Dat is dus een voorbeeld van precies wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 1 april 2005 21:17 schreef NorthernStar het volgende:
wie kent het verhaal van 'de laatste paus?'
Malachy heeft eigenlijk alleen een lijst met 112 pausen achtergelaten (dat waren ze allemaal volgens hem) de rest zijn interpretaties. Zoveel mensen, zoveel interpretaties.quote:Op vrijdag 1 april 2005 21:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is dus een voorbeeld van precies wat ik bedoel.
Wel zijn er in de Katholieke kerk wel meer monniken en geestelijken ed. geweest met profetiën en voorspellingen en sommigen zijn wel in te passen in Malachy's visioen. Zo zou je een uitgebreidere toekomstvoorspelling samen kunnen stellen.quote:103. The Burning Fire. PIUS X. 1903-1914.
104. Religion Laid Waste. BENEDICT XV. 1914-1922.
105. Unshaken Faith. PIUS XI. 1922-1939.
106. An Angelic Shepherd. PIUS XII. 1939-1958.
107. Pastor and Mariner. JOHN XXIII. 1958-1963.
108. Flower of Flowers. PAUL VI. 1963-1978.
109. Of the Half Moon. JOHN PAUL I. 1978-1978.
110. The Labor of the Son. JOHN PAUL II. 1978-Present.
111. The Glory of the Olive. ???
112. Peter the Roman ???
Die ene wordt toch doodgeschoten?quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:40 schreef P8 het volgende:
ach, we gaan toch allemaal dood in 2012. 2 pausen in 7 jaar is wel heel erg onwaarschijnlijk![]()
Meen je dit?quote:Op vrijdag 1 april 2005 21:47 schreef SingleCoil het volgende:
Ik heb wel een openbaring gehad, in een visioen zag ik dat de paus dood was.
Vertel maar; wat zou er dan gebeuren in de toekomst?quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:52 schreef Tatie het volgende:
De Paus is vandaag overleden om 21:37, we zullen die oude missen als we kijken naar de toekomst.![]()
Welk topic bedoel je? Ik snap je punt niet zo helder.quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:56 schreef 8675309 het volgende:
Pr0nXXX jij hebt nog nooit een typefout gemaakt?
(zie closed topic)[...]
over mars en plutoquote:Op zondag 3 april 2005 00:28 schreef Pr0nXXX het volgende:
Twee Romeinse rijken? Armageddon mbt paus? Vergelijkingen tussen VS en EU?
Waarover heb je het?
Ja, waar héb je het over?quote:Op zondag 3 april 2005 00:15 schreef NightH4wk het volgende:
Is de paus niet de overbrugging ofzo tussen de twee Romeinse Rijken?
Welke dat gaat worden is een probleem idd, de EU heeft nog een te klein leger voor de laatste battle in Armageddon enzo. Maar ik geef ze wel een grotere kans dan de VS, het gaat snel atm. (Euro, grondwet)
hier staat er ook veel over. wie kent het verhaal van 'de laatste paus?'quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:17 schreef spiritual het volgende:
ik had nog nooit van malachy gehoord. maar ik heb het even opgezocht. Ik heb niet kunnen vinden in hoeverre zijn voorspelling overeenkomt met de waarheid, misschien kan iemand dat toelichten? Hij beschrijft namelijk eigenschappen van de 'popes' en geen namen.
Maar ik denk ZONDER zijn voorspellingen, ook wel dat er niet veel pauzen meer komen, hooguit 1 of 2. Als er eenmaal bewustwording komt, hoeven mensen eindelijk niet meer vanuit een zielig boek te leven, maar vanuit hunzelf
naja... had ik het toch voor de helft goed..quote:Op zaterdag 2 april 2005 12:33 schreef Fonkmeistah het volgende:
de volgende paus word Francis Arinze en zal de naam Benedict XVI aannemen.
zover ver mijn poging tot profetieren
quote:RATZINGER CRITICISES UN PROPOSAL FOR 'NEW WORLD ORDER'
Writing in the Italian newspaper Avvenire, Cardinal Joseph Ratzinger slammed the UN's proposals for a "New World Order" targeting for special criticism the UN's goal of depopulation.
The cardinal, prefect of the Congregation for the Doctrine of the Faith, noted that the philosophy coming from recent UN conferences and the Millennium Summit "proposes strategies to reduce the number of guests at the table of humanity, so that the presumed happiness [we] have attained will not be affected."
He criticised this philosophy for "not being concerned with the care of those who are no longer productive or who can no longer hope for a determined quality of life."
Cardinal Ratzinger noted that "at the base of this New World Order" is the ideology of "women's empowerment," which erroneously sees "the principal obstacles to [a woman's] fulfillment [as] the family and maternity."
The cardinal advised that "at this stage of the development of the new image of the new world, Christians-- and not just them but in any case they even more than others-- have the duty to protest."
quote:Op dinsdag 19 april 2005 18:56 schreef Keios het volgende:
Hoe weet je dat hij zo zou heten. Hier op het nieuws waren ze aan het speculeren op JP23
order of st. benedict.quote:9. The Glory of the Olive. The Order of St. Benedict has said this Pope will come from their order. It is interesting that Jesus gave his apocalyptic prophecy about the end of time from the Mount of Olives. This Pope will reign during the beginning of the tribulation Jesus spoke of. The 111th prophesy is "Gloria Olivae" (The Glory of the Olive). The Order of Saint Benedict has claimed that this pope will come from their ranks. Saint Benedict himself prophesied that before the end of the world his Order, known also as the Olivetans, will triumphantly lead the Catholic Church in its fight against evil.
indd. Zijn naam viel ook heel vaak.quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:05 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
naja... had ik het toch voor de helft goed..
toch wel bizar om al die voorspelling te lezen, het is altijd alleen de vraag of die voorspelling achteraf gezocht zijn op juistheid en de foute er niet bij staan. Maargoed dit is een goed punt om dat te controleren want niemand wist dat deze paus het werd (nouja Malachy's dan wel). Wel raar dat de kerk zelf dat lijstje volgt want dan moet hierna de antichrist komen?!quote:Op vrijdag 1 april 2005 21:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Malachy heeft eigenlijk alleen een lijst met 112 pausen achtergelaten (dat waren ze allemaal volgens hem) de rest zijn interpretaties. Zoveel mensen, zoveel interpretaties.
Dit is de lijst met de laatste 10 pausen.
[..]
Wel zijn er in de Katholieke kerk wel meer monniken en geestelijken ed. geweest met profetiën en voorspellingen en sommigen zijn wel in te passen in Malachy's visioen. Zo zou je een uitgebreidere toekomstvoorspelling samen kunnen stellen.
Maar waar haalt crystallinks.com deze voorspellingen vandaan?quote:Op vrijdag 1 april 2005 21:58 schreef NorthernStar het volgende:
Wel zijn er in de Katholieke kerk wel meer monniken en geestelijken ed. geweest met profetiën en voorspellingen en sommigen zijn wel in te passen in Malachy's visioen. Zo zou je een uitgebreidere toekomstvoorspelling samen kunnen stellen.
quote:Op maandag 18 april 2005 18:58 schreef Casual het volgende:
(...)
Waar willen de profeten ons dan voor waarschuwen?
Alle profeten zijn het er in dit boek over eens dat er een scheuring in de katholieke kerk zal komen. Wanneer? Profeten noemen de opvolging van de Paus. Volgens profeet Malachias zullen 111 Pausen komen, Paus Johannes Paulus II is de 109e Paus. Deze scheuring zal door de vrijmetselaars (de Illumnati) gerealiseerd worden. Bij de komende Paus verkiezingen van 18 april 2005 beweren de profeten dat een Paus gekozen zal worden, die niet als zodanig herkend zal worden.
