Ja!quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:03 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Tja, Dali leidde aan grootheidswaanzin, en schatte zichzelf veels te hoog in. Aardig is, dat Dali en Godel beide meenden dat ze het bestaan van God hadden bewezen. Dali via een drogreden van jewelste, Godel via een "bewijsvoering" die door zijn eigen onvolledigheids stelling onderuit werd gehaald.
En Einstein had zelf ook merkwaardige trekjes. Het verhaal gaat dat hij, terwijl zijn ex-vrouw Mileva aan het sterven was, hij rustig in de kamer ernaast opper-geconcentreerd met zijn ideeen bezig ging.
Componisten schijnen ook nogal es erg excentriek geweest te zijn. Beethoven, Schumann, Satie, allemaal (in mijn ogen dan) briljante componisten die toch aardig wat steekjes lieten vallen.
En ik tik net Tab > backspace aan ofzo ipv Tab Tab Enterquote:Op zaterdag 2 april 2005 20:08 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ja!Zo, Einstein, haha.. typisch geval van: "ik weet niet hoe ik met mijn gevoelens om moet gaan"
Wat ik zo begrepen heb was einstein meer van 'ik weet prima hoe ik met mijn gevoelens om kan gaan, alleen heb ik er geen zin in om dat te doen.'quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:08 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ja!Zo, Einstein, haha.. typisch geval van: "ik weet niet hoe ik met mijn gevoelens om moet gaan"
Hij was briljant. Hij was pacifist. Hij kamde nooit zijn haar. En hij had nooit sokken aan. Hij is mijn held, voor zover ik aan helden doe.quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:34 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Wat ik zo begrepen heb was einstein meer van 'ik weet prima hoe ik met mijn gevoelens om kan gaan, alleen heb ik er geen zin in om dat te doen.'
Alsof je zoiets expres gaat doen, medogenloos is zoiets.quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:34 schreef joshus_cat het volgende:
Wat ik zo begrepen heb was einstein meer van 'ik weet prima hoe ik met mijn gevoelens om kan gaan, alleen heb ik er geen zin in om dat te doen.'
Natuurkundigen hebben een groot ego. Einstein was de grootste natuurkundige van z'n tijd. Natuurlijk was ie meedogenloos.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:17 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Alsof je zoiets expres gaat doen, medogenloos is zoiets.
Ook de mode ziektes op fok zijn leuk om te volgen. Van die periodes dat iedereen ineens dezelfde ziekte heeft (bijvoorbeeld tijdje geleden een borderline).quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:11 schreef Xaran het volgende:
Altijd fijn om te lezen dat de helf van de mensen op Fok! een IQ van >130 heeft. Doet mij deugd. Dat er toch nog zo veel slimme mensen op deze aardbol zijn. Aan deze mensen ; Ga naar buiten en verblij de wereld met uw wijsheden! Wij simpele zielen hebben het nodig.
Wat ben ik blij dat ik zo lekker gemiddeld ben.Gemiddeld manisch-depresief, gemiddeld IQ. Lekker hoor!
Ach ja... de mens wil zich graag onderscheiden.Ik haat dat soort mensen: die vrolijk gaan vertellen dat ze dyslectisch zijn (alsof het een gave is).quote:Op zondag 3 april 2005 01:49 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ook de mode ziektes op fok zijn leuk om te volgen. Van die periodes dat iedereen ineens dezelfde ziekte heeft (bijvoorbeeld tijdje geleden een borderline).
Laat me raden, jij of iemand in je directe omgeving is depressief en doet de gehele dag niets onder het mom van; "ik ben depressief en géén lui varken hoor!".quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:33 schreef onbrokenwings het volgende:
Wat ik me afvraag is het volgende;
Is er een verband tussen Bi polair (manisch) en hoogbegaafd.
En dan in de zin van,
* manisch depressief ---> vaak (of soms) zijn deze mensen hoogbegaafd.
andersom gaat deze vlieger niet op.
Dus hoogbegaafde mensen zijn per definitie depressief.
Is dat niet een beetje generaliserend?quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:25 schreef joshus_cat het volgende:
Natuurkundigen hebben een groot ego. Einstein was de grootste natuurkundige van z'n tijd. Natuurlijk was ie meedogenloos.
Wat een onzin, alsof het leuk is zo'n ziekte te hebben. Ik denk dat mensen er niet zo snel over praten, maar wanneer er dan een topic over geopend wordt, je dan wat meer durft, en het er dan uit komt.quote:Op zondag 3 april 2005 01:49 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ook de mode ziektes op fok zijn leuk om te volgen. Van die periodes dat iedereen ineens dezelfde ziekte heeft (bijvoorbeeld tijdje geleden een borderline).
Dan heb ik het verkeerd begrepen, want ik heb zelf iets van: een ziekte is pas een ziekte, als dat door een arts is geconstateerd. Maar het zou inderdaad best kunnen zijn dat mensen dan kenmerken van een ziekte aan zichzelf toeschreven. Maar ik nam dus aan dat de ziekte bij hen dus ook geconstateerd was.quote:Op zondag 3 april 2005 10:39 schreef Tranceptor het volgende:
Op Fok! heb je echt wel modes, mensen passen graag in een ziektebeeld als het niet goed gaat. Dan kunnen ze makkelijker verklaren wat er met hen is en dan ligt het niet aan henzelf maar aan de ziekte. Het is gewoon een deel van de Nederlandse excuuscultuur.
Voorbeelden hier op Fok!: hoog-sensitief, hoogbegaafd, autisme, ADHD, etc etc
Ja. Natuurkundigen hebben daar geen probleem mee. Andere mensen vaak wel. Maar da's hun probleem.quote:Op zondag 3 april 2005 09:58 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje generaliserend?
Je moest eens weten wat mensen allemaal niet doen om aandacht te trekken of om (zelf)medelijden op te wekken.quote:Op zondag 3 april 2005 10:33 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Wat een onzin, alsof het leuk is zo'n ziekte te hebben.
Een hoop. En dat is ook weer een ziekte. Denk maar eens aan het Munchausen-syndrome.quote:Op zondag 3 april 2005 12:07 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat mensen allemaal niet doen om aandacht te trekken of om (zelf)medelijden op te wekken.
Of hypochondrie.quote:Op zondag 3 april 2005 12:14 schreef Xaran het volgende:
Een hoop. En dat is ook weer een ziekte. Denk maar eens aan het Munchausen-syndrome.
Neu, de bron van alle kwaad is de opponeerbare duim.quote:Op zondag 3 april 2005 12:56 schreef Tranceptor het volgende:
Het enige dat ons doet verschillen van het dier op wezenlijk nivo is onze ratio.
Offtopic:quote:Op zondag 3 april 2005 13:17 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Neu, de bron van alle kwaad is de opponeerbare duim.
Koekje: "I've been told by supposedly reputable sources that the opposable thumb leads to the evolution of the wankers we have to do battle with every day."
Yep, zit wat in.quote:Op zondag 3 april 2005 12:56 schreef Tranceptor het volgende:
Ik denk gewoon dat de mens over het algemeen verdrinkt in eigen superioriteitsdenken ten opzichte van het dier en zijn eigen ratio. Het enige dat ons doet verschillen van het dier op wezenlijk nivo is onze ratio en die brengt ons enkel in de problemen. Te weinig kennis of potentie doet ons de wereld niet afdoende begrijpen en brengt daarin frustratie met zich mee en teveel kennis of potentie kunnen we klaarblijkelijk niet aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |