirvana, Mudhoney, Pearl Jam daarvan de bekendste zijn geworden? Nee, op dat moment waren ze goed bezig en het grote grunge label vond dat SP met een bepaalde producer in zee moest gaan om een geweldige plaat af te leveren.

Zonder deze stroming hadden veel huidige bands, producers simpelweg niet eens bestaan...
Op dat moment werden ze in reviews e.d. gewoon afgezet tegen bands als the screaming trees, lush, stlitskin, mother love bone, bush, candlebox, etc etc... veelal bands die het idd niet zo ver hebben geschopt, hoewel ik durf te betwijfelen of sommigen kwalitatief niet even goed of beter zijn

Deze stroming is gewoon het gevolg van the pixies, sonic youth, jane's addiction, meat puppets, soundgarden en anderen... zonder SP was deze er dus ook wel gekomen
pi_34827761
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:05 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik houd helemaal niet van grunge Alleen Pearl Jam vind ik wel aardig. Maar ik zie de overeenkomsten tussen andere grunge bands en hun navolgers (Staind, Nickelback, Creed etc ) en de Smashing Pumpkins ook niet zo, dus waar komt je verhaal dan vandaan ?
Bij wikipedia staan ze gewoon onder grunge.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Grunge

Bovendien zie ik bij de meeste reviewsites ook met name de eerste platen van SP als grunge worden beschreven... ik hoor muzikaal ook evident dezelfde invloeden
Maar misschien zit je er teveel in om het nog objectief te kunnen beoordelen..
pi_34828148
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:12 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Bij wikipedia staan ze gewoon onder grunge.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Grunge

Bovendien zie ik bij de meeste reviewsites ook met name de eerste platen van SP als grunge worden beschreven... ik hoor muzikaal ook evident dezelfde invloeden
Mensen die wikipedia als bron nemen Kheb het dus ff voor je veranderd, SP staat nu helemaal niet meer onder grunge op die pagina.

Deze stroming? Bedoel je grunge mee?

Ik noem liever jaartallen en bands zijn beïnvloed door andere bands. I.p.v. ze in een journalistenhokje te drukken als grunge, gothic etc.

[ Bericht 5% gewijzigd door Devlinsect op 07-02-2006 14:31:08 ]
pi_34828149
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:12 schreef kamagurka het volgende:

[..]

De Pumpkins periode is hier in huize Ruby/surfer_rosa (vriendje) een beetje over sinds ze uit elkaar zijn, je blijft toch ook met nieuwe dingen bezig. (ok, eventueel oude voor ons nieuwe) En ik heb er nooit "in" gezeten, ik denk dat ik pas in 1997 naar de Pumpkins ben gaan luisteren, toen was het hele grunge gebeuren wel redelijk ver afgelopen.

Ze zullen in die tijd heus wel beinvloed zijn hoor, maar ik denk ook dat ze voor het gemak onder grunge gerekend worden omdat ze er in die tijd waren. (niet helemaal "wrong place, wrong time" want ze hebben er wel iets mee van doen) Vriendje die wel van de grunge was vindt ook dat de Pumpkins niet dat typische geluid hebben. Enne, iedere idioot kan een stukje schrijven op Wikipedia.
pi_34828168
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:26 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Mensen die wikipedia als bron nemen Kheb het dus ff voor je veranderd, SP staat nu helemaal niet meer onder grunge of die pagina.

My point exactly !
pi_34829367
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:26 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Mensen die wikipedia als bron nemen Kheb het dus ff voor je veranderd, SP staat nu helemaal niet meer onder grunge op die pagina.

Deze stroming? Bedoel je grunge mee?

Ik noem liever jaartallen en bands zijn beïnvloed door andere bands. I.p.v. ze in een journalistenhokje te drukken als grunge, gothic etc.
http://www.sing365.com/mu(...)EF574825682C0002CC1C

O, en kun je het op allmusic ook even veranderen? Qua jaartallen zitten ze ook middenin de grunge-hype trouwens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')