Dit zal een jonge Paus zijn van Franse afkomst, de zovaak genoemde Glorende Olijf. Echter, omwille van de wens van de vrijmetselaars om de macht in het Vaticaan te verkrijgen, zullen zij deze gekozen Paus (de Franse Paus) gevangen zetten, en een eigen Antipaus naar voren schuiven. De profeten willen ons mededelen dat, wanneer er na 18 April 2005 het Habemus Papam wordt geroepen en men de Paus zal tonen, dit de Antipaus zal zijn!!! Spoedig zal naar voren komen dat men de boel gemanipuleerd heeft…maar dan zal het te laat zijn voor ons.
(...)
JP was de 255e, maar de 109e op het lijstje van Malachyquote:Op woensdag 20 april 2005 11:33 schreef greatgonzo het volgende:
waar ik nog steeds niet achter ben: is JP2 wel de 109e paus? Kan niet zo snel een overzicht vinden, want er zijn meen ik ook tijden geweest dat er wel 2 of 3 pausen tegelijkertijd waren
Ervan uitgaande dat het verhaal van de vastgezette jonge Franse paus waar is, en dat Ratzinger de Antipaus is, dan is het een mooie verhulling. Benedictus--> Olijf.quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:31 schreef Sasami het volgende:
Het vaticaan heeft natuurlijk dat lijstje ook van de laatste pauzen..
Waarom dan nu juist de naam van benedictus XVI?
Self-fulfilling prophecy?
bovenstaadn stukje is volledig verzonnen door de schrijver want dit is op generwijsquote:10. PETER THE ROMAN - This final Pope will likely be Satan, taking the form of a man named Peter who will gain a worldwide allegiance and adoration. He will be the final antichrist which prophecy students have long foretold. If it were possible, even the very elect would be deceived.
Petrus Romanus is dus een paus die de katholieken zal voedden ( spiritueel of letterlijk gewoon voedsel ) in tijden van grote problemen. ( WW III bijv. ) De tijden van vervolging van de kerk is duidelijk merkbaar in de media, er word gigantisch met modder gegooid richting het vaticaan.quote:
The 112th prophesy states: "In the final persecution of the Holy Roman Church there will reign Petrus Romanus, who will feed his flock amid many tribulations; after which the seven-hilled city will be destroyed and the dreadful Judge will judge the people. The End.
Help...quote:Op woensdag 20 april 2005 14:33 schreef Fonkmeistah het volgende:
Dat daarna het Vaticaan vernietigd zal worden is niet verwonderlijk. het vaticaan verzet zich namelijk tegen het NWO beleid van Bush en de Neocons, ze heeft de oorlog tegen Irak ook al een misdaad tegen de mensheid genoemd en daarmee impliciet gesteld dat bush en de neocons oorlogsmisdadigers zijn. waarop de neocons reageerde met de subtiele hint dat "al qaeda" wel eens het vaticaan op zouden willen blazen.
Is dat niet juist een hele mooie manier om je naar een bepaalde situatie toe te werken ?quote:Op woensdag 20 april 2005 16:07 schreef irule25 het volgende:
Als Ratzinger de anti-christ is dan hadden we dat toch al moeten merken?
hij zit al heel wat jaren dicht op het vuur, en heeft waarschijnlijk de laatste jaren achter de schermen al heel wat te zeggen gehad.
ook goeiemorgenquote:
driemaal raden hoe blij ze zijn met een duitse pausquote:The war in Iraq was conceived by 25 neoconservative intellectuals, most of them Jewish, who are pushing President Bush to change the course of history
-Ari Shavit , Haaretz Israeli newspaper
http://www.haaretzdaily.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=280279
quote:3. But as soon as we were able from the height of Apostolic dignity to survey at a glance the course of human affairs, our eyes were met by the sad conditions of human society, and we could not but be filled with bitter sorrow. For what could prevent the soul of the common Father of all being most deeply distressed by the spectacle presented by Europe, nay, by the whole world, perhaps the saddest and most mournful spectacle of which there is any record. Certainly those days would seem to have come upon us of which Christ Our Lord foretold: "You shall hear of wars and rumours of wars-for nation shall rise against nation, and kingdom against kingdom" (Matt. 24:6-7). On every side the dread phantom of war holds sway: there is scarce room for another thought in the minds of men. The combatants are the greatest and wealthiest nations of the earth; what wonder, then, if, well provided with the most awful weapons modern military science has devised, they strive to destroy one another with refinements of horror. There is no limit to the measure of ruin and of slaughter; day by day the earth is drenched with newly-shed blood, and is covered with the bodies of the wounded and of the slain. Who would imagine as we see them thus filled with hatred of one another, that they are all of one common stock, all of the same nature, all members of the same human society? Who would recognize brothers, whose Father is in Heaven? Yet, while with numberless troops the furious battle is engaged, the sad cohorts of war, sorrow and distress swoop down upon every city and every home; day by day the mighty number of widows and orphans increases, and with the interruption of communications, trade is at a standstill; agriculture is abandoned; the arts are reduced to inactivity; the wealthy are in difficulties; the poor are reduced to abject misery; all are in distress.
4. Moved by these great evils, we thought it our duty, at the very outset of our Supreme Pontificate, to recall the last words of our Predecessor of illustrious and holy memory, and by repeating them once more to begin our own Apostolic Ministry; and we implored Kings and rulers to consider the floods of tears and of blood already poured out, and to hasten to restore to the nations the blessings of peace. God grant by His mercy and blessing, that the glad tidings the Angels brought at the birth of the divine Redeemer of mankind may soon echo forth as we His Vicar enter upon His Work: "on earth peace to men of good will" (Luke 2:14). We implore those in whose hands are placed the fortunes of nations to hearken to Our voice. Surely there are other ways and means whereby violated rights can be rectified. Let them be tried honestly and with good will, and let arms meanwhile be laid aside. It is impelled with love of them and of all mankind, without any personal interest whatever, that We utter these words. Let them not allow these words of a friend and of a father to be uttered in vain.
5. But it is not the present sanguinary strife alone that distresses the nations and fills Us with anxiety and care. There is another evil raging in the very inmost heart of human society, a source of dread to all who really think, inasmuch as it has already brought, and will bring, many misfortunes upon nations, and may rightly be considered to be the root cause of the present awful war. For ever since the precepts and practices of Christian wisdom ceased to be observed in the ruling of states, it followed that, as they contained the peace and stability of institutions, the very foundations of states necessarily began to be shaken. Such, moreover, has been the change in the ideas and the morals of men, that unless God comes soon to our help, the end of civilization would seem to be at hand. Thus we see the absence from the relation of men of mutual love with their fellow men; the authority of rulers is held in contempt; injustice reigns in relations between the classes of society; the striving for transient and perishable things is so keen, that men have lost sight of the other and more worthy goods they have to obtain. It is under these four headings that may be grouped, We consider, the causes of the serious unrest pervading the whole of human society. All then must combine to get rid of them by again bringing Christian principles into honour, if We have any real desire for the peace and harmony of human society.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joseph_Ratzingerquote:Joseph Ratzinger werd in Marktl am Inn in Beieren geboren als de zoon van een politieman. In 1939 begon hij aan zijn priesterstudie aan het seminarie. Ratzinger werd in 1941 lid van de Hitlerjugend. In 1943, werd hij samen met de rest van zijn klas ingezet bij het luchtafweergeschut. In 1944 werd hij soldaat bij de Wehrmacht. Enkele dagen voor de definitieve Duitse overgave in 1945, deserteerde hij uit het uitelkaarvallende Duitse leger en keerde terug naar Traunstein, waar hij door de Amerikanen krijgsgevangen werd gemaakt.
en ik heb een koninklijke landmacht verleden... dienstplicht enzo... we maken allemaal wel eens fouten.. daar leren we van..quote:Op woensdag 20 april 2005 17:50 schreef merlin693 het volgende:
Maar zo schoon is hij ook niet...hij heeft een Wehrmacht verleden !
quote:collectieve schuld?
De zin"Volgens sommigen dwong de wet hem daartoe, anderen wijzen erop dat vier miljoen andere Duitse jongeren buiten de Hitlerjeugd bleven", lijkt alleen maar geschreven te zijn om een verwijt tot uitdrukking te brengen. Het was "blijkbaar" mogelijk voor kinderen om niet bij de HJ te zijn en dùs is elk ander gecompromitteerd. Dit is het gelijkhebberige "Elke Duitser heeft schuld"-syndroom. Ik heb daarom de opmerking verwijderd. De zin dat het HJ-lidmaatschap collectief en verplicht was, is inderdaad juist. Maar laten we het houden op feiten en niet op interpretaties ervan. Er komen in de komende weken vast nog aanvullingen. Besednjak 20 apr 2005 10:52 (CEST)
Ik had het al eerder veranderd in "hij werd zoals toen gebruikelijk lid van de Hitlerjugend", maar sommige mensen moeten blijkbaar per se hun mening erin fietsen. Känsterle 20 apr 2005 11:09 (CEST)
dan kijk je niet naar zijn ogen maar naar de kringen rond z'n ogen..quote:Op woensdag 20 april 2005 21:38 schreef Syl68 het volgende:
In ieder geval krijg ik de "kriebels" van die nieuwe paus wanneer ik naar zn (donkere, duistere) ogen kijk. Brrrr....bah.
De man is 78, dan krijg je datquote:Op donderdag 21 april 2005 13:25 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
dan kijk je niet naar zijn ogen maar naar de kringen rond z'n ogen..
Interessant, maar niet waarschijnlijk. De jongste Kardinaal afkomstig uit Frankrijk die deelnam aan het conclaaf was Z.E. Mgr. Phillipe Kardinaal Barbarin (geboren 1950); Voor zover ik heb kunnen achterhalen is hij ook gewoon het conclaaf weer uitgekomen. De op 1 na jongste Franse Kardinaal tijdens het conclaaf was Z.E. Mgr. Jean-Luis Kardinaal-Diaken Tauran; Ook hij is voor zover ik heb kunnen achterhalen weer gewoon naar buiten gekomen.quote:Dit zal een jonge Paus zijn van Franse afkomst, de zovaak genoemde Glorende Olijf. Echter, omwille van de wens van de vrijmetselaars om de macht in het Vaticaan te verkrijgen, zullen zij deze gekozen Paus (de Franse Paus) gevangen zetten, en een eigen Antipaus naar voren schuiven. De profeten willen ons mededelen dat, wanneer er na 18 April 2005 het Habemus Papam wordt geroepen en men de Paus zal tonen, dit de Antipaus zal zijn!!! Spoedig zal naar voren komen dat men de boel gemanipuleerd heeft…maar dan zal het te laat zijn voor ons.
hmmm en dus is het ook logisch dat die 2 hierboven die zijn uitgestapt nooit weer worden ingezet. Liever geven ze aan het publiek de simpele rekensom?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
Interessant, maar niet waarschijnlijk. De jongste Kardinaal afkomstig uit Frankrijk die deelnam aan het conclaaf was Z.E. Mgr. Phillipe Kardinaal Barbarin (geboren 1950); Voor zover ik heb kunnen achterhalen is hij ook gewoon het conclaaf weer uitgekomen. De op 1 na jongste Franse Kardinaal tijdens het conclaaf was Z.E. Mgr. Jean-Luis Kardinaal-Diaken Tauran; Ook hij is voor zover ik heb kunnen achterhalen weer gewoon naar buiten gekomen.
{bron voor leeftijden: http://www.ca-catholics.net/hierarchy/cardinals-n-ab.htm#b}
De conclusie dat als er al een rechtmatig gekozen paus zou zijn vastgezet deze niet naar buiten zou zijn gekomen, ligt toch voor de hand? Er zou dan ergens een kardinaal moeten ontbreken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |